[O2FL] Stuki nie do namierzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mars77
    Classic
    • 2013
    • 13

    [O2FL] Stuki nie do namierzenia

    Grzegorz56, W zasadzie tak, bo... gdy na gwarancji 2 czy tam 4 letniej wymieniany jest jakis element, to dla tego elementu gwarancja nie biegnie od nowa, lecz do konca trwania zwyklej gwarancji.
  • Woocash78
    Drive
    • 2012
    • 41

    #2
    [O2FL] Stuki nie do namierzenia

    Witam. Prośba o poradę. Mam jeszcze 2 miesiące gwarancji i problem ze swoją Octavią. Chodzi o pojawiające się stuki z przodu z lewej strony na dużych nierównościach, przy małych prędkościach (jazda na wprost) w trakcie deszczu, czasem jak jest tylko wilgotno. Przy szybszej jeździe po małych nierównościach jest spokój ale jak auto trochę postoi i zaczynam wolną jazdę po np. polnej nierównej drodze to słychać kilka głośnych stuków w trakcie przejechania 100 m. Byłem już z tym w serwisie. Auto stało dwa dni i niczego nie znaleźli. Podobno jeździły nim 3 osoby, bujali nim, sprawdzali zawieszenie i stwierdzili że żadnych luzów nie ma. Oczywiście w serwisie cisza a jak wyjechałem na drugi dzień objaw dał o sobie znać ponownie. W trakcie jazdy po mieście zachodzi dość rzadko raz na 10 km. Przy ładnej suchej pogodzie w lato jest to bardzo bardzo rzadko a teraz gdy wilgotniej to częściej. Przeważnie po dłuższym postoju gdy zacznie się jazdę po dołkach. Jak pad deszcz to efekt murowany ale na samym początku jazdy, potem się normuje. Nie wiem o co kaman. Zgłupiałem już z tym bo nie wiem jak mam im wytłumaczyć. Czasem zauważyłem jak skręcam w lewo ale to pewnie dlatego że prawa strona przysiada a lewa się unosi i działają inne siły niż w trakcie badania na podnośniku. Stuki są głuche ale wyraźne jakby porządnie uderzać młotkiem gumowym w metal. Miał już może ktoś taki wpieniający przypadek ??
    1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

    Komentarz

    • sziaba
      Rider
      • 2009
      • 358

      #3
      Woocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
      Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

      Komentarz

      • Woocash78
        Drive
        • 2012
        • 41

        #4
        Zamieszczone przez sziaba
        Woocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
        Dzięki za sugestię. Tylko jak ich zmusić żeby to wymienili ? Chyba będę jeździł i im marudził do znudzenia, innej opcji nie widzę...
        1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

        Komentarz

        • sziaba
          Rider
          • 2009
          • 358

          #5
          Woocash78, a przy okazji sprawdź sobie jak auto stoi na ziem, kola prosto , czy jak złapiesz za sprężynę i energicznie szarpniesz to wyczujesz jakiś minimalny luz i porównaj to ze sprężyną z drugiej strony.. Zadanie może być kłopotliwe ze względu na mało miejsca pomiędzy kołem a nadkolem :twisted:
          Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #6
            Woocash78, to co napisał kolega , górne mocowanie. ale ja mam wymieniane i też po deszczu jak postoi mam czasami parę stuknięć , powiedzmy że raz na "3 deszcze" więc pewnie TTTM.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • arkady
              Ambiente
              • 2010
              • 136
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez Woocash78
              Zamieszczone przez sziaba
              Woocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
              Dzięki za sugestię. Tylko jak ich zmusić żeby to wymienili ? Chyba będę jeździł i im marudził do znudzenia, innej opcji nie widzę...
              Dokladnie tak. Męcz chłopaków z serwisu zanim się skończy gwarancja.
              To Twoje prawo

              Komentarz

              • Woocash78
                Drive
                • 2012
                • 41

                #8
                Zamieszczone przez leszekmw
                Woocash78, to co napisał kolega , górne mocowanie. ale ja mam wymieniane i też po deszczu jak postoi mam czasami parę stuknięć , powiedzmy że raz na "3 deszcze" więc pewnie TTTM.
                Jak był nowy to było dobrze. Nie znam już na to reguły tak naprawdę. To jest kurde losowe ale tak wkurzające że odbiera mi chęć do Skody. leszekmw robiłeś to na gwarancji ? Jeśli tak to czy udało im się to zdiagnozować czy na chybił trafił to górne mocowanie Ci wymieniali

