Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odpala za trzecim razem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Odpala za trzecim razem

    Będzie pasował.Jedyna różnica,to po lifcie nie ma czarnej "dokładki" na dole

  • #2
    Odpala za trzecim razem

    Od w sumie kilku miesięcy obserwuję narastający problem - samochód nie odpala za pierwszym razem, za drugim też nie, dopiero za trzecim. Dawniej działo się to sporadycznie i tylko po dłuższym postoju ( np. po nocy ), ostatnio problem się mocno nasilił i praktycznie przy każdym odpalaniu, czy to na zimnym czy na ciepłym silnik zaskakuje za trzecim razem.

    I teraz tak - jak zakręcę zawór w buli gazowej ( lub wyjeżdżę gaz do końca ) i jeżdżę tylko na benzynie to auto bez problemu odpala za pierwszym razem. Jeździłem tak przez kilka dni, w tym czasie odpalałem pewnie kilkadziesiąt razy samochód i za każdym razem odpalał bez problemu.

    Jak zacząłem jeździć z powrotem na gazie problem wrócił od razu praktycznie.

    Wnioskuję, że skoro na benzynie jeździ i odpala dobrze to pompa paliwa czy filtr paliwa raczej są ok. i problem raczej tkwi w instalacji LPG.

    Słyszałem i czytałem, że ponoć może to być wina jakiegoś wtryskiwacza gazowego, który przepuszcza gaz do cylindra i przy odpalaniu dlatego jest problem.
    Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy może to oznaczać że moje osławione MEDY dogorywają ( mam przejechane aktualnie 54 tyś. km )?
    Czy może to być też wina reduktora?

    Czy gaziarze są w stanie po podłączeniu do kompa, ew. w jakiś inny sposób stwierdzić na 100% że to wina wtryskiwaczy? Gdybym był pewien, że to wina wtrysków to zdecydowałbym się na wymianę, ale nie chciałbym żeby po wywaleniu sporej ilości kasy problem pozostał.

    Będę wdzięczny za wszelki wskazówki.

    Komentarz


    • #3
      Mogą lać wtryski, wszystko na to wskazuje. Silnik nie jest w stanie przepalić obu paliw (zbyt bogata mieszanka).

      Najlepsze rozwiązanie - podjedź do dobrego instalatora, coby to obejrzał i w razie czego zmiana wtrysków na np. Baracudy (co już było opisywane na forum).
      Namiary na solidny warsztat lpg powinieneś znaleźć na lpg-forum.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Reduktor puszcza gaz i zalewa silnik. Jest juz o tym temat. Lecial wolno to zalewal do rana, teraz ucieka szybko to zalewa szybciej. Oczywiscie wtryski tez moga puszczac cisnienie i tez bedzie zalewalo. Jedz do mogos kto ma na podmiane jedno i drugie i sprawdzisz. U mnie byl reduktor za 350zl

        Komentarz


        • #5
          No właśnie - dlatego pytam, czy po podłączeniu do kompa gaziarz jest w stanie sprawdzić, czy to na pewno wtryski, jeśli tak to który itp.? Nie chciałbym zmieniać wtrysków gdyby się potem okazało, że winny był reduktor.

          Komentarz


          • #6
            Jeżeli reduktor puszcza gaz podciśnieniem to można dla testu po skończonej jeździe odłączyć wąż podciśnienia (i czymś go zaślepić) - przy następnym rozruchu będzie wiadomo, czy poskutkowało.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              Skończyło się na wymianie wtryskiwaczy - reduktor był w porządku. Ostatecznie zdecydowałem się na MEDY niebieskie - nie chciałem kombinować ze zmienianiem na Barracudy itp. Kosztowało mnie to razem z wymianą i strojeniem 830 zł - więc jak policzyłem za jakieś 3 miesiące powinno się zwrócić, może nawet szybciej, bo teraz zacznie się kilka wakacyjnych, dłuższych wyjazdów.

              Auto odpala bez problemu nawet po 2 dniowym postoju, poza tym zdecydowanie poprawiła się kultura pracy na jałowym biegu, mam wrażenie że silnik też płynniej wchodzi na obroty.

              Ponoć te niebieskie wytrzymują dłużej - oby.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez jacholl
                Ponoć te niebieskie wytrzymują dłużej - oby.
                Kolego, po 25kkm nieraz pokazuje mi się błąd silnika w samochodzie.
                Ten sam komunikat co na czarnych, jednak znika raz po 10km raz po 100km.

                Ogólnie nie ten samochód co nie :diabelski_usmiech

                Jadę w tym tygodniu do gazownika sprawdzić co i jak :P
                Pozdrawiam
                Marcin Szarejko
                Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

                Komentarz


                • #9
                  Kolego, po 25kkm nieraz pokazuje mi się błąd silnika w samochodzie.


                  U mnie nigdy się ta kontrolka nie zapalała - może gdybym jeszcze trochę pomęczył stare wtryskiwacze to by się w końcu zapaliła.

                  Ale u Ciebie to wcale nie musi automatycznie oznaczać problemów z wtryskiwaczami - może coś na linii kable/świece itp.?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez jacholl
                    Ale u Ciebie to wcale nie musi automatycznie oznaczać problemów z wtryskiwaczami - może coś na linii kable/świece itp.?
                    Tak wiem, kable wymieniłem z cewką jakieś 17kkm ale świece mają ok 25kkm. Muszę nowe kupić.
                    Pozdrawiam
                    Marcin Szarejko
                    Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X