[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marceliannn
    Classic
    • 2015
    • 22

    mirek_p11, wymienialem juz chyba wszystko co konieczne po zakupie m.in.rozrzad kompletny poza piercieniami oczywiscie dzieki za info

    Komentarz

    • rfhawk
      Classic
      • 2015
      • 5

      Witam,
      Właśnie jestem po reanimacji mojej O. II i mam problem wszystko zostało wymienione (prowadnice, uszczelniacze ....), tłoki zrobione w Krasnobrodzka i do 1000KM był spokój przy 1800KM pociągnął 0,7 l i niestety ciągnie nadal po 250 KM miałem ok 0,3 l mniej. O CO CHODZI ?? HELP ??

      Komentarz

      • krzys301
        Ambiente
        • 2007
        • 244
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        u mnie wymienili tłoki, pierścienie i spokój

        Komentarz

        • Marceliannn
          Classic
          • 2015
          • 22

          Czy Krasnobrodzka daje jakąś gwarancję na km bądź okres?

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            raczej nie, ale możesz zawsze zapytać czy jest gwarancja na usługę

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • voytek
              Rider
              • 2010
              • 480
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez rfhawk
              Witam,
              Właśnie jestem po reanimacji mojej O. II i mam problem wszystko zostało wymienione (prowadnice, uszczelniacze ....), tłoki zrobione w Krasnobrodzka i do 1000KM był spokój przy 1800KM pociągnął 0,7 l i niestety ciągnie nadal po 250 KM miałem ok 0,3 l mniej. O CO CHODZI ?? HELP ??
              To chyba pierwszy taki przypadek
              Nie masz gdzieś wycieków? Może problem tkwi w montażu wszystkiego po naprawie. Wróciłbym z tym problemem do mechanika, który rozbierał silnik. No chyba pierścieni na odwrót nie założyli. One są "kierunkowe" z oznaczeniem "góra" i "dół".

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                A turbina byla sprawdzana ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez Marceliannn
                  Czy Krasnobrodzka daje jakąś gwarancję na km bądź okres?
                  Z założenia jest odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową lub rejkomia, jeśli bierzesz fakturę na firmę. No ale dotyczy to samej przeróbki tłoków i nowych pierścieni, a nie poprawności demontażu i montażu silnika. Tu jest niestety ten problem, że naprawiasz samochód de facto w dwóch różnych warsztatach jednocześnie.

                  Komentarz

                  • klarus
                    RS
                    ModeratoRS
                    • 2013
                    • 5394
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    rfhawk, osobiście wysyłałeś i odebrałeś tłoki z Krasnobrodzkiej, czy zrobił to mechanik?

                    Komentarz

                    • Marceliannn
                      Classic
                      • 2015
                      • 22

                      klarus, myślisz, że mechanik "nie sprostał wyzwaniu"? nie znalazłem nic jakoby z Krasnobrodzkiej coś nie było dobrze zrobione, mają dobrą renomę, nawet mój mechanik robiący auta z dala od zgiełku dużych miast do nich wysyła do przeróbek różne części, powiedział, że w Polsce sa jednymi z najlepszych.

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5394
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        Marceliannn, tak jakoś myślę... chyba nie tylko ja... no chyba, że to turbina, o której pisał Maicroft, ale ją też mechanik powinien sprawdzić...

                        Komentarz

                        • redwater
                          Classic
                          • 2014
                          • 36

                          Zamieszczone przez SS
                          redwater, chyba nawet w tym temacie było wklejane jak za pomocą komputera odczytać wysunięcie napinacza łańcucha. Ciężko mi coś więcej napisać bo aktualnie z laptopa piszę i obsuga sprawia mi problemy ops: . To chyba mirek_p11, wklejał manual co i jak
                          OK. dzieki, sprawdzilem. Pokazuje wartosc 0.
                          fabian 1,4 mpi '00
                          octavia 1,8 tsi '12

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            redwater, przypomnij proszę jak się to robi

                            Komentarz

                            • SS
                              RS
                              • 2010
                              • 16209
                              • Superb III (3V3)

