[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mikołaj95
    odpowiedział(a)
    Nie nie jestem leśniczym.
    A co ma na celu, kto to robi?

    Zostaw komentarz:


  • Tippo
    odpowiedział(a)
    O czyzby kolega lesniczy? ☺ o rysach na cylindrach pierwszy raz tutaj slysze. Napisz na pw ktory lokalny magik ci w tym grzebie.

    Zostaw komentarz:


  • Mikołaj95
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Posiadam Skode Octavie 1.8 tsi 2010 rok, 4x4. przebieg 140 tyś
    Wiem, że to nie forum dla Octavii, ale ten sam silnik.

    Zakupiłem samochód w lipcu z przebiegiem 122 tyś. Po zrobieniu 8 tyś, w grudniu roku poprzedniego strzelił rozrząd. Koszt wymiany rozrządu, planowania głowicy itp. wyniósł 3200 + jakieś tak sitko, które się rozwaliło, a nie można było kupić samego tylko z łapą trzymającą 800 zł . Tak więc remont Wyszedł 4 tysiące z groszami.
    Od tego czasu zaczęły się problemy z nadmiernym braniem oleju. Wcześniej na granicy 0/5 litra na tysiąc km. Teraz ponad 2l na tysiąc.
    Auto aktualnie jest rozbierane. wyciągane tłoki, które idą do przeróbki pierścieni.
    Przy rozbieraniu mechanik powiedział, że z przewodów które idą do turba, wylał się olej i znajdował się też na dole w intercooler.
    Pytanie czy to oznaka, że turbo jest na wymarciu?
    Druga sprawa dotyczy przytartego silnika. Z rozmowy telefonicznej bo nie dałem rady sam tego zobaczyć, okazało się, że cylindry w środku mają jednakowe rysy nie wynikające z braku oleju aczkolwiek z uszkodzeń samoistnych. Takie pytanie czy jeśli zmienię pierścienie czy przez te rysy spalanie oleju będzie dalej występowało? Czy tą wadę da się jakoś wyeliminować? Bo koszty coraz to bardziej rosną.
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • rafik11
    odpowiedział(a)
    kiedyś podobnie miałem wyszło że był przytkany czujnik ciśnienia oleju(chyba tak to się nazywa)ten co znajduje się razem z filtrem oleju. Mechanicy odkręcili filtr oleju przeczyścili tam i po problemie.

    Zostaw komentarz:


  • m.b.
    odpowiedział(a)
    witam
    Panowie ja może jestem już nudny w marudzeniu ale dla odmiany dziś w trakcie jazdy żółta kontrolka i komunikat: Oil pressure: Engine speed max.4000 rpm. Jakieś sugestie, poziom oleju 3/4 czyli teoretycznie w normie choć miałem wrażenie że jak by metalicznie "cyka". Po zgaszeniu i ponownym zapłonie i krótkim odcinku jazdy brak komunikatu i sygnalizacji (do wiadomości mechanika pstryknąłem fotkę, ten gość już mnie chyba nie lubi). Może on coś jednak źle poskładał ja już nie mam słów.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, Kawał dobrej roboty

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    klarus, warsztat każdy wybiera sam i na własną odpowiedzialność. Zamieściłem informacyjnie gdzie były remontowane jednostki 1.8-2.0 TSI

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    mirek_p11, bardzo fajne to zestawienie
    Osobiście jednak uważam, że każdy zmagający się z problemem, powinien przeczytać cały ten wątek, chociażby po to, żeby mieć świadomość, że nawet naprawa w podanych przez ciebie warsztatach, czasami może zakończyć się niepowodzeniem... tak jak napisał kowal 2002, aby świadomie wybrać sposób naprawy i znać jego ewentualne konsekwencje...

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Troszkę zebranych informacji. Może moderator podwiesi info na I stronę wątku

    Planowanie głowicy trójmiasto

    Mechanika Pojazdowa Włodzimierz Hruzdowicz ? Stacje obsługi samochodów Sopot, al. Niepodległości ☎️ 58 551 01 94 • Sprawdź adres, telefon, email i szczegóły dojazdu.


    Firma przerabiająca wadliwe tłoki i naprawiająca głowice

    Krasnobrodzka Racing Silniki Wyścigowe to jeden z największych zakładów w Polsce zajmujący się obróbką elementów silników spalinowych. Tel.: 22 674 15 11 lub 693 46 32 93


    Firmy sprzedające nowe tłoki

    Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych




    Remont silnika 1.8 - 2.0 TSI - Warsztaty

    Gdynia http://www.autogornik.pl/

    Warszawa http://www.dobrucki.com.pl/kontakt.php

    Auto Sokrates , Warszawa ul. Sokratesa 7, 606 242 868.

