[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
wszystkie łańcuchy wszystkie ślizgi i napinacze łącznie z napędem pompy oleju.....no chyba że chcesz potem do tego wracać....
-
-
Klarus dzięki za szybką odpowiedź, myślimy żeby też tak zrobić
Zostaw komentarz:
-
-
Mam pytanie do kolegów po remoncie, co z rozrządem, wymienialiście wszystko czy tylko ten główny łańcuch z napinaczem ? Pytam bo troszke tam tego jest i nie mamy pojęcia co z tym zrobić
Zostaw komentarz:
-
-
u mnie nadwymiar 0,25, tłoki z Intercars, wykonanie całości jak zwykle Auto-Sokrates Warszawa
Zostaw komentarz:
-
-
Tez wszystko wymieniam bo nawet połamaliśmy jeden ślizg :-/
nawet nie pytajcie jak to się stało ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
dojechałeś do 100 tys na starym napinaczu i łańcuchu??....fart.....
przyjrzyj się jeszcze napędowi wałków pośrednich i napędowi pompy o;leju...tam tez sa łańcuchy napinacze i ślizgi.....u mnie wszystko poszło do wymiany
Zostaw komentarz:
-
-
Rozrząd też wymieniam bo raczej to normalne przy takiej robocie chociaż by z powodu napinacza który też jes podobno wadliwy a nowy jest poprawiony
Zostaw komentarz:
-
-
Jak już pisałem wcześniej tłoki nowe KB nadwymiar +0,50 mm z nowymi pierścieniami (poprawionymi)
szlifowanie i honowanie cylindrów, regeneracja głowicy.
Narazie to co opisałem wyszło mnie 2 tyś. resztę ciężko będzie przewidzieć bo już wiem że sprzęgło mam do wymiany i pewnie coś tam po drodze jeszcze wyjdzie.
Składa mi to kolega który ma niezależny serwis
Zostaw komentarz:
-
-
Sumarycznie jaki zestaw tam składasz, bo już nie jestem w 100% pewny? Oryginalne tłoki i nowe pierścienie z ostatniej serii dla tłoków OEM czy nowe pierścienie + obróbka tłoków? Piszesz o nowych, szerokich więc jak mniemam tłoki do obróbki.
Jeśli nie tajemnica, jaką wycenę Ci zrobili, bo ciekawi mnie jak to wygląda w porównaniu do innych ofert na konkurencyjnych forach.
Zostaw komentarz:
-
-
Dziś odebrałem blok i głowice która była regenerowana ( było co regenerować i czyścić ) i zaczynamy wszystko składać. Tłoki kupione w CER Motor Mysłowice ale cena którą podałem była z rabatami dla stałych klientów, normalnie kosztuje w ok. 350 zł
Zostaw komentarz:
-
-
Dlatego to jego bym pociągnął do odpowiedzialności - Ty jako klient nie musisz się na tym znać.
Zostaw komentarz:
-
-
Decyzję podejmował szlifierz nie ja, on powinien to pomierzyc i określić co dalej. Zrobił to źle i teraz mam tego konsekwencje.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
W przypadku rysy, to moim zdaniem honowanie jest właśnie pudrowaniem - niby ładnie wygląda, a wychodzi "jak zawsze".
Niestety, trzeba było od razu brać nadwymiar, bo honowanie tylko zmiana jakości powierzchni i jej kształtu, a skoro chcieli usunąć rysę to musieli zmienić wymiar cylindra i seryjny pierścień tego nie zniweluje.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie na cylindrze była rysa. Dlatego było honowane i może za dużo zebrali tego materiału. Chcę zamknąć ten temat raz na zawsze dlatego nadwymiar
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Oczywiście że nie zawsze jest konieczność wymiany tłoków.
radekrp90 ma troche racji bo nie wiadomo czy został dokładnie sprawdzony cylinder.
Ja na początku też miałem tylko przetaczać stare tłoki pod szersze pierścienie ale jak juz pisałem wcześniej u mnie cylindry były w złym stanie więc zdecydowałem się na nadwymiary KB z nowymi pierścieniami i troszke nie dziwię się staszkowi że teraz woli też wymienić tłoki bo co ma zrobić... znowu honować? tak będzie miał pewność że nowe tłoki zostaną dokładnie spasowane z cylindrami, zakładając oczywiście że zajmie się tym odpowiedni spec
Zostaw komentarz:
-
-
Tym bardziej, że często wymiana tłoków nie jest konieczna.
