1,9 tdi nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radosss
    Classic
    • 2016
    • 1

    1,9 tdi nie odpala

    Zamieszczone przez SS
    u mnie wypiek teściowej
    takiemu to dobrze - na gotowca trafił

    [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 11:32 ]
    Texas, wczoraj miałem okazję skosztować kawy z ekspresu u Czarka - dobre to to było
  • sebo228
    Classic
    • 2013
    • 18
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    1,9 tdi nie odpala

    Moja octavia 1,9 tdi 77kW nie odpala. Problem pojawił się we wtorek po przejechaniu 500m zgasła i nie odpaliła, w warsztacie wymienili filtr paliwa ponoć spuścili paliwo i zalali 15l nowego (a wskaźnik paliwa pokazywał prawie połowę, trochę za dużo jak na 15l), z warsztatu odebrałem w środę, wszystko było ok codziennie jeździłem do pracy po 13km w jedną stronę bez żadnych problemów w piątek wieczorem wróciłem do domu robiąc kolejne 170km i dziś znów nie odpaliła. W warsztacie powiedzieli że to wina paliwa więc i ja rozkręciłem filtr wylałem to co tam było i zalałem inne ale dalej nic.
    Może ktoś podpowie co jeszcze można spróbować zrobić?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jakieś błędy, parametry podczas kręcenia rozrzusznikiem ? Ewentualnie auto do warsztatu.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • sebo228
        Classic
        • 2013
        • 18
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Niestety nie mam komputera, ale chyba gdyby były jakieś błędy to czek by się zapalił?
        Kręcąc rozrusznikiem normalnie kręci przy czym lekko wibruje, dodam jeszcze że nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze na dotyk.

        Komentarz

        • Eidos71
          RS
          • 2011
          • 2050
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Pompa paliwa...? 4 lata temu, w aucie innej marki (z silnikiem diesela) miałem podobny problem (co prawda było sporo zimniej). W warsztacie nacudowali mi z wymianą filtra paliwa, akumulatora, zlaniem i zalaniem paliwa... Pomogło na 1 dzień. A okazał się, że przez "chrzszczone" paliwo szlag trafił pompkę paliwa... Po wymianie (samemu) problem zniknął.
          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
          MOJA FURKA

          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

          Komentarz

          • sebo228
            Classic
            • 2013
            • 18
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            A jak można sprawdzić czy pompa pracuje prawidłowo? Są jakieś charakterystyczne objawy przy awarii pompy?

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              sebo228, sprawdź czy klapa gasząca się nie zacięła w pozycji zamkniętej ,a czy przy przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka świec żarowych - żółta spiralka ??
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • sebo228
                Classic
                • 2013
                • 18
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Tak, świece normalnie grzeją, przynajmniej kontrolka zapala się i gaśnie normalnie, a gdzie szukać tej klapki?

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  sebo228, pytałem o kontrolki bo często gdy jej brak to to winny może być przekaźnik 109 , ale u ciebie są to dobrze , klapa gasząca znajduje się po lewej stronie koło podszybia jak staniesz przodem do silnika , jest do niego podłączona rura która idzie od intercoolera zdejmij opaskę i ściągnij kolanko lub je odchyl i zobacz czy w środku w aluminium zapadka jest otwarta czy zamknięta że nie widać przelotu , EGR (w nim znajduje się klapa gasząca ) przykręcony jest do kolektora ssącego .ok

                  pozdro
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • sebo228
                    Classic
                    • 2013
                    • 18
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Odchyliłem tą rurę i jest tam odkryta klapka, to o tą chodzi czy dalej jest jakaś kolejna w tym zaworze EGR?

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez sebo228
                      A jak można sprawdzić czy pompa pracuje prawidłowo? Są jakieś charakterystyczne objawy przy awarii pompy?
                      Jeżeli pompa padła, paliwo nie jest podawane na filtr paliwa. Wystarczy, aby jedna osoba próbowała odpalić auto, a druga obserwowała przewód (rurkę) doprowadzający paliwo do filtra - a jeżeli nie jest to przewód przezroczysty, trzeba odpiąć przewód od filtra paliwa i zanurzyć go w jakimś naczynku. Przy próbie odpalenia powinno paliwo zlatywać z tej rurki do naczynka (wcześniej zalej trochę paliwa do filtra).
                      U mnie objawem, na który zwrócił mi uwagę sąsiad (a który jakoś nie został zauważony przez "fachowców" z warsztatu) był brak dźwięku (bzyczenia) uruchomionej po przekręceniu kluczyka pompy - ja jednak w swoim autku miałem pompkę w komorze silnika, a nie w zbiorniku paliwa, więc było ją słychać, gdy silnik nie pracował. W Skodzie raczej nie będzie słychać pompy paliwa, więc próba, którą opisałem jest jedynym wyjściem.
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • sebo228
                        Classic
                        • 2013
                        • 18
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ta pompka pracuje, sprawdzałem jak filtr odkręciłem, przy próbie rozruchu podawało paliwo, ale chyba pomiędzy filtrem a wtryskami musi być jakaś pompa sprężająca paliwo?

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          sebo228, pompa vacu , może ona faktycznie szwankuje , dobrze by było zrobić pomiar ciśnienia paliwa w układzie.
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • sebo228
                            Classic
                            • 2013
                            • 18
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            To trzeba będzie zawlec do mechanika i trzymać się za portfel, drugi raz w przeciągu tygodnia

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Do załozyciela wątku. Masz silnik AHF... a ten silnik ma tylko JEDNĄ pompe paliwa - jest to pompa wtryskowa ktora jednoczesnie zasysa paliwo ze zbiornika.
                              Nie che mi sie wierzyc ze samochod zeswirowal od złego paliwa.
                              Albo uklad paliwowy jest nieszczelny i się zapowietrza - albo zle zostal zamontowany filtr.
                              Teoria z klapą gaszącą tez nie jest bezsensu - moze się zawieszac.
                              Do sprawdzenia jeszcze przekaznik 109.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                ... albo O2 albo AHF ??? Prośba o właściwe uzupełnienie danych.
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • sebo228
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 18
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Po wizycie u mechanika auto jeździ i odpala ale nadal nie wiadomo co było przyczyną, mechanik sprawdził obie pompy, wtryski, pompę wysokiego ciśnienia oddał do regeneracji, tam stwierdzili że wszystko ok poskładali i narazie jeżdżę. Mechanik powiedział że może jakiś przekaźnik szwankuje ale nie da się powiedzieć napewno dopóki samochód normalnie odpala. Co prawda czasami się zdarza że jak wysiadam i zamykam drzwi to mnie kopi prądem.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...