    Mińsk Mazowiecki http://www.k-mot.pl/

    Nadarzyn http://www.chojnacki.com.pl/

    Ożarów Mazowiecki http://www.dsize.pl/

    Katowice www.wroclawski.com.pl/kontakt/

    Wykaz części silnik CDAA

    Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
    Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
    Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
    Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
    Oring N 91000101 7,11 zł
    Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
    Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
    Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
    Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
    Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
    Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
    Napinacz 06K109467K 213,76 zł
    Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
    Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
    Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
    Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
    Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
    Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
    Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
    Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
    Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
    Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
    Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
    Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
    Filtr oleju 45 zł

    Razem części bez rabatu w ASO : 3390,27 zł

    Inne koszty :

    Zmywacz uniwersalny, preparaty smarujące, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu
    Przerobienie tłoków wraz z przesyłką ok. 1000 zł
    Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności
    Robocizna
    Możliwe dodatkowe koszty : Cieknąca pompa wody, koło dwumasowe + kpl. sprzęgło

    Sprawdzanie rozrządu VCDS

    Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

    Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza

    0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez musc
    Zamieszczone przez klarus
    Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO :
    to chyba Ty nie czytałeś tych 56 postów, gdzie ludzie chcąc zaoszczędzić Twoje owe 8patoli musieli się aut pozbyć, albo robić remont 2x... hmmm, wydaje mi się, że sprawa nie jest taka prosta, szczególnie ostatnio... miałeś szczęście u Ciebie remont poszedł sprawnie, więc szerokości. Prawda jest taka, żenie było by czytania, gdyby VAG stanął fair wobec klienteli, a nie pchał ich na Bahamy... na Bahamy za 8k pojedziesz sobie sam.
    Zawsze możesz remont zrobić w ASO... wtedy rzeczywiście czytanie tych 56 stron nie ma sensu...
    Na pewno wiesz, o co ci chodzi?

    Zostaw komentarz:


  • musc
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO :
    to chyba Ty nie czytałeś tych 56 postów, gdzie ludzie chcąc zaoszczędzić Twoje owe 8patoli musieli się aut pozbyć, albo robić remont 2x... hmmm, wydaje mi się, że sprawa nie jest taka prosta, szczególnie ostatnio... miałeś szczęście u Ciebie remont poszedł sprawnie, więc szerokości. Prawda jest taka, żenie było by czytania, gdyby VAG stanął fair wobec klienteli, a nie pchał ich na Bahamy... na Bahamy za 8k pojedziesz sobie sam.

    Macie racje, zrobił sie chaos z tego. Ale kilka gazet polskich i obcojęzycznych ujęło problem dosyć sprawnie z możliwościami, niemniej więcej dowiedziałem się tutaj, po odsianiu rzeczy nie związanych z wątkiem. Dzwonił do mnie ktoś z takiej gazety i stwierdził, że pozew zbiorowy w naszej rzeczywistości nie ma szans powodzenia. Nie pamiętam argumentacji.

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    klarus, spokojnie, bez nerw :diabelski_usmiech ...

    musc, to nie jest takie proste jak Ci się wydaje ( po przeczytaniu tych 56 stron ). Jest tu dużo różnych opcji i ktoś kto decyduje się wydać 4-5 k pln powinien dokonać świadomego wyboru sposobu naprawy i znać ewentualne jej konsekwencję.
    Może nie wszystkie informacje są potrzebne, ale takie pełne info ze wszystkimi niuansami zajęło by pewnie kilka ( jeśli nie kilkanaście ) stron, więc wiadomo, że nikt tego nie będzie, przenosił, dzielił, cytował itd. A zwykłe wydzielenie wartościowych postów ( po wyłączeniu tych "śmieciowych" ) wprowadzi tylko niepotrzebne zamieszanie.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Czytasz 56 stron i zaoszczędzasz 8000 zł (różnica w cenie ASO - niezależny warsztat zgodnie z opisaną tu procedurą naprawy)... Jeszcze ci mało? :roll: Powinno być bez czytania, co? A admin niech społecznie pracuje, aby komuś bez wysiłku 8 tys. w kieszeni zostało...
    W doopach się poprzewracało... :twisted:

    Zostaw komentarz:


