[O2] 1.6 Niiie jedzie ! :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marte
    Rider
    • 2007
    • 259

    #26
    Zamieszczone przez _Tomek
    ...
    Jeśli ktoś może to niech mi poda jakie ma wartości w banku 032 i 033 na silniku 1.6 mpi. BSE lub podobnym ??
    Załączone pliki

    Komentarz

    • _Tomek
      Drive
      • 2014
      • 58

      #27
      dzięki za wstawki.
      Byłem u szpeca od skody i ............ było dobrze przez parę dni i potem znowu lipa.
      Teraz już mniej więcej wiem co jest przyczyna. Gość z serwisu zrobił czyszczenie przepustnicy - widział moją robotę, ale....., uszczelnił cienki wężyk do rury powietrze - przy odmie i coś pogrzebał w komputerze. Robił jeszcze adaptacje przepustnicy.
      Auto zaczęło jeździć normalnie, były wolne obroty prawidłowe. Kazał przejechać 100 km na benzynie - tak też zrobiłem. Po kilku dniach było dobrze.
      Włączyłem gaz i już na drugi dzień na benzynie - wolne obroty znowu skaczą.
      Moja teoria - za bogata mieszanka na gazie powoduje, że komputer się układa pod nią, a po przełączeniu na benzynę daje mało paliwa i dlatego błąd 16555.

      Komentarz

      • marte
        Rider
        • 2007
        • 259

        #28
        Zamieszczone przez _Tomek
        dzięki za wstawki.
        Byłem u szpeca od skody i ............ było dobrze przez parę dni i potem znowu lipa.
        Teraz już mniej więcej wiem co jest przyczyna. Gość z serwisu zrobił czyszczenie przepustnicy - widział moją robotę, ale....., uszczelnił cienki wężyk do rury powietrze - przy odmie i coś pogrzebał w komputerze. Robił jeszcze adaptacje przepustnicy.
        Auto zaczęło jeździć normalnie, były wolne obroty prawidłowe. Kazał przejechać 100 km na benzynie - tak też zrobiłem. Po kilku dniach było dobrze.
        Włączyłem gaz i już na drugi dzień na benzynie - wolne obroty znowu skaczą.
        Moja teoria - za bogata mieszanka na gazie powoduje, że komputer się układa pod nią, a po przełączeniu na benzynę daje mało paliwa i dlatego błąd 16555.
        A to sugeruje, że wtryski prawdopodobnie leją.
        Tak jak pisałem wcześniej. Przerabiałem to.
        Na rozgrzanych wtryskach gazowych zmierz ich rezystancje.

        Klik do tematu.

        Komentarz

        • _Tomek
          Drive
          • 2014
          • 58

          #29
          wtryski gazowe mam rozumieć ??
          jak zmierzyć rezystancję takiego wtrysku ??

          teraz jeszcze do głowy przyszło mi jedno pytanie - czy jeśliby lały wtryski gazowe to przy zakręconej butli powinno być wszystko ok - a nie jest.

          Komentarz

          • TwoB
            L&K
            • 2011
            • 1086
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez _Tomek
            teraz jeszcze do głowy przyszło mi jedno pytanie - czy jeśliby lały wtryski gazowe to przy zakręconej butli powinno być wszystko ok - a nie jest.
            Najpierw powinieneś skasować LTFT i STFT, jeśli to wina gazu to na zakręconym powinno być dobrze.
            U mnie skasowanie powyższych korekt pomogło - bujanie obrotami na wolnych ustąpiło. W moim przypadku winne były Medy.
            SATYNOWA O2 Tour
            Z pozdrowieniami
            Bartek

            Komentarz

            • _Tomek
              Drive
              • 2014
              • 58

              #31
              jak skasować te korekty ??
              może to głupie, że pytam, ale co to te medy ??

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                Skasowac BLEDY w sterowniku benzynowym :idea:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • TwoB
                  L&K
                  • 2011
                  • 1086
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  _Tomek, medy to wtryskiwacze gazu instalacji Landi Renzo.
                  SATYNOWA O2 Tour
                  Z pozdrowieniami
                  Bartek

                  Komentarz

                  • _Tomek
                    Drive
                    • 2014
                    • 58

                    #34
                    Dzięki za wyjaśnienie.
                    Siedziałem dzisiaj trochę i zastanawiam się nad jedną rzeczą. Popatrzcie na wasze logi z grup 032 i 033 i na moje. Na wolnych obrotach macie w grupie 033 - 0.
                    Ja w grupie 033 mam w granicach 25%. Skąd ??
                    Dlaczego na wolnych obrotach trzeba korygować mieszankę aż o 25 % skoro u każdego z was jest 0.

                    [ Dodano: Pon 16 Mar, 15 21:01 ]
                    16 03 2015 r.
                    A powiem wam dlaczego taka korekta wysoka jest i dlaczego wali błędem 16555, bo chyba problem rozwiązałem. Okazało się, że korekty na mapie gazu jakie były powodowały ten problem. Zrobiłem dzisiaj z głupia auto kalibrację gazu i w grupie 033 korekta spadła do 15% - zweryfikowałem do około 10% modyfikując mapę przy wolnych obrotach - praca na wolnych obrotach jest miarowa i nie ma różnicy po przełączeniu na gaz.
                    Jeśli korekty długoterminowe są gdzieś zaszyte to powinny się poukładać po jakimś dystansie.

                    Komentarz

                    Pracuję...