[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Powiadasz, że nowe tłoki z pierścieniami kosztują "znacznie" poniżej 1000 ? Tyle +- kosztują pierścienie i obróbka starych.

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Teozord Zobacz wpis
    Witam


    Trafiłem na informację, o zakładzie na Krasnobrodzkiej - pytanie czy zajmą się całkowicie tematem? Czy wystawiają jakąs gwarancje i czy generalnie są godni polecenia?

    Pozdrawiam
    krasnobrodzka zajmuje się przeróbka tłoków ale na dzień dzisiejszy są dostępne tłoki Kolbenschmidt które eliminują problem olejowy i pasuja do seryjnych korbowodów co znacznie obniża koszt naprawy tak więc przerabianie starych tłoków jest teraz bez sensu

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zrobiłem ich ponad 80. Zapraszam.

    Zostaw komentarz:


  • Teozord
    odpowiedział(a)
    Witam

    Na wstępie zaznaczę, ze nie jestem specem samochodowym i przeczytałem kilkanaście stron tego wątku natomiast nie natrafiłem na informację, której szukam. Mianowicie jeżdżę VW Passatem CC z 2010 roku z silnikiem 1.8 TSI 160 km (DSG7) o przebiegu 134tys.. Zużycie oleju odczuwam znacznie, powyżej 1l na 1000km. Plam pod autem brak, myślę, że problem jest natury tu opisywanej. ASO proponuje mi naprawę silnika z poprawionymi już pierscieniami za ok.12000 zł + ew. rabat. Jest to kwota znaczna. Samochod poza silnikiem jest w stanie idealnym dlatego chciałbym to naprawić. Pytanie czy na terenie Warszawy, zrobiłby to ktoś od A do Z za mniejsze pieniadze? - nie mam czasu na jezdzenie od warsztatu do warsztatu. ASO daje gwarancje na 2 lata co jest dość cenne.

    Trafiłem na informację, o zakładzie na Krasnobrodzkiej - pytanie czy zajmą się całkowicie tematem? Czy wystawiają jakąs gwarancje i czy generalnie są godni polecenia?

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • HAKSIU
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez redwater Zobacz wpis
    Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere , auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
    ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
    z tym odpięciem odmy i puszczeniem w nadkole to słaby pomysł....niech auto postoi gdzieś tydzień + wilgoć i może być ładne kuku...lepiej OCT montuj, ja w moim CDAA mam, i ładnie wybiera opary olejowe i skroplony olej, dolot clean.

    Zostaw komentarz:


  • HAKSIU
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Zobacz wpis

    jak w dizlu?? no raczysz sobie chyba żartować....moje poprzednie 2.0 tsi chodziło głosniej niz obecne 2.0 tdi
    zapewne miałeś BWA....faktycznie pracuje jak diesel....nie jedna rska była u mnie z tym silnikiem i zawsze myślałem że klekota ma pod maską ;P

    Zostaw komentarz:


  • HAKSIU
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez redwater Zobacz wpis
    Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere , auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
    ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
    wtryski mają cykać jak zegarek, ale nie jak diesel :P

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez redwater Zobacz wpis
    Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
    jak w dizlu?? no raczysz sobie chyba żartować....moje poprzednie 2.0 tsi chodziło głosniej niz obecne 2.0 tdi

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez redwater Zobacz wpis
    Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
    taka uroda wtrysku bezpośredniego...

    Zostaw komentarz:


  • redwater
    odpowiedział(a)
    Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere , auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
    ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    A poprzednie 66 stron przeczytałeś?
    100/100

    ocalieg, wszystko masz w tym wątku... nie będziemy przecież go pisać od początku
    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A poprzednie 66 stron przeczytałeś?

