[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez kiloscar
    kiedyś kumpel pisał o tym prace dyplomową i mówił mi że przy mieszaniu oleju robi sie galaretka niż olej,
    powinni zabrać mu dyplom

    Komentarz

    • kiloscar
      Drive
      • 2015
      • 82
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      tomek evo, Dzieki za wyjaśnienie widocznie coś poknocił w pracy dyplomowej :x

      rezon,

      Nie powiedziałem że zdał :szeroki_usmiech po rozmowach o oleju kontakt sie urwał bo wyjachałem
      Kiloscar

      Komentarz

      • jaro751975
        Classic
        • 2010
        • 6

        Witam wszystkich użytkowników tego forum. Niestety i ja muszę robić silnik ~po przejechaniu 160000km. Problem to oczywiście branie oleju. Ktoś kto miał naprawić tłoki, zepsuł je i teraz mam spory problem.

        Dowiedziałem się, że mam kilka wariantów.

        1. Oddać auto do serwisu i zapłacić za naprawę 25.000 PLN - tak mi powiedzieli w autoryzowanym serwisie.

        2. Kupić nowe tłoki, te które są fabrycznie wadliwe, czyli mają lipne pierścienie. Czyli przejechać 100-150.000km i problem z olejem powraca
        3. Kupić tłoki z korbowodami co kosztuje na pewno ponad 8000 PLN
        4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt

        rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA

        Jeśli ktoś mógłby mi doradzić, podać jakieś przydatne linki, to byłbym bardzo wdzięczny. Najbliżej mi do tej 4 opcji, tylko problem w tym, że temat jest dla mnie nowy i potrzebuję porady.

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5398
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          Zamieszczone przez jaro751975
          4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt

          rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA

          Najbliżej mi do tej 4 opcji
          Też brałem tę opcję pod uwagę. Miałem już nawet wstępnie zamówione nowe tłoki firmy Kolbenschmidt w cenie 1800 zł/kpl. Dowiedziałem się jednak, że nowe tłoki nie pasują do starych korbowodów (takie info znajdziesz w tym wątku na wcześniejszych stronach) i nowe tłoki trzeba zamówić wraz z nowymi korbowodami.
          U mnie skończyło się na przeróbce starych tłoków i założeniu nowych pierścieni.

          Komentarz

          • jaro751975
            Classic
            • 2010
            • 6

            Na końcu tego artykułu http://magazynauto.interia.pl/porady...si,nId,1864800 autor napisał, że robią te tłoki i stare korbowody pasują.
            Tylko nie wiem jak to namierzyć

            Biorę pod uwagę jeszcze taką możliwość, że kupię stare , używane tłoki i dam ponownie do obróbki. Problem w tym, że nie za bardzo wiem gdzie mi to dobrze zrobią.
            Ostatni specjalista od tokarki po prostu zmasakrował mi je.
            Jest ktoś kto robi podobne rzeczy ale się do TSI nie podjął, bo nie miał jak tego zamocować w tokarce.

            Komentarz

            • xcracer
              Elegance
              • 2014
              • 851
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              Kolego w tym temacie znajdziesz namiary na firmę, która zrobi Ci to wysyłkowo.
              Moja FLka:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                jaro751975, na 99% tłoki z twojego silnika będą do przeróbki i do wymiany będą tylko pierścienie. Naprawa polegała będzie na przetoczeniu kanału pod pierścień olejowy.

                zadzwoń do firmy Krasnobradzka Racing w Warszawie to przerobią wszystko jak należy.

                Krasnobrodzka Racing
                Silniki wyścigowe
                ul. Krasnobrodzka 5
                03-214 Warszawa
                Tel.: 22 674 15 11


                Kom.: 693 46 32 93

                e-mail: [email protected]

                od 25 strony wątku masz wszystkie informacje dotyczące całej naprawy wraz z numerami części i cenami. Ja już zrobiłem po remoncie 25 tys km i silnik oleju nie pobiera.

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • jaro751975
                  Classic
                  • 2010
                  • 6

                  Dziękuję za adres. W moim przypadku do 140.000km było z olejem ok, ale w okolicach 160000km dolewałem po litrze na 500km. na dzień dzisiejszy problem w moim wypadku polega na tym, że oddałem auto do mechanika który zlecił poszerzenie tych rowków. .Kiedy je zaczął mierzyć to okazało się, że są spartolone. Rowek krzywy. Dał do poprawy i wsadził większy pierścień, ale po kilkunasty km. zalało świece.

