na dotarcie to wg mnie każdy olej jest dobry o ile tylko spełnia wymogi producenta. I tak zostanie wylany po kilku kkm, a nie po całym interwale.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Olej ma być wymieniony na syntetyk zgodny z normą przez warsztat, który dokonał naprawy silnika, mam nadzieję że spalanie wówczas wróci do tego z przed reanimacji. Pora roku oczywiście ma znaczenie ja porównuje zużycie do podobnych warunków eksploatacji jedna różnica to silnik po remoncie i olej półsyntetyczny. Dziękuje za uwagi, oczywiście dam znać jak wygląda eksploatacja wraz z kolejnymi przebiegami ( tak dla potomnych) Pytanie wynikało raczej z tego że zebrała się już jakaś spora grupa osób z swoimi octavkami po KAPIE i zapewne każdy jakieś swoje spostrzeżenia. Na marginesie dodam że strona ta daje całkiem sporą bazę wiedzy na temat naszych samochodów pozwalając na bardziej świadome ich użytkowanie.
Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych którzy dzielą się swoimi doświadczeniami>Focus II
>OII combi 1.8
Komentarz
-
-
Czy przy dużym zużyciu oleju jest widać w Octavii niebieski dym z wydechu? Mi przez ostatni miesiąc drastycznie wzrosło zużycie oleju - dzisiaj wyszło ok. 0,5 l/200 km. Ale poza okopconą na czarno okolicą rury wydechowej to żadnego innego efektu nie widać. Dzisiaj podjechałem do mechanika aby się umówić na wyciągnięcie tłoków. Odjeżdżał od niego jakiś stary golf, który ciągnął za sobą obłoki niebieskiego dymu - diagnoza pierścienie. A u mnie stwierdził, że nie widać niebieskiego dymu bo katalizator wszystko usuwa. Prawda to czy nie?
Komentarz
-
-
Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WodnikMechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
Komentarz
-
-
Wodnik, lepiej zrobić raz a dobrze niż później wracać do tematu. Głowicę proponuję zrobić ( sprawdzenie szczelności i prowadnic, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie zaworów z nagaru, planowanie to koszt ok. 600-800 zł)
Gumki zaworowe możesz kupić poza ASO
Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x 16 = 441,60 w ASO zamiennik Elring (96,16 za 16 szt.)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WodnikTłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?Zamieszczone przez robekcoolW korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez WodnikTłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?Zamieszczone przez robekcoolW korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
Komentarz
-
-
Chcialbym również wymienic pierścienie, ktoś orientuje się jakie to powinny być ?
Znalazłem taki zestaw ktoś ptwierdzi czy to są właśnie te ?
Komentarz
-
-
ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robekcoolWodnik, głowicy nie obrabiasz ?
Za przeróbkę tłoków z korbowodami wyjdzie mi 1100 zł. W tym momencie zakup nowych poprawionych tłoków wychodzi niewiele drożej, więc warto się zastanowić, która opcja lepsza.
Jeżeli faktycznie nowe tłoki posiadają poszerzone wszystkie pierścienie, a przeróbka dotyczy jedynie rowka pod pierścień olejowy, to może lepiej dorzucić te 500 zł i kupić nowe. Z drugiej strony skoro przeróbka w większości przypadków rozwiązuje problem poboru oleju, to może nie warto przepłacać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafik11ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WodnikMechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
[ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
Zamieszczone przez Pawel24Zamieszczone przez rafik11ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusZa 200 to mu może rowek poszerzą... w tłokach pod nowe pierścienie :niewiem :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 15 Kwi, 16 13:43 ]
Zamieszczone przez robekcoolZamieszczone przez WodnikMechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
[ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
Zamieszczone przez Pawel24Zamieszczone przez rafik11ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
Jakie dokładnie zmywacze ?
Robić to będę ze znajomym mechanikiem więc koszty też będą niewielkie i pewnie w %%%
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WodnikMechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.Zamieszczone przez robekcoolNie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.
Mi się wydaje, że z serwisówki wychodzi, że tak da radę, bo śruby od głowicy przechodzą przez pokrywę zaworów - link. Mechanik powiedział, że potrzebował długiego klucza chyba torxa, żeby dotrzeć do wszystkich śrub.
Dzisiaj odebrałem tłoki z Krasnobrodzkiej i poszerzyli zarówno dolny rowek tłoka jak i środkowy. Oryginalny pierścień olejowy miał 1,5 mm, a nowy ma 2,0 mm. Pierścienie dają Mahlowskie. Ale wszystko jest do złożenia tzn. trzeba spiąć korby z tłokami i założyć pierścienie. Nie żebym miał pretensje, ale uprzedzam na wszelki wypadek, żeby się ktoś nie zdziwił - tak jak ja .
Komentarz
-
-
Z calego tego naszego watku wynika, ze temat zuzycia oleju skonczyl sie po 2012 roku.
W niedziele od Piotrkowa do Siewierza mijalem sie z Superbem FL (czyli auto rocznik min 2013). Na 99% byl to wlasnie taki 1.8TSI. To auto, przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu, puszczalo niebieskawego baku, raz wiekszego, raz mniejszego.
Wiec albo turbina popouszczala olej w wydech, albo w takim mlodym roczniku ten sam problem dalej z pierscieniami :x
Komentarz
-
Komentarz