Co raz częściej zapala mi się kontrolka filtra cząstek. Pojazd ma już 182 tys. km. Silnik 1.6 TDI użytkowany głównie w mieście. Gdzie mogę pozbyć się problemu tj. usunąć mechanicznie lub elektronicznie DPF? I najważniejsze za jaką kasę?
Co raz częściej zapala mi się kontrolka filtra cząstek. Pojazd ma już 182 tys. km. Silnik 1.6 TDI użytkowany głównie w mieście. Gdzie mogę pozbyć się problemu tj. usunąć mechanicznie lub elektronicznie DPF? I najważniejsze za jaką kasę?
przemogsxr Ja proponuję sprawdzić Ci najpierw czujnik w tym filtrze albo raczej czujniki bo często się zdarza że padają. Druga sprawa jeżeli okazało by się, że to faktycznie filtr to wymontuj go i namocz w benzynie. Często pomaga i wcale nie musisz płacić pieniędzy za modulatory i inne przeróbki.
Pozdr
Co raz częściej zapala mi się kontrolka filtra cząstek. Pojazd ma już 182 tys. km. Silnik 1.6 TDI użytkowany głównie w mieście. Gdzie mogę pozbyć się problemu tj. usunąć mechanicznie lub elektronicznie DPF? I najważniejsze za jaką kasę?
Elektronicznie to sobie możesz w Photoshopie usunąć
Problem moze byc jeden, z softu nikt tego nie usunie, bo nie ma mozliwosci edycji tego softa puki co, wiec pozostaje wyciecie i zalozenie emulatora tegoz filtra.
Ktory to rocznik, ze po miescie zrobil prawie 200kkm, chyba ze to taxi.
lampion, a na cholere to gowno czyscic i spowrotem wkladac? Jaki wogole jest sens montowania DPF'a ? Ekologia? Dobra, wychwytuje te zanieczyszczenia czy cos tam innego podczas jazdy. Zapycha sie i zeby wypalic go musi wszystko z filtra wyrzucic i napierdziela taka iloscia sadzy, ze wszystkie normy bije na glowe i o ekologii nie ma co mowic. Kolejny przekret w unii i tyle. Ktos po prostu musi zarabiac.
Miałem u siebie tez ten problem. Na początek zrobiłem z mechanikiem rundę - kilkanaście minut ciągłej jazdy przy obrotach ok 2500 tyś. Gość z kompa odpalił program czyszczenia filtra który zapycha się jeśli co jakiś czas nie złapie odpowiedniej temperatury i sam się nie przepali ( zdarza się często przy jeździe miejskiej). Nie do końca pomogło i po dalszej diagnozie okazało się że jeden z czujników jest walnięty ( nie pamiętam czy ten przed czy po filtrze). Wymieniłem i problem znikł. Jeśli to wina filtra to faktycznie można go usunąć na stałe i wgrać odpowiedni program ale niestety parę ładnych stów to kosztuje.
lampion, a na cholere to gowno czyscic i spowrotem wkladac? Jaki wogole jest sens montowania DPF'a ? Ekologia? Dobra, wychwytuje te zanieczyszczenia czy cos tam innego podczas jazdy. Zapycha sie i zeby wypalic go musi wszystko z filtra wyrzucic i napierdziela taka iloscia sadzy, ze wszystkie normy bije na glowe i o ekologii nie ma co mowic. Kolejny przekret w unii i tyle. Ktos po prostu musi zarabiac.
Wydaje mi się że to był czujnik za filtrem, kosztował chyba ok 100zł ( nie pamiętam dobrze) gdybym wiedział od początku gdzie jest to pewnie bym go sam wymienił bo dostęp idealny. Znajduje się na samym wierzch powyżej wlewu oleju. Jeśli chodzi o objawy to dość szybko sprawę załatwiłem jak tylko zapaliła mi się kontrolka ale z tego co czytałem to głównie spadek mocy a auto samo wprowadza się w tryb awaryjny. Doczytaj w archiwum tam gdzieś to znalazłem
Dobra a zrozumieliscie ze softa w 1.6 nikt nie robi wiec nie da sie zrobic jak w bmm czy bmn. Ja tez twierdze ze sprawdzic czujniki i jezdzic bo jak widac nawet w autach smigajacych na c
wiartke filtr moze dzialac hihi
gzse, no chyba jedyny sposob na oczyszczenie filtra to wypalenie tego czym jest zapchany prawda? W jaki sposob niby sie oczyszcza? To wytlumacz mi laskawie jak dziala dpf.
ps. jak sprawuje sie O2 FL RS na LPG ? Maicroft, umknelo mi, ze to 1.6. Myslalem, ze da rade tak jak w BMN. Mimo wszystko najlepiej zadzwonic i sie popytac.
