Zamieszczone przez leonn
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
-
-
Czy Wy widzicie co zostawił w tym silniku 5W30 zmieniany co 30tys?
Taką robotę należy przeprowadzać na całkowicie otwartym sercu :wink:
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rezonchyba raczej napęd rozrządu. Kompletny rozrząd to "trochę" więcej niż pasek i rolki....
Można zrobić remont bez wyjmowania silnika, ale dokładniej można wszystko poskładać do kupy jak silnik jest wyjęty.
link do fotek z remontu bez wyciągania silnika
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Cordiwygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy,Zamieszczone przez CordiW tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.
Zostaw komentarz:
-
-
rezon, rurka07 ma trochę racji bo wygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy, życzę powodzenia przy wkładaniu tłoków z nowymi pierścieniami :diabelski_usmiech . W tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rurka07jakie ksiazki czytales powodzenia
[ Dodano: Sob 20 Lut, 16 12:12 ]
Zamieszczone przez mirek_p11dobrze wymienić kompletny rozrząd
Zostaw komentarz:
-
-
leonn, popłakałem sięA auto już chyba sprzedane, może pod maskę kupujący nie zaglądam. Tylko jak odjechal :szeroki_usmiech
Zostaw komentarz:
-
-
mirek_p11, no i teraz się wszystko wyjaśniło dlaczego kupca nima. :P Ty musisz ten silnik spowrotem do Octavii zamontować bo nie sprzedasz takiego auta w życiu :diabelski_usmiech
Zostaw komentarz:
-
-
u mnie było tak :wink:
Jak auto ma ok. 100000 km to dobrze wymienić kompletny rozrządZałączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez robekcoolZostaje tylko wał w bloku
Zostaw komentarz:
-
-
Silnik trzeba zdemontować z auta oraz rozebrać go na 'części pierwsze'. Zostaje tylko wał w bloku, chyba , że trzeba poprawić gładzie cylindrów - ale o tym decyduje obrabiający. Żadnych półśrodków.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Cabalczy to wszystko trzeba kupić zeby tylko te pierścienie wymienic?
Zostaw komentarz:
-
-
czytałem, ale pytałem również o inne sprawy. jesli chodzi o te cześci, to czy to wszystko trzeba kupić zeby tylko te pierścienie wymienic?
Zostaw komentarz:
-
-
Cabal, skoro przeczytałeś te 52 ekrany tego tematu to pewnie trafiłeś na ten post http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...436999#1436999
Zostaw komentarz:
-
-
Witam
Panie i Panowie, pzymierzam się do zakupu Octavii 2 z końcówki 2011r z silnikiem 1.8 TSI. Wiem ze oznaczenie silnika to CDAA. Samochód modelowo 2012r. Po VIN-ie Pan z serwisu powiedział ze samochód jest w grupie ryzyka jeżeli chodzi o napinacz i olej ( z danych producenta wynika ze może być na to narażony) oraz że z historii auta nie ma informacji żeby do tej pory były problemy z olejem bądź napinaczem. Obecny właściciel mówi że olej ciągnie 0,5l na 15kkm. Powiedzcie mi:
-czy da sie jakoś sprawdzić ten olej przed zakupem, nie wiem, jeżeli bedzie spalał duze ilosci pleju to świece nie powinny być czarne?
-wiem ze w samochodach z grupy Audi tzn. gdzie silnik mocowany jest wzdłuznie jest jakaś klapka do sprawdzenia wysuniecia napinacza, czy tak samo jest tutaj
-czy podjelibyscie ryzyko kupna takiego auta, jezeli wszystko do tej pory było ok. Przebiej 140kkm
-jezeli bedzie konieczna naprawa silnika to ile wynosi koszt tego remontu ( chodzi o powiekszenie otwrów na pierścienie). Czy tylko sie to robi czyli otwory +pierścienie, czy także planowanie głowicy, lub co sie robi w tym wypadku i ile to kosztuje
Zeby nie było kilka dni temu przeczytałem wszystkie 52 strony, tylko od nadmiaru informacji z for audi, VW, i octavii w głowie zaczeło sie mieszać.
Zostaw komentarz:
-
-
orzel720, pewnie masz rację :szeroki_usmiech
Wiem tylko, że poradzili sobie skutecznie z remontem silnika, a zrobili to zanim jeszcze pionierzy tego wątku znaleźli warsztaty, które ogarnęły temat.
W przeciwieństwie do tego, warsztat w Gliwicach, który proponuje tanią naprawę, tak to zrobił, że jeden z kolegów do dzisiaj walczy z silnikiem, bo po remoncie silnik zużywał tyle samo, co przed, a winnych brak. Wszystko to, z resztą jest tu opisane.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez chaberrJakie środki do pielęgnacji silnika polecacie? Jakieś dodatki do oleju, płukanki czy nawet coś do wtrysków? Chodzi mi o minimalizowanie brania oleju i gromadzenia się nagaru.
Archoil ma fajna płukankę AR2300, która nie jest typowa płukanką tylko estrowym preparatem, który dodaje się na minimum 1600 km przed wymiana oleju w celu wyczyszczenia silnika. Z typowych płukanek mogę polecić Archoil AR2820, Liqui Moly Pro-line Engine Flush (te mam wypróbowane) i jeszcze płukankę Penrite (o której słyszałem dobre opinie).
Co do oleju to ciężko ograniczyć jego zużycie jak już 1.8 TSI zacznie brać swoje. Ale stosowanie dobrej oliwy i przede wszystkim częsta wymiana powinny pomóc. Nie polecam preparatów obniżających zużycie oleju ani tym podobnych. Jak już coś do oleju to zdecydowanie modyfikator tarcia (Archoil, ew.Ceratec czy Xado).
Czysty i dobrze smarowany silnik to na pewno większa szansa na unikniecie lub opóźnienie kosztownych napraw.
Zostaw komentarz:
-
-
klarus, ale patrząc na
Sprawdź efekty wykonanego chiptuningu w naszym warsztacie na przykładzie Audi A4. Zobacz, o ile udało nam się podnieść osiągi tego modelu.
jakos dziwnie kojarzy mi się virus ktory siedzial w mojej jak kupowalem czy V-tech z Pomorza. Mam na mysli zbyt wyciągnięty moment ponad 410Nm w małym zakr. Obrotow
Zostaw komentarz:
-
-
Jakie środki do pielęgnacji silnika polecacie? Jakieś dodatki do oleju, płukanki czy nawet coś do wtrysków? Chodzi mi o minimalizowanie brania oleju i gromadzenia się nagaru.
Zostaw komentarz:
-
-
Sebuss, link do warsztatu w Katowicach, w którym z powodzeniem robił silnik kolega Dorian
Zostaw komentarz:
-
-
Czy ktoś z Was może coś więcej słyszał o tłokach yenmak? Może ktoś na nich już jeździ? Aktualnie tylko takie są dostępne a mi się spieszy i nie będę czekał do lipca jak produkcja łaskawie ruszy.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: