1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Obecnie w serwisie w Dobroniu naprawiają 1,6 MPI bez LPG z powodu stuków silnika. Zamówili nowe zawory i coś tam jeszcze. Naprawa w toku.

    Komentarz

    • chrisol
      Drive
      • 2008
      • 86
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Zamieszczone przez yunior81
      Obecnie w serwisie w Dobroniu naprawiają 1,6 MPI bez LPG z powodu stuków silnika. Zamówili nowe zawory i coś tam jeszcze. Naprawa w toku.
      Znasz orientacyjny przebieg?
      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Nie wiem jaki dokładnie ale doradca stwierdził że bardzo mały.

        Komentarz

        • jarox2008
          Classic
          • 2014
          • 34

          #54
          Dzisiaj oddalem ponownie samochód do aso lecz do innego. Zobaczymy co tam stwierdza. Jak będę coś wiedział to dam znać.

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Zamieszczone przez jarox2008
            Dzisiaj oddalem ponownie samochód do aso lecz do innego. Zobaczymy co tam stwierdza. Jak będę coś wiedział to dam znać.

            Jak juz poskladaja w Dobroniu auto to napisze co i jak.

            Komentarz

            • Jaroslav92525
              Rider
              • 2009
              • 358
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Zamieszczone przez mrblack
              ...No i okazało sie, że padliniarz był cwany i aby sprzedać bo silnik się kończył to zalał tym shitem aby nie klepało...l
              Przy okazji: na kończącą się skrzynię biegów jest inny patent - podobno dobrze sprawdza się garść wiórów drewnianych umieszczonych w tym podzespole. Słyszałem że takie rozwiązanie sprawdza się na dystansie nawet kilkuset kilometrów. Więc przy jazdach próbnych raczej nie do wykrycia... Handlarzyny mają swoje chwyty... :-)
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz

              • piernik
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 975
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Zamieszczone przez Jaroslav92525
                Przy okazji: na kończącą się skrzynię biegów jest inny patent - podobno dobrze sprawdza się garść wiórów drewnianych umieszczonych w tym podzespole. Słyszałem że takie rozwiązanie sprawdza się na dystansie nawet kilkuset kilometrów. Więc przy jazdach próbnych raczej nie do wykrycia... Handlarzyny mają swoje chwyty... :-)
                Stary sposób z PRL na wyciszenie mostu w autach tylnonapędowych

                Komentarz

                • chrisol
                  Drive
                  • 2008
                  • 86
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez jarox2008
                  Dzisiaj oddalem ponownie samochód do aso lecz do innego. Zobaczymy co tam stwierdza. Jak będę coś wiedział to dam znać.
                  jarox2008; Zapytaj przy odbiorze czy mierzyli ciśnienie oleju.

                  Panowie, czy któryś z Was ma założony filtr oleju Mann?
                  OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                  Komentarz

                  • jarox2008
                    Classic
                    • 2014
                    • 34

                    #59
                    Po ponownym oddaniu samochodu do innego aso, stwierdzili nieprawidłowości i będą wymieniali tym razem cały kompletny silnik. Mam nadzieje że po tej wymianie nareszcie wszystko bedzie ok.

                    Komentarz

                    • chrisol
                      Drive
                      • 2008
                      • 86
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #60
                      Irde, Pytałem o Mann'a bo z tego co wiem ma najlepiej wykonane (konstrukcja) zawory zabezpieczające przed cofaniem oleju w trakcie postoju i przelewowy.
                      Zastanawiałem się też nad zaworem utrzymującym ciśnienie oleju, który jest w podstawie uchwytu filtra. Jakoś ciągle nie mogę sobie wyobrazić, że po 10tyś przebiegu szklanki czy gniazda zaworowe mogą być zużyte.

                      jarox2008, To chyba najlepsze rozwiązanie dla Ciebie, biorąc pod uwagę, że auto na gwarancji.
                      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        #61
                        Zamieszczone przez jarox2008
                        Po ponownym oddaniu samochodu do innego aso, stwierdzili nieprawidłowości i będą wymieniali tym razem cały kompletny silnik.
                        Ci pracownicy mówią ludzkim głosem ?," stwierdzili nieprawidlowości " JAKIE ?.Ludzom gzrechota rozrząd /np.niektore tsi/, to nawet napinacza nie chcą nowego założyć, a tu takie cykanie a oni z dobrego serca cały silnik wymieniają. :roll:

                        Jeszcze pytanie , to cykanie pojawilo się od początku, czy po jakimś przebiegu ?

                        Komentarz

                        • jarox2008
                          Classic
                          • 2014
                          • 34

                          #62
                          Jeszcze nie powiedzieli dokładnej przyczyny wymiany całego silnika. A stukanie pojawiło się po 6000 km przebiegu.

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            #63
                            Wygląda na to że sami nie wiedzą co jest, może liczą że jak go rozbiorą na części to coś znajdą, a jak nie to już oni jakąś teorię dorobią :helm
                            Z pozycji właściciela , to tylko się cieszyć z nowego silnika

                            Masz pw Jarox

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #64
                              Oryginalny filtr powietrza to na 100% Mann, jest wytłoczone logo
                              napaliłem się na oryginalny, ale jak po wyjeciu z pudelka (oczywiście orydzinalnego) zobaczyłem, ze producentem jest filtron to szybko go oddalem, także nie ma reguly

                              Komentarz

                              • patrykL
                                Rider
                                • 2009
                                • 588

                                #65
                                Niezłe jaja z tym Filtronem i cena pewnie ok. 60 zł?
                                dokładnie, tez byłem zaskoczony, ale dobrze, ze chociaż rodzime firmy maja zapotrzebowanie na swoje produkty

