[O2] DPF 1.6 TDI CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    To ile teraz pali po Warszawie ?? Bo moze moj od zawsze byl zrabany i to auto pali 2l wiecej niz innym :lol:



    Jest mozliwosc zrobienia mechaniki jak i elektroniki - polcany na forum. Podjedz i zapytaj
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #27
      przemogsxr,

      jaki masz przebieg?
      też się mentalnie zaczynam przygotowywać do wywalenia tego w okolicy końca gwarancji.
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Z innego tematu kolegi wynika ze na chwile obecna zbliza sie do 250kkm
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          #29
          mnie powiedzieli ze poki nie nawala to nie ma co wywalac.
          jak juz modza silnik to DPF tez wywalaja



          Maicroft . ten warsztat co linkowales robi juz juz 1.6 ??

          Komentarz

          • przemogsxr
            Ambiente
            • 2012
            • 118

            #30
            Zamieszczone przez Maicroft
            Z innego tematu kolegi wynika ze na chwile obecna zbliza sie do 250kkm
            250.000 będzie około stycznia 2013 obecnie jest 219000. Odnośnie spalania to jest około 8L.

            [ Dodano: Pią 16 Lis, 12 23:49 ]
            Problem z DPF-em zostal skutecznie rozwiazany. Cala "impreza" kosztowala 1,5 tys. pln

            [ Dodano: Sob 17 Lis, 12 09:02 ]
            Zamieszczone przez xtremesystems
            mnie powiedzieli ze poki nie nawala to nie ma co wywalac.
            jak juz modza silnik to DPF tez wywalaja



            Maicroft . ten warsztat co linkowales robi juz juz 1.6 ??
            Potwierzam.... wywalaja

            Komentarz

            • ged
              Ambiente
              • 2009
              • 144

              #31
              Przepraszam za odgrzanego kotleta, ale...

              U mnie (przebieg 175tys. km) wypalanie następowało co około 600km. Do pewnego momentu, po którym sterownik zaczął wypalać filtr co około 60km (10x częściej). Dodatkowo zauważyłem, że na jednym wtryskiwaczu sterownik wprowadza korekty na 1,2mg na plus.
              Rozmawaiłem z mechanikami i specami od diesli - wszyscy sugerowali awarię czujnika różnicy ciśnień, tudzież zapchany popiołami DPF. Mówiłem o korekcie wtryskiwacza, ale upierali się że jest w normie i nie ma nic wspólnego z DPF. OK, podmieniłem czujnik różnicy ciśnień - to samo. Żadnych różnic - zauważyłem, że spalanie wzrosło o około 0,5 litra na 100km. Niby nic. Wypompowałem całe paliwo, zalałem z innej stacji. I nic - żadnej poprawy. Dodam, że z wydechu szedł zapach jakby niedopalonej ropy. Na ciepłym silniku znacznie odbiegał zapach spalin od tego co mogłem zaobserwować wcześniej.

              W tym czasie doszło do awarii webasto - zaczęło kopcić na biało. Rozmowa z fachowcem od ogrzewań postojowych i sugestia z jego strony w stylu, czy przypadkiem nie zatankowałem benzyny do diesla, bo uszkodzenie siatki webasta najczęściej ma miejsce w takich ekstremalnych sytuacjach.

              Znów wróciłem do początku. kupiłem wtryskiwacz chcąc go wymienić, ponieważ zacząłem uważać, że być może doszło do jakiegoś poważnego zabrudzenia końcówki wtryskiwacza i paliwo jest bardzo źle rozpylane i efektem tego jest bardzo silne kopcenie, którego nie widać przez DPF.

              W akcie desperacji zakupiłem środek do czyszczenia układu wtryskowego. Nie podam firmy, żeby nie być posądzonym o reklamę, dodam tylko że nie jest to płyn dostępny w sklepach czy na stacjach. Na opakowaniu było info, że opakowanie wlać na 80l. Ja wlałem na 20. Albo pomoże albo zabije.

