Fakt, auto stało nieruszane przez 5 dni, ale tu gdzie mieszkam temp spadła tylko do -2°C. Na razie monitoruje sprawę miernikiem i jest ok.
winni77, jaki masz pobór prądu na postoju? Pytam, bo moje w święta nie odpaliło po 3,5 doby stania przy trochę wyższym mrozie i dopiero wtedy się przekonałem, że radio potrafi się czasami obudzić i pobierać 250mA na postoju
Mianowicie - pytanie do kolegów z 1.8TSI - jak u Was wygląda zużycie oleju? U mnie jest do tej pory 2,5L/14kkm i mam obawy czy wszystko jest OK. Niby normy przewidują 0,5L/1kkm, i takie bajki również opowiada mi ASO. W starym gruchocie (Escort '97 1.6) po remoncie miałem max. 0,5L/15kkm, stąd dziwi mnie żarłoczność skodowskiego 1.8 :?
A może któryś z kolegów przechodził już bitwę z ASO odnośnie nadmiernego zużycia oleju i mógłby służyć pomocą?
Ja przejechałem 7000km
I na razie ubyło około 0.2l przy przebiegu około 2000km i od tamtej pory nie ubywa.
Jeszcze jedno pytanko wymieniałeś olej na inny niż zalany ?
czasami "poprawianie" fabryki powoduje różne kłopoty.
Przy kupnie pytałem się sprzedawcy o branie oleju w TSI i twierdził że ten silnik nie powinien brać oleju
O w mor... to może producenci powinni pomyśleć o zainstalowaniu jakiegoś zbiornika retencyjnego z olejem :shock: a ja naiwny myślałem, że mi 5 litrowa butla starczy do następnej wymiany
Producenci od lat zaimplementowali w dokumentacjach technicznych do silnikow taki dupochron i raczej z niego nie zrezygnuja, chyba zeby puscic na nich ekologow :diabelski_usmiech
Brak jakichkolwiek - na nowym silniku rzuciłoby się w oczy na 1000%.
Zamieszczone przez S3 CHRIS
jaki olej dolewasz jak rozumiem masz qg1? long life?
Zgadza się, QG1, long life - dokładnie Mobil ESP Formula 5W-30 Fully Synthetic, zgodny z VW 504 00. Do tej pory (u mnie na wsi - miasto 100tys.) dostępny tylko w ASO po 78zł/1L, teraz udało mi się znaleźć w jeszcze jednym punkcie po 51zł/1L (mieli nowe dostawy).
Zamieszczone przez rkb
z takim zurzyciem oleju to nie trzeba wymieniac bo takie dolewki bedziesz musial zrobic
Dokładnie, nie będzie czego wymieniać po tych 30kkm.
Zamieszczone przez rkb
reklamuj i nie daj se wmowic bo tak ma byc.
Właśnie kolega szkoda wyprowadził mnie z błedu - na razie obydwa ASO (Kalisz, Ostrów Wlkp.) każą mi się cieszyć, bo to i tak sporo niżej niż podaje norma
Jutro jadę na wymianę spryskiwacza reflektora, więc będę nachalny.
Zamieszczone przez mg1976
szczerze przyznam, że do tej pory (~40 kkm) nie musiałem dolewać ani razu...
Teraz mnie kolega załamał ... :evil:
Zamieszczone przez Psycho Dad
Jeszcze jedno pytanko wymieniałeś olej na inny niż zalany ?
czasami "poprawianie" fabryki powoduje różne kłopoty.
Przy kupnie pytałem się sprzedawcy o branie oleju w TSI i twierdził że ten silnik nie powinien brać oleju
Nie wymieniałem właśnie, skoro fabryka podaje że nie trzeba - nie będę starał się być mądrzejszy. Nie rozumiem dlaczego nowy silnik chla olej jak nienormalny, a Ford po 300kkm nie brał (co to podobno gówno wort).
Zamieszczone przez Maicroft
Producenci od lat zaimplementowali w dokumentacjach technicznych do silnikow taki dupochron i raczej z niego nie zrezygnuja
Totalna olewka klienta - no bo przecież zużycie mieści się w normach - chyba z lat 40stych XIX wieku - 0,5L/1kkm to jakieś nieporozumienie.