                [ Dodano: Nie 20 Paź, 13 18:39 ]
                Zamieszczone przez sziaba
                Woocash78, a przy okazji sprawdź sobie jak auto stoi na ziem, kola prosto , czy jak złapiesz za sprężynę i energicznie szarpniesz to wyczujesz jakiś minimalny luz i porównaj to ze sprężyną z drugiej strony.. Zadanie może być kłopotliwe ze względu na mało miejsca pomiędzy kołem a nadkolem
                No szarpałem z całej siły za sprężynę ale żadnego luzu nie wyczułem :twisted:

                [ Dodano: Nie 20 Paź, 13 18:43 ]
                Zamieszczone przez arkady
                Zamieszczone przez Woocash78
                Zamieszczone przez sziaba
                Woocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
                Dzięki za sugestię. Tylko jak ich zmusić żeby to wymienili ? Chyba będę jeździł i im marudził do znudzenia, innej opcji nie widzę...
                Dokladnie tak. Męcz chłopaków z serwisu zanim się skończy gwarancja.
                To Twoje prawo
                Nie ma wyjścia choć to walka z wiatrakami i samochód trzeba odstawiać na 1, 2 dni a bez samochodu jak bez ręki.
                1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

                Komentarz

                • mac_aaron
                  Elegance
                  • 2012
                  • 984
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Hmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.

                  Komentarz

                  • Woocash78
                    Drive
                    • 2012
                    • 41

                    #10
                    Zamieszczone przez mac_aaron
                    Hmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.
                    Dobrze to streściłeś z tym że żeby nie było za lekko to nie zawsze tak jest. A już napewno nie wtedy jak się pojedzie do serwisu.
                    1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

                    Komentarz

                    • arkady
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 136
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Woocash78
                      Zamieszczone przez mac_aaron
                      Hmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.
                      Dobrze to streściłeś z tym że żeby nie było za lekko to nie zawsze tak jest. A już napewno nie wtedy jak się pojedzie do serwisu.
                      Mam tak samo jak idę do dentysty. Przed gabinetem nie wiedząc czemu ząb przestaje boleć
                      :roll:

                      Komentarz

                      • sziaba
                        Rider
                        • 2009
                        • 358

                        #12
                        A panowie jak przejeżdżacie progi zwalniające podrzutowe to autko miękko to wybiera czy jest takie głuche uderzenie przy lądowaniu kół (chodzi mi o moment pracy amortyzatora =max wyciągnięty) albo inaczej ujmując gdy auto na jakiejś nierówności zostaje mocno podbite do góry:?:
                        Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #13
                          obecnie (po wymianie amortyzatorów) najazd mi wybiera ale powrót to w dalszym ciągu pier...dzielnięcie w doł jakby miało się wszystko rozerwać

                          Komentarz

                          • adaś
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 876
                            • Volkswagen

                            #14
                            Niestety to są niedoskonałości zawieszenia w Skodzie - jest ono po prostu głośne i na nierównościach poprzecznych mało komfortowe. Dla pocieszenia Golf V też tak ma :diabelski_usmiech
                            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                            Komentarz

                            • Woocash78
                              Drive
                              • 2012
                              • 41

                              #15
                              Zamieszczone przez sziaba
                              A panowie jak przejeżdżacie progi zwalniające podrzutowe to autko miękko to wybiera czy jest takie głuche uderzenie przy lądowaniu kół (chodzi mi o moment pracy amortyzatora =max wyciągnięty) albo inaczej ujmując gdy auto na jakiejś nierówności zostaje mocno podbite do góry:?:
                              Raczej miękko, nie mam tutaj zastrzeżeń. Narazie mam przejechane 30 tyś km.
                              Dziś po pracy wsiadłem do swojej Szkody i pierwsze 30 metrów po nierównościach szalone stuki puki potem przez 18 km spokój. Zauważyłem też parę razy w historii że stuknięcie wystąpiło przy jeździe na wprost na idealnie gładkiej nawierzchni w trakcie zwalniania przed skrzyżowaniem. Próbowałem też czasem w trakcie stuków wciskać lekko hamulec ale nie pomaga. Liczyłem na to że coś z klockami ale raczej nie.
                              1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

