Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • s1mariusz
    Classic
    • 2014
    • 7

    Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

    ahmed799, po tylu latach małżeństwa nie wiem czy chcę wszystko pamiętać :wink:
    s1mariusz
  • end0re
    Classic
    • 2012
    • 15

    #2
    Odbój amortyzatora tylnego w Octavia II

    Witam Serdecznie,

    Z dwa tygodnie temu, podczas zmiany opon zobaczyłem, że z tyłu od strony kierowcy spadł mi odbój ta część plastikowa czarna(osłona). Jak auto nie rusza się, podnoszę unoszę ją z powrotem do góry to nie spada, ale jak jadę to oczywiście tak co jest logiczne. Byłem u znajomego i mówił, że to normalne w tym modelu i za chwilę z drugiej strony odklei mi sie ona.

    Czytałem na forum, że lepiej abym to wymienił od razu, bo potem mogą dojść dodatkowe koszty jak np.wymiana amortyzatora itp. Posiadam Octavię 2 1.9tdi z 2005 roku, pytanie czy wymienic od razu z dwóch stron odbój oraz czy wymiana jest skomplikowana gdyż w jednych modelach trzeba przez bagażnik wchodzić, a w innych przypadkach wystarczy koło odkręcić.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • tomekosw1
      Classic
      • 2013
      • 11
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Hej, ja wymieniałem u siebie odboje i osłony, bo z prawej strony miałem tak że odboju już prawie wcale nie było a osłona cała spękana. Wymiana bezproblemowa, odkręcasz koło, amorka i wszystko ładnie jak na dłoni.

      Komentarz

      • mariuszpolice
        Ambiente
        • 2012
        • 178

        #4
        wystarczy poszukać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=45218

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Pracy na 2 godziny z popijaniem browara

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            end0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:





            step by step od Nedar'a http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1278620

            Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
            1. auto w górę na lewarku
            2. demontaż koła
            3. demontaż nadkola
            4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
            5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
            6. wyjąć amortyzator
            7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
            8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
            9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
            10. wymienić odbojnik

            Montaż w odwrotnej kolejności.

            momenty dokręcania
            1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
            2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
            3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • end0re
              Classic
              • 2012
              • 15

              #7
              Zamieszczone przez mariuszpolice
              Dzięki, ale ten temat czytałem i parę innych zanim napisałem swój temat :roll:

              [ Dodano: Pon 05 Maj, 14 19:57 ]
              Zamieszczone przez LUKI
              end0re, wymieniaj oba i tylko w oryginale, nie kupuj żadnych zamienników :!:


              Obrazek


              step by step od Nedar'a http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1278620

              Ale po kolei. Bez podnośnika można śmiało to zrobić.
              1. auto w górę na lewarku
              2. demontaż koła
              3. demontaż nadkola
              4. odkręcić dolną śrubę amortyzatora [klucz 21 lub 22]
              5. okręcić górne śruby amortyzatora [klucz 13]
              6. wyjąć amortyzator
              7. z górnego mocowania wyjąć zaślepkę plastikową
              8. okręcić nakrętkę na tłoku amortyzatora [poz. 7 na rys.] kluczem oczkowym odgiętym [optymalny do tej operacji - klucz 16], przytrzymując jednocześnie tłok amortyzatora przed obracaniem [najlepiej wkręcić tę część w imadło, ale można użyć kombinerek i dużo siły]
              9. zdjąć górne mocowanie amortyzatora
              10. wymienić odbojnik

              Montaż w odwrotnej kolejności.

              momenty dokręcania
              1. nakrętka amortyzatora - 25 Nm
              2. górne mocowanie - 50 Nm + 45 stopni [zaleca się użyć nowych śrub]
              3. dolne mocowanie - 130Nm + 90 stopni [dokręcać po założeniu koła i opuszczeniu pojazdu]
              Dzięki kolego, tak właśnie zrobię i tylko oryginał, jutro zadzwonie i zamówię dzięki za pomoc.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                no problem :!:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • lukasiasty
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 198
                  • Volkswagen

                  #9
                  A czemu ma być tylko oryginał ten odbój? Jak wymieniałem u siebie amory wszystko poszło z Sachs'a i się pięknie trzyma jakieś 35tkm,fabrycznie miałem amorki Monroe które wymieniałem po 100tkm, odboje na tylnej osi były lekko spękane ale się trzymały.
                  Było szybkie
                  2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                  CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                  163HDI HYDRACTIVE 3+
                  Jest wycieczkowóz
                  VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                  Komentarz

                  • elemenateur
                    Elegance
                    • 2007
                    • 803

                    #10
                    W tym przypadku brałbym zamienniki, cena będzie sporo niższa niż w ASO, a to jest taki element, że nawet małe chińskie rączki raczej przy produkcji nic nie spieprzą

                    Komentarz

                    • Veer
                      Classic
                      • 2014
                      • 9

                      #11
                      Zamieszczone przez LUKI
                      3. demontaż nadkola
                      Nie ma potrzeby demontowania nadkola. Może jest minimalnie gorszy dostęp ale nie na tyle żeby tracić czas na demontaż plastików.

                      Pozdr.

                      Komentarz

                      • maxpaynemm
                        RS
                        • 2008
                        • 1764
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ważne jest tez żeby mieć klucz 21 do odkrecenia amorka. Skoda chyba specjalnie tak zrobila że do odkrecania amorka klucze o numeracji nieparzystej :roll: ja akurat 21 nie mialem i musiałem specjalnie jechac i kupić żeby amora odkręcić :|
                        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • andrzej1962
                          L&K
                          • 2010
                          • 1306
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          odgrzeję kotleta a to tylko dlatego aby wyjaśnić coś ew czytającym i szukającym pomocy. Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
                          Poza tym ok a moderowi proponowałbym złączyć oba tematy bo sa bliźniacze.

                          Komentarz

                          • Nedar
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 209
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Kol LUKI podal obrazek ale nie na pewno amorka OII np jak mój kombi model 2008. Nie ma el nr 2,4 i sam odbój jest innego kształtu.
                            Rysunek pochodzi z Google i ma tylko charakter instruktażowy. Pisząc posta z tamtym zdjęciem nie miałem dostępu do ETKI, aby dołączyć prawidłowy rysunek [załączony poniżej].
                            Inny kształt w Twoim przypadku [domyślam się, że chodzi o kształt owalny ] nie jest nowością. Stosowane były dwa różne kształty tych odbojników. Również mam kombi 2008 i w moim przypadku odbojnik jest identyczny z tym ze zdjęcia. Nie wiem gdzie jest zależność stosowania różnych odbojników.
                            Po prostu przed kupnem najlepiej zajrzeć w nadkole i sprawdzić zastosowany typ odbojnika.
                            Pozdrawiam
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • andrzej1962
                              L&K
                              • 2010
                              • 1306
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              witam. Może źle napisałem a Ty zrozumiałeś. Kształt samego odboja owszem wiem, że są owalne i okrągłe ale od chyba 2006 lub 7 sa tylko okrągłe. W kwestii kształtu chodziło mi o to,że te nowe są jak regularny stożek. Poza tym widzę, że amieniłeś nicka?

                              Komentarz

                              • Nedar
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 209
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                To się trochę nie zrozumieliśmy, ale tak to już bywa
                                Nick-a na pewno nie zmieniałem - przyzwyczaiłem się do niego :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                Pracuję...