[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wk75
    odpowiedział(a)
    Po przeczytaniu całości wątku wiedziałem, że istnieje takie prawdopodobieństwo, więc to było moje pierwsze pytanie. Okazuje się, że obecne tłoki pasują do starych korbowodów. Nic nie trzeba zmieniać/modyfikować, tylko zakładać nowe tłoki, co poddaje w wątpliwość opłacalność przerabiania starych tłoków. Jasne, że można zastanawiać się co do jakości nowych (jednak co oryginał, to oryginał... nawet roztaczany), ale może gra jest warta świeczki?

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    wk75 , chciałem to zrobić u siebie 2 lata temu ( pamiętam, że nie tylko ja), ale wyszedł problem że nowe poprawione tłoki nie będą pasować do starych korbowodów (była o tym mowa w tym wątku w postach sprzed około 2 lat)... ale być może coś się zmieniło i teraz to co sprzedają będzie pasować... trzeba zbadać rzecz.
    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Panowie, dzięki za pomoc. Krasnobrodzka nie udziela informacji i nie sprzedaje pierścieni. Aktualna cena przerobienia tłoków u nich to 900 zł. Zadzwoniłem do firmy ANEK - bardzo rzeczowa i sympatyczna rozmowa. Padła propozycja wymiany całych tłoków wraz z pierścieniami w cenie 1600 zł. za komplet (w tych tłokach wszystkie pierścienie są w "nowszej" wersji, odpowiednio 1,2mm, 1,5mm, 2,0mm). Różnica w cenie pomiędzy zakupem kompletu nowych tłoków a regeneracją starych nie jest wielka. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś może stosował je u siebie?

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Pierścienie były na pewno firmy mahle. ORI mają odpowiednio 1mm, 1,2mm oraz 1,5mm, ale ten trzeci musi być szerszy i mieć ok. 2mm

    Zadzwoń do firmy http://tlokianek.pl/ lub Krasnobradzka i zapytaj, może otrzymasz od nich info i nr. katalogowy

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    wk75, ja bym spróbował mimo wszystko skontaktować się z Krasnobrodzką, może gotowi byliby sprzedać same pierścienie bez usługi przeróbki tłoków..
    albo napisz do robekcool , kolegi z forum, który naprawił już trochę tych silników... może On coś....

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Tak, krasnobrodzka przewija się w wielu postach, nie wątpię, że to fachowcy. Nawet nie pytam ich o modele pierścieni, bo to na 100% tajemnica. Myślałem, że może ktoś pamięta/zna oznaczenia pierścieni - wszak przychodzą w jakichś opakowaniach producenta a nie zamontowane na tłokach.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    wk75 , większość z nas oddawała tłoki do przeróbki do Krasnobrodzka Racing
    Krasnobrodzka Racing Silniki Wyścigowe to jeden z największych zakładów w Polsce zajmujący się obróbką elementów silników spalinowych. Tel.: 22 674 15 11 lub 693 46 32 93

    i od nich przychodziły z poszerzonymi rowkami i nowymi pierścieniami, stąd może być ciężko u nas z wiedzą, jaki to konkretny model pierścieni

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Wątek przestudiowałem od deski do deski. Wiem co trzeba zrobić i znam mechanika, który tego dokona (włącznie z roztoczeniem tłoków), ale potrzebuję znać konkretny model pierścieni, jakie należy zastosować do przeróbki tłoków. Jeśli ktoś jest w stanie podzielić się tą wiedzą, to będę zobowiązany.

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Same pierścienie nie pomogą.Polecam przestudiowanie tego wątku

    Zostaw komentarz:


  • wk75
    odpowiedział(a)
    Widzę, że wątek rozwija się od lat oraz, że sporo osób cieszy się z rozwiązania "problemu olejowego". Zwracam się z prośbą do osób z doświadczeniem: czy ktoś może podać mi szczegółowe dane (numer części?) tych szerszych pierścieni, które mają zastąpić oryginalne (wąskie)? Czy mają to być po prostu oryginalne pierścienie z silnika w "poprawionej" wersji z roku 2011? Pacjent to oczywiście 1.8 TSI CDAA (passat 2010r.). Aktualnie sam nie wiem, czy więcej tankuję benzyny, czy oleju...

    Zostaw komentarz:


  • orest
    odpowiedział(a)
    Witam! Czy ktoś może polecić jakiś sprawdzony warsztat we Wrocławiu? Problem z braniem oleju (tłoki, pierścienie ..) ?