                  Obawiam się, że z tych tłoków nic już nie będzie. Jeśli chodzi o robociznę i zwrot za pierścienie to mi to zwrócą, ale na tłoki to pewnie musiałbym iść do adwokata.

                  Chyba będę musiał zacisnąć zęby i wydać te ??? tyś na tłoki i korbowody z nowej serii.
                  jeśli ktoś miałby namiary na sklep w którym mógłbym to kupić w rozsądnej ( o ile to można tak nazwać) cenie i terminie dostawy to z góry dziękuję .

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6630
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Zamieszczone przez jaro751975
                    Oddać auto do serwisu i zapłacić za naprawę 25.000 PLN - tak mi powiedzieli w autoryzowanym serwisie.
                    W ASO nie rób remontu, bo widać, że chcą Cię skroić na ładną sumkę. U mnie krzyknęli 13000 zł i była to ponoć dobra wola producenta. Pokazałem im środkowy palec i zrobiłem remont za połowę tej kwoty i wymieniłem dodatkowo kompletny rozrząd.

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • klarus
                      RS
                      ModeratoRS
                      • 2013
                      • 5398
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      jaro751975, spróbuj tutaj

                      Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych


                      zadzwoń lub napisz do nich
                      kpl. tłoków z nowej serii firmy Kolbenschmidt do 1.8 tsi CDAA zaproponowano mi tam za połowę tego, co musiałbym wydać za te częsci w ASO...
                      o korbowodach nie rozmawiałem... bo postanowiłem przerobić stare tłoki.

                      Komentarz

                      • jaro751975
                        Classic
                        • 2010
                        • 6

                        Zamieszczone przez klarus
                        jaro751975, spróbuj tutaj

                        Firma ANEK zajmuje się sprzedażą czesci do silnikow maszyn, wozkow, kutrow, statkow i samochodow osobowych jak i cieżarowych


                        zadzwoń lub napisz do nich
                        kpl. tłoków z nowej serii firmy Kolbenschmidt do 1.8 tsi CDAA zaproponowano mi tam za połowę tego, co musiałbym wydać za te częsci w ASO...
                        o korbowodach nie rozmawiałem... bo postanowiłem przerobić stare tłoki.
                        Dziękuję za to info. Zadzwoniłem do tego sklepu i zamówiłem ostatnie cztery szt. tłoków tuningowych
                        Zapłaciłem 1600 zł. czyli 400zł. za szt.
                        Obsługa sklepu profesjonalna a dostawa szybka.

                        Jeszcze raz wielgachne dzięki. Teraz tylko czekanie na info od mechanika że gotowe i wszystko wróci do normy

                        Komentarz

                        • chaberr
                          Drive
                          • 2015
                          • 43

                          Daj znac czy wszystko okej pasuje i jak się kształtuje ostateczny koszt. A co z pierścieniami?

                          Komentarz

                          • jaro751975
                            Classic
                            • 2010
                            • 6

                            Zamieszczone przez chaberr
                            Daj znac czy wszystko okej pasuje i jak się kształtuje ostateczny koszt. A co z pierścieniami?
                            to już są mocne pierścienie i są w komplecie. Dam info na forum po odbiorze auta. Ciekawe czy moc w qcykach będzie większa, jak mi to powiedział mechanik, ale o tym dowiedziałem się dopiero kiedy dałem tłoki mechanikowi. Do tej pory 160 koni było dla mnie wystarczające, ale tak z 10 więcej, było by dla mnie jakimś zadośćuczynieniem za poniesione straty pieniężne, ale przede wszystkim moralne, bo zacząłem kląć jak szewc












                            ;

                            Komentarz

                            • kimciu
                              Classic
                              • 2015
                              • 1

                              Rozumiem, że przy tych nowych tlokach korbowody pozostaną stare. W najbliższym czasie też czeka mnie przeróbka tłoków...

                              Komentarz

                              • jaro751975
                                Classic
                                • 2010
                                • 6

                                Zamieszczone przez kimciu
                                Rozumiem, że przy tych nowych tlokach korbowody pozostaną stare. W najbliższym czasie też czeka mnie przeróbka tłoków...
                                Tak. Przy tych tłokach pasują stare korbowody.

