[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jarekkas
    odpowiedział(a)
    pewnie masz rację jak sie trafi - tylko że w przypadku VAG prawdopodobieństwo wzrasta co by źle trafić.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jarekkas
    Mam jako drugi auto Civica 17letniego i przez ostatnie dwa lata wydałem 130zł na naprawy a w Skodzie prawie 20tyszł. Taka to ekonomia kupowania niemieckich aut!!!
    wszystko zależy jak trafisz i jak jeździsz. Ja tylko na hamulce w Outlanderze do 150kkm wydałem 4000, a w Skodzie 400zł. Taka to ekonomia kupowania japońskich aut!!!

    Zostaw komentarz:


  • jarekkas
    odpowiedział(a)
    realna cena dobrze zrobionego silnika to 8000zł + przekładka - tyle biorą za pełny remont silnika goście spod Skoczowa (Jasienicy). I brałem od nich silnik a zdałem swój i faktycznie do 2tyskm olej na bagnecie nawet nie drgnął a mówili że przez 1tyskm może coś łyknąć. Potem sprzedałem szkodnika bo tym się jeżdzić nie dało przez 2tys km kiedy uporałem się z silnikiem: wymieniłem łożyska potem sprężyny i zaczęła pompa cieknąć a na dodatek zaczął się odzywać wentylator do klimy. Sprzedałem i jestem wreszcie szczęśliwym człowiekiem 1.5 s więcej na 100 ale jaki spokój
    A tak jako ciekawostkę to dodam że Kolasiński z Gliwic nie ma pojęcia o tych remontach kasa w błoto.
    Jak ktoś się spyta po co zamieniłem się silnikami to odrazu mówię bo się wtrysk zawiesił i stopił cały tłok i zniszczył cylinder. Takie to świetne niemieckie auto. Mam jako drugi auto Civica 17letniego i przez ostatnie dwa lata wydałem 130zł na naprawy a w Skodzie prawie 20tyszł. Taka to ekonomia kupowania niemieckich aut!!!

    Zostaw komentarz:


  • m.b.
    odpowiedział(a)
    Witam
    musc a pytałeś o gwarancję na części i usługę :wink:
    pozdrawiam
    mb

    Zostaw komentarz:


  • musc
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    Sebuss, link do warsztatu w Katowicach, w którym z powodzeniem robił silnik kolega Dorian
    Zamieszczone przez Dorian
    Jesteśmy solidną firmą z doświadczeniem i tradycjami. Mechanika samochodowa Katowice Wrocławski. Serdecznie zapraszamy na nasza stronę!


    Dalej wszystko ok, rok minal, 40tys km i zapomnialem kompletnie o temacie oleju
    Witam forumowiczów,
    mój szkodnik (rocznik 2010, 1.8 TSI CDAA)również po 85.000 zaczął wsysać olej, aktualnie przy 90.000 km jest to ok 1l/1000km. Po przeczytaniu tego wątku sprawa jest dla mnie jasna, przy okazji poprawienia fabryki w kwestii pierścieni zgarniających olej wymienię też kompletny rozrząd. Pompa akurat padła wcześniej, więc siedzi już nowa.

    Pytanie, czy ktoś jeszcze wykonywał naprawę w polecanym powyżej warsztacie z Katowic?
    Wstępna rozmowa z warsztatem - całkowity koszt z rozrządem ok. 6000-6200zł, a sam remont silnika i rozwiązanie problemu olejowego ok. 5000 zł.

    Oczywiście ASO umywa ręce, szkoda czasu na korespondencję, a o problemie dobrze wiedzą. Ciekawe, czy odkupiliby moją minę za jej wartość rynkową, gdybym zdecydował się zakupić nówkę Octavię?

    pozdrawiam dotkniętych i wyleczonych,

    Zostaw komentarz:


  • jarekkas
    odpowiedział(a)
    A ja się pozbyłem szkodnika. i jestem szczęśliwy

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Z calego tego naszego watku wynika, ze temat zuzycia oleju skonczyl sie po 2012 roku.

    W niedziele od Piotrkowa do Siewierza mijalem sie z Superbem FL (czyli auto rocznik min 2013). Na 99% byl to wlasnie taki 1.8TSI. To auto, przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu, puszczalo niebieskawego baku, raz wiekszego, raz mniejszego.

    Wiec albo turbina popouszczala olej w wydech, albo w takim mlodym roczniku ten sam problem dalej z pierscieniami :x

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wodnik
    Ale wszystko jest do złożenia tzn. trzeba spiąć korby z tłokami i założyć pierścienie. Nie żebym miał pretensje, ale uprzedzam na wszelki wypadek, żeby się ktoś nie zdziwił - tak jak ja .
    To normalne... I nikt z nas do tej pory się nie dziwił...

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wodnik
    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
    Zamieszczone przez robekcool
    Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.
    To ciekawe co piszesz bo byłem i widziałem, że głowica jest w całości z obudową zaworów i wałkami rozrządu. Mechanik powiedział, że była taka możliwość i tak ją zdemontował.
    Mi się wydaje, że z serwisówki wychodzi, że tak da radę, bo śruby od głowicy przechodzą przez pokrywę zaworów - link. Mechanik powiedział, że potrzebował długiego klucza chyba torxa, żeby dotrzeć do wszystkich śrub.

