[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Powiadasz, że nowe tłoki z pierścieniami kosztują "znacznie" poniżej 1000 ? Tyle +- kosztują pierścienie i obróbka starych.
-
-
Zamieszczone przez Teozord Zobacz wpisWitam
Trafiłem na informację, o zakładzie na Krasnobrodzkiej - pytanie czy zajmą się całkowicie tematem? Czy wystawiają jakąs gwarancje i czy generalnie są godni polecenia?
Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Witam
Na wstępie zaznaczę, ze nie jestem specem samochodowym i przeczytałem kilkanaście stron tego wątku natomiast nie natrafiłem na informację, której szukam. Mianowicie jeżdżę VW Passatem CC z 2010 roku z silnikiem 1.8 TSI 160 km (DSG7) o przebiegu 134tys.. Zużycie oleju odczuwam znacznie, powyżej 1l na 1000km. Plam pod autem brak, myślę, że problem jest natury tu opisywanej. ASO proponuje mi naprawę silnika z poprawionymi już pierscieniami za ok.12000 zł + ew. rabat. Jest to kwota znaczna. Samochod poza silnikiem jest w stanie idealnym dlatego chciałbym to naprawić. Pytanie czy na terenie Warszawy, zrobiłby to ktoś od A do Z za mniejsze pieniadze? - nie mam czasu na jezdzenie od warsztatu do warsztatu. ASO daje gwarancje na 2 lata co jest dość cenne.
Trafiłem na informację, o zakładzie na Krasnobrodzkiej - pytanie czy zajmą się całkowicie tematem? Czy wystawiają jakąs gwarancje i czy generalnie są godni polecenia?
Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez redwater Zobacz wpisStuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere, auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez EŁ Zobacz wpis
jak w dizlu?? no raczysz sobie chyba żartować....moje poprzednie 2.0 tsi chodziło głosniej niz obecne 2.0 tdi
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez redwater Zobacz wpisStuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere, auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez redwater Zobacz wpisWam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez redwater Zobacz wpisWam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Zostaw komentarz:
-
-
Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere, auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisA poprzednie 66 stron przeczytałeś?
ocalieg, wszystko masz w tym wątku... nie będziemy przecież go pisać od początkuOstatnio edytowany przez klarus; 28949.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedA poprzednie 66 stron przeczytałeś?
Zostaw komentarz:
-
-
Odswieze temat. Mianowicie posiadam auto z grupy vag dokladniej seata leona, 1.8 tsi z 2009r i tak jak wspominaliscie- moj takze zaczal zrec olej okolo 1l/1000 km. Pisze z zapytaniem kto robil owy zabieg azeby zniwelowac pobor oleju i jaki to byl mniej/wiecej koszt bylbym bardzo wdzieczny pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez voltar Zobacz wpisOd ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju,
Ja robię przegląd co 10-12 tyś km.
Tyle, że nie 1.8 TSI
Zostaw komentarz:
-
-
Czesław87 w grupie na FB kolega właśnie polecił warsztat we Wrocławiu, w którym z powodzeniem ogarnęli mu remont
Zostaw komentarz:
-
-
"Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju"
Ja bym z tego nie robił problemu, tyle to mi zużywało BSE, obecne CBTA 1litr to łyka na 10tyś... i zgodnie z zasadą starych samochodziarzy po osiągnięciu minimum następuję wymiana oliwy...
Zostaw komentarz:
-
-
Niektóre silniki po remoncie spalają więcej
Moim zdaniem nie ma problemu a ta dolewka po wymianie oleju to normalka, zawsze trzeba po wymianie sprawdzić i w razie potrzeby dolać
Zostaw komentarz:
-
-
Moje auto obecnie ma przebieg 125 tys, km i dotychczas nie spalało oleju (nie było potrzeby dolewać pomiędzy przeglądami które zwykle wypadały pomiędzy 21-26 tys , zmienne fazy przeglądowe, olej long life Castrol Edge) Auto powinno być wolne od problemu spalania oleju gdyż jest to jeszcze wersja BZB sprzed modyfikacji producenta.
Ostatnie moje spostrzeżenia są takie że:
Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju,
Zastanawiam się czy coś się zaczeło dziać czy też po prostu wynik stylu jazdy ?
Ze wspomnianych 15 tys, km około 5 tys. km to dosyć ostra jazda autostradowa. Zauważyłem że w takich warunkach potrafi spalić olej.
Przykładowo ostatnia trasa 1300 km, autostrada , przejazd przez góry w 12 godzin spaliło około 0,2 litra
Ta sama trasa powrotna w korkach, znacznie wolniej 14,5 godziny, nie spalił zauważalnie nic.
Wiem że 1 l na 15000 km to znacznie poniżej norm i tych problemów które są tu opisane. Niemniej dotychczas nie musiałęm wogóle dolewać i dlatego się zastanawiam.
Możliwe też że po ostatnim przeglądzie w Norauto panowie wlali mi jedynie 4 L oleju więc to raczej było bliżej minimum na bagnecie niż max.
To by oznaczało że 0,5 litra z tego 1 litra oleju które dolałem to było po prostu uzupełnienie (pomiędzy min a max wchodzi dokładnie 0,5 litra)
Zostaw komentarz:
-
-
Witam, czy jest tu ktoś z Wrocławia kto przerabiał tłoki pod nowe pierścienie w O2fl 2010r 1.8 Tsi, i może polecić dobrego mechanika który się tym zajmuje?
Zostaw komentarz:
-
-
Dobra, pytanie nieaktualne, już się dowiedziałem że powinienem
Zostaw komentarz:
-
-
Mam pytanko do fachowców z tego forum, miałem program w moim 1.8 tsi na 200 KM, czy po remoncie silnika ( wymiana tłoków na nadwymiary ) powinienem zrobić korektę softa ?
Zostaw komentarz:
-
-
Teraz te silniki VW to loteria, mechanik który robił mi cylindry pod tłoki nadwymiary mówił że już przyworzą mu do roboty 2.0 tfsi po 2012 r.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: