[O2FL] 1.4TSI Piszczy w komorze silnika.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jarko2113
    Classic
    • 2015
    • 11

    #51
    A sprawdziliście czy piszczy pompa po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego ? Niby to pomaga w niektórych przypadkach. Wydaje mi sie ze korek powinien upuszczać ciśnienie jak jest wysokie w obiegu, lecz gdy korek jest uszkodzony i zapadki nie działają poprawnie to wytwarza sie większe ciśnienie w obiegu i simeringi przepuszczają płyn do łożyska.
    Jest w tym logika a czy ktoś to próbował ?

    Komentarz

    • pejo
      Rider
      • 2010
      • 286
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Zamieszczone przez Jarko2113
      ja jestem gotowy do tego żeby walczyc ze szkodą o wymiane silnika
      A myślisz, że w nowym silniku jest inna pompa.

      Komentarz

      • Jarko2113
        Classic
        • 2015
        • 11

        #53
        Nie wiem. Ale nie każdy silnik tsi ma taki problem. Mam kumpla i on tez na tsi 1.4 przejechane 136kkm i nic mu nie piszczy i nigdy nie puszczało ...

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3778
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #54
          Jarko2113, To sprawdź jaki nr części ma pompa w silniku kolegi. Trzeba tylko troszkę pozaglądać. I jaki rocznik auta ma kolega :?:
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Jarko2113
            Classic
            • 2015
            • 11

            #55
            Rocznik MA ten Sam Co ja 2011 tylko on ma auto z marca a ja z grudnia. A jak sprawdzić nr. Seryjny muszę wjechać na kanał czy z pod maski mogę go zobaczyć?

            [ Dodano: Wto 31 Mar, 15 20:56 ]
            Witam odebrałem samochód i jak narazie nic nie piszczy. Zrobili wszystkie usterki i teraz będę jeździł.
            Tutaj mam numery seryjne starej wymontowanej pompy oraz nowej która została zamontowana.

            Stara pompa miała dwa numery seryjne
            03C121019J
            03C121008h

            Nowa pompa ma nr.

            03C121008HX

            Co wy na to ? Miał lub ma ktoś pompę z numerem takim jak moja nowa pompa?

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3778
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #56
              Zamieszczone przez Jarko2113
              A jak sprawdzić nr. Seryjny muszę wjechać na kanał czy z pod maski mogę go zobaczyć?
              Z pod maski. trzeba się troszkę powyginać i można podeprzeć się pomocą lusterka. Nr jest wpisany w okrąg pomiędzy śrubami montażowymi.
              Zamieszczone przez Jarko2113
              Nowa pompa ma nr. 03C121008HX
              To obserwuj-słuchaj odgłosów

              Jakieś opinie serwisu po weryfikacji uszkodzonej pompy :?: Coś ciekawego znaleźli :?:
              Jaki koszt pompy, robocizny :?:
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • Jarko2113
                Classic
                • 2015
                • 11

                #57
                Jak bede miał możliwość to zobaczę jaka kolega ma pompę dzięki za info gdzie i jak szukać.

                Teraz słucham uważnie czy coś sie dzieje. Serwis nie ma pojęcia dlaczego sie zepsuła mówią ze może z papą było coś nie tak, jak opowiedziałem historie niektórych z forum to są w szoku ze takie coś ma miejsce
                Mówili ze dwa dni mieli auto w warsztacie szukali przyczyn i stwierdzili ze z autem jest wszystko wporzadku nie ma przyczyny która powoduje ta usterkę.
                Koszty no tutaj jest o tyle dobrze ze nie policzyli sobie za szukanie przyczyny jak go obstawiałem to powiedziałem gdzie szukać i co zrobic i to im pomogło, a ze względu ze nie znaleźli przyczyny nie naliczyli kosztów szukania. A pozatym przy 50% "dobrej woli producenta" na robociznę i części zapłaciłem trochę ponad 1,5 tys zł. Tanio nie jest ale ja muszę mieć sprawne auto w 100%

                Pozdrawiam

                Komentarz

                • iFi
                  Elegance
                  • 2012
                  • 906

                  #58
                  Zapłaciłeś 1.5k pln za stwierdzenie, że to jednak pompa? :shock: to faktycznie zrobili Ci przysługę...