Problem moze byc jeden, z softu nikt tego nie usunie, bo nie ma mozliwosci edycji tego softa puki co, wiec pozostaje wyciecie i zalozenie emulatora tegoz filtra.
Ktory to rocznik, ze po miescie zrobil prawie 200kkm, chyba ze to taxi.
rok 2010. Taxi
[ Dodano: Pon 04 Cze, 12 22:57 ]
Zamieszczone przez octaviars1
lampion, a na cholere to gowno czyscic i spowrotem wkladac? Jaki wogole jest sens montowania DPF'a ? Ekologia? Dobra, wychwytuje te zanieczyszczenia czy cos tam innego podczas jazdy. Zapycha sie i zeby wypalic go musi wszystko z filtra wyrzucic i napierdziela taka iloscia sadzy, ze wszystkie normy bije na glowe i o ekologii nie ma co mowic. Kolejny przekret w unii i tyle. Ktos po prostu musi zarabiac.
lampion, a na cholere to gowno czyscic i spowrotem wkladac? Jaki wogole jest sens montowania DPF'a ? Ekologia? Dobra, wychwytuje te zanieczyszczenia czy cos tam innego podczas jazdy. Zapycha sie i zeby wypalic go musi wszystko z filtra wyrzucic i napierdziela taka iloscia sadzy, ze wszystkie normy bije na glowe i o ekologii nie ma co mowic. Kolejny przekret w unii i tyle. Ktos po prostu musi zarabiac.
Domena mrmotors.pl jest wystawiona na sprzedaż w serwisie premium.pl. Domena oczekuje na oferty zainteresowanych, zachęcamy do zakupów.
Koszt ok. 1400-1500zl usuniecie fizyczne i programowe.
Zagadaj do Sesika, on tez mial dpfa i wywalal wiec pewnie da Ci namiary i powie co i jak.
octaviars1 pamiętaj, że na świecie nie żyjesz sam. Tym powietrzem będą oddychały Twoje dzieci, a potem Twoje wnuki. Jeżeli każdy będzie miał takie podejście jak Ty to może nie bawmy się w konwenanse i lejmy się pałami na światłach.
Druga sprawa to diesel produkuje sporo tlenku węgla który jest wyrzucany przez kolektor wydechowy. Ten filtr to wyłapuje i dopala do CO2. Czyli dwutlenek węgla, który jest przetwarzany przez rośliny. Tak więc nie uważam tego do końca za głupotę. Żeby lepiej nam się żyło każdy musi zacząć najpierw od siebie, a skoro doradzasz koledze usunięcie tego to On powie, że skoro octaviars1 może walić ch...... to dlaczego ja nie mogę??? I tak w kółko.
Jak bedziesz mi dawal co tydzien pieniadze na rope, zeby to gowno wypalac, pokryjesz ewentulne koszty naprawy silnika (pisal o tym kiedys Nexus, jakie szkody potrafi zrobic dpf), zrekompensujesz mi niedogodnosci jakie mam jezdzac zamulonym autem to moge z nim jezdzic do smierci.
(Nie traktuj tego doslownie, to po prostu taka luzna odpowiedz. No chyba, ze jednak chcesz )
To jest kolejny wymysl w unii, zeby trzepac kase i nic wiecej. Jak mozna kasowac 7tys zl za filtr. Chcialbym poznac osobe, ktora kupila nowke w aso bo jej sie stary zepsul.(czytalem o takich magikach)
Zajeli by sie najpierw wszystkimi fabrykami i starymi pks'ami, ktore jezdza na opal i zostawiaja biala albo czarna chmure dymu za sobą codziennie od kilkunastu lat.