              Pora na finał. Tak więc mam na sprzedaż nowy wtryskiwacz do CAYC, nowy czujnik różnicy ciśnienia i auto, które wróciło do normy. Po wypaleniu paliwa z dodatkiem czyszczącym korekty wróciły do normy (nawet bardzo), zapach z rury normalny, po kolejnym tankowaniu wypalanie filtra następuje co około 650km. Pozostał problem webasto.

              Jak domniemam - zatankowałem jakieś grochówki na któreś stacji paliw co spowodowało awarię webasto jak i zabrudzenie końcówek wtryskiwaczy. Sam płyn czyszczący czyści jedynie wyloty na końcówce wtryskiwaczy, nie łudzę się więc że efekt będzie wieczny. Prawdopodobnie za jakiś czas znów zarosną nagarem.

              To tyle. Post powstał po to, żeby wszyscy którzy mają jakieś problemy z DPF najpierw spróbowali dojść do przyczyn, bo zapychanie filtra DPF może być jedynie skutkiem jakiś innych problemów.
              Załączone pliki

              Komentarz

              • Tomek000
                Ambiente
                • 2013
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #32
                ged,

                pamietasz może jaki masz ten parametr?
                788 - Particle filter; oil ash volume - 0.0000000 g - u mnie jest taki wynik, auto ma 66kkm

                obserwowałeś może coś więcej jak zachowują się parametry filtra?
                mam na myśli te wartości, jest to ilość sadzy w filtrze mierzona i skalkulowana

                Particle filter; soot mass calculated 108
                Particle filter; soot mass measured 109

                Czy są one u Ciebie takie same, albo zbliżone? u mnie potrafi być 16gr wyliczone a 3gr zmierzone.

                No i czy wartości te zerują się po wypaleniu filtra.

                Mało jest w sieci info o CAYC, a o DPF to już wogóle
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz

                • WIELKIBONGO
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1594
                  • Superb II (3T4)

                  #33
                  ged, a może byś jednak podał nazwę tego specyfiku???
                  NajtFukinPatrol North-West

                  UNIDEN 510 XL + ML145

                  BYŁ ASZ
                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                  BYŁA TEŻ CEGA
                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                  Komentarz

                  • sazad
                    RS
                    • 2008
                    • 1520
                    • Rapid Spaceback (NH1)

                    #34
                    WIELKIBONGO, kiedyś czytałem, że takie cuś daje radę

                    Von der Forschung bis zum Vertrieb: TUNAP ist Ihr zuverlässiger Partner für Aerosole, Schmierstoffe


                    sorki nie doczytałem, że to chodziło o cały układ paliwowy nie o DPF, ale może kiedyś komuś się przyda.

                    [ Dodano: Nie 24 Mar, 13 20:51 ]
                    ged, nie bądź żyła - wyślij chociaż na priv nazwę tego specyfiku
                    Sebastian

                    Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                    www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #35
                      ale on nie mial zawalonego dpf a uklad wtryskowy.


                      i taka prawda. jak zalalem chujowego paliwa wypalal mi sie codzienni.teraz znalazlem dobra stacje wypala sie moze raz na miesiac.
                      (carreforur )

                      dodam jeszcze ze lalem przez zime skydd i silnik zaczal rowno odpalac i ladnie pracowac

                      Komentarz

                      • ged
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 144

                        #36
                        Tomek000, oil ash volume - u mnie zawsze 0g. To jest parametr, który moim zdaniem jest pozostałością po poprzedniej generacji DPF. Dla nas nieistotny.