                                Komentarz

                                • ggregorii
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 18

                                  #66
                                  Hej Panowie ja mam ten sam przypadek. Kupiłem auto i było ok ale jak zmieniłem olej to się zaczęło. Chyba że wcześniej nie zwróciłem uwagi.Na zimnym mam cisze nagle pyk pyk pyk głośno i znowu cisza a na ciepłym takie delikatniutkie pik pik pik. Chyba że był ajkis dodatek dolany albo nowy olej wypłukał syf i coś tam sie pozatykało. Jak dla mnie to popychacze albo dźwigienki ewentualnie wałek i krzywki. I nie wiem czy pchać się w koszta przy przebiegu 10000 tyś rocznie . Ps mam to w seacie Leonie z 2007 ale to ten sam motor z przebiegiem 90 tyś. Aha i zaczyna pykać na zimnym dopiero jak spadnie z ssania.

                                  Komentarz

                                  • jarox2008
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 34

                                    #67
                                    U mnie właśnie tak to się dzieje. Gdy ssanie przestaje działać zaczyna się sukot.

                                    Komentarz

                                    • ggregorii
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 18

                                      #68
                                      To jest jakaś wada "wrodzona" tego silnika może nie wszystkich egzemplarzy. Z stąd te filmiki na YouTubie. Tylko skoro jest walnięty popychacz to w moim przypadku czemu nie wali non stop ???. Pyka i cichnie głośniej i ciszej. Jak już ciepły to cichutko ciągle. A tobie jarox2008 kiedy powiedzą co było przyczyna i czy w ogóle powiedzą . Może skusze się na te popychacze tylko boje się że jak się rozkręci to i dźwigienki z rolkami będą coś nie teges i albo wałek albo krzywki i suma sumarów pół silnika. Dziwne że ASO nic nie wiedza na ten temat skoro Skoda i VW i Seat maja te same silniki. A w szczególności że co niektórzy maja auta nowe.

                                      Komentarz

                                      • jarox2008
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 34

                                        #69
                                        Dzisiaj dzwonili z asortymentem ze samochód ma już wymieniony silnik. Teraz jeszcze muszą potestowac. Dam znać jak odbiore samochód.

                                        Komentarz

                                        • ggregorii
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 18

                                          #70
                                          No w sumie będzie śmigał mnie by bardziej interesowało jaka była przyczyna w tym twoim starym sercu.

                                          Komentarz

                                          • jarox2008
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 34

                                            #71
                                            Witam ponownie. W piątek odebrałem samochód z aso skody. Pod maska ujrzałem nowy silnik. Ze starego jest tylko alternator i kolektory, wydechowy i ssacy oraz wtryski. Wszystko wymienione profesjonalnie, czyściutko i pięknie.
                                            Po upływie jednego dnia i nocy, gdy rano poszedłem odpalić silnik, ku mojemu zdziwieniu doszły do mojego słuchu znane mi wcześniej odgłosy.
                                            Odglosy sa bardzo zbliżone do poprzednich, wystepuja zaraz po wylaczeniu się ssania, lecz sa troszkę cichsze, krótsze i mniej intensywne. Występują tylko po dłuższym postoju samochodu. Ze względu na fakt iż mam zupełnie nowiutki silnik stwierdzam ze TTTM. Być może gdy się wszystkie elementy, nowego silnika dotra, stukanie to minie.

                                            Komentarz

                                            • ggregorii
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 18

                                              #72
                                              Hej raczej TTTM to nie jest i dziwne że tak sie dzieje. No masakra myślałem że to tylko u mnie coś zużyte, ale w nowych silnikach to porażka. Możesz wstawić filmik z nowym silnikiem ???

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                jarox2008, zalej po ułożeniu silnika porządny olej i będzie git

                                                Komentarz

                                                • kapi
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1174
                                                  • Fabia combi

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez chrisol
                                                  Panowie, czy któryś z Was ma założony filtr oleju Mann?
                                                  ja używam, obecnie w dwu skodach OIIT. wcześniej miałem też Knecht-a. różnicy nie widze.
                                                  filtry zalewane Motulem.
                                                  OII sprzedana


                                                  Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                                  Komentarz

                                                  • jarox2008
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 34

                                                    #75
                                                    Jak zrobię filmik to wstawie. Pytałem się jakim olejem jest teraz zalany to odpowiedzieli że oryginalnym volkswagena, zostawili mi nawet w bagażniku cala butelkę litrowa 5w40 z norma 502 taka szara butelka ze znaczkami volkswagena, skody audi i seata. Nazwa tego oleju Special plus czy jakoś tak.

                                                    [ Dodano: Nie 23 Mar, 14 18:22 ]
                                                    A może te silniki ze względu na ich stara konstrukcje powinny być zalewane 10w40 a wygórowane normy ekologiczne zmuszają do wlewania syntetycznego oleju, który jest bardziej przyjazny środowisku?

                                                    [ Dodano: Wto 25 Mar, 14 17:51 ]
                                                    Witam ponownie. Dzisiaj nagrałem krótki filmik przedstawiający prace nowego silnika 1.6 bse. Oto link:http://m.youtube.com/watch?v=bfESlNxaIco

                                                    Delikatne stuki słychać przez chwile na początku pracy silnika.

                                                    [ Dodano: Wto 25 Mar, 14 17:52 ]
                                                    Witam ponownie. Dzisiaj nagrałem krótki filmik przedstawiający prace nowego silnika 1.6 bse. Oto link:http://m.youtube.com/watch?v=bfESlNxaIco

                                                    Delikatne stuki słychać przez chwile na początku pracy silnika.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...