[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    na dotarcie to wg mnie każdy olej jest dobry o ile tylko spełnia wymogi producenta. I tak zostanie wylany po kilku kkm, a nie po całym interwale.

    Komentarz

    • m.b.
      Classic
      • 2010
      • 36

      Olej ma być wymieniony na syntetyk zgodny z normą przez warsztat, który dokonał naprawy silnika, mam nadzieję że spalanie wówczas wróci do tego z przed reanimacji. Pora roku oczywiście ma znaczenie ja porównuje zużycie do podobnych warunków eksploatacji jedna różnica to silnik po remoncie i olej półsyntetyczny. Dziękuje za uwagi, oczywiście dam znać jak wygląda eksploatacja wraz z kolejnymi przebiegami ( tak dla potomnych) Pytanie wynikało raczej z tego że zebrała się już jakaś spora grupa osób z swoimi octavkami po KAPIE i zapewne każdy jakieś swoje spostrzeżenia. Na marginesie dodam że strona ta daje całkiem sporą bazę wiedzy na temat naszych samochodów pozwalając na bardziej świadome ich użytkowanie.
      Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych którzy dzielą się swoimi doświadczeniami
      >Focus II
      >OII combi 1.8

      Komentarz

      • Wodnik
        Classic
        • 2010
        • 38

        Czy przy dużym zużyciu oleju jest widać w Octavii niebieski dym z wydechu? Mi przez ostatni miesiąc drastycznie wzrosło zużycie oleju - dzisiaj wyszło ok. 0,5 l/200 km. Ale poza okopconą na czarno okolicą rury wydechowej to żadnego innego efektu nie widać. Dzisiaj podjechałem do mechanika aby się umówić na wyciągnięcie tłoków. Odjeżdżał od niego jakiś stary golf, który ciągnął za sobą obłoki niebieskiego dymu - diagnoza pierścienie. A u mnie stwierdził, że nie widać niebieskiego dymu bo katalizator wszystko usuwa. Prawda to czy nie?

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          Wodnik, niebieskiego dymu nie będzie widać.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            przed remontem jak dałem w palnik to szkodnik puszczał czarno-szare bąki :diabelski_usmiech

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez mirek_p11
              przed remontem jak dałem w palnik to szkodnik puszczał czarno-szare bąki :diabelski_usmiech
              ale nie niebieskie...jak np. widać czasem ze starszych opelków przy spokojnej jeździe
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Racja... Pamiętam, że przed remontem też wypatrywałem u siebie niebieskiego i nie było...

                Komentarz

                • chrzanek
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 234
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Ja miałem dwa objawy-czarny nalot i olej na koncówkach tlumika oraz znikajace 1,5 l oleju na 1000km.

                  Dziś po 1,5 tys. sprawdziłem znów olej,nadal max na bagnecie. :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • Wodnik
                    Classic
                    • 2010
                    • 38

                    Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
                    Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
                    rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Wodnik
                      Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu. Ale nie obyło się bez wyciągnięcia silnika bo dwie ostatnie śruby znajdują się od strony skrzyni biegów i nie ma do nich dostępu.
                      Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
                      rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
                      W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia. kilka x już tak miałem.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • Wodnik
                        Classic
                        • 2010
                        • 38

                        robekcool wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Wolałem się dopytać bo to dodatkowe 300 zeta . A ta naprawa i tak pociągnie za sobą okrągłą sumkę :cry:

                        Komentarz

                        • robekcool
                          RS
                          • 2009
                          • 2041
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                          Wodnik, głowicy nie obrabiasz ?
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Wodnik, lepiej zrobić raz a dobrze niż później wracać do tematu. Głowicę proponuję zrobić ( sprawdzenie szczelności i prowadnic, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie zaworów z nagaru, planowanie to koszt ok. 600-800 zł)

                            Gumki zaworowe możesz kupić poza ASO

                            Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x 16 = 441,60 w ASO zamiennik Elring (96,16 za 16 szt.)

