[O2FL] Akcja serwisowa 34F7 - wymiana oleju w skrzyni DQ200

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    :lol: No to moze inaczej, ja to uslyszalem w pewnym momencie jak kolega z forum stwierdzil, zebym posluchal tego i to bylo. Ale... tak jak pisalem, pamietam odkad zaczalem na to zwracac uwage, a to juz wtedy mogl nie byc pierwszy fabryczny soft, bo mam w tej chwili 3 albo 4 wgrany.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Grzegorz56
      Rider
      • 2010
      • 266
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #52
      Na akcji byłem 15 maja a w dniu dzisiejszym spotkała mnie nie przyjemność w postaci:

      Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0AM-927-769.lbl
      Oznaczenie elementu SW: 0AM 300 048 M HW: 0AM 927 769 D
      Komponent: GSG DSG AG7 402 9059
      Weryfikacja: 00040024 Numer seryjny: TFK01002190554
      Kodowanie: 0000020
      Kod serwisu: WSC 48924 001 1048576
      VCID: 3A70115A75DFA9CE953-806F

      Znaleziono 1 błąd:
      001378 - napięcie systemu
      P0562 - 000 - za niskie
      Ramka zamrożona:
      Stan błędu: 01100000
      Priorytet błędu: 0
      Częstość błędu: 2
      Wew.licznik błędów: 10
      Przebieg: 101735 km
      Wskaźnik czasu: 0
      Data: 2048.14.28
      Czas: 09:29:14

      dodatkowo przepala się bezpiecznik F2 (30 A) w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze.
      Po rozmowie z ASO w którym była robiona akcja serwisowa dowiedziałem się, że na pewno uszkodzenie nie ma nic wspólnego z akcją, ale sprawdzą jak im dostarczę samochód. :twisted:
      Na razie czekam na lawetę z PZU.

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #53
        Grzegorz56, mechatronika do wymiany ( prawdopodobnie zwarcie na zasilaniu pompy hydraulicznej ) :evil: .

        Współczuje ...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • przemogsxr
          Ambiente
          • 2012
          • 118

          #54
          Moja mechatronika padła jakieś 3tygodnie po wymianie sprzęgieł i dwumasy w ASO... Jakoś do tej pory nie wierzę w zbieg okoliczności... niemniej wyrok (5tys. zł) udało mi się obejść naprawiając mechatronikę za 1200zł.

          Komentarz

          • Grzegorz56
            Rider
            • 2010
            • 266
            • Octavia II (1Z3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #55
            kowal 2002, czy uszkodzenie mechatroniki może mieć coś wspólnego z wymianą oleju podczas akcji serwisowej?

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #56
              Grzegorz56, jest to element naprawialny - można go naprawić poza ASo
              kolega przemogsxr, pewnie udostepni ci namiar
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • przemogsxr
                Ambiente
                • 2012
                • 118

                #57
                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                Grzegorz56, jest to element naprawialny - można go naprawić poza ASo
                kolega przemogsxr, pewnie udostepni ci namiar
                autoprecyzja z Nadarzyna

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #58
                  Zamieszczone przez Grzegorz56
                  kowal 2002, czy uszkodzenie mechatroniki może mieć coś wspólnego z wymianą oleju podczas akcji serwisowej?
                  Teoretycznie do wymiany oleju w skrzyni mechatronika jest nieruszana.

