[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn
    Czy Wy widzicie co zostawił w tym silniku 5W30 zmieniany co 30tys?
    1. skąd wiadomo jaki olej i co ile zmieniany? 2. Każdy olej spalany w silniku zrobi taką robotę

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Czy Wy widzicie co zostawił w tym silniku 5W30 zmieniany co 30tys?
    Taką robotę należy przeprowadzać na całkowicie otwartym sercu :wink:

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    chyba raczej napęd rozrządu. Kompletny rozrząd to "trochę" więcej niż pasek i rolki....
    czepiasz się :wink:

    Można zrobić remont bez wyjmowania silnika, ale dokładniej można wszystko poskładać do kupy jak silnik jest wyjęty.

    link do fotek z remontu bez wyciągania silnika

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Cordi
    wygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy,
    nic podobnego. Jak już robi się gruntowny remont silnika to demontuje się praktycznie wszystko - wał też, bo to jedna z nielicznych okazji aby zobaczyć stan panewek, które w silnikach VW też potrafią dostarczyć niespodzianek. I zostaje tylko blok silnika. W sumie to na upartego faktycznie można by nie demontować wału, tylko odkręcić korbowody
    Zamieszczone przez Cordi
    W tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.
    tu masz rację, ostatni remont napędu rozrządu robiłem w TDI, a wcześniejsze benzyny też na pasku latały, stąd skojarzenie

    Zostaw komentarz:


  • Cordi
    odpowiedział(a)
    rezon, rurka07 ma trochę racji bo wygląda na to że jesteś zwolennikiem wyciągania tłoków bez zdejmowania głowicy, życzę powodzenia przy wkładaniu tłoków z nowymi pierścieniami :diabelski_usmiech . W tym konkretnym silniku napęd rozrządu to łańcuch ślizgi i napinacz, ale może czepiam się szczegółów.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rurka07
    jakie ksiazki czytales powodzenia
    może w przeciwieństwie do Ciebie miałem okazję kilka razy wymieniać to i owo w silnikach. Google to nie "fszystko"

    [ Dodano: Sob 20 Lut, 16 12:12 ]
    Zamieszczone przez mirek_p11
    dobrze wymienić kompletny rozrząd
    chyba raczej napęd rozrządu. Kompletny rozrząd to "trochę" więcej niż pasek i rolki....

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    mirek_p11,

    SS, :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    leonn, popłakałem się A auto już chyba sprzedane, może pod maskę kupujący nie zaglądam. Tylko jak odjechal :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    leonn, auto już sprzedane z poprawioną fabryką

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, no i teraz się wszystko wyjaśniło dlaczego kupca nima. :P Ty musisz ten silnik spowrotem do Octavii zamontować bo nie sprzedasz takiego auta w życiu :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    u mnie było tak :wink:

    Jak auto ma ok. 100000 km to dobrze wymienić kompletny rozrząd
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • rurka07
    odpowiedział(a)
    jakie ksiazki czytales powodzenia

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robekcool
    Zostaje tylko wał w bloku
    nie zostaje, nie zmienisz pierścieni bez demontażu wału. Wymiana samych startych pierścieni ori na nowe może przecież pomóc - na kilkanaście tysięcy km. I to jest właśnie naprawa po taniości, a nie dobrze

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Silnik trzeba zdemontować z auta oraz rozebrać go na 'części pierwsze'. Zostaje tylko wał w bloku, chyba , że trzeba poprawić gładzie cylindrów - ale o tym decyduje obrabiający. Żadnych półśrodków.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Cabal
    czy to wszystko trzeba kupić zeby tylko te pierścienie wymienic?
    właściwie to nie ma takiej konieczności. Ale trzeba zadać sobie pytanie czy remont silnika - zajęcie dość pracochłonne ma zbyć zrobiony dobrze czy po taniości? Jak dobrze, to lepiej od razu wymienić wszystkie wymienione i mieć spokój na kolejne 1xxMm, a nie wracać po kilkunastu Mm

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Cabal, trzeba

    Zostaw komentarz:


  • Cabal
    odpowiedział(a)
    czytałem, ale pytałem również o inne sprawy. jesli chodzi o te cześci, to czy to wszystko trzeba kupić zeby tylko te pierścienie wymienic?

    Zostaw komentarz:


  • maksiu
    odpowiedział(a)
    Cabal, skoro przeczytałeś te 52 ekrany tego tematu to pewnie trafiłeś na ten post http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...436999#1436999

    Zostaw komentarz:


