Teraz mam przejechane 35000 od naprawy i jedyne co się pojawiło to pajęczyna na korku wlewu oleju.
Standardowa wymiana co 10000km + każdorazowo płukanka
Przede mną remont, octavia Cdaa 2011 rok, czy są jakieś nowości odnośnie naprawy silnika? Jakieś nowe tłoki pod sworzeń o średnicy 21mm? Coś ktoś? Czy po staremu, kolbenszmity dla 21mm i tyle? Teraz remont oferują po 10 - 12 tysięcy, tak więc sam będę robił u brata który ma warsztat.
Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Zestaw tłoków , panewek i komplet uszczelek kosztował 2444 w sklepie Pana Cieślika, doszło 660 regeneracja głowicy, musiałem jeszcze wymienić podporę wałków rozrządu (pęknięte sitko ) 300zł przy okazji wymieniłem rozrząd 1000zł a że silnik był wyjęty to zmieniłem docisk i tarczę sprzęgła chyba 650zł.
Generalnie rozrząd i sprzęgło by jeszcze pochodziły ale grzechem było nie wymienić jak wszystko było na wierzchu.
Dużym plusem było że robiłem to z kolegą który za robotę nic nie skasował a robiliśmy w u mnie w garażu ( mam kanał) no i żyrafę do wyciągania silników miałem z zaprzyjaźnionego warsztatu.
Poniżej szczegółowy cennik ze sklepu (nie wszytko brałem z tego sklepu)
Witam,
na dzień dzisiejszy naprawa poboru oleju skupia się na jednym problemie-zastosowanie tłoka taki, jaki założyłem i opisałem w artykule (o szerokich przelewach tłok typu 40251600; czy zastosować najnowszy model typu 41197600.
Roczniki do 05.2011:
Tłok typu 40251600:
występuje ze sworzniem 21 - do połowy 2011 wszystkie silniki miały sworzeń 21 mm
Obecnie po przebiegu około 25 tys km - 400ml/10000km, nie wiem co będzie w przyszłości, prognozuje pobór max 200ml/1000km po przebiegu 150 tys. km od remontu
Kolbenschmidt już nie promuje tego tłoka, proponuje nowy na 23 mm
tylko na 23 mm -wymaga nowych korbowodów okolo 2000zl zamienniki i 4000zl aso
nowy model, z historii realizowanych zamówień-niepolecany przez mechaników z powodu delikatnej budowy pierścienia
Proponowany przez producentów i aso
Pan ma stworzeń tloka 21mm.
Tłoki 21mm 1440 kpl Kolbenschmidt, 1680 kpl Mahle
Różne konfiguracje rozrządu:
Rozrząd Zestaw Hepu 1250zl (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)polecam
Rozrząd Zestaw ASO VW około 2500zł (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)
Zestaw samych łańcuchów SWAG 265+250+150zł (3 łańcuchy)
Napinacz rozrządu serwisowy 230zl ( Napinacz musi być wymieniony w rocznikach przed 2012)
dostępne są też osobno prowadnice 6 szt.
Świece NGK PFR7S8EG 48x4szt=192zl
Pasek wielorowkowy Conti 55zl
Zestaw śrub głowicy Elring 325 930 85zl
Komplet uszczelek góra/Elring/Reintz z silikonem 560zł (Uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, silikon, uszczelki kolektorów itd)+ Uszczelka turbo/kolektor
4 Szpilki + 4 nakrętki do turbo (często trzeba ciąć) 16+8=24zł (opcja)
Panewki korbowodowe Kolbenschmidt 270zł (opcja) lub serwisowe około 400zł (opcja)
Śruby korbowodów serwisowe 144zł
Zestaw uszczelniaczy wtryskiwaczy serwisowy 70złx4 =280zł ( opcja, osobiscie nie wymieniłem)
Uszczelka metalowo gumowa wału korbowego Elring/Reintz 150zł
Uszczelka simmering wału korbowego Elring 40zł
Filtr oleju Mann W 719/45 45zl
Filtra siatkowego wariatora 06H103081E - wycofany z produkcji w 2016 roku
(do oceny, czyszczenia lub wymiany na zamiennik- nie mamy w ofercie)
Ilu mechaników tyle opcji remontu, nie proponuje wymiany każdej odkręconej śruby, temat do uzgodnienia z mechanikiem. Większość zamówień to: rozrzad Hepu, tloki Kolbenschmidt, uszczelki i sruby korbowodowe i głowicy.
Proponuje wymieniać olej silnikowy po 10 tys. km. Proszę nie rozciągać łańcucha rozrządu na postoju - najpierw ręczny, potem bieg. Nie rozpinać turbosprężarki(odkręcić miedzy turbo-kolektor z katalizatorem, uszczelka w zestawie) i układu klimatyzacji (odsunąć kompresor). Wysyłka kurierem z pobraniem na mój koszt lub odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Katowicach. Wystawiam fakturę VAT/paragon.
Komentarz