                  Jedyna ich ingerencja w mechatronice to zmiana softu.
                  Daleki jestem od stwierdzenia, że VW wgrywa soft powodujący usterkę mechatroniki, niemniej dopuszczam myśl, że w pewnych warunkach zmieniony soft powoduje inny sposób zachowania się skrzyni ( u mnie tak jest po tej akcji ) co znów w pewnych warunkach może powodować zwiększoną tendencję do występowania uszkodzenia, które na starym sofcie wystąpiło by dużo później/wcale.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #59
                    kowal 2002, znanym problemem jest upalanie się "ścieżek" układu scalonego skrzyń olejowych('6") - czy w "7" też mechatronika jest zanuzona w oleju?
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #60
                      piotrek_gdy, jest ale nie w tym samym co część mechaniczna skrzyni ( tak było w 6). W 7 w skrzyni jest zwykły olej przekładniowy ( jak w manualu ) a w mechatronice olej hydrauliczny ( podejrzewam, że taki jak do wspomagania ). Oba oleje są między sobą całkowicie odseparowane.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Grzegorz56
                        Rider
                        • 2010
                        • 266
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        #61
                        kowal 2002, a co sądzisz o tym:
                        "Akcja serwisowa, ogłaszana na poszczególnych rynkach, dotyczy skrzyń siedmiobiegowych o oznaczeniu fabrycznym DQ200. Winnym okazał się olej syntetyczny. W regionach o gorącym lub wilgotnym klimacie syntetyk, a dokładnie jego dodatki odpowiadają za zwarcia w instalacji poprowadzonej wewnątrz obudowy skrzyni. Co więcej, Volkswagen odkrył, że za problemy ze sterowaniem, masowo zgłaszane m.in. na rynku chińskim, także odpowiedzialny jest olej syntetyczny. Wcześniej próbowano rozwiązać je za pomocą nowszego oprogramowania. Niemiecka firma zarządziła globalną akcję serwisową polegającą na wymianie oleju syntetycznego skrzyni biegów na mineralny pozbawiony dodatków mogących powodować korozję."
                        Drugą sprawą jest w jaki sposób "wyciągali" stary olej - czy przy okazji nie uszkodzili instalacji. Ciekaw jestem czy w układzie mechatroniki jest korek spustowy?

                        [ Dodano: Pią 20 Cze, 14 12:45 ]
                        Dodatkowo na stronie forum Superba znalazłem to:
                        "po wpisaniu mojego VIN wyszła akcja, wytłumaczona drogą emaliową przez serwis Skody w Sopocie:

                        Akcja wytypowana do Pańskiego auta to akcja 34F7, tzn. Wymiana oleju przekładniowego i aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów., uzasadnienie :
                        "W samochodach z preselekcyjną skrzynią 7-biegową (DSG), wyprodukowanych w ograniczonym okresie produkcji może się zdarzyć, że przewodzące prąd osady (elektroliza) w sterowniku skrzyni biegów będą prowadzić do zwarć elektrycznych i zadziałania bezpiecznika topikowego skrzyni biegów. Awaria zasilania napięciowego może spowodować rozłączenie sprzęgieł, w efekcie czego samochód toczy się wytracając prędkość"

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #62
                          Grzegorz56, i o tym właśnie mówię. Też jestem zdania, że cały problem leży w mechatronice i nie mam najmniejszego pojęcia w jaki sposób wymiana oleju w części mechanicznej miała by to naprawić. Wręcz przeciwnie, tak jak napisałem wcześniej, podejrzewam, że wymiana oleju w skrzyni ma jedynie na celu ułatwienie mechatronice pracy przy "obsłudze" części mechanicznej skrzyni, co wydłuży jej ( mechatroniki ) agonię na tyle, żeby można było spuścić klienta "na drzewo".

                          Co do mechatroniki, to nie ma ona "korka spustowego" ( jest chyba tylko odpowietrznik ) a producent w ogóle nie przewiduje dolewania/wymiany w niej oleju. Według zaleceń VW AG, jeśli z jakiś powodów nawet mała część oleju została wylana podczas prac przy skrzyni ( rozumiem, że przez odpowietrznik ) to należy bezwzględnie wymienić całą mechatronikę.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • Grzegorz56
                            Rider
                            • 2010
                            • 266
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #63
                            Przeglądając internet znalazłem informację, że np. w Australii lub Chinach wymieniano mechatronikę a nie jak u nas tylko olej + program. W mojej DSG po przejechaniu 100 tys. km musiała nastąpić "korozja" przewodów i zmiana oleju nic nie dała - ale zgłosiłem się na akcję serwisową i według mnie to Skoda (ASO) ma teraz problem jak to załatwić.

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #64
                              Grzegorz56, a co do ewentualnego "uszkodzenia instalacji" przy wymianie oleju to jest to w zasadzie niewykonalne. W części mechanicznej skrzyni fizycznie znajduje się tylko jeden ( chyba z 11 ) czujnik ( mierzący wejściową prędkość obrotową = prędkości obrotowej silnika ) i nawet jego uszkodzenie nie powoduje "zatrzymania" skrzyni ( mechatronika bierze wtedy info o prędkości obrotowej silnika po CAN-ie ). Cała reszta elektroniki jest zamknięta szczelnie wewnątrz mechatroniki i dopóki ktoś nie zacznie wewnątrz skrzyni szaleć z młotkiem to nie ma prawa się tam nic z instalacji elektrycznej/elektronicznej uszkodzić.