  • Cabal
    odpowiedział(a)
    Witam

    Panie i Panowie, pzymierzam się do zakupu Octavii 2 z końcówki 2011r z silnikiem 1.8 TSI. Wiem ze oznaczenie silnika to CDAA. Samochód modelowo 2012r. Po VIN-ie Pan z serwisu powiedział ze samochód jest w grupie ryzyka jeżeli chodzi o napinacz i olej ( z danych producenta wynika ze może być na to narażony) oraz że z historii auta nie ma informacji żeby do tej pory były problemy z olejem bądź napinaczem. Obecny właściciel mówi że olej ciągnie 0,5l na 15kkm. Powiedzcie mi:
    -czy da sie jakoś sprawdzić ten olej przed zakupem, nie wiem, jeżeli bedzie spalał duze ilosci pleju to świece nie powinny być czarne?
    -wiem ze w samochodach z grupy Audi tzn. gdzie silnik mocowany jest wzdłuznie jest jakaś klapka do sprawdzenia wysuniecia napinacza, czy tak samo jest tutaj
    -czy podjelibyscie ryzyko kupna takiego auta, jezeli wszystko do tej pory było ok. Przebiej 140kkm
    -jezeli bedzie konieczna naprawa silnika to ile wynosi koszt tego remontu ( chodzi o powiekszenie otwrów na pierścienie). Czy tylko sie to robi czyli otwory +pierścienie, czy także planowanie głowicy, lub co sie robi w tym wypadku i ile to kosztuje

    Zeby nie było kilka dni temu przeczytałem wszystkie 52 strony, tylko od nadmiaru informacji z for audi, VW, i octavii w głowie zaczeło sie mieszać.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    orzel720, pewnie masz rację :szeroki_usmiech
    Wiem tylko, że poradzili sobie skutecznie z remontem silnika, a zrobili to zanim jeszcze pionierzy tego wątku znaleźli warsztaty, które ogarnęły temat.
    W przeciwieństwie do tego, warsztat w Gliwicach, który proponuje tanią naprawę, tak to zrobił, że jeden z kolegów do dzisiaj walczy z silnikiem, bo po remoncie silnik zużywał tyle samo, co przed, a winnych brak. Wszystko to, z resztą jest tu opisane.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chaberr
    Jakie środki do pielęgnacji silnika polecacie? Jakieś dodatki do oleju, płukanki czy nawet coś do wtrysków? Chodzi mi o minimalizowanie brania oleju i gromadzenia się nagaru.
    Ja polecam preparat firmy Archoil (firma z USA - lider w nanotechnologii środków smarnych). Archoil ma doskonałe preparaty dodawane do benzyny/ON w celu utrzymania czystości układu wtryskowego i silnika, zarówno takie, które stosuje się doraźnie jak i do ciągłego stosowania. Oczywiści mogę byc posadzony o stronniczość bo sprzedaje te preparaty ale wybrałem je do sprzedaży dlatego, że są to prostu bardzo skutecznie w przeciwieństwie do wielu preparatów "pic na wodę". Dobre dodatki ma również Liqui Moly (chyba najlepsze z tych "popularnych").
    Archoil ma fajna płukankę AR2300, która nie jest typowa płukanką tylko estrowym preparatem, który dodaje się na minimum 1600 km przed wymiana oleju w celu wyczyszczenia silnika. Z typowych płukanek mogę polecić Archoil AR2820, Liqui Moly Pro-line Engine Flush (te mam wypróbowane) i jeszcze płukankę Penrite (o której słyszałem dobre opinie).
    Co do oleju to ciężko ograniczyć jego zużycie jak już 1.8 TSI zacznie brać swoje. Ale stosowanie dobrej oliwy i przede wszystkim częsta wymiana powinny pomóc. Nie polecam preparatów obniżających zużycie oleju ani tym podobnych. Jak już coś do oleju to zdecydowanie modyfikator tarcia (Archoil, ew.Ceratec czy Xado).
    Czysty i dobrze smarowany silnik to na pewno większa szansa na unikniecie lub opóźnienie kosztownych napraw.

    Zostaw komentarz:


  • orzel720
    odpowiedział(a)
    klarus, ale patrząc na
    Sprawdź efekty wykonanego chiptuningu w naszym warsztacie na przykładzie Audi A4. Zobacz, o ile udało nam się podnieść osiągi tego modelu.

    jakos dziwnie kojarzy mi się virus ktory siedzial w mojej jak kupowalem czy V-tech z Pomorza. Mam na mysli zbyt wyciągnięty moment ponad 410Nm w małym zakr. Obrotow

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Jakie środki do pielęgnacji silnika polecacie? Jakieś dodatki do oleju, płukanki czy nawet coś do wtrysków? Chodzi mi o minimalizowanie brania oleju i gromadzenia się nagaru.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Sebuss, link do warsztatu w Katowicach, w którym z powodzeniem robił silnik kolega Dorian
    Zamieszczone przez Dorian
    Jesteśmy solidną firmą z doświadczeniem i tradycjami. Mechanika samochodowa Katowice Wrocławski. Serdecznie zapraszamy na nasza stronę!


    Dalej wszystko ok, rok minal, 40tys km i zapomnialem kompletnie o temacie oleju

    Zostaw komentarz:


  • jarekkas
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś z Was może coś więcej słyszał o tłokach yenmak? Może ktoś na nich już jeździ? Aktualnie tylko takie są dostępne a mi się spieszy i nie będę czekał do lipca jak produkcja łaskawie ruszy.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...