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2727
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez Wodnik
                              Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
                              rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
                              Zamieszczone przez robekcool
                              W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
                              Czasem się zdarza że jak się zmierzy średnicówką to korby są na złom bo i w główce i w stopie z racji zmęczenia materiału potrafi się takie jajo zrobić, że wymiana panewek, czy sworzni nic nie da :wink:

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez leonn
                                Zamieszczone przez Wodnik
                                Tłoki zawiozłem razem z korbowodami. Stwierdzili, że są luzy na tulejach sworzni tłoków i też to należy zrobić. Robił to ktoś z was?? Ja na
                                rysunku nic takiego nie widzę poza sworzniem tłoka. Może w otworze pod korbowód coś jest?
                                Zamieszczone przez robekcool
                                W korbowodzie jest tulejka, która ma luz dopuszczalny. Po jego przekroczeniu wskazane jest zamontowanie nowej, spasowanej do sworznia.
                                Czasem się zdarza że jak się zmierzy średnicówką to korby są na złom bo i w główce i w stopie z racji zmęczenia materiału potrafi się takie jajo zrobić, że wymiana panewek, czy sworzni nic nie da :wink:
                                Ale po to właśnie zleca się obróbkę zakładowi specjalistycznemu, a nie p. Heniowi z zasiedmiogórogrodu.
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • Pawel24
                                  Classic
                                  • 2016
                                  • 9

                                  Chcialbym również wymienic pierścienie, ktoś orientuje się jakie to powinny być ?
                                  Znalazłem taki zestaw ktoś ptwierdzi czy to są właśnie te ?

                                  TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard.

                                  Komentarz

                                  • rafik11
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 448

                                    ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.

                                    Komentarz

                                    • Wodnik
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 38

                                      Zamieszczone przez robekcool
                                      Wodnik, głowicy nie obrabiasz ?
                                      Mechanik stwierdził, że wymieni uszczelniacze a reszty nie rusza. Cieknie także na obudowie pompy wody, dochodzi zatem jej wymiana i paska napędzającego.
                                      Za przeróbkę tłoków z korbowodami wyjdzie mi 1100 zł. W tym momencie zakup nowych poprawionych tłoków wychodzi niewiele drożej, więc warto się zastanowić, która opcja lepsza.
                                      Jeżeli faktycznie nowe tłoki posiadają poszerzone wszystkie pierścienie, a przeróbka dotyczy jedynie rowka pod pierścień olejowy, to może lepiej dorzucić te 500 zł i kupić nowe. Z drugiej strony skoro przeróbka w większości przypadków rozwiązuje problem poboru oleju, to może nie warto przepłacać

                                      Komentarz

                                      • Pawel24
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 9

                                        Zamieszczone przez rafik11
                                        ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
                                        Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.

                                        Komentarz

                                        • robekcool
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2041
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez Wodnik
                                          Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
                                          Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.

                                          [ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
                                          Zamieszczone przez Pawel24
                                          Zamieszczone przez rafik11
                                          ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
                                          Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.
                                          Za 200 ? Spoko , tym bardziej, że 100 idzie na zmywacze. A gdzie 3-4 dniówki roboty ?
                                          www.k-mot.pl
                                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                          Autoholowanie.
                                          Robert Kulma

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5394
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            Za 200 to mu może rowek poszerzą... w tłokach pod nowe pierścienie :niewiem :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • Pawel24
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 9

                                              Zamieszczone przez klarus
                                              Za 200 to mu może rowek poszerzą... w tłokach pod nowe pierścienie :niewiem :diabelski_usmiech
                                              No tak za 200 zł zrobią poszerzenie rowka olejowego.

                                              [ Dodano: Pią 15 Kwi, 16 13:43 ]
                                              Zamieszczone przez robekcool
                                              Zamieszczone przez Wodnik
                                              Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
                                              Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.

