Czy przy dużym zużyciu oleju jest widać w Octavii niebieski dym z wydechu? Mi przez ostatni miesiąc drastycznie wzrosło zużycie oleju - dzisiaj wyszło ok. 0,5 l/200 km. Ale poza okopconą na czarno okolicą rury wydechowej to żadnego innego efektu nie widać. Dzisiaj podjechałem do mechanika aby się umówić na wyciągnięcie tłoków. Odjeżdżał od niego jakiś stary golf, który ciągnął za sobą obłoki niebieskiego dymu - diagnoza pierścienie. A u mnie stwierdził, że nie widać niebieskiego dymu bo katalizator wszystko usuwa. Prawda to czy nie?
Olej ma być wymieniony na syntetyk zgodny z normą przez warsztat, który dokonał naprawy silnika, mam nadzieję że spalanie wówczas wróci do tego z przed reanimacji. Pora roku oczywiście ma znaczenie ja porównuje zużycie do podobnych warunków eksploatacji jedna różnica to silnik po remoncie i olej półsyntetyczny. Dziękuje za uwagi, oczywiście dam znać jak wygląda eksploatacja wraz z kolejnymi przebiegami ( tak dla potomnych) Pytanie wynikało raczej z tego że zebrała się już jakaś spora grupa osób z swoimi octavkami po KAPIE i zapewne każdy jakieś swoje spostrzeżenia. Na marginesie dodam że strona ta daje całkiem sporą bazę wiedzy na temat naszych samochodów pozwalając na bardziej świadome ich użytkowanie.
Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych którzy dzielą się swoimi doświadczeniami
m.b., ten półsyntetyk to nie najlepszy wybór do 1.8 tsi ( pora roku też nie sprzyja takiej zmianie ). Lepiej zalej syntetyk po przejechaniu 1500 km np. 5W30 lub 5W40
Witam
Jestem po naprawie sinika CDAA przejechane około 1000km i spostrzeżenie spalanie wzrosło o jakieś 1-2 l/100. Czy można to zrzucić na docieranie, większe opory z uwagi na zastosowanie nowszych nieco grubszych pierścieni ewentualnie fakt że mechanik zalał silnik na dotarcie półsyntetykiem (po dotarciu powrót na dotychczasowy syntetyk). Jakieś wnioski ewentualne sugestie??????? :?:
pozdrawiam
Jakim olejem zalać silnik po remoncie? Jak docierać silnik oraz jakie czasookresy wymiany oleju stosować zaraz po remoncie?
Zalej 5w30 motula/ shella/ mobila ,moze byc nawet 507.00 , na docieranie pozadny olej syntetyczny 0w40 lub 0w30 nie jest zalecany, zlej badziewie po 2 tys i wlej normalny olej
cybek3, olej 5w30, 0w40, 5w40 zgodny z normą vw 502, LL504 ( Motul, Mobil, Neste, Lazerway, Ravenol ). Do 1000-1500 km nie przekraczaj 3000 obrotów. Później możesz zacząć korzystać z pełnej mocy. Najlepiej co 10-15 tys. km wymieniaj olej .
nie zostaje, nie zmienisz pierścieni bez demontażu wału. Wymiana samych startych pierścieni ori na nowe może przecież pomóc - na kilkanaście tysięcy km. I to jest właśnie naprawa po taniości, a nie dobrze
Chyba żarty sobie robisz. Widziałeś zabieg w realu? Wyjmuje silnik, robię co trzeba i po sprawie. Krasnobrodzka obrabia głowicę i tłoki. Składamy i hula.
Zostaw komentarz: