[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kamas
    odpowiedział(a)
    rok 11.2009 przebieg autentyczny 137tys km co do zuzycia nie jestem w stanie za duzo powiedziec bo dopiero kupilem auto i wymienilem na w/w olej. Pytam bardziej teoretycznie czy poza ubytkem oleju dzieje sie cos z silnikiem czy jego jedyna wada to dolewki i kontrolowanie stanu. Poprzedni wslasciciel mowil ze dolewal na 15tys km okolo 1-1,5l

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Kamas, który rocznik, jaki masz przebieg i ile zużywa oleju na 1000 km?

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    zaczynam swoją przygodę z 1.8tsi do tej pory samochód miał olej wymieniany w ASO 0W40
    obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
    Pytanie - czy poza dolewaniem i kontrolą stanu oleju jego zużycia ma wpływ na stan silnika i żywotność czy problem ogranicza się do dolewania oleju?

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    m.g, tego Tobie życzę

    Zostaw komentarz:


  • m.g
    odpowiedział(a)
    Aktualnie ~164 tys. km na blacie, nadal czekam na kontrolkę oleju. Może mój przypadek przesunie górną granicę :wink:

    Zostaw komentarz:


  • kixi4
    odpowiedział(a)
    1,8 tfsi troszke dluzej trzymaja normy poboru oleju niz 2.0, ale jak juz zacznie brac to niestety w szybkim tempie rosnie, 2.0 tfsi juz robilem nawet przy 40-50tys km i braly 1litr na 600-1000km, ale tez byly 2.0 z przebiegiem 160tys km i braly 1l na 1000-1300km wiec normy nie ma, zalezy od uzytkowania itp, w 1.8 tfsi tak mniej wiecej zaczyna brac porzadnie olej miedzy 100-160tys km..

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    lunatick, ale u Ciebie paliwo lepsze, drogi i olej
    Zauważyłem, że u mnie jak jeżdżę szybko to prawie nie ubywa, za to po mieście krótkie odcinki to 300ml/1000km bierze (zresztą od nowości tak mam). Ostatnio miałem kilka tras na których przez kilkanaście/kilkadziesiąt km jechałem ponad 180+ i oleju nie ubyło. Jak odwożę dzieciaki do szkoły i gaszę auto co 800m to wciąga. Why :?

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    100ml na 9tys. to tak jakby nic :szeroki_usmiech
    90tys.przebiegu mówisz u mnie do 114 tys nic się nie działo,
    a potem przy przelocie 123tys. na kocioł Pb dolewalem już litr oleju :diabelski_usmiech
    Więc nie było rady i trzeba było fabryke poprawić.

    Zostaw komentarz:


  • lunatick
    odpowiedział(a)
    Dawno nie sprawdzałem poziom oleju i dziś przeżyłem chwile zgrozy uuufffffff podpiąłem sobie VCDS i sprawdzamy jak napinacz rozrządu i było ok teraz czas na olej i pyk za bagnet a tam MIN :shock: :shock: ale patrze auto stoi pochylone na lewą strone ( parking ) szybkie myślenie gdzie jest prosto, no to kluczyki i heja i po sprawdzeniu wszystkiego na prostym dolałem około 100 ml na 9 tys chyba nie ma źle ?? przebieg nie całe 90 tys.

    Zostaw komentarz:


  • kixi4
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    kixi4, z całym szacunkiem dla ciebie i twego warsztatu... ciekawy sposób reklamy :lol:
    reklama musi byc ale ja dzialam na terenie wielkopolski, jest tam rowniez kilka innych osób z innych rejnów polski, np okolic warszawy czy sląska, wystarczy przejrzec te tematy, bardziej chodzilo o to ze widze tutaj na forum ze poprostu kazdy po omacku szuka mechanika i rozwiazania poboru oleju, a moi klienci sami potwierdzaja, ze naprawde ciężko znalezc kogos kto chcialby sie zajac tymi silnikami.. jezdza po mechanikach i sa odsylani z kwitkiem, mechanicy mowia np "w sumie nie warto tego robic, niech pan dolewa oleju i jezdzi" itp.. a wszyscy wiemy, że jak już oleju zacznie ubywac, to problem rośnie powoli i dochodzi czasem nawet do 1l na 200-300km bo takie juz tez sie zdarzaly..

