[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tom007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
    Dodatkowo szarpie przy ok 3tys obrotow
    Szarpanie może być spowodowane nagarem dolocie - po ponad 140kkm na pewno jest tam syf i pewnie przycinają się klapki. Sprawdź czy nie ma błędów z tym związanych.

    Zostaw komentarz:


  • Siemin
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Herman1982 Zobacz wpis

    jeszcze nie przerabiałem tematu naprawy serduszka TSI - dopiero się do tematu przymierzam, bo jak na razie to tankuje olej a dolewam paliwa Czytając powyżej posty userzy którzy mieli takie same dolegliwości jak my. Wyeliminowali je po przez remont silnika i mają z głowy
    Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu kupuję Octavie... Jeździłem nią ostatnio i jeszcze procz czarnego dymka z wydechu, po odpaleniu przez sekundę, max dwie jest dziwny dźwięk jakby z napinacza łańcucha (wymieniany 50kkm wczesniej, obecnie auto ma okolo 142kkm), póki sie nie rozgrzeje - nierówna praca. Dodatkowo szarpie przy ok 3tys obrotow. Czy to wystepuje przy usterkach związanych z zbyt wysokim poborem oleju?

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Wczoraj zacząłem składać kolejny 1.8 ( tym razem w scoucie), który już ktoś wcześniej próbował leczyć. Niestety zostały zastosowane zbyt wąskie pierścienie i nie przyniosło to efektu. Sądzę, że wyjedzie wtorek - środa. Następne dwa czekają w kolejce.
    Dla rozwiania wątpliwości - w każdym silniku , który rozbieram jest honowany blok, obrabiane tłoki i kompleksowo głowica ( często wymiany wymaga również część zaworów - krzywią się od nagaru ) .

    Zostaw komentarz:


  • Herman1982
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
    Dzięki za odpowiedź przerabiałeś już temat w swoim TSI? Po naprawie faktycznie nie bierze w ogóle oleju?
    jeszcze nie przerabiałem tematu naprawy serduszka TSI - dopiero się do tematu przymierzam, bo jak na razie to tankuje olej a dolewam paliwa Czytając powyżej posty userzy którzy mieli takie same dolegliwości jak my. Wyeliminowali je po przez remont silnika i mają z głowy

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    0,1 - 0,15 l/1000 km to nie jest jeszcze duże zużycie... mój tyle zużywa cały czas po remoncie, a remont był prawie 60tys. km temu (przed remontem 2 litry/1000km)
    Na twoim miejscu jednak nie czekałbym na zapalenie się pomarańczowej kontrolki, tylko raz na 1000 km podniósł maskę i sprawdził poziom, ewentualnie dolał...

    Zostaw komentarz:


  • konradinio
    odpowiedział(a)
    Witam
    Podpinam się pod temat, bo po całym dniu szukania już mam mętlik w głowie...

    Szkodnik z 2012 roku (kupiony w czerwcu), ale oznaczenie silnika CDA....?! Zrobione już ponad 200 kkm, przeglądy co 30 kkm, ale czasami olej był wymieniany co 15 kkm, czasami co 30 kkm. Przez długi okres czasu nie było jakichkolwiek problemów z "pożeraniem" oleju przez silnik. Czasami zdarzało się, że pomiędzy przeglądami dolewałem 0,5 - 1,0 litra (wymiana co 30 kkm), najczęściej gdzie w okolicy 20 kkm po przeglądzie/wymianie.

    Zrobiony kolejny przegląd, przy 210 kkm, olej Liqui Moly. Po około 6 kkm - lampka informująca o niskim poziomie oleju (pomarańczowo-żółtawa) zaświeciła. Dolałem z 1 litr oleju i dalej w trasę. Po kolejnych 6 kkm znowu ta sama lampka daje o sobie znać. Dolałem 0,5-0,7 litra i czekam na rozwój wydarzeń.

    0,15 litra oleju na 1 kkm, to pewnie niewiele, ale wcześniej było mniej, więc wolę dmuchać na zimne, a pytania:
    - czy poza sposobem organoleptycznym (wyjęcie tłoku i zmierzenie pierścieni) jest jakiś sposób by sprawdzić jakie są pierścionki na tłokach (te już poprawione, czy jeszcze stare)?
    - jeżeli już poprawione, to czy to już pierwsze oznaki ich zużycia/zapieczenia, a przez to konieczności wymiany?
    Czy ktoś miał podobne "przeboje" z silnikiem z 2012 1,8 TSI?

    Dzięki za wyjaśnienia. Pozdrawiam
    Konrad

    Zostaw komentarz:


  • Siemin
    odpowiedział(a)
    Dzięki za odpowiedź przerabiałeś już temat w swoim TSI? Po naprawie faktycznie nie bierze w ogóle oleju?

    Zostaw komentarz:


  • Herman1982
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
    Witam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.

    Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.

    Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcie
    Z tego co kojarzę to 5,5 k to jest za od A do Z - ale cena może wzrosnąć gdy zajdzie potrzeba wymiana pompy wody, rozrządu (silnik i tak zdemontowany) a czasem lepiej dołożyć kilka 100 i mieć z głowy

    Zostaw komentarz:


  • Siemin
    odpowiedział(a)
    Witam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.

    Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.

    Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcie
    Ostatnio edytowany przez Siemin; 44094.