    Zostaw komentarz:


  • ocalieg
    odpowiedział(a)
    Odswieze temat. Mianowicie posiadam auto z grupy vag dokladniej seata leona, 1.8 tsi z 2009r i tak jak wspominaliscie- moj takze zaczal zrec olej okolo 1l/1000 km. Pisze z zapytaniem kto robil owy zabieg azeby zniwelowac pobor oleju i jaki to byl mniej/wiecej koszt bylbym bardzo wdzieczny pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • voltar
    odpowiedział(a)
    Ryba: mój silnik nie przechodził remontu

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez voltar Zobacz wpis
    Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju,
    Ja bym zrobił kolejny przegląd i nie martwił się tym litrem.
    Ja robię przegląd co 10-12 tyś km.
    Tyle, że nie 1.8 TSI

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Czesław87 w grupie na FB kolega właśnie polecił warsztat we Wrocławiu, w którym z powodzeniem ogarnęli mu remont

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    "Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju"
    Ja bym z tego nie robił problemu, tyle to mi zużywało BSE, obecne CBTA 1litr to łyka na 10tyś... i zgodnie z zasadą starych samochodziarzy po osiągnięciu minimum następuję wymiana oliwy...

    Zostaw komentarz:


  • Ryba
    odpowiedział(a)
    Niektóre silniki po remoncie spalają więcej
    Moim zdaniem nie ma problemu a ta dolewka po wymianie oleju to normalka, zawsze trzeba po wymianie sprawdzić i w razie potrzeby dolać

    Zostaw komentarz:


  • voltar
    odpowiedział(a)
    Moje auto obecnie ma przebieg 125 tys, km i dotychczas nie spalało oleju (nie było potrzeby dolewać pomiędzy przeglądami które zwykle wypadały pomiędzy 21-26 tys , zmienne fazy przeglądowe, olej long life Castrol Edge) Auto powinno być wolne od problemu spalania oleju gdyż jest to jeszcze wersja BZB sprzed modyfikacji producenta.

    Ostatnie moje spostrzeżenia są takie że:
    Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju,
    Zastanawiam się czy coś się zaczeło dziać czy też po prostu wynik stylu jazdy ?
    Ze wspomnianych 15 tys, km około 5 tys. km to dosyć ostra jazda autostradowa. Zauważyłem że w takich warunkach potrafi spalić olej.
    Przykładowo ostatnia trasa 1300 km, autostrada , przejazd przez góry w 12 godzin spaliło około 0,2 litra
    Ta sama trasa powrotna w korkach, znacznie wolniej 14,5 godziny, nie spalił zauważalnie nic.
    Wiem że 1 l na 15000 km to znacznie poniżej norm i tych problemów które są tu opisane. Niemniej dotychczas nie musiałęm wogóle dolewać i dlatego się zastanawiam.
    Możliwe też że po ostatnim przeglądzie w Norauto panowie wlali mi jedynie 4 L oleju więc to raczej było bliżej minimum na bagnecie niż max.
    To by oznaczało że 0,5 litra z tego 1 litra oleju które dolałem to było po prostu uzupełnienie (pomiędzy min a max wchodzi dokładnie 0,5 litra)




    Zostaw komentarz:


  • Czesław87
    odpowiedział(a)
    Witam, czy jest tu ktoś z Wrocławia kto przerabiał tłoki pod nowe pierścienie w O2fl 2010r 1.8 Tsi, i może polecić dobrego mechanika który się tym zajmuje?

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    a niby po co?

    Zostaw komentarz:


  • Ryba
    odpowiedział(a)
    Dobra, pytanie nieaktualne, już się dowiedziałem że powinienem

    Zostaw komentarz:


  • Ryba
    odpowiedział(a)
    Mam pytanko do fachowców z tego forum, miałem program w moim 1.8 tsi na 200 KM, czy po remoncie silnika ( wymiana tłoków na nadwymiary ) powinienem zrobić korektę softa ?

    Zostaw komentarz:


  • Ryba
    odpowiedział(a)
    Teraz te silniki VW to loteria, mechanik który robił mi cylindry pod tłoki nadwymiary mówił że już przyworzą mu do roboty 2.0 tfsi po 2012 r.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Może jest...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...