xplo , screeny moje i Maicroft są z VDCS, jak widzisz bloki pomiarowe mamy inne pomimo tych samych silników, więc u Ciebie mogą być jeszcze inne, opisy powinny być te same.
[O2] DPF 1.6 TDI CR
Zwiń
X
-
koledzy, od usunięcia DPFu minęło już 7tys km, i powiem Wam że nic się nie dzieje, poza tym że na wydechu zrobił się nalot z sadzy z olejem nie dzieje się nic, cały czas jest taki sam stan, proces wypalania od usunięcia nigdy nie powrócił, i w końcu normalnie jeźdzę bez myślenia o wypalaniu.
co ciekawe, badałem - tak z ciekawosci - analizatorem spalin spaliny w aucie z filtrem i u mnie - parametry praktycznie bez różnicy.
Komentarz
-
-
Podlaczylem dzis kompa. Od poprzedniego odczytu w marcu 2013 minelo jakies 19kkm.
Jak widac od ostatniego wypalenia filtra auto przejechalo ~140km i spalilo 10,6l paliwa. To by sie zgadzalo, w tym 40km trasy i reszta miasto. Przed tym 1000km w trasie.
Wartosc soot mass calculated nizsza niz rok wczesniej 10,14g teraz rok temu 13,46g. Roznica cisnien rowniez nizsza, wiec tak jakby lepszy przeplyw.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWartosc soot mass calculated nizsza niz rok wczesniej 10,14g teraz rok temu 13,46g.
U mnie rośnie mniej więcej 2-3gr na 100km w zależności gdzie i jak jeżdżę. Jak urośnie do 20-21gr zachodzi proces wypalania i spada do 5-6gr i tak w kółko.Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Fabia II 1,6 TDI CAYA - czy to możliwe, że procedura wypalania DPF jest sygnalizowana ( w trasie) migającą kontrolką świec? Żonie (użytkuje auto) zaczęła ona mrugać kilka dni temu. Później gasła. Podjechałem na komputer i jedyne co wykazał to proces wypalania DPF-a dwa razy w ciągu ostatnich 550 km.
Auto jeździ codziennie trasy po 80 km (2x40km). Raczej nie delikatnie, żona lubi przycisnąć więc obroty samochód ma....
Miganiu kontrolki świec nie towarzyszył żaden inny objaw. Do wczoraj. Na postoju sprawdziłem - kręcił max 3000 obrotów przy zapalonej kontrolce. Wyłączenie/włączenie - wszystko wraca do normy jazda bez kontrolki....
Nie pali mi się wydawać kolejne 60 złotych na diagnostykę w stylu ,,wypala się panu DPF''. Odnoszę wrażenie, że jeśli nawet, to za często. Co powinienem zrobić? ASO? Na samą myśl czuję niesmak
PS - jak to fajnie, że moja Octa nie ma tego filtra
Komentarz
-
-
Kolega technics ma rację, u mnie za pierwszym razem jak paliła się ta kontrolka to okazało się, że jest problem z zaworem EGR. Jak dała o sobie znać drugi raz po jakimś czasie oczywiście to sprawa dotyczyła czujnika różnicy ciśnienia DPF. W pierwszym przypadku auto weszło w tryb awaryjny przy drugim już nie.
Komentarz
-
-
Dzis po podlaczeniu pod VASa chcialem zobaczyc jak stan DPFa ocenia VAS.
Przebieg ~50kkm zapelnienie 16.0 g przy granicznym 70g. Minimalny przebieg jaki przejedzie jeszcze DPF to kolejne 53kkm. Zastanawiam sie czy po 100kkm bedzie zapelnienie na poziomie 32 g czy moze byc mniejsze lub wieksze. W ten sposob 220kkm bez najmniejszego problemu
Komentarz
-
-
Witam
Przeglądałem forum i nie znalazłem zabardzo problemu. Wiec podpinam się pod temat.
Podczas wypalania DPF nawiewa mi do kabiny taki smród spalin, bądź palonego plastiku lub cos podobnego miał ktoś taki problem? Czy może mam nieszczelny kanał dolotu powietrza do kabiny i zaciąga mi z pod maski ?
Komentarz
-
-
Kuebk ale czy gdyby ten pierścień puszczał to chyba można było by czuć spaliny nie tylko w momencie wypalania DPF? tylko cały czas? dodam ze moja O2FL ma już nalatane 210Kkm i problem mam już od 30kkm ale jakos nie było czasu zabrać się za to . Słyszeliście o rozszczelnieniu DPF ? może jakoś jest nieszczelny i ucieka z niego jak wypala. Dodam ze pod VCDS nie pokazuje żadnego błędu z czujników.
Komentarz
-
Komentarz