Mi chodzi o to, że z opisu wynika jedynie wykonanie honowania i wymiana pierścieni na "lepsze" co można oznaczać wszystko i nic. Honowanie nie da szczelności cylindra i może zwyczajnie kolega Staszek wybrał kiepski zakład - tak czy inaczej za mało informacji, ale żeby zaraz wymieniać tłoki na nowe i znów pchać kasę bez odpowiedniej diagnostyki. Jak dla mnie to już fanaberia.
Zostaw komentarz:
-
-
ale to chyba normalne że wsadzając tłoki nadwymiar dajesz blok razem z tłokami do firmy która się tym zajmuje i która zrobi to profesjonalnie, to nie jest żadna prawda objawiona tu i teraz...15 lat temu jak robiłem kute bebechy w cuprze rozwiercałem pojemnośc na 2.1 to tez blok jechał do odpowiedniego speca co wiedział co i jak bo nie każdy warsztat się tym zajmuje, co do warsztatów zajmujących się naprawą wadliwych tsi jest ich sporo ale trzeba uważać bo np. na stronie' naprawsilnik' sobie winszują ponad 10 tys pln a wsadzają nowe tłoki KS na sworzeń 21 czyli na stare korby co daje cenę delikatnie mówiąc lekko z doopy.
Zostaw komentarz:
-
-
Masakra.
Moje wypowiedzi odnosiły się nie do Twoich postów, Ryba - Twoja naprawa nie jest skończona więc skąd mamy wiedzieć czy dała efekt (chyba, że dodałeś stare zdjęcia, a ja coś przeoczyłem)..
Chodziło mi o te posty:
Zamieszczone przez Staszek Alkatras Zobacz wpisHonowanie plus obróbka tłoka pod grubsze pierścienie. 1000km i dolalem 400ml i nawet maxa nie ma...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Zamieszczone przez Staszek Alkatras Zobacz wpisRyba jesteś w stanie ocenić na oko czy te pierścienie to są te poprawione? Twoje foty nie działają.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Fakt mogłem dodać cytaty ale skoro dyskusja była prowadzona w kontekście pierścieni to nie widziałem w tym sensu - mój błąd, będę precyzyjniejszy.
Nie wiem Ryba co Cię ugyrzło ale już nie będę Ci zwracał na Twoje pisanie uwagi, bo widzę to jakiś delikatny temat.
Wracając ponownie do tematu...
Jak dla mnie wymiana pierścieni i tłoków bez dokładnych pomiarów po obróbce to pieniądze wywalone w błoto. Jest (nawet w sieci można znaleźć informacje) wiele warsztatów, które robią takie naprawy nawet na starych tłokach i problemów nie ma ale trzeba to zrobić z głową, albo dać do kogoś kto ma sprzęt i potrafi go poprawnie użyć.
Samo honowanie również nie załatwia sprawy - za delikatne nie przyniesie efektu, a za mocne zwiększy średnicę lub nawet uszkodzi gładź cylindra. Znów przy wymianie na większe tłoki obróbka musi być zrobiona dokładnie. Może te nowie pierścienie były zwyczajnie kiepskiej jakości, bo spalania oleju na poziomie 0.4 litra na 1000 km nie da się raczej wytłumaczyć docieraniem.
Kolega "Staszek Alkatras" jak widać miał tylko robioną lekką obróbkę ale nie wiadomo co z pomiarami...
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Ryba Zobacz wpisPewnie przesadzam ;-)
Likwiduję profil, pozdro
bo sporo ciekawych informacji padło
Zostaw komentarz:
-
-
Ryba, nie przesadzasz trochę? Została zwrócona ci uwaga o pisaniu postów jeden pod drugim i tyle... Nie ma się co spinac i rezygnować z forum przez taki pierdoly trochę luzu...Temat można kontunuowac także dawaj znać co i jak...
Udało Ci się dowiedzieć gdzie w takiej cenie zostały zakupione twoje tłoki z pierscieniami?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: