Problemem jest straszne kopcenie na biało postanowiłem to nagrać.Stało to się jednego dnia rano było wszystko OK wieczorem jak wracałem do domu nic za sobą nie widziałem.Dzisiaj rano na zimnym silniku nie dymił po lekkim nagrzaniu znowu dymił jak parowóz.Wiąże się prawdopodobnie to także z utratą płynu chłodniczego wczoraj ubyło pół litra dzisiaj nie ubyło.
Wczesniejsze BKD cierpialy na wadliwe glowice ktore pekaly. Moze tez byc uszczelka pod glowica. Warto tez sprawdzic EGR, czy nie cieknie do kolektora bo i takie przypadki byly
Takie objawy mozna wcioskowac po tym ze tracisz plyn chlodzacy.
Moze tez byc padniety wtrysk. Najlepiej podjedz do warsztatu sprawdza kompresje, sprawdza auto pod wzgledem wyciekow itp.
Sprawdz jeszcze poziom oleju mozliwe ze jak uszczelka poszla to chlodziwo moze mieszac sie z olejem.
Tu koles mial problem z wtryskiwaczem po wymianie sie wszystko uspokoilo
Nie wiem co to ja popisalem i o czym myslalem jak to pisalem. Zastosuj sie do rad misza_zabrze.
Jesli ubywa Ci plyn i kopci na bialo to masz 2 miejsca do sprawdzenia: chlodnica EGR i/lub UPG.
Mozesz sprobowac podjechac do kogos zrobic test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia.
Z tego co sie orientuje to chyba egr i chlodnica to calosc. Niezbyt tania sprawa. Ale tansze niz upg
Chłodnica spalin układu EGR jest składnikiem układu recyrkulacji spalin (EGR).
Prócz niej w skład tego zespołu wchodzą jeszcze:
- fikuśne przewody doprowadzające spaliny
- przewody zasilające chłodniczkę w płyn
- sam zawór recyrkulacji spalin, umieszczony na samym końcu "łańcucha pokarmowego", już w kanale dolotowym silnika.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz