Zamieszczone przez kiloscar
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Witam wszystkich użytkowników tego forum. Niestety i ja muszę robić silnik ~po przejechaniu 160000km. Problem to oczywiście branie oleju. Ktoś kto miał naprawić tłoki, zepsuł je i teraz mam spory problem.
Dowiedziałem się, że mam kilka wariantów.
1. Oddać auto do serwisu i zapłacić za naprawę 25.000 PLN - tak mi powiedzieli w autoryzowanym serwisie.
2. Kupić nowe tłoki, te które są fabrycznie wadliwe, czyli mają lipne pierścienie. Czyli przejechać 100-150.000km i problem z olejem powraca
3. Kupić tłoki z korbowodami co kosztuje na pewno ponad 8000 PLN
4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt
rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA
Jeśli ktoś mógłby mi doradzić, podać jakieś przydatne linki, to byłbym bardzo wdzięczny. Najbliżej mi do tej 4 opcji, tylko problem w tym, że temat jest dla mnie nowy i potrzebuję porady.
Komentarz
-
-
Też brałem tę opcję pod uwagę. Miałem już nawet wstępnie zamówione nowe tłoki firmy Kolbenschmidt w cenie 1800 zł/kpl. Dowiedziałem się jednak, że nowe tłoki nie pasują do starych korbowodów (takie info znajdziesz w tym wątku na wcześniejszych stronach) i nowe tłoki trzeba zamówić wraz z nowymi korbowodami.Zamieszczone przez jaro7519754. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt
rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA
Najbliżej mi do tej 4 opcji
U mnie skończyło się na przeróbce starych tłoków i założeniu nowych pierścieni.
Komentarz
-
-
Na końcu tego artykułu http://magazynauto.interia.pl/porady...si,nId,1864800 autor napisał, że robią te tłoki i stare korbowody pasują.
Tylko nie wiem jak to namierzyć
Biorę pod uwagę jeszcze taką możliwość, że kupię stare , używane tłoki i dam ponownie do obróbki. Problem w tym, że nie za bardzo wiem gdzie mi to dobrze zrobią.
Ostatni specjalista od tokarki po prostu zmasakrował mi je.
Jest ktoś kto robi podobne rzeczy ale się do TSI nie podjął, bo nie miał jak tego zamocować w tokarce.
Komentarz
-
-
jaro751975, na 99% tłoki z twojego silnika będą do przeróbki i do wymiany będą tylko pierścienie. Naprawa polegała będzie na przetoczeniu kanału pod pierścień olejowy.
zadzwoń do firmy Krasnobradzka Racing w Warszawie to przerobią wszystko jak należy.
Krasnobrodzka Racing
Silniki wyścigowe
ul. Krasnobrodzka 5
03-214 Warszawa
Tel.: 22 674 15 11
Kom.: 693 46 32 93
e-mail: [email protected]
od 25 strony wątku masz wszystkie informacje dotyczące całej naprawy wraz z numerami części i cenami. Ja już zrobiłem po remoncie 25 tys km i silnik oleju nie pobiera.
Komentarz
-
-
Dziękuję za adres. W moim przypadku do 140.000km było z olejem ok, ale w okolicach 160000km dolewałem po litrze na 500km. na dzień dzisiejszy problem w moim wypadku polega na tym, że oddałem auto do mechanika który zlecił poszerzenie tych rowków. .Kiedy je zaczął mierzyć to okazało się, że są spartolone. Rowek krzywy. Dał do poprawy i wsadził większy pierścień, ale po kilkunasty km. zalało świece.
Obawiam się, że z tych tłoków nic już nie będzie. Jeśli chodzi o robociznę i zwrot za pierścienie to mi to zwrócą, ale na tłoki to pewnie musiałbym iść do adwokata.
Chyba będę musiał zacisnąć zęby i wydać te ??? tyś na tłoki i korbowody z nowej serii.
jeśli ktoś miałby namiary na sklep w którym mógłbym to kupić w rozsądnej ( o ile to można tak nazwać) cenie i terminie dostawy to z góry dziękuję .
Komentarz
-
-
W ASO nie rób remontu, bo widać, że chcą Cię skroić na ładną sumkę. U mnie krzyknęli 13000 zł i była to ponoć dobra wola producenta. Pokazałem im środkowy palec i zrobiłem remont za połowę tej kwoty i wymieniłem dodatkowo kompletny rozrząd.Zamieszczone przez jaro751975Oddać auto do serwisu i zapłacić za naprawę 25.000 PLN - tak mi powiedzieli w autoryzowanym serwisie.
