Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Obroty silnika tdi 1,6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Obroty silnika tdi 1,6

    No to Kolo trzeba graty juz powoli zbierac i robimy :diabelski_usmiech

  • #2
    Obroty silnika tdi 1,6

    Drodzy forumowicze ,mam maly problem z obrotami silnika skoda oktawia 2 4x4.Po odpaleniu obrotu takie jakie powinny byc czyli 1000 po lekkim nagrzaniu spada do 800.Klopot to ze czasami mimo ze silnik jest nagrzany90 stopni i i temperatura oleju 100 stopni na biegu jalowym pokazuje 1000 obrotow jak dodam lekko gaz i puszcze spada na 800.Przejade pareset metro i znow na biegu jalowym 1000 obrotow.Smieszne jest to ze dzieje sie to nie zawsze ,przewaznie gdy temperatura na zewnatrz jest okolo 15 stopni i jest parno.
    Bylem sprawdzic w autorazowanym warsztacie skody wykazal tylko zwarcie na czujniku klimatyzacji od strony pasazera.Wymienilem klima dziala jakby lepiej ale obroty dalej zachowuja sie smiesznie.Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o pomoc.
    Jestem tu na forum nowy ale mysle ze bede bracz teraz czynny udzial.
    Dzieki
    Jeden z kolegow na forum napisal ze to dpf, ale obroty sa niskie jak na zapchany dpf,tak przynajmniej mysle.
    Marco

    Komentarz


    • #3
      Hej
      U mnie jak wypala sie DPF to jest 1000obr na luzie jak sie nie wypala to jest 800 tak jak piszesz .
      Jak będziesz miał te 1000 obrotów zobacz na spalanie u mnie śmiesznie pokazuje , możesz też przyłożyć rękę w okolice wylotu spalin (rura wydechowa ale nie dotykaj będzie nadmiernie ciepła i nieprzyjemny zapach bedzie jak będziesz miał ten objaw to "ekologiczny" DPF wypala sie

      Komentarz


      • #4
        Dzieki za podpowiedz .Juz drugi forumowicz powiedzial ze to DPF.Nie miala baba problemu kupila se auto z dpf.Tfu Tfu nigdy Link skoda oktawie 1 zaluje ze byl juz 10 letni i musialem go puscic.
        Jak ktos trzeci potwierdzi wasze przypuszczenia to w myysl przyslowia Jak trzy osoby powiedza ze jestes osiol to idz do sklepu kup se siodlo. :lol: Tak samo zrobie z Pdf jak mnie zdenerwuje, tylko ze w tym przypadku sciagne to ekologiczne gowno
        Marco

        Komentarz


        • #5
          Wymontowanie DPF to nie taka prosta sprawa na forum jest kilka postów o tym raz ze trzeba go mechanicznie wywalić dwa należy zrobić odpowiednią korektę w komputerze.
          A trzy to pytanie jak to będzie wyglądać na badaniach technicznych czy da sie wykryć analizatorem spalin ze sie nie ma dpf

          Komentarz


          • #6
            Objawy jakie opisujesz wskazuja na wypalanie sie DPFu. Nie do konco rozumiem co Ci sie tak spieszy zeby go usunac jak nie masz z nim poki co zadnego problemu.

            Jezdzij jak trzeba, zbytnio sie tym nie przejmujac - jak bedzie problem to samochod Ci o tym powie.

            Komentarz


            • #7
              Jak będzie problem to auto przejdzie w tryb awaryjny, kontrolka check engine i to już będzie za późno. Wywalić to pseudo ekologiczne gówno, jedyne rozwiązanie moim zdaniem, tak zrobiłem i jestem zadowolony.
              Czarna Diablica

              Komentarz


              • #8
                Kolejny chce psuc auto, ktoremu nic nie jest. Tak ma sie dopalac ten filtr i tyle.

                Jak nie szukamy problemu na sile, to jest nam lepiej na duchu i portfelu :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez tomek.wlkp
                  Jak będzie problem to auto przejdzie w tryb awaryjny, kontrolka check engine i to już będzie za późno.
                  Nie, nie bedzie za pozno.

                  Zamieszczone przez tomek.wlkp
                  Wywalić to pseudo ekologiczne gówno, jedyne rozwiązanie moim zdaniem, tak zrobiłem i jestem zadowolony.
                  Czekac tylko az zaczna dokladniej sprawdzac auta na SKP - wtedy ludzie beda montowac filtry...

                  Komentarz


                  • #10
                    Po odpaleniu obrotu takie jakie powinny byc czyli 1000 po lekkim nagrzaniu spada do 800.Klopot to ze czasami mimo ze silnik jest nagrzany90 stopni i i temperatura oleju 100 stopni na biegu jalowym pokazuje 1000 obrotow jak dodam lekko gaz i puszcze spada na 800.Przejade pareset metro i znow na biegu jalowym 1000 obrotow
                    Wolnymi obrotami na biegu jałowym steruje komputer i to co piszesz to jest sytuacja normalna, u mnie jest tak samo, czasami 900, ale częściej 750 rpm na biegu jałowym.

                    A co do dpf-u: Od kilku lat wszystkie produkowane auta go mają. Dzieje się tak w wyniku działań lobby "pro ekologicznego". W PL jeździ jeszcze sporo starych aut bez tego ustrojstwa, ale już za niedługo "ekolodzy" doprowadzą do tego, że samochody z usuniętym/niesprawnym dpf nie przejdą badania technicznego.