    Zostaw komentarz:


  • metrotest
    odpowiedział(a)
    W Niemczech mały krok w dobrym kierunku. Audi deklaruje udział w kosztach naprawy. Co prawda za 30 proc. ceny i nie wszystkim, tylko w uzasadnionych przypadkach, ale zawsze coś.
    Artykuł poniżej /w j. niemieckim/ http://www.autobild.de/artikel/audi-...n-5738703.html

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tcz Zobacz wpis
    Czy ktoś wie jaka jest średnica sworznia dla silnika CDAA? 21 czy 23 mm? Panowie z ASO nie mają takiej informacji :-(
    Tłoki zawsze zdążysz kupić po demontażu. Możesz też skutecznie przerobić stare. Pamiętaj o honowaniu cylindrów.

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Słomka27 Zobacz wpis
    Wtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.

    Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?

    Pozdrawiam
    Po naprawie pozostaje tylko cieszyć się autem - jest czym. U mnie koszt 5500 - obróbka na Krasnobrodzkiej. Szczegóły email, gsm.

    Zostaw komentarz:


  • tcz
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś wie jaka jest średnica sworznia dla silnika CDAA? 21 czy 23 mm? Panowie z ASO nie mają takiej informacji :-(

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    kilka postów wyżej masz info

    Zostaw komentarz:


  • Słomka27
    odpowiedział(a)
    Witam

    Stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Scouta z tym silnikiem. Gdybym wcześniej trafił na ten wątek, nigdy bym go nie kupił. Ale że człowiek mądry po szkodzie..... i z tego co czytam, mnie dopadło coś jeszcze dziwniejszego.

    Kupiłem mającego 186k km. Zużycie na początku oscylowało w 0,5-0,6, co zgrywało się z tym co mówił sprzedający, więc nie mam do niego pretensji. Jednak przejechałem 7k km i zapalił się check engine. Podjechałem do znajomego, sprawdził że błąd wywalił czujnik ciśnienia w baku czy coś podobnego, błąd skasowaliśmy uznając że czas pokaże, czy to coś poważniejszego. W ostatnim czasie jednak, po uzupełnieniu oleju i przejechaniu 240 km, zawołał żółtą kontrolką. Sprawdziłem, rzeczywiście minimum, dolałem 1,1 litra. Pomyślałem, a może gdzieś ucieka? No nic, przejechałem kolejne 160 km, po 90 znów check engine, ten sam błąd, a olej po tych 160 znów na minimum, choć kontrolka się nie zapaliła. Podejrzewam że bez remontu się nie obędzie, ale wolałbym, żeby to nie było nic poważniejszego, o ile coś poważniejszego istnieje Wtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.

    Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • tcz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wk75 Zobacz wpis

    U mnie model tłoków jak na zdjęciu. Z tego co się orientuję, trzeba zwrócić baczną uwagę na średnicę trzpienia. Dla hecy również zdjęcie nagaru (chyba raczej narośli) na starym tłoku.
    Czy następujące pierścienie będą ok: 1,2/1,5/2

    Jeśli chodzi o zużycie oleju, to czy poza tłokami, pierścieniami oraz sworzniami trzeba wymienić coś jeszcze?
    Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.

    Zostaw komentarz:


  • raphael1989
    odpowiedział(a)
    Możecie kogoś polecić kto się zna i zrobi dobrze remont hybrydy 1.8 tsi na terenie Poznania lub okolic? najlepiej na południe od Pozania. Z góry dzięki za odpowiedź.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    W kat. Kolbenschidt-a znalazłem nr kompletu pierścieni 80 00738 1 0 000. Jeżeli u mnie są fabrycznie wąskie, to oczywiste, że bez poszerzenia rowków nie będą pasowały...

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Nie wiem jak są pakowane, odbierając samochód dostałem pudełka z tłoków a w nich stare tłoki. Po wpisaniu w google modelu tłoków łatwo można znaleźć numery katalogowe pierścieni (63713, 63716, 63719), ale nie mam pojęcia, czy będą pasować do Twojego silnika.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Pierścienie są w komplecie czy osobno pakowane?. Pytam bo bym sobie chętnie spisał numerki kat. pierścieni, bo w 2.5 mam tą samą średnicę tłoka co w 1.8 i 2.0TSI.

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tcz Zobacz wpis
    Czy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?

    Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.
    U mnie model tłoków jak na zdjęciu. Z tego co się orientuję, trzeba zwrócić baczną uwagę na średnicę trzpienia. Dla hecy również zdjęcie nagaru (chyba raczej narośli) na starym tłoku.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    to nieźle im baniaki zlasowało w tych aso....16 klocków na części do remontu silnika w OII....
    tak naprawdę vag powinien to robić w ramach akcji serwisowej, a nie łupić ludzi jeszcze teraz na takie astronomiczne sumy.....

    Zostaw komentarz:


  • tcz
    odpowiedział(a)
    Czy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?

    Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.
    Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Dla potomności, jeśli ktoś będzie w potrzebie: są dostępne w sprzedaży tłoki firmy kolbenschmidt, które mają poprawione wszystkie pierścienie (mnie kosztowały one 1400 zł za 4 szt.). Potwierdzam, że nie wymagają zmiany korbowodów. O opłacalności ich zakupu każdy musi sam zadecydować, ale zawsze to jakaś alternatywa dla osób szykujących się do eliminacji problemu tankowania oleju i dolewek paliwa.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    wk75 , jak pasują to brałbym nowe... ale to tylko moje zdanie... jak producent mahle lub kolbenschmidt...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...