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Po remoncie silnik powinien być czyściutki. Olej też po 1000 km raczej też. Z tego tytułu płukanka raczej będzie zbędna.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Płukanka nie zaszkodzi a jeżeli chodzi o olej, to najważniejsze aby był wymieniany co 12-15 tys km. Motul, LM, Shell, Mobil 1, Neste możesz zalać bez obaw. Lepkość 5w30, 0w40, 5w40.

    Zostaw komentarz:


  • marjan1985
    odpowiedział(a)
    Jestem już po remoncie silnika.
    Jaki olej polecacie po dotarciu po 1000 km? Jak poczytałem posty to większość poleca Motula. W warsztacie polecono mi Liqui Moly.
    Czy jakieś cuda płukanki po dotarciu zalecane?

    Pozdro

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    W moim już byłym szkodniku 160000 km na blacie a remont był przy 116000 km i ubytków brak

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    u mnie 50 tys km po...

    Zostaw komentarz:


  • kiloscar
    odpowiedział(a)
    U mnie 30 tkm i na razie spokój

    Zostaw komentarz:


  • marjan1985
    odpowiedział(a)
    Witam,
    Ile już km macie zrobione po remoncie silnika CDAA? Tłoki wysyłam do krasnobrodzkiej.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chaberr Zobacz wpis
    Panowie, a w okolicach Krakowa jakiś polecacie warsztat?
    Spytaj tu... http://www.mobil-tech.pl/

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    W razie czego 35 strona wątku

    Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
    Troszkę zebranych informacji. Może moderator podwiesi info na I stronę wątku

    Planowanie głowicy trójmiasto

    Hruzdowicz Włodzimierz.Automechanika - Sopot - Stacje obsługi samochodów - pkt.pl

    Firma przerabiająca wadliwe tłoki i naprawiająca głowice

    Kontakt

    Firmy sprzedające nowe tłoki

    ANEK Części Silnikowe Samochody Osobowe Dostawcze Maszyny

    APR EA888 2.0T Pistons

    Remont silnika 1.8 - 2.0 TSI - Warsztaty

    Gdynia Klimatyzacja od 99 zł. Mechanika pojazdowa - AutoGĂłrnik Gdynia

    Warszawa Volkswagen Skoda Audi Serwis Warszawa | Dobrucki Auto Service

    Auto Sokrates , Warszawa ul. Sokratesa 7, 606 242 868.

    Mińsk Mazowiecki K-mot AUTO SERWIS

    Nadarzyn Historia Chojnacki Motor System

    Ożarów Mazowiecki DSize

    Katowice Kontakt | 4GT Auto Wroclawski Katowice

    Wykaz części silnik CDAA

    Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
    Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
    Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
    Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
    Oring N 91000101 7,11 zł
    Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
    Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
    Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
    Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
    Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
    Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
    Napinacz 06K109467K 213,76 zł
    Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
    Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
    Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
    Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
    Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
    Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
    Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
    Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
    Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
    Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
    Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
    Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
    Filtr oleju 45 zł

    Razem części bez rabatu w ASO : 3390,27 zł

    Inne koszty :

    Zmywacz uniwersalny, preparaty smarujące, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu
    Przerobienie tłoków wraz z przesyłką ok. 1000 zł
    Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności
    Robocizna
    Możliwe dodatkowe koszty : Cieknąca pompa wody, koło dwumasowe + kpl. sprzęgło

    Sprawdzanie rozrządu VCDS

    Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

    Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza

    0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpis
    jak widać co raz ktoś potrzebuje namiary na warsztat, mam pytanie , czy może ktoś zrobił spis takich warsztatów na terenie Polski
    jest w tym wątku... mirek_p11 zrobił, tylko trzeba tu poszukać... a mi się nie chce
    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    jak widać co raz ktoś potrzebuje namiary na warsztat, mam pytanie , czy może ktoś zrobił spis takich warsztatów na terenie Polski ( najlepiej by było aby Ci którzy już skorzystali z takich usług wpisali ich namiary np. na w kilku kolejnych strnach - ułatwi to szukanie zainteresowanym )

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Panowie, a w okolicach Krakowa jakiś polecacie warsztat?

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bazol Zobacz wpis
    Witam poszukuję warsztu, który zrobi od A do Z porządek z poborem oleju okolice Mysiadla pod Warszawą
    Pisz do robekcool, zrobił już trochę tych silników

    Zostaw komentarz:


  • bazol
    odpowiedział(a)
    Witam poszukuję warsztu, który zrobi od A do Z porządek z poborem oleju okolice Mysiadla pod Warszawą
    Ostatnio edytowany przez bazol; 39463.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...