                    Komentarz


                    • #11
                      co ma wspólnego z ekologią DPF ?? skoro jak sie wypala to zużywa zwiększoną dawką paliwa plus cały "nagar" czy tam sadza również się spala ulatując w powietrze. Wiec nic w przyrodzie nie ginie tylko "chowa się" w DPF a później z niego ucieka

                      Komentarz


                      • #12
                        co ma wspólnego z ekologią DPF ?? skoro jak sie wypala to zużywa zwiększoną dawką paliwa plus cały "nagar" czy tam sadza również się spala ulatując w powietrze. Wiec nic w przyrodzie nie ginie tylko "chowa się" w DPF a później z niego ucieka

                        To w takim razie pytanie: Po co w ogóle DPF?

                        Komentarz


                        • #13
                          Po to, zeby wyzsza norme spalin EURO spelnic. Przy wypalaniu sadzy ona sama nie dostaje sie do otoczenia i o to chodzi. Brak sadzy wyrzucanej wprost do srodowiska to wyzsza norma i "ekologia" ...

                          Czekam tylko, az bedzie trzeba do diesla AbBlue lac jak w autobusie...

                          Komentarz


                          • #14
                            Normalnie z tłumika leci sadza a dpf zatrzymuje związki stałe i później wypala w podwyższonej temperaturze. Jak kocioł ma malo spalić to palisz wolno i go dusisz. Powstaje z tego sadza. Jak palisz ostro to palisz czysto bo wypalasz sądzę i związki stałe. Wtedy kocioł jest czysciutki.

                            Komentarz


                            • #15
                              Postanowilem ze raz na dwa tygodnie bede tak jak zreszta zalecaja dac troche po garach przez 15 do 20 minut zeby wypalic ewentualna sadze w dpf:Robie to na autostradzie bo tylko tam mozna jechac bez przerwy na 4 z obrotami 3 do 3,5 tys.Problem znikl nie mam jak na razie tych objawow o ktorych pisalem Link bujam sie czasami po miescie nawet przez dwa tyg bez dluzsych jazd i na razie wszych gra .Paliwa tez przez te 15 minut nie spali duzo wiecej (moze z 1 litr).Takze jezeli kogos wkurzaja te nieregularne obroty ,polecam w/w metode.

                              [ Dodano: Pon 28 Wrz, 15 12:40 ]
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Kolejny chce psuc auto, ktoremu nic nie jest. Tak ma sie dopalac ten filtr i tyle.

                              Jak nie szukamy problemu na sile, to jest nam lepiej na duchu i portfelu :twisted:
                              No wlasnie problem w tym ze nie wypalisz tej sadzy w krotkiej jezdzie po miescie bo jak zacznie sie wapalac to akurat dojechales do celui.A czekac na informacje z komputera ze masz zapchany dpf to nie w moim stylu ,po zatym boli finansowo.ALE WYDAJE MI SIE ZE ZNALAZLEM SPOSOB. Mam taka nadzieje .(patrz ostatni post)
                              Dzieki
                              Marco

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Marco Polo
                                Robie to na autostradzie bo tylko tam mozna jechac bez przerwy na 4 z obrotami 3 do 3,5 tys.
                                Przeczytaj instrukcje obslugi... w ten sposob system nie aktywuje wypalania DPF-a. Chodzi o rowna jazde, wtedy system widac na VCDSie podnosi ladnie temperature spalin i zaczyna sie proces wypalania.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Marco Polo
                                  Postanowilem ze raz na dwa tygodnie bede tak jak zreszta zalecaja dac troche po garach przez 15 do 20 minut zeby wypalic ewentualna sadze w dpf:Robie to na autostradzie bo tylko tam mozna jechac bez przerwy na 4 z obrotami 3 do 3,5 tys.Problem znikl nie mam jak na razie tych objawow o ktorych pisalem Link bujam sie czasami po miescie nawet przez dwa tyg bez dluzsych jazd i na razie wszych gra .Paliwa tez przez te 15 minut nie spali duzo wiecej (moze z 1 litr).Takze jezeli kogos wkurzaja te nieregularne obroty ,polecam w/w metode.

                                  [ Dodano: Pon 28 Wrz, 15 12:40 ]
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Kolejny chce psuc auto, ktoremu nic nie jest. Tak ma sie dopalac ten filtr i tyle.

                                  Jak nie szukamy problemu na sile, to jest nam lepiej na duchu i portfelu :twisted:
                                  No wlasnie problem w tym ze nie wypalisz tej sadzy w krotkiej jezdzie po miescie bo jak zacznie sie wapalac to akurat dojechales do celui.A czekac na informacje z komputera ze masz zapchany dpf to nie w moim stylu ,po zatym boli finansowo.ALE WYDAJE MI SIE ZE ZNALAZLEM SPOSOB. Mam taka nadzieje .(patrz ostatni post)
                                  Dzieki
                                  Robię bardzo podobnie-jak tylko zauważam wyższe obroty i większe spalanie daje po garach przez okres 10-15 min-tylko u mnie to jest łatwiejsze mieszkam poza miastem...
                                  Wracając pod dom obroty ładnie się zrównują,silnik pracuje ładnie i tak co 600/700km
                                  Dawid
                                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X