[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Msm
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Msm
    Przebieg aktualny 87010
    Zamieszczone przez Msm
    serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138
    Jaki olej?[/quote]

    Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że zalewali

    CASTOL EDGE 5w30 LL i taki też kupiłem

    A powiedzcie mi jak się sprawdza poziom oleju.
    Bo zawsze mi mówiono że to zrobić przed odpaleniem auta, jak cały olej ścieknie, a czytam na forum ze się po zgaszeniu auta

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    nie wymienialem. Postanowilem wymienic rozrzad tylko ze wzgledu na wadliwy napinacz aby nie miec niemilej niespodzianki w przyszlosci. Zadnych oznak zuzytego rozrzadu nie bylo. Silnik cicho pracuje ma moc pali tyle ile ma palic a szarpanie jest minimalne praktycznie niewyczuwalne

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kamas
    zarowno na starym rozrzadzie jak i teraz po jego wymianie
    A wymieniałeś wariator? Może to on świruje.

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    rezon, przebieg 137tys program seria. Dzialo sie to zarowno na starym rozrzadzie jak i teraz po jego wymianie. To podszarpywanie jest minimalne

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kamas
    Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie?
    nie, to nie jest normalne. Przebieg, wirus?
    Zamieszczone przez Msm
    Przebieg aktualny 87010
    Zamieszczone przez Msm
    serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138
    Jaki olej?

    Zostaw komentarz:


  • Msm
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
    Przecież nie podał przebiegu całego ani od wymiany :roll:
    Wg mnie to raczej albo czujnik albo filtr oleju. Na początek zmieniłbym filtr oleju.

    Witam

    Przebieg aktualny 87010
    Patrzę w książkę serwisową i serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    Panowie, mam jeszcze jedno pytanko nie chcę zakładać nowego wątku dlatego piszę tutaj.
    Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie? Po rozgrzaniu przypadłość praktycznie znika, podejrzewałem, że ma to związek z rozgrzaniem turbiny ale wolę dopytać pierwsze tsi po kilku tdi stąd wolę dopytać
    z góry dzięki

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
    Przecież nie podał przebiegu całego ani od wymiany :roll:
    Wg mnie to raczej albo czujnik albo filtr oleju. Na początek zmieniłbym filtr oleju.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.

    Zostaw komentarz:


  • Msm
    odpowiedział(a)
    Witam

    W mnie też bierze olej ale dokładnie nie wiem ile, samochód nie posiadam zbyt długo.
    Muszę obserwować ale dolewka już była.

    Mam inna dziwną przypadłość

    Jadę normalnie wszystko ok, wystartuje ze świateł ostro tak do 5000-5500 obr. to przy kolejnym odpalaniu pojawia się komunikat "check oil " , sprawdzam wyciągam bagnet olej w połowie. Wsadzam bagnet. Przekręcam kluczyk i już nic nie świeci.
    O co chodzi??

    Mieliście tak??

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Po naprawie, w okresie docierania przejechałem 3,5 kkm i nic nie ubyło. Następnie wymieniłem olej na Millers Trident LL 5W40 i zrobiłem trasę do Chorwacji. Prędkości autostradowe, temperatury powyżej 30 stopni, trasa ok. 3,0 kkm. Zerowe zużycie oleju. :lol:
    Fabryka poprawiona, bo od nowości brał 0,5 l na 5,0 kkm.

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    bezobsługowość rozrządu w tym silniku to mit
    Nie tylko w VAGu

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Kamas, kolega mirek_p11 dobrze prawi
    zarówno on jak i ja wymienialiśmy profilaktycznie wszystkie te rzeczy przy przebiegu ok 120 tys. km przy okazji remontu silnika, choć napinacze mieliśmy wymienione wcześniej w wyniku awarii...
    bezobsługowość rozrządu w tym silniku to mit :lol:

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Kamas, w 2011 roku był jeszcze stary zawór, więc lepiej wymień

    [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 14:50 ]
    Zamieszczone przez Kamas
    06H 109 467 L
    napinacz wycofano 01.04.2011 i a zamiennik 06H 109 467 AE już zastąpiono nowszym z symbolem K

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    ok a ile mniej więcej taka przyjemność będzie mnie kosztować? Zawór też wymieniać? w 2011 był robiony w ASO na gwarancji

