Witam, gdzie we wrocławiu można oddac Octavkę na remont silnika ? Żre ponad litr na 1000km,
Pozdrawiam
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Zestaw tłoków , panewek i komplet uszczelek kosztował 2444 w sklepie Pana Cieślika, doszło 660 regeneracja głowicy, musiałem jeszcze wymienić podporę wałków rozrządu (pęknięte sitko ) 300zł przy okazji wymieniłem rozrząd 1000zł a że silnik był wyjęty to zmieniłem docisk i tarczę sprzęgła chyba 650zł.
Generalnie rozrząd i sprzęgło by jeszcze pochodziły ale grzechem było nie wymienić jak wszystko było na wierzchu.
Dużym plusem było że robiłem to z kolegą który za robotę nic nie skasował a robiliśmy w u mnie w garażu ( mam kanał) no i żyrafę do wyciągania silników miałem z zaprzyjaźnionego warsztatu.
Poniżej szczegółowy cennik ze sklepu (nie wszytko brałem z tego sklepu)
Witam,
na dzień dzisiejszy naprawa poboru oleju skupia się na jednym problemie-zastosowanie tłoka taki, jaki założyłem i opisałem w artykule (o szerokich przelewach tłok typu 40251600; czy zastosować najnowszy model typu 41197600.
Roczniki do 05.2011:
Tłok typu 40251600:- występuje ze sworzniem 21 - do połowy 2011 wszystkie silniki miały sworzeń 21 mm
- Obecnie po przebiegu około 25 tys km - 400ml/10000km, nie wiem co będzie w przyszłości, prognozuje pobór max 200ml/1000km po przebiegu 150 tys. km od remontu
- Kolbenschmidt już nie promuje tego tłoka, proponuje nowy na 23 mm
- nie wymaga wymiany korbowodów
- tylko na 23 mm -wymaga nowych korbowodów okolo 2000zl zamienniki i 4000zl aso
- nowy model, z historii realizowanych zamówień-niepolecany przez mechaników z powodu delikatnej budowy pierścienia
- Proponowany przez producentów i aso
Tłoki 21mm 1440 kpl Kolbenschmidt, 1680 kpl Mahle
Różne konfiguracje rozrządu:- Rozrząd Zestaw Hepu 1250zl (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)polecam
- Rozrząd Zestaw ASO VW około 2500zł (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)
- Zestaw samych łańcuchów SWAG 265+250+150zł (3 łańcuchy)
- Napinacz rozrządu serwisowy 230zl ( Napinacz musi być wymieniony w rocznikach przed 2012)
- dostępne są też osobno prowadnice 6 szt.
Świece NGK PFR7S8EG 48x4szt=192zl
Pasek wielorowkowy Conti 55zl
Zestaw śrub głowicy Elring 325 930 85zl
Komplet uszczelek góra/Elring/Reintz z silikonem 560zł (Uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, silikon, uszczelki kolektorów itd)+ Uszczelka turbo/kolektor
4 Szpilki + 4 nakrętki do turbo (często trzeba ciąć) 16+8=24zł (opcja)
Panewki korbowodowe Kolbenschmidt 270zł (opcja) lub serwisowe około 400zł (opcja)
Śruby korbowodów serwisowe 144zł
Zestaw uszczelniaczy wtryskiwaczy serwisowy 70złx4 =280zł ( opcja, osobiscie nie wymieniłem)
Uszczelka metalowo gumowa wału korbowego Elring/Reintz 150zł
Uszczelka simmering wału korbowego Elring 40zł
Filtr oleju Mann W 719/45 45zl
Filtra siatkowego wariatora 06H103081E - wycofany z produkcji w 2016 roku
(do oceny, czyszczenia lub wymiany na zamiennik- nie mamy w ofercie)
Ilu mechaników tyle opcji remontu, nie proponuje wymiany każdej odkręconej śruby, temat do uzgodnienia z mechanikiem. Większość zamówień to: rozrzad Hepu, tloki Kolbenschmidt, uszczelki i sruby korbowodowe i głowicy.
Proponuje wymieniać olej silnikowy po 10 tys. km. Proszę nie rozciągać łańcucha rozrządu na postoju - najpierw ręczny, potem bieg.
Nie rozpinać turbosprężarki(odkręcić miedzy turbo-kolektor z katalizatorem, uszczelka w zestawie) i układu klimatyzacji (odsunąć kompresor).
Wysyłka kurierem z pobraniem na mój koszt lub odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Katowicach.
Wystawiam fakturę VAT/paragon.