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    kixi4, z całym szacunkiem dla ciebie i twego warsztatu... ciekawy sposób reklamy :lol:

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    kixi4, dziwne bo tylko :lol: Ciebie polecają

    Zostaw komentarz:


  • kixi4
    odpowiedział(a)
    na forum audi a4 i a5 jest kilku ludzi polecanych przez forumowiczow dla silnikow 1,8 i 2,0 tfsi
    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2...0-tfsi/page-30 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=7797.0 lub http://a5klub.pl/index.php?topic=11052.0

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Cena wyjątkowo niska. Na czym poczyniono oszczędności?

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Robiłem to u swojego zaprzyjaźnionego mechanika w Grodzisku Mazowieckim, który zawsze mi naprawia samochód. Trochę ryzykowałem bo robił taki silnik pierwszy raz, ale jak widać dał radę. Przy następnym powinno już być łatwiej .
    Jak chcesz namiary to mogę ci podesłać na priv.

    Zostaw komentarz:


  • guzik
    odpowiedział(a)
    [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

    Zamieszczone przez Wodnik
    Od naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
    Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
    A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie
    gdzie robiłeś remont? U mnie przy spokojnej jeździe prawie nie bierze oleju, ale jak ostatnio zrobiłem trasę do Białegostoku i z powrotem w niecałe 5h to na 500 kilometrów zechlał pół litra, wiec po wakacjach pewnie czeka mnie remont

    Zostaw komentarz:


  • Pawel24
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś z forumowiczów może wie lub wie gdzie się znajduje informacja na temat zużycia napinacza łańcucha. Wiem, że gdzieś kiedys natrafiłem na taką informację i było to zilustowane na przykładzie starego i nowego typu, ile jest widocznych rowków itp. opisane było dopuszczalne wysunięcie napinacza.

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Od naprawy przejechałem 1350 km. Na razie zerowe zużycie oleju.
    Całkowity koszt naprawy (robocizna + części) - 3400 PLN. Miałoby być taniej ale doszła pompa wody i konieczność wyjęcia silnika. Zalany na dotarcie olejem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40.
    A tak wyglądały tłoki przed naprawą zdjęcie

    Zostaw komentarz:


  • Mikołaj95
    odpowiedział(a)
    Wiem, że to poważny zabieg dla silnika, więc auto dałem do znajomego, który jest dobrym mechanikiem i który nie ma zamiaru mnie o szukać, w innym wypadku wiem gdzie mieszka

    Sam widziałem dziś ten cylinder, rzeczywiście posiada rysy, które nie są ostre. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia, bo trochę schowane i aparat nie uchwycił.
    Pan, który przerabia mi tłoki, stwierdził, że ta wada nic nie zmienia i zostawiliśmy to w spokoju.
    Jutro lub w poniedziałek odbieram tłoki i montujemy, zobaczymy rezultat naprawy

    Zostaw komentarz:


  • Tippo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Mikołaj95
    A co ma na celu, kto to robi?
    Bo to nie wymiana oleju, a partaczy i naciagaczy u nas dostatek, no nic , chcialem tylko udzielic pomocy

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez SS
    Zamieszczone przez chrzanek
    Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
    bo nie masz oleju
    Hahahah może dziwnie to zabrzmi u posiadacza 1.8 tsi ale mam wrażenie że jest go ciut za dużo :szeroki_usmiech .
    Nie miałem wczoraj czasu i warunków żeby dokładnie to sprawdzić,a po remoncie olej jest tak czysty że
    ledwie go widac na bagnecie.
    Dziś na spokojnie sprawdzę na płaskim terenie.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chrzanek
    Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.
    bo nie masz oleju

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez SS
    Zamieszczone przez chrzanek
    temp oleju poszła na 95stC
    :shock: to ile masz normalnie. U mnie jazda normalna to jest 95÷102°C. Jak idę ogniem to pod 113°C podchodzi
    Hehehe szczerze mówiac nigdy nie zwracałem na to uwagi
    Popatrzę ale skoro piszesz ze to normalne to zostaje opcja z syfem na czujce.
    Po tym komunikacie zrobiłem jeszcze z 50 km i juz wiecej sie nie pojawił.

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chrzanek
    temp oleju poszła na 95stC
    :shock: to ile masz normalnie. U mnie jazda normalna to jest 95÷102°C. Jak idę ogniem to pod 113°C podchodzi

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez m.b.
    witam
    Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.
    U mnie wywaliło doładnie to samo wczoraj.
    Mam jeszcze podejrzenia co do ilosci oleju,ponieważ wczoraj czeszka dostała dobrze w d.....,
    temp oleju poszła na 95stC i jakoś dużo go się zrobiło na baagnecie.
    Ale rzeczywiście może to jakiś syf pozostały po remoncie.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:

Pracuję...