:lol: No to moze inaczej, ja to uslyszalem w pewnym momencie jak kolega z forum stwierdzil, zebym posluchal tego i to bylo. Ale... tak jak pisalem, pamietam odkad zaczalem na to zwracac uwage, a to juz wtedy mogl nie byc pierwszy fabryczny soft, bo mam w tej chwili 3 albo 4 wgrany.
[O2FL] Akcja serwisowa 34F7 - wymiana oleju w skrzyni DQ200
Zwiń
X
-
Na akcji byłem 15 maja a w dniu dzisiejszym spotkała mnie nie przyjemność w postaci:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0AM-927-769.lbl
Oznaczenie elementu SW: 0AM 300 048 M HW: 0AM 927 769 D
Komponent: GSG DSG AG7 402 9059
Weryfikacja: 00040024 Numer seryjny: TFK01002190554
Kodowanie: 0000020
Kod serwisu: WSC 48924 001 1048576
VCID: 3A70115A75DFA9CE953-806F
Znaleziono 1 błąd:
001378 - napięcie systemu
P0562 - 000 - za niskie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 10
Przebieg: 101735 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2048.14.28
Czas: 09:29:14
dodatkowo przepala się bezpiecznik F2 (30 A) w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze.
Po rozmowie z ASO w którym była robiona akcja serwisowa dowiedziałem się, że na pewno uszkodzenie nie ma nic wspólnego z akcją, ale sprawdzą jak im dostarczę samochód. :twisted:
Na razie czekam na lawetę z PZU.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grzegorz56kowal 2002, czy uszkodzenie mechatroniki może mieć coś wspólnego z wymianą oleju podczas akcji serwisowej?
Jedyna ich ingerencja w mechatronice to zmiana softu.
Daleki jestem od stwierdzenia, że VW wgrywa soft powodujący usterkę mechatroniki, niemniej dopuszczam myśl, że w pewnych warunkach zmieniony soft powoduje inny sposób zachowania się skrzyni ( u mnie tak jest po tej akcji ) co znów w pewnych warunkach może powodować zwiększoną tendencję do występowania uszkodzenia, które na starym sofcie wystąpiło by dużo później/wcale.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, znanym problemem jest upalanie się "ścieżek" układu scalonego skrzyń olejowych('6") - czy w "7" też mechatronika jest zanuzona w oleju?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, jest ale nie w tym samym co część mechaniczna skrzyni ( tak było w 6). W 7 w skrzyni jest zwykły olej przekładniowy ( jak w manualu ) a w mechatronice olej hydrauliczny ( podejrzewam, że taki jak do wspomagania ). Oba oleje są między sobą całkowicie odseparowane.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, a co sądzisz o tym:
"Akcja serwisowa, ogłaszana na poszczególnych rynkach, dotyczy skrzyń siedmiobiegowych o oznaczeniu fabrycznym DQ200. Winnym okazał się olej syntetyczny. W regionach o gorącym lub wilgotnym klimacie syntetyk, a dokładnie jego dodatki odpowiadają za zwarcia w instalacji poprowadzonej wewnątrz obudowy skrzyni. Co więcej, Volkswagen odkrył, że za problemy ze sterowaniem, masowo zgłaszane m.in. na rynku chińskim, także odpowiedzialny jest olej syntetyczny. Wcześniej próbowano rozwiązać je za pomocą nowszego oprogramowania. Niemiecka firma zarządziła globalną akcję serwisową polegającą na wymianie oleju syntetycznego skrzyni biegów na mineralny pozbawiony dodatków mogących powodować korozję."
Drugą sprawą jest w jaki sposób "wyciągali" stary olej - czy przy okazji nie uszkodzili instalacji. Ciekaw jestem czy w układzie mechatroniki jest korek spustowy?
[ Dodano: Pią 20 Cze, 14 12:45 ]
Dodatkowo na stronie forum Superba znalazłem to:
"po wpisaniu mojego VIN wyszła akcja, wytłumaczona drogą emaliową przez serwis Skody w Sopocie:
Akcja wytypowana do Pańskiego auta to akcja 34F7, tzn. Wymiana oleju przekładniowego i aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów., uzasadnienie :
"W samochodach z preselekcyjną skrzynią 7-biegową (DSG), wyprodukowanych w ograniczonym okresie produkcji może się zdarzyć, że przewodzące prąd osady (elektroliza) w sterowniku skrzyni biegów będą prowadzić do zwarć elektrycznych i zadziałania bezpiecznika topikowego skrzyni biegów. Awaria zasilania napięciowego może spowodować rozłączenie sprzęgieł, w efekcie czego samochód toczy się wytracając prędkość"
Komentarz
-
-
Grzegorz56, i o tym właśnie mówię. Też jestem zdania, że cały problem leży w mechatronice i nie mam najmniejszego pojęcia w jaki sposób wymiana oleju w części mechanicznej miała by to naprawić. Wręcz przeciwnie, tak jak napisałem wcześniej, podejrzewam, że wymiana oleju w skrzyni ma jedynie na celu ułatwienie mechatronice pracy przy "obsłudze" części mechanicznej skrzyni, co wydłuży jej ( mechatroniki ) agonię na tyle, żeby można było spuścić klienta "na drzewo".