Powodzenia
Andrzej Cieślik
530 530 936
Zostaw komentarz:
-
Przede mną remont, octavia Cdaa 2011 rok, czy są jakieś nowości odnośnie naprawy silnika? Jakieś nowe tłoki pod sworzeń o średnicy 21mm? Coś ktoś? Czy po staremu, kolbenszmity dla 21mm i tyle? Teraz remont oferują po 10 - 12 tysięcy, tak więc sam będę robił u brata który ma warsztat.
Zostaw komentarz:
-
-
pre-FL, 11 lat, ponad 250kkm na blacie i.... chleje ok. 1l na 1.5-2kkm. Ponoć tak było od nowości.
Zostaw komentarz:
-
-
Teraz mam przejechane 35000 od naprawy i jedyne co się pojawiło to pajęczyna na korku wlewu oleju.
Standardowa wymiana co 10000km + każdorazowo płukanka
Zostaw komentarz:
-
-
1 litr na 10000km to tyle co nic. Powiedzialbym ze w turbo i do 2l/10000km to jeszcze miesci sie "w normie". Za to sluzbowa 1.8TSI wciagala... uwaga... 30l/10000km. To dopiero dramat! :|
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez robden Zobacz wpisPanowie,
Jak już pisałem jestem po naprawie silnika w moim szkodniku i zbliżam się do pierwszego przejechanego tysiąca od remontu. muszę zrobić wymianę oleju.
Powiedzcie mi jaki olej polecacie (przepraszam ale nie mam czasu czytać każdej strony na forum w ostatnim czasie).
Sam osobiście zastanawiam się nad motulem lub millersem tylko nie wiem jaki 5w30 czy 5w40.
Może macie jakieś konkretne rady.
Będę wdzięczny
Zostaw komentarz:
-
-
Dziś mija 5 lat od remontu silnika w moim szkodniku. Remont robiony w lokalnym warsztacie (poszerzanie rowków przez Krasnobrodzka Racing).
Najechane od tego czasu 88.000 km, w międzyczasie (po 41 kkm) dołożone LPG.
Od remontu cały czas olej Millers Oils XF Longlife 5W40 - wymiana co 10.000 km.
Pobór oleju ok. 500-900 ml/10.000 km (zależnie od stylu jazdy i rodzaju - miasto/autostrada).
Generalnie użytkowanie bezproblemowe, także po założeniu LPG.
Zostaw komentarz:
-
-
No i mnie dopadło, Superb z 2014. 120tys km nalatane, Ale cyrki zaczęły się przy około 100 tys. Na początku dolewałem 1L oleju co około 9000 km. Potem po 6000, 5000, 2500. Zrobiłem płukankę, zmieniłem na Liqui Moly 5W40. Udało mi się znowu przejechać 2500, dolałem litr i teraz znowu minimum na bagnecie po... 900km. Co ciekawe, po płukance zrobiłem 1000km i nic nie drgnęło z bagnetu.
Wycieków brak.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie,
Jak już pisałem jestem po naprawie silnika w moim szkodniku i zbliżam się do pierwszego przejechanego tysiąca od remontu. muszę zrobić wymianę oleju.
Powiedzcie mi jaki olej polecacie (przepraszam ale nie mam czasu czytać każdej strony na forum w ostatnim czasie).
Sam osobiście zastanawiam się nad motulem lub millersem tylko nie wiem jaki 5w30 czy 5w40.
Może macie jakieś konkretne rady.
Będę wdzięczny
Zostaw komentarz:
-
-
Zestaw tłoków , panewek i komplet uszczelek kosztował 2444 w sklepie Pana Cieślika, doszło 660 regeneracja głowicy, musiałem jeszcze wymienić podporę wałków rozrządu (pęknięte sitko ) 300zł przy okazji wymieniłem rozrząd 1000zł a że silnik był wyjęty to zmieniłem docisk i tarczę sprzęgła chyba 650zł.
Generalnie rozrząd i sprzęgło by jeszcze pochodziły ale grzechem było nie wymienić jak wszystko było na wierzchu.
Dużym plusem było że robiłem to z kolegą który za robotę nic nie skasował a robiliśmy w u mnie w garażu ( mam kanał) no i żyrafę do wyciągania silników miałem z zaprzyjaźnionego warsztatu.
Poniżej szczegółowy cennik ze sklepu (nie wszytko brałem z tego sklepu)
Witam,
na dzień dzisiejszy naprawa poboru oleju skupia się na jednym problemie-zastosowanie tłoka taki, jaki założyłem i opisałem w artykule (o szerokich przelewach tłok typu 40251600; czy zastosować najnowszy model typu 41197600.