Jutro uderzam do ASO, także z pewnością zdam relację jak zostałem potraktowany.
witam nie wiem moze szkodniki maja inny ten silnik ale moj golf5 TSI 140KM ani kropli nie zełyczył wymiłem po 15 tys na castrol egde 5w30 teraz mam 23 tys i stan ten sam co po zalaniu i benzyna nie ma prawa lykac tyle oleju !!!! 8)
dexon, Ty masz jednak inny silnik, niz koledzy. Inna sprezarka i pozostale sprawy.
A co do lykania, inzynierowie z ASO Opla wciskali mojemu klientowi kiedys, ze Zafira 1.8 moze lykac 3,5l na 15kkm i on to przyjal jako norme, bo auto ma LPG :twisted:
Jeśli jesteś pewien zużycia walcz o "pomiar zużycia oleju" w aso różnie wygląda procedura.
Ale wtedy zużycie masz udokumentowane łatwiej walczyć o naprawę z fapem
Mianowicie - pytanie do kolegów z 1.8TSI - jak u Was wygląda zużycie oleju? U mnie jest do tej pory 2,5L/14kkm i mam obawy czy wszystko jest OK. Niby normy przewidują 0,5L/1kkm, i takie bajki również opowiada mi ASO. W starym gruchocie (Escort '97 1.6) po remoncie miałem max. 0,5L/15kkm, stąd dziwi mnie żarłoczność skodowskiego 1.8 :?
A może któryś z kolegów przechodził już bitwę z ASO odnośnie nadmiernego zużycia oleju i mógłby służyć pomocą?
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wskazówki.
Znajomy jeździ służbowym 2.0 tdi (od nowości)- i jeździ z pojemnikiem castrola - chleje olej na potęgę. Poza tym wsio ok. Że służbowe nikt nad tym szat nie rozdziera... ot dolewa się i dalej się jeździ. Poza tym nałogiem - jest wszystko ok.
Może się zmieniły standardy w stosunku do tych z lat 90-tych - i jak się mieści w normie to nie należy się martwić że eskort z 97 roku mniej oleum zużywa niż szkoda -nówka- sztuka.
hmmm..., nie chcę nikogo pouczać , ale miałem już kilka nowych aut w swoim życiu w ciągu kilku ostatnich lat i żadne nie bierze oleju..
sądzę że jednak potrzebne jest spokojne dotarcie samochodu przez jakieś 3 - 5 tyś km , jak się wytrzyma taki okres to potem naprawdę niema problemów.. ,a jak tu czytam czasami jak to się świetnie zbiera jakies 1, 8 czy inne tdi które wyjechało prosto z salony , jak zapierdziela 200km/h zaraz na drugi dzień , to sądze ze potem raczej nie powinień sie nikt dziwić ze silnik bierze olej...
Koledzy krótkie pytanie, czy w OIIFL 1.8 Tsi Ambiente zółta kontrolka od poziomu oleju powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka (w moim się nie pali) czy zapala się tylko w przypadku niskiego stanu oleju?
Mianowicie - pytanie do kolegów z 1.8TSI - jak u Was wygląda zużycie oleju? U mnie jest do tej pory 2,5L/14kkm i mam obawy czy wszystko jest OK. Niby normy przewidują 0,5L/1kkm, i takie bajki również opowiada mi ASO. W starym gruchocie (Escort '97 1.6) po remoncie miałem max. 0,5L/15kkm, stąd dziwi mnie żarłoczność skodowskiego 1.8 :?
A może któryś z kolegów przechodził już bitwę z ASO odnośnie nadmiernego zużycia oleju i mógłby służyć pomocą?
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wskazówki.
Witam. Jeśli chodzi o mój silnik (nieco większy ale podobna zasada) to przy motulu specyfic na 15kkm dolewam ok 250 ml. Wg mnie coś jest u Ciebie nie w porządku. Zapytam przy okazji: Ciężka noga?
Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
Komentarz