Panowie a powiedzcie mi jeszcze czy ten elektrozawór odpowiada też za wydajność klimatyzacji? Bo gdy klima chodzi, po nagrzaniu się silnika, to chłodzi dość słabo, jakby gaz był na wykończeniu. A to raczej niemożliwe gdyż w zeszłym roku miałem klimę nabijaną.
Klima raz działa raz nie
Zwiń
X
-
-
Cyrków z klimatyzacją ciąg dalszy. Auto było u elektryka- pokopał, posprawdzał i wystawił diagnozę: sprężarka i elektrozawór sprawne, a powodem jest mała ilość gazu i nieszczelny układ. Pojechałem więc do serwisu klimatyzacji sprawdzić jak to jest z tym układem. I tu zdziwienie- w samochodzie pozostało 400g czynnika, w zeszłym roku klima nabijana więc zużycie w ciągu roku 100 g jest normalne, tak więc nieszczelności brak. Wzięli wąż, polali chłodnicę klimatyzacji wodą pod niewielkim ciśnieniem i powiedzieli że teraz już na pewno będzie chłodzić. I chłodzi- ale tak jak przedtem. Tzn, gdy silnik osiąga temperaturę 90 stopni, zaczyna lecieć zimne powietrze. A dziś zauważyłem jeszcze jedną dziwniejszą przypadłość. Po wyjściu z pracy samochód nagrzany w środku jak piekarnik. Oczywiście klima się nie włączyła bo silnik zimny. Jechałem więc ok 3 km, a z kratek leciało ciągle ciepłe powietrze mimo że temp ustawiona na 16 stopni. Z nudów ustawiłem więc na 29 stopni zobaczyć czy się usmaże- a tu zaczęło lecieć chłodniejsze powietrze :shock: i nie wiedziałem czy to ja wariuje, czy mój szkodnik :szeroki_usmiech chyba pozostaje zmienić specjalistów, bo upały się zbliżają a mnie nie bawi jazda w 50 stopniach ciepła...Życie to nie je bajka, to je bitwa!
Komentarz
-
-
Mam podobny problem ale opiszę wszystko jeszcze ze szczegółami.
Mam Octavie Combi 2 2006 r 1.9 TDI z klimatyzacją manualną (nie Climatronic)
Dwa miesiące temu została wykryta nieszczelność przy osuszaczu. Nie dało się go wykręcić więc wymienili całą chłodnicę (nazywali to skraplacz).
Teraz pojawił się problem podobny jak u poprzednika. Klima raz się włączała a raz nie. Czasami po odpaleniu trzeba było przejechać ok 3 km, czasami 10 km a czasami włączała się od razu po zapaleniu silnika. Podjechałem do serwisu i stwierdzili, że gaz jest, do sprężarki dochodzi prąd, błędów z klimatyzacji brak. Jak klima się załączy to wentylator od klimy kręci się chociaż wczoraj zauważyłem też że wentylator kręcił się a mimo tego klima nie chłodziła.
Piszecie o elektrozaworze ale czy on może też wyłączyć klimę w trakcie jazdy. Wydawało mi się, że jeśli już się włączy to będzie chłodzić dopóki nie wyłączę zapłonu ale okazało się, że wyłącza się ona w trakcie jazdy.
Zamontowałem sobie wentylator w kratce nawiewowej aby od razu widzieć, w którym momencie klimatyzacja się włącza lub wyłącza i okazało się, że wyłącza się w momencie szybkiego przyśpieszenia np. podczas wyprzedzania. Tak było w ok 5 na 8 przypadków wyłączenia w trakcie jazdy więc to chyba nie przypadek.
W serwisie za wymianę elektrozaworu chcą 250 zł za elektrozawór + 70 za wymianę i jeszcze coś za obsługę klimy. Z tego co ktoś tam wcześniej napisał to zapłacił 150 zł za całość więc mój serwis chyba trochę przesadził z cenami.
Proszę o pomoc. Czy z tych objawów można jednoznacznie określić przyczynę. Jeśli to elektrozawór to wyślijcie jakiegoś linka do aukcji na allegro z takim zaworem.
Trochę się zniechęciłem do swojego serwisu jak mi babka zaczęła ściemniać, że np. odzyskanie czynnika to jest godzina. Trochę przesadziła bo z tego co widziałem przy poprzednich nabiciach to jest to kilka minut.
Co sądzicie o tym wszystkim?
Przesyłam jeszcze zdjęcia z numerem tabliczką znamieniową sprężarki i zdjęcie prawdopodobnie tego zaworu. Wszystkie zdjęcia wykonałem z lusterkiem ale dla poprawy czytelności zrobiłem odbicie lustrzane tabliczki.
Komentarz
-
Komentarz