Grzegorz56, W zasadzie tak, bo... gdy na gwarancji 2 czy tam 4 letniej wymieniany jest jakis element, to dla tego elementu gwarancja nie biegnie od nowa, lecz do konca trwania zwyklej gwarancji.
[O2FL] Stuki nie do namierzenia
Zwiń
X
-
[O2FL] Stuki nie do namierzenia
Witam. Prośba o poradę. Mam jeszcze 2 miesiące gwarancji i problem ze swoją Octavią. Chodzi o pojawiające się stuki z przodu z lewej strony na dużych nierównościach, przy małych prędkościach (jazda na wprost) w trakcie deszczu, czasem jak jest tylko wilgotno. Przy szybszej jeździe po małych nierównościach jest spokój ale jak auto trochę postoi i zaczynam wolną jazdę po np. polnej nierównej drodze to słychać kilka głośnych stuków w trakcie przejechania 100 m. Byłem już z tym w serwisie. Auto stało dwa dni i niczego nie znaleźli. Podobno jeździły nim 3 osoby, bujali nim, sprawdzali zawieszenie i stwierdzili że żadnych luzów nie ma. Oczywiście w serwisie cisza a jak wyjechałem na drugi dzień objaw dał o sobie znać ponownie. W trakcie jazdy po mieście zachodzi dość rzadko raz na 10 km. Przy ładnej suchej pogodzie w lato jest to bardzo bardzo rzadko a teraz gdy wilgotniej to częściej. Przeważnie po dłuższym postoju gdy zacznie się jazdę po dołkach. Jak pad deszcz to efekt murowany ale na samym początku jazdy, potem się normuje. Nie wiem o co kaman. Zgłupiałem już z tym bo nie wiem jak mam im wytłumaczyć. Czasem zauważyłem jak skręcam w lewo ale to pewnie dlatego że prawa strona przysiada a lewa się unosi i działają inne siły niż w trakcie badania na podnośniku. Stuki są głuche ale wyraźne jakby porządnie uderzać młotkiem gumowym w metal. Miał już może ktoś taki wpieniający przypadek ??1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
-
-
Woocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sziabaWoocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
Komentarz
-
-
Woocash78, a przy okazji sprawdź sobie jak auto stoi na ziem, kola prosto , czy jak złapiesz za sprężynę i energicznie szarpniesz to wyczujesz jakiś minimalny luz i porównaj to ze sprężyną z drugiej strony.. Zadanie może być kłopotliwe ze względu na mało miejsca pomiędzy kołem a nadkolem :twisted:
Komentarz
-
-
Woocash78, to co napisał kolega , górne mocowanie. ale ja mam wymieniane i też po deszczu jak postoi mam czasami parę stuknięć , powiedzmy że raz na "3 deszcze" więc pewnie TTTM.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Woocash78Zamieszczone przez sziabaWoocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
To Twoje prawo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwWoocash78, to co napisał kolega , górne mocowanie. ale ja mam wymieniane i też po deszczu jak postoi mam czasami parę stuknięć , powiedzmy że raz na "3 deszcze" więc pewnie TTTM.
[ Dodano: Nie 20 Paź, 13 18:39 ]
Zamieszczone przez sziabaWoocash78, a przy okazji sprawdź sobie jak auto stoi na ziem, kola prosto , czy jak złapiesz za sprężynę i energicznie szarpniesz to wyczujesz jakiś minimalny luz i porównaj to ze sprężyną z drugiej strony.. Zadanie może być kłopotliwe ze względu na mało miejsca pomiędzy kołem a nadkolem
[ Dodano: Nie 20 Paź, 13 18:43 ]
Zamieszczone przez arkadyZamieszczone przez Woocash78Zamieszczone przez sziabaWoocash78, ja przerabiałem u siebie coś podobnego i u mnie było to łożysko skrętne amortyzatora :idea: tzn. łożysko + ten górny talerz metalowo-gumowy po demontażu i oględzinach nie byliśmy w stanie stwierdzić jakiś uszkodzeń jedynie lekkie odchylenie gumy w talerzyku (podobno często się rozwulkanizuje ta część :roll: )
To Twoje prawo1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronHmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Woocash78Zamieszczone przez mac_aaronHmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.
:roll:
Komentarz
-
-
Niestety to są niedoskonałości zawieszenia w Skodzie - jest ono po prostu głośne i na nierównościach poprzecznych mało komfortowe. Dla pocieszenia Golf V też tak ma :diabelski_usmiechJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sziabaA panowie jak przejeżdżacie progi zwalniające podrzutowe to autko miękko to wybiera czy jest takie głuche uderzenie przy lądowaniu kół (chodzi mi o moment pracy amortyzatora =max wyciągnięty) albo inaczej ujmując gdy auto na jakiejś nierówności zostaje mocno podbite do góry:?:
Dziś po pracy wsiadłem do swojej Szkody i pierwsze 30 metrów po nierównościach szalone stuki puki potem przez 18 km spokój. Zauważyłem też parę razy w historii że stuknięcie wystąpiło przy jeździe na wprost na idealnie gładkiej nawierzchni w trakcie zwalniania przed skrzyżowaniem. Próbowałem też czasem w trakcie stuków wciskać lekko hamulec ale nie pomaga. Liczyłem na to że coś z klockami ale raczej nie.1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronHmm właśnie się zastanawiałem jak opisać na forum ten problem, chyba mam to samo - rano po postoju nocnym gdy ruszam to na pierwszych nierównościach kilka stuknięć a potem już zupełnie nic. Tak jakby coś się zastało i musi puścić dopiero żeby pracować.
opisze taki przykład ze swojego doświadczenia - auto niby japońskie, ale włąsciwie francuskie (nissan)... latem/wiosną/jesienią wszystko ok (temperatury zewn. znacznie powyżej 0 st)
im bliżej (niżej) do 0 st C to pojawiały się stuki, a poniżej zera to już stukało mocno :roll:
stuk taki dokładnie przypominający łączniki stabilizatora ! wymieniłem... nie wiem po co
nastepna moja koncepcja to było łożysko mcphersona (albo jego poduszka) i wymieniłem... nie wiem po co
wymieniłem jeszcze kilka rzeczy (w sumie nie wiem po co)
konkluzja - stukał amortyzator, a właściwie jego konstrukcja wewnętrzna (najpewniej zaworki), amor tłumił dobrze (rewelacyjne parametry na SKP) ale stukał, jak olej w nim się robił gęsty... skąd ta hipoteza ? ano kiedyś na mrozie, przed ruszeniem, podgrzałem rurę amortyzatora opalarką...Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Stuki po deszczu występują i u mnie ( juz w drugim samochodzie ) - mam to juz zdiagnozowane - jest to nieszczęsny "talerzyk" na amortyzatorze . Sprawa jest beznadziejna jeżeli chodzi o serwis - krótko mówiac nie ma to znaczenia czy jest to Skoda czy inna marka po prostu TTTM ( oczywiście chodzi o amortyzator ) - trzeba by wymieniać " amorki " raz do roku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4a co to jest "talerzyk na amortyzatorze" :roll:1.8 TSI 152 KM FAMILY PLUS
Komentarz
-
Komentarz