Komentarz
-
-
jaro751975, spróbuj tutaj
Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych
zadzwoń lub napisz do nich
kpl. tłoków z nowej serii firmy Kolbenschmidt do 1.8 tsi CDAA zaproponowano mi tam za połowę tego, co musiałbym wydać za te częsci w ASO...
o korbowodach nie rozmawiałem... bo postanowiłem przerobić stare tłoki.
Komentarz
-
-
Dziękuję za to info. Zadzwoniłem do tego sklepu i zamówiłem ostatnie cztery szt. tłoków tuningowychZamieszczone przez klarusjaro751975, spróbuj tutaj
Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych
zadzwoń lub napisz do nich
kpl. tłoków z nowej serii firmy Kolbenschmidt do 1.8 tsi CDAA zaproponowano mi tam za połowę tego, co musiałbym wydać za te częsci w ASO...
o korbowodach nie rozmawiałem... bo postanowiłem przerobić stare tłoki.
Zapłaciłem 1600 zł. czyli 400zł. za szt.
Obsługa sklepu profesjonalna a dostawa szybka.
Jeszcze raz wielgachne dzięki. Teraz tylko czekanie na info od mechanika że gotowe i wszystko wróci do normy
Komentarz
-
-
to już są mocne pierścienie i są w komplecie. Dam info na forum po odbiorze auta. Ciekawe czy moc w qcykach będzie większa, jak mi to powiedział mechanik, ale o tym dowiedziałem się dopiero kiedy dałem tłoki mechanikowi. Do tej pory 160 koni było dla mnie wystarczające, ale tak z 10 więcej, było by dla mnie jakimś zadośćuczynieniem za poniesione straty pieniężne, ale przede wszystkim moralne, bo zacząłem kląć jak szewcZamieszczone przez chaberrDaj znac czy wszystko okej pasuje i jak się kształtuje ostateczny koszt. A co z pierścieniami?
;
Komentarz
-
-
jo, bo to tak działa... długo, długo zużywa niewiele (myślisz już sobie - mnie to ominie), a tu nagle buum i dupa, zużycie rośnie lawinowo... a Volkswagen pisze potem, że to sporadyczne wypadki, bo przecież do 100 tys. km. zazwyczaj zużycie nie przekracza książkowych 0,5l/1000 a potem nagle jeb... :evil:Zamieszczone przez chrzanekDo jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys.
chrzanek, co robisz? przeróbka czy wymiana tłoków?
Komentarz
-
-
Na razie rachunek sumienia i portfela ale na 90% "Krasnobrodzka System".Zamieszczone przez klarusjo, bo to tak działa... długo, długo zużywa niewiele (myślisz już sobie - mnie to ominie), a tu nagle buum i dupa, zużycie rośnie lawinowo... a Volkswagen pisze potem, że to sporadyczne wypadki, bo przecież do 100 tys. km. zazwyczaj zużycie nie przekracza książkowych 0,5l/1000 a potem nagle jeb... :evil:Zamieszczone przez chrzanekDo jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys.
chrzanek, co robisz? przeróbka czy wymiana tłoków?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro751975to już są mocne pierścienie i są w komplecie. Dam info na forum po odbiorze auta. Ciekawe czy moc w qcykach będzie większa, jak mi to powiedział mechanik, ale o tym dowiedziałem się dopiero kiedy dałem tłoki mechanikowi. Do tej pory 160 koni było dla mnie wystarczające, ale tak z 10 więcej, było by dla mnie jakimś zadośćuczynieniem za poniesione straty pieniężne, ale przede wszystkim moralne, bo zacząłem kląć jak szewcZamieszczone przez chaberrDaj znac czy wszystko okej pasuje i jak się kształtuje ostateczny koszt. A co z pierścieniami?
;
a co to za tłoki tuningowe co dodają mocy? :lol: ....kute? o co kaman? :roll:
na tej stronie mają po 400 zł /szt w ofercie tłoki do 2.0 TSI/TFSI i z opisu wynika ze pasują do EA 888 i EA 113...a z tego co wiem to raczej nie są to zamienne czesci pomiędzy tymi modelami :wink:
Komentarz
-
-
Kiedy był wyprodukowany twój 1,8 TSI CDAA? Przed jesienią 2011, czy już później?Zamieszczone przez chrzanekNo więc dopadło i mnie.Do jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys. :shock:
Od wczoraj czeszka stoi pozbawiona serca. :x
Ponoć na jesień 2011 miała być poprawiona trwałość (grubość) tych wadliwych pierścieni...1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
Komentarz