Gadanie o tym, ze tym powietrzem będa oddychaly moje dzieci itd zupelnie do mnie nie trafia. Na swiecie jest od chu**a wiecej roznych swinstw, tylko jeszcze nie wymyslili jak na tym kase zarabiac i niomu nie przeszkadzaja. Niech ludzie przestana palic papierosy to będzie lepiej.
U Ciebie to oprocz dpfa problemem jest cos wiecej przeciez nie masz tego wozu od nowosci to skad wiesz ze nie wychodza zaniedbania poprzedniego jezdzca
No wlasnie problem w tym, ze bylem we Wroclawiu i jasno mi powiedziano, ze z autem wszystko ok. Jedyne co to dpf robi burdel.
Poczekaj nie nastawiaj się tak negatywnie. Chodzi mi o to, że może da się go jeszcze uratować. Wiesz jak jest w serwisach sami niezbyt ogarniają technologię to ją negują, że się nie sprawdza itd. Sprawdź dokładnie czy to aby nie czujniki padły. Jeżeli się okaże, że to faktycznie DPF robi złą robotę to też bym go wywalił i założył emulator ale po dokładnym sprawdzeniu i wykluczeniu innych ewentualności.
Często gęsto ten filtr się nie niszczy bo jest w środku (chyba) platynowy wiec wystarczy go wymoczyć w benzynie. Kolega miał Passata na pompowryskach i też mu gadali tak samo jak Tobie. Wymontował, wymoczył i błędy były dalej. Okazało się, że padły 2 czujniki od DPF-a. Ty weźmiesz wywalisz, a ktoś się ucieszy bo jeszcze go sprzeda z zarobkiem bo platyna jest w cenie.
W DPFie gromadzi się sadza, która co jakiś czas się wypala...produkty pochodne procesu spalania gromadzą się w filtrze i nie są usuwane. W VAGach po przebiegach ok 200-250tyś km(wszystko zależy od tego gdzie i jak pojazd był eksploatowany) popiołów jest już tyle że DPF należy wymienić. Jak mamy dużo popiołu to w filtrze jest mniej miejsca na sadzę, jakaś jej niewielka ilość powoduje, że rozpoczyna się regeneracja...nagrzewanie, dowalanie dodatkowej dawki paliwa itd....proces ten zachodzi dużo częściej niż powinien, przybywa oleju itd.
W przypadku silnika 1.6TDI nie ma możliwości zrobienia chip tuningu a co dopiero mówić o programowym wyłączeniu DPF...w tej chwili w grę wchodzi tylko emulator - tyle że 1.6TDI nikt jeszcze na dobre nie opanował :wink:
W DPFie gromadzi się sadza, która co jakiś czas się wypala...produkty pochodne procesu spalania gromadzą się w filtrze i nie są usuwane. W VAGach po przebiegach ok 200-250tyś km(wszystko zależy od tego gdzie i jak pojazd był eksploatowany) popiołów jest już tyle że DPF należy wymienić. Jak mamy dużo popiołu to w filtrze jest mniej miejsca na sadzę, jakaś jej niewielka ilość powoduje, że rozpoczyna się regeneracja...nagrzewanie, dowalanie dodatkowej dawki paliwa itd....proces ten zachodzi dużo częściej niż powinien, przybywa oleju itd.
W przypadku silnika 1.6TDI nie ma możliwości zrobienia chip tuningu a co dopiero mówić o programowym wyłączeniu DPF...w tej chwili w grę wchodzi tylko emulator - tyle że 1.6TDI nikt jeszcze na dobre nie opanował :wink:
a jak sytuacja wyglądan na dzień dzisiejszy? Ktoś się orientuje?
mam już dość serdecznie tego filtra. Po wskaźnikach obrotów wychodzi na to, że filtr wypala się u mnie średnio co 30-40km. A drugi minus to spalanie. Średnio 1,5-2 litrów więcej niż to co pokazuje komputer. Dodam, że wcześniej komputer "mylił się o max. 0,2 L
Ktoś się orientuje gdzie skutecznie mogę usunąć to dziadostwo???
Komentarz