[Q2] Szarpanie na zimnym 1.6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Tomek
    Classic
    • 2018
    • 0

    [Q2] Szarpanie na zimnym 1.6 MPI

    mirek_p11, gratulacje opić trzeba koniecznie
  • _Tomek
    Drive
    • 2014
    • 58

    #2
    [Q2] Szarpanie na zimnym 1.6 MPI

    cześć chłopaki
    dzisiaj żonsia mi doniosła, że skodzina na zimnym silniku szarpała. sprawdziłem - błędów brak. dziwne - czy macie może jakieś przypuszczenia ??

    Komentarz

    • Kerner
      Drive
      • 2014
      • 84

      #3
      A dopytaj lubą, czy Skoda poszarpywała na postoju, czy podczas jazdy. Czasami czuć u mnie wyraźne podrygiwania podczas postoju np. na światłach - może to miała na myśli. Ten typ chyba tak ma, bo w 3 autach z silnikiem BSE zauważyłem identyczne objawy. (2x Octavia, 1x Leon II).
      Skoda Octavia FL 1.6 HB '09
      Skoda Octavia Tour 1.6 HB '12 + LPG BRC

      Komentarz

      • georgg
        RS
        • 2013
        • 17103
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        _Tomek, proponuję przejechać się autem samemu (kobiety inaczej opisują pewne rzeczy :szeroki_usmiech) i wtedy może coś więcej będziesz mógł napisać. Teraz to tak jakby wróżyć z fusów. Jeżeli chwilowe podrygiwania występują na postoju tak jak pisze Kerner to TTTM.
        SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
        ​​​
        Grzegorz

        Moja Ambitna Czarnula

        Komentarz

        • _Tomek
          Drive
          • 2014
          • 58

          #5
          Jechałem - faktycznie jak jest zimny to ma "turbo dziurę". Po rozgrzaniu problem ustępuje.
          Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy - paliwo - bo dzieje się tak na benzynie lub kable, których jeszcze nie wymieniałem - ale to pewnie siałoby jakimiś błędami.

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Wopik6
            Drive
            • 2014
            • 82

            #6
            A filtr paliwa kiedy był wymieniony? Jaki przebieg?

            Komentarz

            • yunior81
              RS
              • 2010
              • 1657
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Może cewka.....

              Komentarz

              • Rico40
                Ambiente
                • 2014
                • 135
                • Fabia (6Y2)

                #8
                Sprawdź świece w Feli też tak miałem ale na świecach jeździłem 80kkm i to był problem.Wymieniłem i szarpanie na zimnym ustąpiło, zmieniałem CPN i nic nie dawało.

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  A może to wina wtryskiwaczy benzynowych? Rzadko jeżdżone na benzynie i są "brudne" (mają niewłaściwą przepustowość)?

                  Komentarz

                  • _Tomek
                    Drive
                    • 2014
                    • 58

                    #10
                    Cześć koledzy.
                    Dzięki za zainteresowanie.

                    Filtr paliwa oczywiście zmieniony zaraz po kupnie - ma jakieś 14 kkm. Przebieg 182 kkm

                    Świece wymienione zaraz po kupnie czyli mają jakieś 14 kkm.

                    Nie wymieniałem kabli WN.

                    Zalałem 98 i przegoniłem furę - mam wrażenie, że ciut lepiej - dzisiaj problemu nie zauważyłem.
                    Może faktycznie kolega "pejo" ma rację.

                    Komentarz

                    • Benek52
                      Classic
                      • 2013
                      • 29

                      #11
                      zobacz vcds-em w blokach pomiarowych silnika grupa 015 i 016 czy nie wylatuje zapłon na którymś cylindrze

                      Komentarz

                      • _Tomek
                        Drive
                        • 2014
                        • 58

                        #12
                        Co znaczy wylatuje zapłon na jakimś cylindrze ??

                        Komentarz

                        • spacewalker
                          Elegance
                          • 2012
                          • 940

                          #13
                          Zamieszczone przez _Tomek
                          Co znaczy wylatuje zapłon na jakimś cylindrze ??
                          Podłącz VCDS i zobaczysz czy jest błąd w ECU

                          Komentarz

                          • _Tomek
                            Drive
                            • 2014
                            • 58

                            #14
                            Czy to jest inny błąd niż błąd silnika ??

                            Komentarz

                            • dziadekk
                              Rider
                              • 2011
                              • 355
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Z własnych obserwacji, to po naładowaniu/doładowaniu akumulatora albo po długiej trasie silnik równo pracuje na obrotach luzem 650rh/min na LPG. Na niedoładowanym waha obrotami. Na Pb nie ma większego znaczenia.
                              Prąd ma znaczenie na LPG)

                              Komentarz

                              • modder
                                Classic
                                • 2014
                                • 5

                                #16
                                Prąd ma znaczenie na LPG)

                                to jest ciekawe co napisałeś , jesli prąd ma znaczenie na LPG ( cokolwiek to znaczy ) to czy może być tak, że czuje różnicę działania wspomagania na Pb i na LPG ? nie jestem biegły z mechaniki ale z tego co wiem serwo jest elektryczne , więc czy mniejsze obroty na LPG mogą mieć wpływ na działanie serwa elektrycznego ?

                                To jest druga rzecz w tym aucie co mnie irytuje , zaraz po sprężynach tylnych które już wymieniłem i jestem happy. Zbyt niskie obroty na jałowym z tego co widze mogą mieć wpływ na żarówki ( częste przepalanie się ) , serwo , wypadanie zapłonów ...
                                ciekawe co jeszcze ...

                                Komentarz

                                • _Tomek
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 58

                                  #17
                                  dzieje się tak na benzynie to raczej niedoładowany akumulator niema tu znaczenia

                                  co do błędów itd. podpiąłem VAG i w sekcji 015 i 016

                                  015 - widzę 3 wiersze 0 a na końcu uruchomiony - po dodaniu gazy zablokowany
                                  016 - 1 wiersz 0 a na końcu uruchomiony - po dodaniu gazy zablokowany.

                                  czy to oznacza, że jest źle ??

                                  wczoraj ciut grzebałem jeszcze i znalazłem takie coś


                                  wyczyściłem przepustnice, od nowa przepustnicę zaadaptowałem i zobaczę jutro czy jest ok. Na razie fura wymyta, a straszna chlapa więc chodzę piechotą

                                  znalazłem jeszcze coś takiego na necie -


                                  czy ktoś z was podnosił wolne obroty w swoim BSE ?? Próbowałem VAGiem jak w instrukcji ale coś nie bardzo mi wychodziło - pod pozycją 06 jest coś czego nie jestem w stanie zmodyfikować.


                                  Pogorszyło się - traci moc na ciepłym silniku zaraz po odpaleniu - zero błędów. Jakieś pomysły ??
                                  Kable, świece ??

                                  [ Dodano: Sro 11 Lut, 15 20:52 ]
                                  Witam Panowie
                                  Sprawa się nieco rozwiązała. Zakupiłem kable WN i zabrałem się za zmianę. Przy pierwszym kablu zastanowił mnie syf - biały nalot na kablu od strony cewki - masakra - oczyściłem - spryskałem WD, oczyściłem i tak jeszcze kilka razy - na koniec kompresor i założyłem stare kable - auto jeździ bez zarzutu, a kable jeszcze w oryginale z 2008. Już nie szarpie. Niby pierdoła, ale jakie ma znaczenie.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...