                                Komentarz

                                • klarus
                                  RS
                                  ModeratoRS
                                  • 2013
                                  • 5398
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  jaro751975,

                                  Komentarz

                                  • Franki
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 1

                                    Zamieszczone przez jaro751975
                                    4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt

                                    rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA

                                    Jak dla mnie Mahle to lepszy wybór. Części są sprawdzone, rzadko się psują. Ja wybrałbym te opcję.

                                    Komentarz

                                    • chrzanek
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 234
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      No więc dopadło i mnie.Do jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys. :shock:
                                      Od wczoraj czeszka stoi pozbawiona serca. :x

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        chrzanek, powodzenia w reanimacji

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • chrzanek
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 234
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          chrzanek, powodzenia w reanimacji
                                          Wielkie dzięki.Narazie rozważam jak uzdrowić pacjenta i czy przy okazji nie wzmocnić go .

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5398
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            Zamieszczone przez chrzanek
                                            Do jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys.
                                            jo, bo to tak działa... długo, długo zużywa niewiele (myślisz już sobie - mnie to ominie), a tu nagle buum i dupa, zużycie rośnie lawinowo... a Volkswagen pisze potem, że to sporadyczne wypadki, bo przecież do 100 tys. km. zazwyczaj zużycie nie przekracza książkowych 0,5l/1000 a potem nagle jeb... :evil:
                                            chrzanek, co robisz? przeróbka czy wymiana tłoków?

                                            Komentarz

                                            • chrzanek
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 234
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              Zamieszczone przez klarus
                                              Zamieszczone przez chrzanek
                                              Do jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys.
                                              jo, bo to tak działa... długo, długo zużywa niewiele (myślisz już sobie - mnie to ominie), a tu nagle buum i dupa, zużycie rośnie lawinowo... a Volkswagen pisze potem, że to sporadyczne wypadki, bo przecież do 100 tys. km. zazwyczaj zużycie nie przekracza książkowych 0,5l/1000 a potem nagle jeb... :evil:
                                              chrzanek, co robisz? przeróbka czy wymiana tłoków?
                                              Na razie rachunek sumienia i portfela ale na 90% "Krasnobrodzka System".

                                              Komentarz

                                              • EŁ
                                                L&K
                                                • 2004
                                                • 1168
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                Zamieszczone przez jaro751975
                                                Zamieszczone przez chaberr
                                                Daj znac czy wszystko okej pasuje i jak się kształtuje ostateczny koszt. A co z pierścieniami?
                                                to już są mocne pierścienie i są w komplecie. Dam info na forum po odbiorze auta. Ciekawe czy moc w qcykach będzie większa, jak mi to powiedział mechanik, ale o tym dowiedziałem się dopiero kiedy dałem tłoki mechanikowi. Do tej pory 160 koni było dla mnie wystarczające, ale tak z 10 więcej, było by dla mnie jakimś zadośćuczynieniem za poniesione straty pieniężne, ale przede wszystkim moralne, bo zacząłem kląć jak szewc ;

                                                a co to za tłoki tuningowe co dodają mocy? :lol: ....kute? o co kaman? :roll:

                                                na tej stronie mają po 400 zł /szt w ofercie tłoki do 2.0 TSI/TFSI i z opisu wynika ze pasują do EA 888 i EA 113...a z tego co wiem to raczej nie są to zamienne czesci pomiędzy tymi modelami :wink:

                                                Komentarz

                                                • primanus
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 82
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  Zamieszczone przez chrzanek
                                                  No więc dopadło i mnie.Do jakiś 120 tys sporadycznie 0.5 l oleum na 12-15 tys. bardziej z rozsądku niż przymusu,potem w iście imponującym tempie przy 124 tys. 1-1.2l na tys. :shock:
                                                  Od wczoraj czeszka stoi pozbawiona serca. :x
                                                  Kiedy był wyprodukowany twój 1,8 TSI CDAA? Przed jesienią 2011, czy już później?
                                                  Ponoć na jesień 2011 miała być poprawiona trwałość (grubość) tych wadliwych pierścieni...
                                                  1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                  160KM --> 221KM
                                                  250Nm --> 333Nm

                                                  Komentarz

                                                  • chrzanek
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 234
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Maj 2010 więc trafiłem w 10.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...