                        soot mass calculated - po wypalaniu zawsze większy od zera i zależny od parametru offset for differential pressure oraz spalonego paliwa. Jeden z parametrów, po którym komputer wie czy czujnik różnicy ciśnienia jest ok oraz czy dokonać wypalania filtra. W nowych autach przyrost tego parametru jest dość mocno zbliżony do zmierzonej wartości sadzy. U mnie jak miałem zanieczyszczony układ paliwowy przyrastał znacznie wolniej niż wartość mierzona (powiedzmy wyglądało to tak, że ten parametr miał 7g sadzy a mierzona wartość pokazywała 22g)

                        soot mass measured - wartość ustalana na podstawie danych z czujnika różnicy ciśnień. Jeżeli jednak ten parametr będzie o wiele niższy niż skalkulowana wartość sadzy to komputer i tak dokona wypalania filtra i jest duże prawdopodobieństwo, że zgłosi błąd czujnika różnicy ciśnień. Jeżeli takie coś się dzieje radzę przed wymianą czujnika sprawdzić drożność przewodów od filtra DPF do czujnika oraz ich szczelność. Na wyłączonym silniku różnica ciśnień musi wynosić 0hPa. Jeżeli jest inaczej należy odłączyć czujnik na wyłączonym zapłonie oraz oczyścić złącze. Jeżeli to nie pomaga a przewody są drożne (można swobodnie dmuchnąć ustami w obydwa przewody) to czujnik do wymiany.
                        Serwisy tego nie mówią i nie robią tylko wymieniają czujnik. W większości przypadków jednak czujniki są OK.

                        Jeżeli można - środek który u mnie pomógł:


                        Jednak taka mała uwaga do stosowania tego środka i innych podobnych. Ten akurat jest dużo silniejszym i używa się go głównie w czyszczeniu maszynowym. Dwie osoby z którymi rozmawiałem nie zalecały stosowania tak silnego środka na układ, któy nigdy nie widział takich dodatków, ponieważ rozpuszcza syf nie tylko w cylindrach i wtryskach, ale w całym baku. Jest ryzyko, że rozpuszczone syfy dostaną się do pompy wysokiego ciśnienia i będzie buba.
                        Zaleca się najpierw zastosowanie łagodniejszych środków i dopiero później ten.

                        Nie zalecam i nigdy nie było moim zamiarem sugerowanie użycia tego środka w stężeniu innym niż producent zaleca. Jednak u mnie zadziałało. Trzeba pamiętać że przy maszynowym czyszczeniu silnik chodzi przez kilka minut tylko na tym środku, więc teoretycznie nie powinno się zaszkodzić silnikowi. Każdy jednak decyduje sam.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          U mnie wyglada to tak. Ostatnie 150km po miescie. Warto zwrocic uwage na spalone paliwo i przebieg od ostatniego wypalania.

                          Do tego korekty:

                          1 -0,34
                          2 0,28
                          3 -0,45
                          4 0,66

                          Tu log po kilku km jazdy
                          Załączone pliki
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Tomek000
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 143
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            #38
                            ged a potrafisz coś powiedzieć o procesie pasywnego wypalania DPF, kiedy on zachodzi dla 1.6 tdi, tzn z jaką prędkością trzeba jechać?
                            po aktywnym wypalaniu do jakiej wartości spada Ci calculated? mi do ok. 7gr a measured -3gr

                            wczoraj calculate przybyło 7gr, 300km trasy z czego 170km autostrady z prędkością 140km/h resztą 80-90km/h

                            to moj screen z logów (nie z wczoraj), jak można się domyślić sporo jazdy spokojnej jazdy na trasie
                            u mnie tak samo jak u Maicroft spora różnica między calculated a measured
                            screen na zgaszonym silniku
                            Załączone pliki
                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              Takie spalanie wg. DPFa u mnie nie zachodzi. Ale ja ponizej 100 nie mam weny zeby jezdzic po S1 czy A1.

