[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mirek_p11
    przed remontem jak dałem w palnik to szkodnik puszczał czarno-szare bąki :diabelski_usmiech
    ale nie niebieskie...jak np. widać czasem ze starszych opelków przy spokojnej jeździe

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    przed remontem jak dałem w palnik to szkodnik puszczał czarno-szare bąki :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Wodnik, niebieskiego dymu nie będzie widać.

    Zostaw komentarz:


  • Wodnik
    odpowiedział(a)
    Czy przy dużym zużyciu oleju jest widać w Octavii niebieski dym z wydechu? Mi przez ostatni miesiąc drastycznie wzrosło zużycie oleju - dzisiaj wyszło ok. 0,5 l/200 km. Ale poza okopconą na czarno okolicą rury wydechowej to żadnego innego efektu nie widać. Dzisiaj podjechałem do mechanika aby się umówić na wyciągnięcie tłoków. Odjeżdżał od niego jakiś stary golf, który ciągnął za sobą obłoki niebieskiego dymu - diagnoza pierścienie. A u mnie stwierdził, że nie widać niebieskiego dymu bo katalizator wszystko usuwa. Prawda to czy nie?

    Zostaw komentarz:


  • m.b.
    odpowiedział(a)
    Olej ma być wymieniony na syntetyk zgodny z normą przez warsztat, który dokonał naprawy silnika, mam nadzieję że spalanie wówczas wróci do tego z przed reanimacji. Pora roku oczywiście ma znaczenie ja porównuje zużycie do podobnych warunków eksploatacji jedna różnica to silnik po remoncie i olej półsyntetyczny. Dziękuje za uwagi, oczywiście dam znać jak wygląda eksploatacja wraz z kolejnymi przebiegami ( tak dla potomnych) Pytanie wynikało raczej z tego że zebrała się już jakaś spora grupa osób z swoimi octavkami po KAPIE i zapewne każdy jakieś swoje spostrzeżenia. Na marginesie dodam że strona ta daje całkiem sporą bazę wiedzy na temat naszych samochodów pozwalając na bardziej świadome ich użytkowanie.
    Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych którzy dzielą się swoimi doświadczeniami

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    na dotarcie to wg mnie każdy olej jest dobry o ile tylko spełnia wymogi producenta. I tak zostanie wylany po kilku kkm, a nie po całym interwale.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    m.b., ten półsyntetyk to nie najlepszy wybór do 1.8 tsi ( pora roku też nie sprzyja takiej zmianie ). Lepiej zalej syntetyk po przejechaniu 1500 km np. 5W30 lub 5W40

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez m.b.
    Czy można to zrzucić na docieranie
    można oraz niższe temperatury, inne trasy, itd... Tylko dane z tankowań są wiarygodne

    Zostaw komentarz:


  • m.b.
    odpowiedział(a)
    Witam
    Jestem po naprawie sinika CDAA przejechane około 1000km i spostrzeżenie spalanie wzrosło o jakieś 1-2 l/100. Czy można to zrzucić na docieranie, większe opory z uwagi na zastosowanie nowszych nieco grubszych pierścieni ewentualnie fakt że mechanik zalał silnik na dotarcie półsyntetykiem (po dotarciu powrót na dotychczasowy syntetyk). Jakieś wnioski ewentualne sugestie??????? :?:
    pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    klarus, może 5W30 był, ale na pewno Mobil

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, a Górnik nie zalał tobie tego samego co mi? Bo mi mobila 5w30 na dotarcie.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Tippo, O ile mnie pamięć nie myli to zalałem Mobila 1 5W40 na te 2000 km.

    Zostaw komentarz:


  • Tippo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cybek3
    A co myślicie o castrol edge 5w30, czy też może być?
    Na dotarcie moze byc, gowniany olej na dotarcie jest spoko, bo sie silnik szybciej uklada

    Zostaw komentarz:


  • Kris1985
    odpowiedział(a)
    Tzn nie do mojego, tylko do 1.8 TSI 160 KM.

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez robekcool
    Widziałeś zabieg w realu?
    nie w TSI, ale sam kilka razy robiłem w swoich autkach
    Spoko, silniki mają różną konstrukcję...

    Zostaw komentarz:


  • Kris1985
    odpowiedział(a)
    Kolego a jaki najlepszy do tego silnika?

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Nie lej castrola, każdy na forum powie Ci że to syf;/

    Zostaw komentarz:


  • cybek3
    odpowiedział(a)
    A co myślicie o castrol edge 5w30, czy też może być?

    Zostaw komentarz:


  • Tippo
    odpowiedział(a)
    Jakim olejem zalać silnik po remoncie? Jak docierać silnik oraz jakie czasookresy wymiany oleju stosować zaraz po remoncie?
    Zalej 5w30 motula/ shella/ mobila ,moze byc nawet 507.00 , na docieranie pozadny olej syntetyczny 0w40 lub 0w30 nie jest zalecany, zlej badziewie po 2 tys i wlej normalny olej

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robekcool
    Widziałeś zabieg w realu?
    nie w TSI, ale sam kilka razy robiłem w swoich autkach

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    cybek3, ja wymieniłem po 2000 km po docieraniu

    Zostaw komentarz:


  • cybek3
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, Słyszałem gdzieś opinie ze na początku zbiera się syf i zaleca się wymianę oleju po 5 tyś.

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    cybek3, olej 5w30, 0w40, 5w40 zgodny z normą vw 502, LL504 ( Motul, Mobil, Neste, Lazerway, Ravenol ). Do 1000-1500 km nie przekraczaj 3000 obrotów. Później możesz zacząć korzystać z pełnej mocy. Najlepiej co 10-15 tys. km wymieniaj olej .

    Zostaw komentarz:


  • cybek3
    odpowiedział(a)
    Jakim olejem zalać silnik po remoncie? Jak docierać silnik oraz jakie czasookresy wymiany oleju stosować zaraz po remoncie?

    Zostaw komentarz:


  • robekcool
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez robekcool
    Zostaje tylko wał w bloku
    nie zostaje, nie zmienisz pierścieni bez demontażu wału. Wymiana samych startych pierścieni ori na nowe może przecież pomóc - na kilkanaście tysięcy km. I to jest właśnie naprawa po taniości, a nie dobrze
    Chyba żarty sobie robisz. Widziałeś zabieg w realu? Wyjmuje silnik, robię co trzeba i po sprawie. Krasnobrodzka obrabia głowicę i tłoki. Składamy i hula.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...