  • musc
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez klarus
    Zamieszczone przez musc
    Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn
    No to kolego błysnąłeś... niech admin społecznie poświęci swój czas, bo tobie 56 stron nie chce się przeczytać... :shock: ad:
    Jeszcze jakieś ciekawe propozycje...? :roll:
    z mojej wypowiedzi wynika, że przeczytałem.
    Ale ok, może nie wyraziłem się odpowiednio. W wątku dot. spalania oleju jest dużo chaotycznych wątków pobocznych i to komuś, kto konkretnie szuka problemu 1.8TSI CDAA utrudnia lekturę. Ja przebrnąłem przez wszystkie 56 strony :twisted:

    Nie znam się na mechanice jak niektórzy użytkownicy, co nie zmienia faktu, że zawsze można pomóc i sobie nawzajem i komuś spoza...
    PS. takie przypinanie najlepszych odpowiedzi dot. tematu jest na innych forach praktykowane od lat.
    pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez musc
    Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn
    No to kolego błysnąłeś... niech admin społecznie poświęci swój czas, bo tobie 56 stron nie chce się przeczytać... :shock: ad:
    Jeszcze jakieś ciekawe propozycje...? :roll:

    Zostaw komentarz:


  • bogus65
    odpowiedział(a)
    Ja pisałem w sprawie tego "cudnego" silnika do centrali VAG w Wolfsburgu, otrzymałem odpowiedź, że przekazują sprawę do centrali Skody w Mladzie Boleslav ale pepiki milczą już kilka miesięcy więc trzeba się im przypomnieć...ale tak wg mnie to powinniśmy się zebrać razem, znaleźć kancelarie prawną i ruszyć ten beton, bo ile razy mamy dawać się robić w h***?

    Zostaw komentarz:


  • musc
    odpowiedział(a)
    Ja za to dzisiaj dowiedziałem się w ASO na Śląsku, że koszty naprawy (jak Bozia przykazała) są generalnie dość wysokie: prawie 11,5 tys zł za części w tym nowe tłoki i korbowody (pełną listę mogę przesłać na @ gdyby ktoś był zainteresowany), do tego trzeba doliczyć 2500zł robocizny, co daje razem 14.000 zł brutto

    Gdybym szkodnikiem wywinął w kolizji szkodę na taką wartość, to by pewnie ubezpieczyciel szukał szkody całkowitej. Pozostaje podziękować VAG za piękne kwiatki w 6-letnim niespełna samochodzie. Generalnie sprawa nie dotyczy nielicznych osób, a raczej większości. Może jakiś admin forum pozbierał by najważniejsze informacje zamieszczone w postach, np. sposoby leczenia, koszt z wykazem części itd. i przypiął to na górze wątku. To by bardzo pomogło osobom, które mają 1.8TSI CDAA i borykają się z olejowym problemem. Przejście przez te 56 stron to nie lada wyczyn!

    Pozdrawiam
    musc

    Zostaw komentarz:


  • bogus65
    odpowiedział(a)
    Otwarta kwestia, zależy od stanu zużycia cylindrów. W moim przypadku nie było prawie w ogóle "jodełki" na gładziach. Teraz jest i zobaczymy jaki będzie tego efekt. Cylindt były mierzone i mimo większego zużycia jednego Chłopaki z Krasnobrodzkiej stwierdzili, że da rade bez. Z kolei w K-mot P. Robert od razu wskazywał, że mu się to nie podoba...teraz mozna gdybać, trasa pokaże czy to było to.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bogus65
    trafiłem na felerny zestaw pierścieni?
    prawie na pewno. Obróbka cieplna to dość skomplikowany proces i wystarczy drobna niedokładność czasowa i parametry są zupełnie inne.
    Jeśli zakładane były używane tłoki to nie powinno nic się dziać bez honowania. Oczywiście to nie to samo co nowe tłoki i delikatne shonowanie, ale jajo na pewno nie było jakieś duże, aby dobrze sprężynujące pierścienie nie mogły się do tego dotrzeć. Dawniej honowało się, aby dopasować cylindry do tłoków nadwymiarowych. Jak przejechało się paznokciem po gładzi tulei cylindra (żeliwnej) to wyraźnie wyczuwało się dokąd dochodzą pierścienie - był mały rancik.

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    U mnie nie było honowania i po 50 tyś km od remontu pobór oleju jest praktycznie bez zmian ( na poziomie 0,8-0,9 l/15 kkm - co, przy mojej permanentnie agresywnej jeździe, można spokojnie uznać za totalny brak poboru oleju :diabelski_usmiech ).