                  Muszę Cię jednak zmartwić... ja ostatnio miałem wymienianą pompę ...HX i już dwie padły. Każda wytrzymała jakieś 2-3 dni. Pojeździj nieco ostrzej przez kilka dni - padnie...

                  Jedynym sensownym sposobem wydaje się kupno jakiegoś SKFa albo HEPU i wymiana.

                  Komentarz

                  • Jarko2113
                    Classic
                    • 2015
                    • 11

                    #59
                    1,5 k pln zapłaciłem za wymianę i cześć.

                    Jeśli będzie tak jak mówisz to zaraz pojadę spowrotem do nich i niech zakładają następna ale następna juz bedą musieli zrobic gratis w ramach gwarancji.

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      #60
                      Nie no super - ale dla mnie to jest jakiś absurd. ASO bierze samochód bo twierdzi, że coś wymyśli i nic nie wymyślają... Generalnie za wymianę pompy zapłaciłem 350zł razem z nowym płynem do układu... Oby Twoja pompa działała, ale ta cena to jest jakiś absurd.

                      Komentarz

                      • Jarko2113
                        Classic
                        • 2015
                        • 11

                        #61
                        Ta cena jest taka duża bo ja jestem w Szwecji w Polsce było by dużo taniej.
                        Ale masz racje skoda bierze auto wymienia pompę i nic więcej masakra wstyd dla tej Marki i volkswagena za taki szajs jaki wciskają za te pieniądze które trzeba zapłacić za auto

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3778
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez Jarko2113
                          1,5 k pln zapłaciłem za wymianę i cześć.
                          Zamieszczone przez Jarko2113
                          Ta cena jest taka duża bo ja jestem w Szwecji
                          To ładny przelicznik z korony szwedzkiej :!:

                          W oryginalnej pompie to chyba jest jakaś wada technologiczno-materiałowa :!: :?:
                          Przecież to jest konstrukcja stosowana od kilkudziesięciu lat. Prosta budowa pompy :idea:

                          Ktoś pisał, że zakładał SKF-a :?: Chyba trzeba rozważyć opcję pompy nie oryginalnej z vag-a :?:

                          Kolega LUKI kiedyś pisał, że coś więcej się dowie u swojego źródełka w temacie pompy w caxa. Ale na razie cisza :idea:
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • grzybekxl
                            Classic
                            • 2012
                            • 12

                            #63
                            Zamieszczone przez Jarko2113
                            Rocznik MA ten Sam Co ja 2011 tylko on ma auto z marca a ja z grudnia. A jak sprawdzić nr. Seryjny muszę wjechać na kanał czy z pod maski mogę go zobaczyć?

                            [ Dodano: Wto 31 Mar, 15 20:56 ]
                            Witam odebrałem samochód i jak narazie nic nie piszczy. Zrobili wszystkie usterki i teraz będę jeździł.
                            Tutaj mam numery seryjne starej wymontowanej pompy oraz nowej która została zamontowana.

                            Stara pompa miała dwa numery seryjne
                            03C121019J
                            03C121008h

                            Nowa pompa ma nr.

                            03C121008HX

                            Co wy na to ? Miał lub ma ktoś pompę z numerem takim jak moja nowa pompa?
                            Ja 26 lutego miałem wymienioną pompę na taką jaką i Tobie wymienili. Ale w sobotę 28 marca usłyszałem ponownie znajomy dźwięk "piszczącej pompy". Zobaczymy co serwis zrobi tym razem.

                            Komentarz

                            • Jarko2113
                              Classic
                              • 2015
                              • 11

                              #64
                              Masakra a jak wymieniają wam na gwarancji to ponosicie jekie kolwiek koszty?

                              Jak mi zacznie piszczeć znowu to juz sie wku...e

                              A najlepsze jest to ze nie policzyli sobie tutaj szukania usterki a to kosztuje 450 zł na godzinę.
                              A mieli go tam dwa dni na warsztacie wiec było by sporo :/
                              Ceny tutaj maja jak z kosmosu.