    Dzisiaj odebrałem tłoki z Krasnobrodzkiej i poszerzyli zarówno dolny rowek tłoka jak i środkowy. Oryginalny pierścień olejowy miał 1,5 mm, a nowy ma 2,0 mm. Pierścienie dają Mahlowskie. Ale wszystko jest do złożenia tzn. trzeba spiąć korby z tłokami i założyć pierścienie. Nie żebym miał pretensje, ale uprzedzam na wszelki wypadek, żeby się ktoś nie zdziwił - tak jak ja .

    Zostaw komentarz:


  • Pawel24
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    Za 200 to mu może rowek poszerzą... w tłokach pod nowe pierścienie :niewiem :diabelski_usmiech
    No tak za 200 zł zrobią poszerzenie rowka olejowego.

    [ Dodano: Pią 15 Kwi, 16 13:43 ]
    Zamieszczone przez robekcool
    Zamieszczone przez Wodnik
    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
    Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.

    [ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
    Zamieszczone przez Pawel24
    Zamieszczone przez rafik11
    ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
    Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.
    Za 200 ? Spoko , tym bardziej, że 100 idzie na zmywacze. A gdzie 3-4 dniówki roboty ?
    200 zł idzie na poszerzenie rowków olejowych.
    Jakie dokładnie zmywacze ?
    Robić to będę ze znajomym mechanikiem więc koszty też będą niewielkie i pewnie w %%%

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Za 200 to mu może rowek poszerzą... w tłokach pod nowe pierścienie :niewiem :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wodnik
    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
    Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.

    [ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
    Zamieszczone przez Pawel24
    Zamieszczone przez rafik11
    ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
    Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.
    Za 200 ? Spoko , tym bardziej, że 100 idzie na zmywacze. A gdzie 3-4 dniówki roboty ?

    Zostaw komentarz:


  • Pawel24
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rafik11
    ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
    Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robekcool
    Wodnik, głowicy nie obrabiasz ?
    Mechanik stwierdził, że wymieni uszczelniacze a reszty nie rusza. Cieknie także na obudowie pompy wody, dochodzi zatem jej wymiana i paska napędzającego.
    Za przeróbkę tłoków z korbowodami wyjdzie mi 1100 zł. W tym momencie zakup nowych poprawionych tłoków wychodzi niewiele drożej, więc warto się zastanowić, która opcja lepsza.
    Jeżeli faktycznie nowe tłoki posiadają poszerzone wszystkie pierścienie, a przeróbka dotyczy jedynie rowka pod pierścień olejowy, to może lepiej dorzucić te 500 zł i kupić nowe. Z drugiej strony skoro przeróbka w większości przypadków rozwiązuje problem poboru oleju, to może nie warto przepłacać

    Zostaw komentarz:


  • rafik11
    odpowiedział(a)
    ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.

    Zostaw komentarz:


  • Pawel24
    odpowiedział(a)
    Chcialbym również wymienic pierścienie, ktoś orientuje się jakie to powinny być ?
    Znalazłem taki zestaw ktoś ptwierdzi czy to są właśnie te ?

    TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard.

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn
    Zamieszczone przez Wodnik
    Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
    rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
    Zamieszczone przez robekcool
    W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
    Czasem się zdarza że jak się zmierzy średnicówką to korby są na złom bo i w główce i w stopie z racji zmęczenia materiału potrafi się takie jajo zrobić, że wymiana panewek, czy sworzni nic nie da :wink:
    Ale po to właśnie zleca się obróbkę zakładowi specjalistycznemu, a nie p. Heniowi z zasiedmiogórogrodu.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wodnik
    Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
    rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
    Zamieszczone przez robekcool
    W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
    Czasem się zdarza że jak się zmierzy średnicówką to korby są na złom bo i w główce i w stopie z racji zmęczenia materiału potrafi się takie jajo zrobić, że wymiana panewek, czy sworzni nic nie da :wink:

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Wodnik, lepiej zrobić raz a dobrze niż później wracać do tematu. Głowicę proponuję zrobić ( sprawdzenie szczelności i prowadnic, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie zaworów z nagaru, planowanie to koszt ok. 600-800 zł)

    Gumki zaworowe możesz kupić poza ASO

    Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x 16 = 441,60 w ASO zamiennik Elring (96,16 za 16 szt.)

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Wodnik, głowicy nie obrabiasz ?

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    robekcool wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Wolałem się dopytać bo to dodatkowe 300 zeta . A ta naprawa i tak pociągnie za sobą okrągłą sumkę :cry:

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wodnik
    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
    Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
    rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
    W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia. kilka x już tak miałem.

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
    Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
    rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Ja miałem dwa objawy-czarny nalot i olej na koncówkach tlumika oraz znikajace 1,5 l oleju na 1000km.

    Dziś po 1,5 tys. sprawdziłem znów olej,nadal max na bagnecie. :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Racja... Pamiętam, że przed remontem też wypatrywałem u siebie niebieskiego i nie było...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...