    Zostaw komentarz:


  • bogus65
    odpowiedział(a)
    Też mi się tak wydaje, ale podejrzewam, że brak honowania plus pierścienie zrobiły swoje wspólnie...ciekaw jestem tylko przyczyny takiego stanu rzeczy? trafiłem na felerny zestaw pierścieni?

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bogus65
    pozatym pierścienie stały się dziwnie "plastyczne" i straciły swoją sztywność.
    to mogła być główna przyczyna - przestały dociskać do gładzi.

    Zostaw komentarz:


  • bogus65
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez musc
    Zamieszczone przez m.b.
    Witam
    A więc niestety okazuje się że jednak moje spostrzeżenia na temat ubywania oleju się potwierdziły po 1819 km od wykonania remontu i wybuleniu prawie 7 kPLN zapaliła się kontrolka "LOW LEVEL" tak więc wybieram się z reklamacją do znanego katowickiego warsztatu i zobaczymy z jakim poziomem profesjonalizmu i jaką odpowiedzialnością za swoją pracę się wykażą. O żesz ...wa mać!!!!
    czy ktoś z użytkowników 1.8 TSI CDAA w trakcie docierania po naprawie obserwował podobne zużycie? Jestem ciekaw, jak zakończy się m.b. Twoja sprawa, może rzeczywiście nowe części, w tym pierścienie muszą się spasować? Napisałem do Ciebie na @,
    pozdrawiam
    musc
    Witam, ja opisywałem swój przypadek wcześniej. Po 1000km oleju nie ubywało ale już po następnych 500 km zaczął go łykać, aż doszedł do 0,5l/ 1000km przy nie przekraczaniu 1800 obrotów! wyżej wartość zużycia drastycznie rosła. Zgłosiłem się do warsztatu użytkownika robekcool (gdzie silnik był składany) i zrobiliśmy próbę olejową, która wykazała, że oleju ubywa na poziomie około 900ml/1000km. Aktualnie jestem po drugim remoncie, samochód odebrany wczoraj...wychodzi na to, że przy pierwszym podejściu w warsztacie Krasnobrodzka racing chłopaki nie zrobili honowania cylindrów, pozatym pierścienie stały się dziwnie "plastyczne" i straciły swoją sztywność. Mam nadzieję, że to już koniec moich przygód. Głowica wyczyszczona, cylindry honowane i nowe pierścienie założone. Odnośnie uwagi, że nie ciężko dojść swojej racji...zależy na kogo się trafi. Ja ze swojej strony mogę polecić warsztat Pana Roberta K-mot w Żukowie pod Mińskiem bo zwyczajnie nie zostawił mnie z problemem tylko podjął się naprawy cudzych błędów jak się okazało. Krasnobrodzką też należy pochwalić bo podeszli do tematu w ten sam sposób. Nie robię tu żadnej reklamy ale uczciwość nakazuje przedstawić sprawę tak jak ona wygląda.

    Zostaw komentarz:


  • m.b.
    odpowiedział(a)
    Honowania nie bylo potwierdzł to szef tego warsztatu samochodowego mówił że jego zdaniem nie ma potrzeby . Zobaczymy jak z niego specjalista mam nadzieję że stanie na wysokości zadania.

    Zostaw komentarz:


  • jarekkas
    odpowiedział(a)
    Nie daj się zwodzić tak jak ja. Najpierw było że 1kkm musi się ułożyć potem sprawdzenie czy nie wycieka potem w przewodach od turbo potem remont turbo i tuning odmy. a jeszcze na koniec próba olejowa. To jest tylko dawanie sobie czasu że klient się podda. Tylko że ja byłem twardy i jak mnie widział Kolasiński miał dość. Ciśnij odrazu żeby rozebrali jeszcze raz ten silnik i zrobili tak jak ma być. Ciekawe czy robili honowanie powierzchni cylidrycznych? Umnie tego nie robili bo nie da się bez wyciągania silnika i to był powód znikania oleju. Goście spod skoczowa gdzie zawodowa robią remonty silników (łącznie z wysyłaniem do Francji i Niemiec) uświadomili mi że cylinder jest lekko jajowaty i musi być zhonowany żeby po jakimś czasie jak się pierścienie dotrą te nowe nie brał ponownie oleju albo i więcej. Tyle z moich obserwacji i doświadczenia życzę POWODZENIA I BYĆ TWARDY

    Zostaw komentarz:

Pracuję...