Będzie pasował.Jedyna różnica,to po lifcie nie ma czarnej "dokładki" na dole
Odpala za trzecim razem
Zwiń
X
-
Odpala za trzecim razem
Od w sumie kilku miesięcy obserwuję narastający problem - samochód nie odpala za pierwszym razem, za drugim też nie, dopiero za trzecim. Dawniej działo się to sporadycznie i tylko po dłuższym postoju ( np. po nocy ), ostatnio problem się mocno nasilił i praktycznie przy każdym odpalaniu, czy to na zimnym czy na ciepłym silnik zaskakuje za trzecim razem.
I teraz tak - jak zakręcę zawór w buli gazowej ( lub wyjeżdżę gaz do końca ) i jeżdżę tylko na benzynie to auto bez problemu odpala za pierwszym razem. Jeździłem tak przez kilka dni, w tym czasie odpalałem pewnie kilkadziesiąt razy samochód i za każdym razem odpalał bez problemu.
Jak zacząłem jeździć z powrotem na gazie problem wrócił od razu praktycznie.
Wnioskuję, że skoro na benzynie jeździ i odpala dobrze to pompa paliwa czy filtr paliwa raczej są ok. i problem raczej tkwi w instalacji LPG.
Słyszałem i czytałem, że ponoć może to być wina jakiegoś wtryskiwacza gazowego, który przepuszcza gaz do cylindra i przy odpalaniu dlatego jest problem.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy może to oznaczać że moje osławione MEDY dogorywają ( mam przejechane aktualnie 54 tyś. km )?
Czy może to być też wina reduktora?
Czy gaziarze są w stanie po podłączeniu do kompa, ew. w jakiś inny sposób stwierdzić na 100% że to wina wtryskiwaczy? Gdybym był pewien, że to wina wtrysków to zdecydowałbym się na wymianę, ale nie chciałbym żeby po wywaleniu sporej ilości kasy problem pozostał.
Będę wdzięczny za wszelki wskazówki.
-
-
Mogą lać wtryski, wszystko na to wskazuje. Silnik nie jest w stanie przepalić obu paliw (zbyt bogata mieszanka).
Najlepsze rozwiązanie - podjedź do dobrego instalatora, coby to obejrzał i w razie czego zmiana wtrysków na np. Baracudy (co już było opisywane na forum).
Namiary na solidny warsztat lpg powinieneś znaleźć na lpg-forum.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Reduktor puszcza gaz i zalewa silnik. Jest juz o tym temat. Lecial wolno to zalewal do rana, teraz ucieka szybko to zalewa szybciej. Oczywiscie wtryski tez moga puszczac cisnienie i tez bedzie zalewalo. Jedz do mogos kto ma na podmiane jedno i drugie i sprawdzisz. U mnie byl reduktor za 350zl
Komentarz
-
-
Skończyło się na wymianie wtryskiwaczy - reduktor był w porządku. Ostatecznie zdecydowałem się na MEDY niebieskie - nie chciałem kombinować ze zmienianiem na Barracudy itp. Kosztowało mnie to razem z wymianą i strojeniem 830 zł - więc jak policzyłem za jakieś 3 miesiące powinno się zwrócić, może nawet szybciej, bo teraz zacznie się kilka wakacyjnych, dłuższych wyjazdów.
Auto odpala bez problemu nawet po 2 dniowym postoju, poza tym zdecydowanie poprawiła się kultura pracy na jałowym biegu, mam wrażenie że silnik też płynniej wchodzi na obroty.
Ponoć te niebieskie wytrzymują dłużej - oby.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jachollPonoć te niebieskie wytrzymują dłużej - oby.
Ten sam komunikat co na czarnych, jednak znika raz po 10km raz po 100km.
Ogólnie nie ten samochód co nie :diabelski_usmiech
Jadę w tym tygodniu do gazownika sprawdzić co i jak :P
Komentarz
-
-
Kolego, po 25kkm nieraz pokazuje mi się błąd silnika w samochodzie.
U mnie nigdy się ta kontrolka nie zapalała - może gdybym jeszcze trochę pomęczył stare wtryskiwacze to by się w końcu zapaliła.
Ale u Ciebie to wcale nie musi automatycznie oznaczać problemów z wtryskiwaczami - może coś na linii kable/świece itp.?
Komentarz
-
Komentarz