                              Komentarz

                              • paskuda
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 127

                                #65
                                Panowie dajcie sobie spokój z wymianą pompy w ASO, w ramach gwarancji lub dobrej woli zawsze dostajecie pompy regenerowane, dodatkowo z tego co mi przekazano na wymienioną pompę nie ma gwarancji 2 letniej chyba, że 100 % płaci klient. Mi wymieniali pompę 3 razy 1 raz na gwarancji, dwa pozostałe w ramach dobrej woli zawsze kosztowało mnie to ok 100-150 PLN bo była po 70-80% na część i robociznę, dodatkowo za płyn ekstra płacić trzeba. Każda pompa i tak ciekła lub piszczała. Jako 4 pompę wsadziłem SKF za 160PLN wymiana 30 PLN, płyn 30 PLN i od pół roku mam spokój. Radzę od razu wymienić na zamiennik i nie męczyć się z ASO lipne mają te pompy.

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3778
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez paskuda
                                  Jako 4 pompę wsadziłem SKF za 160PLN wymiana 30 PLN, płyn 30 PLN i od pół roku mam spokój. Radzę od razu wymienić na zamiennik i nie męczyć się z ASO lipne mają te pompy.
                                  To jest konstruktywna odpowiedź. A wymiana pompy nie nastręcza żadnych problemów (przeglądałem instrukcję serwisową wymiany).
                                  paskuda, Napisz np. za pół roku jak sytuacja z pompą i jaki przebieg po wymianie
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • eaglemirek
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 14145
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #67
                                    Wczoraj wymieniona cieknąca pompa Więcej info w moim wątku (link w podpisie_



                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                    Komentarz

                                    • marpol
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 350
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      #68
                                      Nie chcąc zakładać nowego tematu, pozwolę sobie tutaj o mój przypadek popytać. Wczoraj byłem na przeglądzie serwisowym w ASO w Koszalinie, liczyłem się z kosztami oczywiście, ale zdecydowałem się na "fachową" obsługę. Wymiana oleju, filtrów, płynu chłodniczego, dezynfekcja klimy i 890 zł zostawiłem. Głównym jednak priorytetem udania się do ASO była diagnoza pisku, z którym niektórzy tutaj również mieli do czynienia. Oddając auto delikatnie zasugerowałem, że problem może wywoływać pompa wody. Niestety, jak mnie później poinformowano, mechanik miał za mało czasu, by tę usterkę zdiagnozować, ale co mnie nieco zaskoczyło,to pojawiła się informacja, iż może to być związane z fazami rozrządu, jak mi zakomunikował pracownik, problem może dotyczyć "tylko" ich przestawienia lub niestety awarii, cokolwiek to znaczy. Jestem w kropce, bo już się umówiłem na wizytę w tej sprawie, ale nie jestem pewien, czy objaw pisku to wina rozrządu. Tym bardziej, że żadna kontrolka się nigdy na zapaliła, a pisk słyszę już od paru ładnych tysięcy. Również w dynamice auta i dźwięku silnika też nic niepokojącego nie zauważyłem. Nie chcę, żeby a ASO rozkręcali mi pół auta, żeby dociec źródła problemu. Czy "chorą" pompę wody łatwo zdiagnozować. Nadmienię, że nigdy żadnych ubytków, czy wycieków płynu nie zauważyłem.

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        #69
                                        marpol, odpuść to ASO
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • marpol
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 350
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #70
                                          Powiem Ci Luki, że zaufania mojego to ASO nie zbudowało, ale za bardzo nie mam alternatywy i stąd ten zgryz niestety.

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            #71
                                            marpol, ten 'pisk' nie ma nic wspólnego z rozrządem

                                            btw
                                            z ciekawostek dropsa z którego roku masz O2FL :?:
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • marpol
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 350
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #72
                                              Luki, 2012 rok

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                #73
                                                marpol zmień ASO - chcą wsadzić ręce w rozrząd żeby hajs od Ciebie wyciągnąć...

                                                2012 to bajka - nie masz czym się przejmować
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • marpol
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 350
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  #74
                                                  Dzięki Luki za rady, tak zrobię. Wybiorę się po prostu najpierw do lokalnego mechaniora, zobaczymy, co na to powie.

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3778
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    2012 to bajka - nie masz czym się przejmować
                                                    Piszczącą pompą płynu chłodzącego (jak długo już piszczy) należałoby wymienić ale nie na oryginalną vag bo one po jakimś czasie znowu piszczą :!:
                                                    LUKI, kiedyś wspominałeś, że zasięgniesz języka jakiej firmy warto zastosować pompę w miejsce oryginalnej :?:
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...