                              Ja jadę "walczyć" w poniedziałek, bo wygląda na to, że albo SAP, albo ASO mnie zwyczajnie olało...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • Grzegorz56
                                Rider
                                • 2010
                                • 266
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #65
                                Jak wiemy w DSG7 znajdują się dwa układy hydrauliczne - przekładni i modułu mechatronicznego. Podczas akcji serwisowej 34F7 który olej wymieniono?
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #66
                                  Grzegorz56, ten zwykły w przekładni mechanicznej ( ten ciemniejszy na obrazku ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • Grzegorz56
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 266
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #67
                                    W uzasadnieniu akcji serwisowej podano, że olej syntetyczny powoduje uszkodzenia instalacji elektrycznej poprowadzonej w skrzyni biegów to znaczy, ze w moim przypadku mechatronika może być dobra a tylko uszkodzeniu uległa instalacja?

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #68
                                      Grzegorz56, problem w tym, że w skrzyni biegów nie ma żadnej instalacji i nic tam się nie może zwierać/uszkodzić. Takie uszkodzenie może wystąpić tylko wewnątrz mechatroniki więc to tam wypadało by wymieniać olej hydrauliczny. Niestety nie da się tego zrobić bo VAG nie przewiduje takiej opcji więc w grę wchodzi tylko wymiana całej mechatroniki. Dlatego to uzasadnienie co do wymiany oleju w skrzyni jest moim zdaniem totalną bzdurą.
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • Grzegorz56
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 266
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #69
                                        u mnie ASO nadal szuka sponsora :diabelski_usmiech na naprawę mechatroniki. Aktualnie sprawę podobno rozpatruje WV - to już 3 tydzień :twisted:

                                        Komentarz

                                        • hondzik
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 5

                                          #70
                                          Witam,
                                          U mnie dziś przy 80 tys przebiegu akcja serwisowa była na DSG7.

                                          Pierwsze kilka minut jazdy i wyczuwalne szarpanie skrzyni na 1 i 2 co mnie bardzo wku...ło, ale się o dziwo uspokoiło po chwili i na razie jest ok.
                                          Dziwne.
                                          Przypadek?
                                          Moje zwidy?
                                          Zobaczymy co będzie dalej.

                                          Wiele wątków zostało poruszonych w temacie od maja.
                                          Jestem ciekaw jak u was się to zakończyło bo jestem przewrażliwiony na temat mojej skrzyni (którą uwielbiam i nie wyobrażam sobie wachlować nigdy więcej manualem)?

                                          Dajcie odzew jak u was sprawy się zakończyły po akcji serwisowej.

                                          Pozdro

                                          Komentarz

                                          • Grzegorz56
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 266
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            #71
                                            hondzik, po wgraniu nowego oprogramowania skrzynia wymaga adaptacji - ASO uważa, że taka adaptacja zostanie wykonana przez użytkownika podczas normalnej eksploatacji. :shock:

                                            Komentarz

                                            • krzysn
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 515

                                              #72
                                              W moim przypadku adaptacja wymagała 30km ! jazdy przez mechanika z aso...
                                              Przejechałem blisko 1kkm i chyba jest lepiej. Jak ktoś wcześniej zauważył trochę agresywnej zmienia biegi z 1 na 2.

                                              Komentarz

                                              • Grzegorz56
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 266
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                #73
                                                Dzisiaj odebrałem swoją O2 po naprawie mechatroniki (czas oczekiwania 1 miesiąc) - sponsorem wymiany okazał się VW
                                                Dla przypomnienia dodam, że mechatronika padła mi miesiąc po akcji serwisowej 34F7 i prawdopodobnie to mnie uratowało przed wydaniem 5,5 k zł.
                                                Problem jest tylko z gwarancją - poinformowano mnie, że w związku z brakiem gwarancji na samochód (ponad 4 lata) nie mam gwarancji na wymienioną mechatronikę :shock:
                                                Ciekaw jestem czy jest to zgodne z obowiązującym prawem.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #74
                                                  Grzegorz56, W zasadzie tak, bo... gdy na gwarancji 2 czy tam 4 letniej wymieniany jest jakis element, to dla tego elementu gwarancja nie biegnie od nowa, lecz do konca trwania zwyklej gwarancji.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • doctore
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 205

                                                    #75
                                                    Pod koniec zeszłego roku byłem w ASO na przeglądzie (auto po gwarancji) i w ramach akcji wymienili mi olej w skrzyni i wgrali nowego softa.
                                                    Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...