                              Komentarz

                              • mattyah4x4
                                Rider
                                • 2013
                                • 664

                                #16
                                Zamieszczone przez mac_aaron
                                Hmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.
                                a może raczej aby się rozrzedził (rozgrzał) olej w amortyzatorze ?? zima jest gorzej ?? :szeroki_usmiech

                                opisze taki przykład ze swojego doświadczenia - auto niby japońskie, ale włąsciwie francuskie (nissan)... latem/wiosną/jesienią wszystko ok (temperatury zewn. znacznie powyżej 0 st)

                                im bliżej (niżej) do 0 st C to pojawiały się stuki, a poniżej zera to już stukało mocno :roll:
                                stuk taki dokładnie przypominający łączniki stabilizatora ! wymieniłem... nie wiem po co

                                nastepna moja koncepcja to było łożysko mcphersona (albo jego poduszka) i wymieniłem... nie wiem po co

                                wymieniłem jeszcze kilka rzeczy (w sumie nie wiem po co)

                                konkluzja - stukał amortyzator, a właściwie jego konstrukcja wewnętrzna (najpewniej zaworki), amor tłumił dobrze (rewelacyjne parametry na SKP) ale stukał, jak olej w nim się robił gęsty... skąd ta hipoteza ? ano kiedyś na mrozie, przed ruszeniem, podgrzałem rurę amortyzatora opalarką...
                                Diesel Service Śmietana
                                43-210 Kobiór
                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                uwaga
                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                Komentarz

                                • RS
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 238

                                  #17
                                  Stuki po deszczu występują i u mnie ( juz w drugim samochodzie ) - mam to juz zdiagnozowane - jest to nieszczęsny "talerzyk" na amortyzatorze . Sprawa jest beznadziejna jeżeli chodzi o serwis - krótko mówiac nie ma to znaczenia czy jest to Skoda czy inna marka po prostu TTTM ( oczywiście chodzi o amortyzator ) - trzeba by wymieniać " amorki " raz do roku

                                  Komentarz

                                  • mattyah4x4
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 664

                                    #18
                                    a co to jest "talerzyk na amortyzatorze" :roll:
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz

                                    • Woocash78
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 41

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mattyah4x4
                                      a co to jest "talerzyk na amortyzatorze" :roll:
                                      no właśnie gdzie ta cześć się znajduje. może polałbym to wodą z butelki i zobaczył czy objaw się nasili. Sorry ale będę się uciekał do durnych pomysłów z braku alternatywy. Dziś to mi nawet zastukało szybko ze cztery razy gdy ostro ruszałem z miejsca az przód się trochę podniósł (na plaskiej nawierzchni)
                                      1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS

                                      Komentarz

                                      • sziaba
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 358

                                        #20
                                        mattyah4x4, Woocash78, pany wymieńcie wspomniane łożysko amortyzatora i po bólu

                                        ja wymieniałem część 2 i 4 ... i jest git
                                        Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                                        Komentarz

                                        • mattyah4x4
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 664

                                          #21
                                          a ja to niby po co ? mnie nic nie dolega... chciałem się tylko dowiedzieć, co stoi za "fachowym" słownictwem :lol:
                                          Diesel Service Śmietana
                                          43-210 Kobiór
                                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                          uwaga
                                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                                          Komentarz

                                          • sziaba
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 358

                                            #22
                                            mattyah4x4, a co sobie będziesz żałował :diabelski_usmiech , nie no chyba coś źle tam zrozumiałem :roll:
                                            Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                                            Komentarz

                                            • kecaj
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1511
                                              • Superb II (3T4)

                                              #23
                                              Rysunek i opis - pozycja nr 6
                                              Załączone pliki
                                              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                              Komentarz

                                              • mattyah4x4
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 664

                                                #24
                                                czyli "talerzyk" to tak naprawdę poduszka lozyska :lol:
                                                Diesel Service Śmietana
                                                43-210 Kobiór
                                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                uwaga
                                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  #25
                                                  w tym wypadku tak bo jest z nią połączony

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...