Roczniki do 05.2011:
Tłok typu 40251600:- występuje ze sworzniem 21 - do połowy 2011 wszystkie silniki miały sworzeń 21 mm
- Obecnie po przebiegu około 25 tys km - 400ml/10000km, nie wiem co będzie w przyszłości, prognozuje pobór max 200ml/1000km po przebiegu 150 tys. km od remontu
- Kolbenschmidt już nie promuje tego tłoka, proponuje nowy na 23 mm
- nie wymaga wymiany korbowodów
- tylko na 23 mm -wymaga nowych korbowodów okolo 2000zl zamienniki i 4000zl aso
- nowy model, z historii realizowanych zamówień-niepolecany przez mechaników z powodu delikatnej budowy pierścienia
- Proponowany przez producentów i aso
Tłoki 21mm 1440 kpl Kolbenschmidt, 1680 kpl Mahle
Różne konfiguracje rozrządu:- Rozrząd Zestaw Hepu 1250zl (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)polecam
- Rozrząd Zestaw ASO VW około 2500zł (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)
- Zestaw samych łańcuchów SWAG 265+250+150zł (3 łańcuchy)
- Napinacz rozrządu serwisowy 230zl ( Napinacz musi być wymieniony w rocznikach przed 2012)
- dostępne są też osobno prowadnice 6 szt.
Świece NGK PFR7S8EG 48x4szt=192zl
Pasek wielorowkowy Conti 55zl
Zestaw śrub głowicy Elring 325 930 85zl
Komplet uszczelek góra/Elring/Reintz z silikonem 560zł (Uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, silikon, uszczelki kolektorów itd)+ Uszczelka turbo/kolektor
4 Szpilki + 4 nakrętki do turbo (często trzeba ciąć) 16+8=24zł (opcja)
Panewki korbowodowe Kolbenschmidt 270zł (opcja) lub serwisowe około 400zł (opcja)
Śruby korbowodów serwisowe 144zł
Zestaw uszczelniaczy wtryskiwaczy serwisowy 70złx4 =280zł ( opcja, osobiscie nie wymieniłem)
Uszczelka metalowo gumowa wału korbowego Elring/Reintz 150zł
Uszczelka simmering wału korbowego Elring 40zł
Filtr oleju Mann W 719/45 45zl
Filtra siatkowego wariatora 06H103081E - wycofany z produkcji w 2016 roku
(do oceny, czyszczenia lub wymiany na zamiennik- nie mamy w ofercie)
Ilu mechaników tyle opcji remontu, nie proponuje wymiany każdej odkręconej śruby, temat do uzgodnienia z mechanikiem. Większość zamówień to: rozrzad Hepu, tloki Kolbenschmidt, uszczelki i sruby korbowodowe i głowicy.
Proponuje wymieniać olej silnikowy po 10 tys. km. Proszę nie rozciągać łańcucha rozrządu na postoju - najpierw ręczny, potem bieg.
Nie rozpinać turbosprężarki(odkręcić miedzy turbo-kolektor z katalizatorem, uszczelka w zestawie) i układu klimatyzacji (odsunąć kompresor).
Wysyłka kurierem z pobraniem na mój koszt lub odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Katowicach.
Wystawiam fakturę VAT/paragon.
Powodzenia
Andrzej Cieślik
530 530 936
Zostaw komentarz:
-
No i po remoncie!
Mój szkodnik po wymianie tłoków z pierścieniami i regeneracji głowicy przejechał już 300km i nawet kropelki oleju nie zechciał pobrać a olej jest taki czyściutki że mam problem go na miarce zobaczyć a jest pełen stan haha.
Mam nadzieję że pozbyłem się problemu na zawsze bo dwa tygodnie po pracy do nocy dały się we znaki
Zostaw komentarz:
-
-
W okolicach Kalisza (łódzkie, wielkopolskie) ktoś robił z Was remont? i może warsztat polecić? bo jeden kolo na Skoda Club takiego szuka....
Zostaw komentarz:
-
-
sucha dsg 7 to pewna przenośnia, bo dokładnie wchodzi tam 1,7 litra, ale co to jest względem 5,5-6 litrów w normalnym dsg
No czyli już skrzynka była robiona, norma
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisA soft skrzyni u Ciebie przeprogramywałeś już albo mechatronikę już robiłeś? Bo mam nadzieję, że wiesz co masz za dsg suche 7 biegowe w 1.8 tsi?
No ok, rozumiem płacenie za dobry remont, ale oleju 10w/60 po remoncie nie zrozumiem, tymbardziej w tym aucie. To nie parametr 10w/60 decyduje kolego czy to półsyntetyk czy syntetyk - różne są w tej klasie - takie i takie. Chodzi o zakres temperatur, smarowanie etc.- jest to olej z natury racingowy na duże obciążenia, a nie do codziennych jazd w koło komina.