                              redwater, skoro się nie pomylilem to nienajgorzej z moją pamięcią. U mnie tez pokazuje 0, ale zanim wyminilem pompie to cos od czasu do czasu jęczało, teraz cisza 8)
                              Pisał Sebastian

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6630
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                rezon, kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

                                Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza


                                0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • redwater
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 36

                                  Rano nie rano, pewnie chodzi o to, zeby silnik byl zimny. Jeczy przez chwile nie wiem co, moze pompa, jest to doslownie sekunda po odpaleniu. Moze tez jakis napinacz paska klinowego do alternatora i klimy, bo widze rolka od tego napinacza juz dosc dobrze zmeczona. Obstawiam na ten napinacz paska klinowego, pewnie lozysko sie konczy.
                                  fabian 1,4 mpi '00
                                  octavia 1,8 tsi '12

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Dzięki

                                    Komentarz

                                    • rfhawk
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 5

                                      Zamieszczone przez klarus
                                      Marceliannn, tak jakoś myślę... chyba nie tylko ja... no chyba, że to turbina, o której pisał Maicroft, ale ją też mechanik powinien sprawdzić...
                                      Nie wiem we wtorek zostawiam samochód do spr. i zobaczymy jak na razie spr. ciśnienie na tłokach i jest 9,5

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776



                                        artykuł na interii
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • 4tech
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4199
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          Ciekawe, czy VW w końcu coś z tym zrobi ?
                                          Najchętniej o temacie zapominają i wprowadzają po cichu poprawione modele, tylko docelowo kto za to płaci :?: :evil:
                                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                          Komentarz

                                          • pepino
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 5

                                            witam

                                            dołączyłem do czytania tego wątku jak była strona 28 mam albo mialem ten sam problem co użytkownicy tego forum pobieranie ok 1l oleju na 1000 km nie wiem czy sobie z nim nie poradzilem w sposób nieinwazyjny zalałem nieszczesny silnik 1.8 tsi CDAA olejem shell racing 10W60 i jak na razie jestem w szoku po zrobieniu 4500 od zmiany wlałem niecały litr. Jeżdze dalej jak nic nie bedzie sie dzialo dam znac. Zaprzyjaźniony mechanik polecił mi ten olej i mówił że castrol strasznie zszedł na psy zreszta sami widzicie jak go lejecie do silników on jest rzadki jak woda. pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • mirek_p11
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 6630
                                              • Volkswagen
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez pepino
                                              10W60
                                              pepino, twój mechanik pomylił silnik 1.8T z 1.8 TSI. W starym silniku 1.8 T zale­ca­nym ole­jem jest 5W30, ale dopusz­czone są oleje wyż­szej lep­ko­ści. Naj­wyż­szą lep­ko­ścią dopusz­czoną jest SAE 10W60. W nowej konstrukcji TSI nie mającej nic wspólnego ze starym 1.8 T nie polecam stosowania takiego gęstego oleju. W linku masz opis dlaczego.


                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz

                                              • pepino
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 5

                                                fakt silnik 1.8 t piekna sprawa mialem taki w poprzednim seacie toledo byla to wersja 180 KM no i po przebiegu rzedu ok 250 tys km olej rzadko dolewalem

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  docelowo będziesz musiał i tak remont zrobić. Ja przed remontem przeprowadziłem czyszczenie środkami Forte nwe ( ukł. zasilania paliwa, ukł. smarowania, ukł. dolotowy ), zmieniłem olej na 5W50 i efekt był taki że olej znikał w mniejszym stopniu, ale tylko do przebiegu ok. 2000-3000 km. Później wciągął coraz więcej. Ewidentnie winę ponoszą wadliwe tłoki z pierścieniami i lepiej odkładaj na remont. A przed zimą wylej 10W60 i zalej np. 5W40

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • pepino
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 5

                                                    czy jest znany forumowiczom jakiś warsztat na terenie dolnego ślaska który usunął by ta nieszczesna wade fabryczna?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...