                                              [ Dodano: Czw 14 Kwi, 16 19:15 ]
                                              Zamieszczone przez Pawel24
                                              Zamieszczone przez rafik11
                                              ja dzięki wpisowi kolegi jaro751975, który informował nas że kupił nowe tłoki ze sklepu tlokianek, zadzwoniłem do nich i potwierdzili że maja nowe tłoki które pasują do starych korbowodów i co istotne są z nowymi pierścieniami(szerszymi), bo jak się okazało vag zmienił szerokość nie tylko pierścienia olejowego ale tez pozostałych. Więc ja się zastanawiam jednak nad wymianą na te tłoki z nowymi szerszymi pierścieniami. Koszt to ok 400 zł za komplet tłok+pierścienie Sworzeń i zabezpieczenie. Fakt jest to o powiedzmy 700 zł wiecej niż przy obróce samych tłoków, ale to wydaje mi się załatwi temat.
                                              Nie chce kupować nowych tlokow skoro wymiana pierścieni wystarczy, chciałbym tylko wiedzieć czy to są te pierścienie bo mam w Poznaniu zakład który może mi to zrobić za 200 zł ale pierścienie muszę dostarczyć.
                                              Za 200 ? Spoko , tym bardziej, że 100 idzie na zmywacze. A gdzie 3-4 dniówki roboty ?
                                              200 zł idzie na poszerzenie rowków olejowych.
                                              Jakie dokładnie zmywacze ?
                                              Robić to będę ze znajomym mechanikiem więc koszty też będą niewielkie i pewnie w %%%

                                              Komentarz

                                              • Wodnik
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 38

                                                Zamieszczone przez Wodnik
                                                Mechanik w końcu wyciągnął tłoki z silnika. Głowicę zdjął w całości bez demontowania wałków rozrządu.
                                                Zamieszczone przez robekcool
                                                Nie da się tak zdemontować głowicy. Brak możliwości odkręcenia kilku śrub.
                                                To ciekawe co piszesz bo byłem i widziałem, że głowica jest w całości z obudową zaworów i wałkami rozrządu. Mechanik powiedział, że była taka możliwość i tak ją zdemontował.
                                                Mi się wydaje, że z serwisówki wychodzi, że tak da radę, bo śruby od głowicy przechodzą przez pokrywę zaworów - link. Mechanik powiedział, że potrzebował długiego klucza chyba torxa, żeby dotrzeć do wszystkich śrub.

                                                Dzisiaj odebrałem tłoki z Krasnobrodzkiej i poszerzyli zarówno dolny rowek tłoka jak i środkowy. Oryginalny pierścień olejowy miał 1,5 mm, a nowy ma 2,0 mm. Pierścienie dają Mahlowskie. Ale wszystko jest do złożenia tzn. trzeba spiąć korby z tłokami i założyć pierścienie. Nie żebym miał pretensje, ale uprzedzam na wszelki wypadek, żeby się ktoś nie zdziwił - tak jak ja .

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  Zamieszczone przez Wodnik
                                                  Ale wszystko jest do złożenia tzn. trzeba spiąć korby z tłokami i założyć pierścienie. Nie żebym miał pretensje, ale uprzedzam na wszelki wypadek, żeby się ktoś nie zdziwił - tak jak ja .
                                                  To normalne... I nikt z nas do tej pory się nie dziwił...

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Z calego tego naszego watku wynika, ze temat zuzycia oleju skonczyl sie po 2012 roku.

                                                    W niedziele od Piotrkowa do Siewierza mijalem sie z Superbem FL (czyli auto rocznik min 2013). Na 99% byl to wlasnie taki 1.8TSI. To auto, przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu, puszczalo niebieskawego baku, raz wiekszego, raz mniejszego.

                                                    Wiec albo turbina popouszczala olej w wydech, albo w takim mlodym roczniku ten sam problem dalej z pierscieniami :x
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...