Co do mechatroniki, to nie ma ona "korka spustowego" ( jest chyba tylko odpowietrznik ) a producent w ogóle nie przewiduje dolewania/wymiany w niej oleju. Według zaleceń VW AG, jeśli z jakiś powodów nawet mała część oleju została wylana podczas prac przy skrzyni ( rozumiem, że przez odpowietrznik ) to należy bezwzględnie wymienić całą mechatronikę.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Przeglądając internet znalazłem informację, że np. w Australii lub Chinach wymieniano mechatronikę a nie jak u nas tylko olej + program. W mojej DSG po przejechaniu 100 tys. km musiała nastąpić "korozja" przewodów i zmiana oleju nic nie dała - ale zgłosiłem się na akcję serwisową i według mnie to Skoda (ASO) ma teraz problem jak to załatwić.
Komentarz
-
-
Grzegorz56, a co do ewentualnego "uszkodzenia instalacji" przy wymianie oleju to jest to w zasadzie niewykonalne. W części mechanicznej skrzyni fizycznie znajduje się tylko jeden ( chyba z 11 ) czujnik ( mierzący wejściową prędkość obrotową = prędkości obrotowej silnika ) i nawet jego uszkodzenie nie powoduje "zatrzymania" skrzyni ( mechatronika bierze wtedy info o prędkości obrotowej silnika po CAN-ie ). Cała reszta elektroniki jest zamknięta szczelnie wewnątrz mechatroniki i dopóki ktoś nie zacznie wewnątrz skrzyni szaleć z młotkiem to nie ma prawa się tam nic z instalacji elektrycznej/elektronicznej uszkodzić.
Ja jadę "walczyć" w poniedziałek, bo wygląda na to, że albo SAP, albo ASO mnie zwyczajnie olało...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Grzegorz56, problem w tym, że w skrzyni biegów nie ma żadnej instalacji i nic tam się nie może zwierać/uszkodzić. Takie uszkodzenie może wystąpić tylko wewnątrz mechatroniki więc to tam wypadało by wymieniać olej hydrauliczny. Niestety nie da się tego zrobić bo VAG nie przewiduje takiej opcji więc w grę wchodzi tylko wymiana całej mechatroniki. Dlatego to uzasadnienie co do wymiany oleju w skrzyni jest moim zdaniem totalną bzdurą.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Witam,
U mnie dziś przy 80 tys przebiegu akcja serwisowa była na DSG7.
Pierwsze kilka minut jazdy i wyczuwalne szarpanie skrzyni na 1 i 2 co mnie bardzo wku...ło, ale się o dziwo uspokoiło po chwili i na razie jest ok.
Dziwne.
Przypadek?
Moje zwidy?
Zobaczymy co będzie dalej.
Wiele wątków zostało poruszonych w temacie od maja.
Jestem ciekaw jak u was się to zakończyło bo jestem przewrażliwiony na temat mojej skrzyni (którą uwielbiam i nie wyobrażam sobie wachlować nigdy więcej manualem)?
Dajcie odzew jak u was sprawy się zakończyły po akcji serwisowej.
Pozdro
Komentarz
-
-
Dzisiaj odebrałem swoją O2 po naprawie mechatroniki (czas oczekiwania 1 miesiąc) - sponsorem wymiany okazał się VW
Dla przypomnienia dodam, że mechatronika padła mi miesiąc po akcji serwisowej 34F7 i prawdopodobnie to mnie uratowało przed wydaniem 5,5 k zł.
Problem jest tylko z gwarancją - poinformowano mnie, że w związku z brakiem gwarancji na samochód (ponad 4 lata) nie mam gwarancji na wymienioną mechatronikę :shock:
Ciekaw jestem czy jest to zgodne z obowiązującym prawem.
Komentarz
-
Komentarz