ahmed799, po tylu latach małżeństwa nie wiem czy chcę wszystko pamiętać :wink:
Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II
Zwiń
X
-
Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II
Witam Serdecznie,
Z dwa tygodnie temu, podczas zmiany opon zobaczyłem, że z tyłu od strony kierowcy spadł mi odbój ta część plastikowa czarna(osłona). Jak auto nie rusza się, podnoszę unoszę ją z powrotem do góry to nie spada, ale jak jadę to oczywiście tak co jest logiczne. Byłem u znajomego i mówił, że to normalne w tym modelu i za chwilę z drugiej strony odklei mi sie ona.
Czytałem na forum, że lepiej abym to wymienił od razu, bo potem mogą dojść dodatkowe koszty jak np.wymiana amortyzatora itp. Posiadam Octavię 2 1.9tdi z 2005 roku, pytanie czy wymienic od razu z dwóch stron odbój oraz czy wymiana jest skomplikowana gdyż w jednych modelach trzeba przez bagażnik wchodzić, a w innych przypadkach wystarczy koło odkręcić.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
-
end0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:
step by step od Nedar'a http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1278620
Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
1. auto w górę na lewarku
2. demontaż koła
3. demontaż nadkola
4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
6. wyjąć amortyzator
7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
10. wymienić odbojnik
Montaż w odwrotnej kolejności.
momenty dokręcania
1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariuszpolicewystarczy poszukać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=45218
[ Dodano: Pon 05 Maj, 14 19:57 ]
Zamieszczone przez LUKIend0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:
Obrazek
step by step od Nedar'a http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1278620
Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
1. auto w górę na lewarku
2. demontaż koła
3. demontaż nadkola
4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
6. wyjąć amortyzator
7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
10. wymienić odbojnik
Montaż w odwrotnej kolejności.
momenty dokręcania
1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]
Komentarz
-
-
no problem :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
A czemu ma być tylko oryginał ten odbój? Jak wymieniałem u siebie amory wszystko poszło z Sachs'a i się pięknie trzyma jakieś 35tkm,fabrycznie miałem amorki Monroe które wymieniałem po 100tkm, odboje na tylnej osi były lekko spękane ale się trzymały.Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Komentarz
-
-
odgrzeję kotleta a to tylko dlatego aby wyjaśnić coś ew czytającym i szukającym pomocy. Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
Poza tym ok a moderowi proponowałbym złączyć oba tematy bo sa bliźniacze.
Komentarz
-
-
Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
Inny kształt w Twoim przypadku [domyślam się, że chodzi o kształt owalny ] nie jest nowością. Stosowane były dwa różne kształty tych odbojników. Również mam kombi 2008 i w moim przypadku odbojnik jest identyczny z tym ze zdjęcia. Nie wiem gdzie jest zależność stosowania różnych odbojników.
Po prostu przed kupnem najlepiej zajrzeć w nadkole i sprawdzić zastosowany typ odbojnika.
PozdrawiamZałączone pliki
Komentarz
-
Komentarz