                              Tomek000, Wrzuc z ciekawosci jeszcze te wskazania z cylindrow jaki masz rozjazd.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • ged
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 144

                                #40
                                Jeżeli jest spora różnica pomiędzy skalkulowanym a mierzonym poziomem to jest OK, bo oznacza, że jest bardzo dobrze spalane paliwo. Jednak jest tak, że bez względu na faktycznie zmierzoną zawartość sadzy w filtrze komputer wywoła wypalanie, jeżeli skalkulowana zawartość sadzy będzie wysoka. Chodzi o uniknięcie zapchania filtra w przypadku uszkodzenia czujnika lub przewodów. Ogólnie mówiąc - Maicroft, jest ok. u mnie też po krótkich odcinkach jest spora różnica pomiędzy skalkulowaną a zmierzoną zawartością sadzy. Ale spalanie masz w pinezkę! Nigdy, nawet eksperymentalnie nie udało mi się uzyskać takiego spalania!
                                Co do korekt - jaki masz obecnie przebieg? Może warto spróbować jakiś środek czyszczący? Korekty są teoretycznie OK, ale mogą wskazywać na zabrudzone końcówki wtrysków. Zaobserwuj czy zmienia się różnica w korekcjach po naciśnięciu sprzęgła czy po ruszaniu. Zdarza się, że inaczej ustawia się koło dwumasowe w przypadku jego wykończenia i potrafią się również korekty zmieniać. Jeżeli masz jednak korekty podobnie rozłożone to wskazuje raczej na końcówki.

                                Tomek000, po wypalaniu zawsze będzie różnica pomiędzy skalkulowaną a zmierzoną zawartością sadzy, a różnica zależy od offsetu ciśnienia. Ów offset jest zależny o zawartości popiołów w filtrze.

                                Powiem wam jedno - ja mam w tej chwili 180 000 km, auto zawsze rozgrzewane webastem przed odpalaniem i zawartość popiołów jak w aucie o przebiegu 40tys. Jest to wskazówka, że webasto również potrafi zaoszczędzić na kasie podczas eksploatacji auta. Sądzę, że i samo zużycie silnika postępuje znacznie wolniej niż w autach bez ogrzewania postojowego. Tak więc polecam.

                                Maicroft, a może jeździłeś z gigantyczną przyczepą kempingową i dlatego takie spalanie ? :shock:

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  9,42 L/100 km - pewnie czekał z zapalonym silnikiem aż szanowna małżonka raczy zejść w końcu do samochodu po wykonaniu niezbędnych czynności związanych z makijażem...
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    Nie, to auto tak zawsze pali. Ja rano przejezdzam powiedzmy 15-20km po miescie, nie obwodnicami, ale nie jednym ciagiem, lecz w odcinkach 2km-4km-1km-3km-5km itd. Wychodzi wtedy wg kompa okolice 9-10l.

                                    W trasie tez 3l nie ma i nigdy nie bylo. Jak sobie jade 100-110 to jest 5-5,5l (to wartosc zmierzona z tankowania) jak jade 160 to jest 14l (to chwilowe z kompika, albo to co sam kompik pokazuje po skasowaniu)

                                    Ja mam DSG, wiec temat sprzegiel i dwumas rozklada sie troche inaczej Przebieg okolice 20kkm.

                                    Ale zauwazylem, ze ta wartosc mierzona czasem przyjmuje wartosc ujemna, raz mialem -0,06.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • kuebk
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 74

                                      #43
                                      ged, przypadek akurat dotyczy silnika 2.0 TDI CBBB - u mnie regeneracje teraz sa co okolo 400-450km (przed zmiana G450 potrafily byc nawet co 300) z tym ze zawsze zmierzona wartosc sadzy wynosi 0, kalkulowana dochodzi do okolo 22-24g i nastepuje regeneracja.

                                      Rzadko kiedy paliwo tankuje gdzie indziej niz zwykle, no ale czasami sie jednak zdarza.
                                      Kiedys wartosc mierzona rosla, teraz stoi na 0 - to ok?

                                      Co do roznicy czujnika cisnien u mnie przewody byly drozne, nowy czujnik po adaptacji wskazuje -3mbar roznicy cisnien oraz -3mbar offset.