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Kamas, wymień napinacz, zawór sterujący, łańcuch

    Łańcuch sterujący 06K109158AD
    Napinacz 06K109467K
    Zawór sterujący 06H109257C

    Części związane z rozrządem i remontem silnika masz na 56 str. wątku

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    jestem zdecydowany żeby wymienić ten napinacz tylko liczę, że ktoś kto się zna na rzeczy napisze mi czy wystarczy wymiana samego napinacza i ktorego, bo podobno są dwa tak jak i 2 łańcuchy, czy muszę wymienić jeszcze coś więcej? Wolę to teraz zrobić wliczyć to powiedzmy w koszt zakupu auta niż później szukać drugiego silnika.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kamas
    moj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L (...) Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym
    Tego nie wiem... może ktoś bardziej zorientowany się wypowie...
    Nie wiem też jaki symbol miał napinacz w moim szkodniku, wyprodukowanym dokładnie tak, jak twój, w listopadzie 2009 r.
    Wiem tylko z historii serwisowej (bo rzecz stała się za poprzedniego właściciela), że po niecałych 3 latach i przejechanych niecałych 70 tys. km, nastąpiło BUM z powodu wadliwego napinacza.

    Zostaw komentarz:


  • Tippo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kamas
    0W40
    obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
    Taa, porawi na pewno z litra na poltora :twisted: , do tego silnika kupuje sie tylko pelny syntetyk i z wysoka temp zaplonu i niska odparowalnoscia, zobacz watek o olejach. Porzedni wlasciciel widze byl jednak madrzejszy. Obczaj penrite 0w40, w cdaa znikalo mi go najmniej, choc moj wogole w porownaniu ze starymi cdaa nie lykal oleju.

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    wlasnie jestem po wizycie w ASO. Samochod z polskiego salonu z pelna historia serwisowa do konca. Serwis sprawdzil ze nie bylo i nie ma zadnych akcji serwisowych oraz samochod nie mial dokonywanych zadnych napraw. Na dziale czesci sprawdzono mi po vinie ze moj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L obecnie jest dla niego zamiennik 06H 109 467 AE koszt 200zl. Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym jesli tak to czy wymieniac tylko napinacz czy komplet z lancuchem? Olej bede kontrolowal i uzywam podobno najlepszego wiec licze ze tutaj bedzie ok

    [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 12:03 ]
    maly update w pazdzierniku 2011 na gwarancji wymieniany byl zawor sterujacy walka rozrzadu. Rozumiem ze to nie eliminuje problemu z napinaczem i rozrzadem?

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Kamas, dowiedz się, czy napinacz łańcucha rozrządu z wadliwej serii, który w tym czasie był montowany, został wymieniony (bo może narobić bałaganu) :!: kontroluj olej i ciesz się z osiągów
    A jak zużycie oleju zacznie niepokojąco wzrastać, to odkładaj kasę na remont... wszystko znajdziesz w tym wątku...
    Oprócz tych "drobiazgów" :twisted: silnik daje dużo frajdy...

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    zaktualizowałem dane w profilu i niestety jestem posiadaczem CDAA... a fora to zło, bo właśnie minęła mi euforia po zakupie nowego autka mam nadzieję, że nie przytrafi mi się jakaś niemiła niespodzianka, a ze swojej strony zawsze pedantycznie dbam o auta i może to mnie uchroni

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kamas
    wpisalem silnik losowo, a jaki mam faktycznie musze sprawdzic
    końcówka 2009 roku, to prawdopodobnie zostałeś jednak "szczęśliwym" właścicielem auta z silnikiem CDAA...
    W takim razie wątek, w którym piszemy (o zużyciu oleju)
    oraz ten: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=43392&start=0
    to lektura obowiązkowa :idea:

    Zostaw komentarz:


  • Kamas
    odpowiedział(a)
    prawde mowiac wpisalem silnik losowo, a jaki mam faktycznie musze sprawdzic i ewentualnie zaktualizowac profil

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Jeżeli masz tak jak napisałeś w profilu silnik o oznaczeniu BZB, to tu nikt raczej większych problemów z tą jednostką nie sygnalizował... Wszelkie "zło" dotyczy głównie silnika o oznaczeniu CDAA.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...