Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

    ahmed799, po tylu latach małżeństwa nie wiem czy chcę wszystko pamiętać :wink:
    s1mariusz

  • #2
    Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

    Witam Serdecznie,

    Z dwa tygodnie temu, podczas zmiany opon zobaczyłem, że z tyłu od strony kierowcy spadł mi odbój ta część plastikowa czarna(osłona). Jak auto nie rusza się, podnoszę unoszę ją z powrotem do góry to nie spada, ale jak jadę to oczywiście tak co jest logiczne. Byłem u znajomego i mówił, że to normalne w tym modelu i za chwilę z drugiej strony odklei mi sie ona.

    Czytałem na forum, że lepiej abym to wymienił od razu, bo potem mogą dojść dodatkowe koszty jak np.wymiana amortyzatora itp. Posiadam Octavię 2 1.9tdi z 2005 roku, pytanie czy wymienic od razu z dwóch stron odbój oraz czy wymiana jest skomplikowana gdyż w jednych modelach trzeba przez bagażnik wchodzić, a w innych przypadkach wystarczy koło odkręcić.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Hej, ja wymieniałem u siebie odboje i osłony, bo z prawej strony miałem tak że odboju już prawie wcale nie było a osłona cała spękana. Wymiana bezproblemowa, odkręcasz koło, amorka i wszystko ładnie jak na dłoni.

      Komentarz


      • #4
        wystarczy poszukać Forum - Octavia Club Polska

        Komentarz


        • #5
          Pracy na 2 godziny z popijaniem browara

          Komentarz


          • #6
            end0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:


            ]"]Error 404 - Zapodaj.net


            step by step od Nedar'a Forum - Octavia Club Polska

            Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
            1. auto w górę na lewarku
            2. demontaż koła
            3. demontaż nadkola
            4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
            5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
            6. wyjąć amortyzator
            7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
            8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
            9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
            10. wymienić odbojnik

            Montaż w odwrotnej kolejności.

            momenty dokręcania
            1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
            2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
            3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez mariuszpolice
              Dzięki, ale ten temat czytałem i parę innych zanim napisałem swój temat :roll:

              [ Dodano: Pon 05 Maj, 14 19:57 ]
              Zamieszczone przez LUKI
              end0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:


              ]Obrazek"]Error 404 - Zapodaj.net


              step by step od Nedar'a Forum - Octavia Club Polska

              Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
              1. auto w górę na lewarku
              2. demontaż koła
              3. demontaż nadkola
              4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
              5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
              6. wyjąć amortyzator
              7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
              8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
              9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
              10. wymienić odbojnik

              Montaż w odwrotnej kolejności.

              momenty dokręcania
              1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
              2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
              3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]
              Dzięki kolego, tak właśnie zrobię i tylko oryginał, jutro zadzwonie i zamówię dzięki za pomoc.

              Komentarz


              • #8
                no problem :!:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • #9
                  A czemu ma być tylko oryginał ten odbój? Jak wymieniałem u siebie amory wszystko poszło z Sachs'a i się pięknie trzyma jakieś 35tkm,fabrycznie miałem amorki Monroe które wymieniałem po 100tkm, odboje na tylnej osi były lekko spękane ale się trzymały.
                  Było szybkie
                  2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                  CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                  163HDI HYDRACTIVE 3+
                  Jest wycieczkowóz
                  VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                  Komentarz


                  • #10
                    W tym przypadku brałbym zamienniki, cena będzie sporo niższa niż w ASO, a to jest taki element, że nawet małe chińskie rączki raczej przy produkcji nic nie spieprzą

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez LUKI
                      3. demontaż nadkola
                      Nie ma potrzeby demontowania nadkola. Może jest minimalnie gorszy dostęp ale nie na tyle żeby tracić czas na demontaż plastików.

                      Pozdr.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ważne jest tez żeby mieć klucz 21 do odkrecenia amorka. Skoda chyba specjalnie tak zrobila że do odkrecania amorka klucze o numeracji nieparzystej :roll: ja akurat 21 nie mialem i musiałem specjalnie jechac i kupić żeby amora odkręcić :|
                        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          odgrzeję kotleta a to tylko dlatego aby wyjaśnić coś ew czytającym i szukającym pomocy. Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
                          Poza tym ok a moderowi proponowałbym złączyć oba tematy bo sa bliźniacze.
                          Forum - Octavia Club Polska

                          Komentarz


                          • #14
                            Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
                            Rysunek pochodzi z Google i ma tylko charakter instruktażowy. Pisząc posta z tamtym zdjęciem nie miałem dostępu do ETKI, aby dołączyć prawidłowy rysunek [załączony poniżej].
                            Inny kształt w Twoim przypadku [domyślam się, że chodzi o kształt owalny ] nie jest nowością. Stosowane były dwa różne kształty tych odbojników. Również mam kombi 2008 i w moim przypadku odbojnik jest identyczny z tym ze zdjęcia. Nie wiem gdzie jest zależność stosowania różnych odbojników.
                            Po prostu przed kupnem najlepiej zajrzeć w nadkole i sprawdzić zastosowany typ odbojnika.
                            Pozdrawiam
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #15
                              witam. Może źle napisałem a Ty zrozumiałeś. Kształt samego odboja owszem wiem, że są owalne i okrągłe ale od chyba 2006 lub 7 sa tylko okrągłe. W kwestii kształtu chodziło mi o to,że te nowe są jak regularny stożek. Poza tym widzę, że amieniłeś nicka?

                              Komentarz


                              • #16
                                To się trochę nie zrozumieliśmy, ale tak to już bywa
                                Nick-a na pewno nie zmieniałem - przyzwyczaiłem się do niego :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X