A tak BTW ostatnio znalazłem procedurę na adaptację/reset dsg http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...et#post2664158
Co do oleju to tak jak powiedziałem taki zalali bo taki zalewają. Czy to dobrze czy nie to się okaże.
Zostaw komentarz:
-
-
shok, Rozrzut cenowy rzeczywiście jest ogromny.... Artur T, Czy wpływ ma na to kwestia czy tłoki są przerabiane, czy wymieniane na nowe? Na pewno.... choć cena nie powinna z tego powodu wzrastać jakoś kosmicznie - różnica między ceną przeróbki tłoków i dania nowych pierścieni wykonywanej przez Krasnobrodzką, a ceną nowych tłoków firmy Kolbenschmidt wraz z pierścieniami (pamiętajmy, że korbowodów już nie trzeba wymieniać, bo produkowane teraz tłoki pasują do starych korbowodów) to zaledwie kilkaset złotych (!)... O ile z tego tytułu podnoszą cenę warsztaty? tego nie wiem...
Pewnie każdy warsztat sam ustala cenę usługi, wpływ na nią może mieć też region kraju.... Robimy przy okazji rozrząd, czy też nie, jakieś "kwiatki", które wychodzą przy okazji (u mnie np. okazało się że warto wymienić dwumas), to też wpływa...
Natomiast do ofert typu 5000 zł, czy nawet 4000 zł (bo i o takiej słyszałem) za remont podchodziłbym wyjątkowo podejrzliwie, bo wiem ile kosztowały same oryginalne graty do remontu, które po zniżkach konkretnych, dzięki koledze marek_kloss kupowałem w ASO...Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ;n2664404A co do niezgodności oleju z normami to olej, który mam teraz wlany ma normę ACEA A3/B4 i jest pełnym syntetykiem - nie widzę tu żadnych niezgodności.
Zostaw komentarz:
-
-
A soft skrzyni u Ciebie przeprogramywałeś już albo mechatronikę już robiłeś? Bo mam nadzieję, że wiesz co masz za dsg suche 7 biegowe w 1.8 tsi?
No ok, rozumiem płacenie za dobry remont, ale oleju 10w/60 po remoncie nie zrozumiem, tymbardziej w tym aucie. To nie parametr 10w/60 decyduje kolego czy to półsyntetyk czy syntetyk - różne są w tej klasie - takie i takie. Chodzi o zakres temperatur, smarowanie etc.- jest to olej z natury racingowy na duże obciążenia, a nie do codziennych jazd w koło komina.
Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisA czy naprawa w 1.8TSI i 2.0 TSI polega na podobnej przeróbce? Ceny obydwóch napraw opiewają na podobną cenę? Bo rozrzut mamy jakiś kosmiczny od 5000 do 11000
Mój kolega w Fordzie po naprawie brania oleju ma zalecone zamiast rzadkiego oleju, olej 5W50. Ale żeby 10W60 ? Nie spotkałem się.
Ja zawsze jak oddaje samochód do naprawy to pytam ile mnie to maksymalnie i minimalnie będzie kosztować oraz ile czasu dokładnie będę czekał na naprawę. Po przetestowaniu kilku serwisów w okolicy mam swojego faworyta.
Wracając do pytania o różnice to z tego co pamiętam 2.0 TSI różni się częściami i budową ale przeróbki są zbliżone. Jeśli chodzi o olej to ja też się z takim nie spotkałem i na początku myślałem, że to półsyntetyk.
Zostaw komentarz:
-
-
A czy naprawa w 1.8TSI i 2.0 TSI polega na podobnej przeróbce? Ceny obydwóch napraw opiewają na podobną cenę? Bo rozrzut mamy jakiś kosmiczny od 5000 do 11000
Mój kolega w Fordzie po naprawie brania oleju ma zalecone zamiast rzadkiego oleju, olej 5W50. Ale żeby 10W60 ? Nie spotkałem się.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez robden Zobacz wpisWitam,
Panowie jaki jest koszt wyeliminowania brania oleju w 1.8tsi silnik CDAA ? i czy możecie polecić kogoś w okolicach Torunia?
Mój silnik pożera potężne ilości oleju nawet ponad 2l na 1000km
Co do toruńskiej lokalizacji, to nie pomogę... W Trójmieście znam warsztaty co zrobią... W sumie niedaleko...
Zostaw komentarz:
-
-
Witam,
Panowie jaki jest koszt wyeliminowania brania oleju w 1.8tsi silnik CDAA ? i czy możecie polecić kogoś w okolicach Torunia?
Mój silnik pożera potężne ilości oleju nawet ponad 2l na 1000km
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: