Witam,
Właśnie jestem po reanimacji mojej O. II i mam problem wszystko zostało wymienione (prowadnice, uszczelniacze ....), tłoki zrobione w Krasnobrodzka i do 1000KM był spokój przy 1800KM pociągnął 0,7 l i niestety ciągnie nadal po 250 KM miałem ok 0,3 l mniej. O CO CHODZI ?? HELP ??
Witam,
Właśnie jestem po reanimacji mojej O. II i mam problem wszystko zostało wymienione (prowadnice, uszczelniacze ....), tłoki zrobione w Krasnobrodzka i do 1000KM był spokój przy 1800KM pociągnął 0,7 l i niestety ciągnie nadal po 250 KM miałem ok 0,3 l mniej. O CO CHODZI ?? HELP ??
To chyba pierwszy taki przypadek
Nie masz gdzieś wycieków? Może problem tkwi w montażu wszystkiego po naprawie. Wróciłbym z tym problemem do mechanika, który rozbierał silnik. No chyba pierścieni na odwrót nie założyli. One są "kierunkowe" z oznaczeniem "góra" i "dół".
Czy Krasnobrodzka daje jakąś gwarancję na km bądź okres?
Z założenia jest odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową lub rejkomia, jeśli bierzesz fakturę na firmę. No ale dotyczy to samej przeróbki tłoków i nowych pierścieni, a nie poprawności demontażu i montażu silnika. Tu jest niestety ten problem, że naprawiasz samochód de facto w dwóch różnych warsztatach jednocześnie.
klarus, myślisz, że mechanik "nie sprostał wyzwaniu"? nie znalazłem nic jakoby z Krasnobrodzkiej coś nie było dobrze zrobione, mają dobrą renomę, nawet mój mechanik robiący auta z dala od zgiełku dużych miast do nich wysyła do przeróbek różne części, powiedział, że w Polsce sa jednymi z najlepszych.
redwater, chyba nawet w tym temacie było wklejane jak za pomocą komputera odczytać wysunięcie napinacza łańcucha. Ciężko mi coś więcej napisać bo aktualnie z laptopa piszę i obsuga sprawia mi problemy ops: . To chyba mirek_p11, wklejał manual co i jak
redwater, skoro się nie pomylilem to nienajgorzej z moją pamięcią. U mnie tez pokazuje 0, ale zanim wyminilem pompie to cos od czasu do czasu jęczało, teraz cisza 8)
rezon, kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )
Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza
0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.
Rano nie rano, pewnie chodzi o to, zeby silnik byl zimny. Jeczy przez chwile nie wiem co, moze pompa, jest to doslownie sekunda po odpaleniu. Moze tez jakis napinacz paska klinowego do alternatora i klimy, bo widze rolka od tego napinacza juz dosc dobrze zmeczona. Obstawiam na ten napinacz paska klinowego, pewnie lozysko sie konczy.
Ciekawe, czy VW w końcu coś z tym zrobi ?
Najchętniej o temacie zapominają i wprowadzają po cichu poprawione modele, tylko docelowo kto za to płaci :?: :evil:
dołączyłem do czytania tego wątku jak była strona 28 mam albo mialem ten sam problem co użytkownicy tego forum pobieranie ok 1l oleju na 1000 km nie wiem czy sobie z nim nie poradzilem w sposób nieinwazyjny zalałem nieszczesny silnik 1.8 tsi CDAA olejem shell racing 10W60 i jak na razie jestem w szoku po zrobieniu 4500 od zmiany wlałem niecały litr. Jeżdze dalej jak nic nie bedzie sie dzialo dam znac. Zaprzyjaźniony mechanik polecił mi ten olej i mówił że castrol strasznie zszedł na psy zreszta sami widzicie jak go lejecie do silników on jest rzadki jak woda. pozdrawiam
pepino, twój mechanik pomylił silnik 1.8T z 1.8 TSI. W starym silniku 1.8 T zalecanym olejem jest 5W30, ale dopuszczone są oleje wyższej lepkości. Najwyższą lepkością dopuszczoną jest SAE 10W60. W nowej konstrukcji TSI nie mającej nic wspólnego ze starym 1.8 T nie polecam stosowania takiego gęstego oleju. W linku masz opis dlaczego.
fakt silnik 1.8 t piekna sprawa mialem taki w poprzednim seacie toledo byla to wersja 180 KM no i po przebiegu rzedu ok 250 tys km olej rzadko dolewalem
docelowo będziesz musiał i tak remont zrobić. Ja przed remontem przeprowadziłem czyszczenie środkami Forte nwe ( ukł. zasilania paliwa, ukł. smarowania, ukł. dolotowy ), zmieniłem olej na 5W50 i efekt był taki że olej znikał w mniejszym stopniu, ale tylko do przebiegu ok. 2000-3000 km. Później wciągął coraz więcej. Ewidentnie winę ponoszą wadliwe tłoki z pierścieniami i lepiej odkładaj na remont. A przed zimą wylej 10W60 i zalej np. 5W40
Komentarz