                                      Komentarz

                                      • pumba16
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 25

                                        #44
                                        a co powiecie na takie odchyłki ilościowe:
                                        1 cyl .0.71 mg
                                        2 cyl. -0.16mg
                                        3 cyl. -1.56mg
                                        4 cyl. 1.00mg


                                        i może mi ktos powiedzieć dlaczego tak jest i co to oznacza

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Ale to jest normalnie, czy to jest w trakcie wypalania filtra ??
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • asterix_007
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 60

                                            #46
                                            troszkę zboczę z tematu, ale nie mniej jednak wiąże się on z problemami z DPF. Dziś odebralem auto po usunięciu DPFu. Mam silnik 1.6 tdi CR 105km bluemotion (silnik CAYC). Zabieg usunięcia zleciłem firmie tune soft z Tomaszowa Lubelskiego. Auto stalo u nich dwa dni tzn wczoraj zawiozlem dzis odebrałem. Jeżeli chodzi o jazdę to widze różnicę, auto chętniej wchodzi na obroty i lepiej sie zbiera. Ale zawsze pozostaje jakaś nutka niepewnosci tym bardziej po tym jak poczytAłem jak inni usuwali filtry. Gość jest pewny tego co zrobił, po usunieciu auto ponownie zalogował i na dana chwile, wydaje mi się, że niema żadnych nieprawidlowosci. Tylko zapytam Was o jedno przy zapłonie pojawia sie kontrolka filtra na ułamek sekundy, gość mowi ze wszystko jest to co z dpf wyłączone z obsługi i żeby wyłączyć kontrolke musiałby grzebać przy zegarach.. czy tak moze być? Czy coś jest nie tak zrobione i kontrolki nie powinno być. Jak sam moge sprawdzic czy wzzystko jest ok? Ps auto ma wszystkie części z logo continental...

                                            Komentarz

                                            • Tomek000
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 143
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              #47
                                              asterix_007, poobserwuj i napisz jak tam spalanie po wycięciu dpf, czy widzisz jakieś zmiany

                                              Jaki auto ma przebieg, że dpf już się skończył?
                                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                                              Komentarz

                                              • asterix_007
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 60

                                                #48
                                                Tomek000, aktualnie mam niecałe 170tys km. jakiś miesiąc temu koleś mi stwierdził przy okazji ogólnej diagnostyki że filtr mam na maxa zapchany i że samoczynnie się on już nie wypali. i faktycznie nie zauważyłem żeby się wypalał... kiedyś jak jechałem myślałem że to wypalanie, ale niestety... to były tylko obroty podwyzszone celem nagrzania kabiny - do 70st temp oleju, potem normalne) wczoraj gość który mi to badziewie usunął stwierdził przy sprawdzeniu auta na komputerze że mam już podwyższony stan popiołu w oleju silnikowym.. no a potem zaczął się proces wywalania tego g..na z auta. przed usunięciem zauważyłem że silnik niechętnie się wkręca na wyzsze obroty (powyżej 3tys), dziś jak wracałem to do 4 tys bez najmniejszego problemu (to w ramach testów, na codzień tak nie jeżdzę). jeżeli chodzi o kopcenie to za chiny ludowe nic a nic nie kopci, próbowałem na różne sposoby butować i nic... to chyba przez CR - jednak dostaje tyle ropy ile powinien.... dynamika wyraźnie lepsza pomimo tego że nie był wstawiany mod co do mocy i momentu (teraz żałuje, można było koni dołożyć...) tylko pozostaje niewiadomą to co pisałem wcześniej, czy powinna być kontrolka dpf przy zapłonie, gdzieś kiedyś czytałem że niby jest przy tych sterownikach przy zapłonie widoczna pomimo tego że dpf jest wyłączony...

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #49
                                                  To moze moje DSG takie zle nie jest, jak przy rozpedzaniu kreci sie 1,2,3 do 3,5tys calkiem ochoczo i czesto. :diabelski_usmiech
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • xplo
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 221

                                                    #50
                                                    Takie pytanie do użytkownika Maicroft bądź innych, które bloki pomiarowe należy wybrać aby to sprawdzić - czy te screeny są z VCDS-a ? Chciałbym z ciekawości sprawdzić u brata w taxi B6 2.0 TDI CBDC.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...