Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tez miałem taką nadzieje i sprawdzałem do 1kk i do wtedy bagnet nie drgał ale zaczął i jak zobaczyłem "check oil level" to chciałem nią wjechać do wisły...szkoda, że octavii już tak nie kradną. Z AC by zwrócili i przynajmniej bym sie nie bujał z problemem;D

    Komentarz


    • Wiesz co ciężki temat,tak jak chłopaki tutaj pisali rzeczoznawca i rozkładanie silnika jeszcze raz ,chyba jedyne wyjście.
      Kiloscar

      Komentarz


      • To jest droga przez męke nie wiem czy warta tego. Rzeczoznawca swoje weźmie żeby założyć sprawę cywilną też musisz zapłacić 5% wartości sporu. A pewnie umowy nikt z nas nie spisuje kiedy oddaje auto do naprawy? Ja osobiście mam dość tego auta serwisów niezrzeszonych skody czy ASO gdzie usłyszałem przed remontem, że nie da się z tym nic zrobić. To jest traktowanie niepoważne klienta - całe szczęście że w Stanach dostaną po dupie to może się trochę nauczą. Ja teraz mam tylko jeden kierunek - powrót do mojej poprzedniej marki HONDA.

        Komentarz


        • bogus65, prawdopodobnie podczas montażu jeden pierścień nie został równomiernie ściśnięty i podczas przesuwania został uszkodzony. Jak wkładaliśmy tłok to potrzebne były co najmniej dwie osoby ( mechanik ściskał cieniuteńką żyłką pierścień i lekko przesuwał tłok a ja kontrolowałem czy równomiernie tłok wchodzi w cylinder. Oczywiście można pierścienie zamontować specjalnym urządzeniem, ale nie jest to już tak dokładna metoda. Podczas montażu należy też zwrócić uwagę, aby miejsce łączenia sprężyny znalazło się w miejscu zamka pierścienia. Po zamontowaniu należy pierścienie obrócić w rowkach tłoka tak aby zamki sąsiednich pierścieni były względem siebie przestawione.

          Podjedź do warsztatu i niech rozbierają silnik, bo inny olej nic nie zmieni.

          [ Dodano: Pon 16 Lis, 15 22:34 ]
          Kilka dodatkowych informacji z forum RU. Może się komuś przyda.

          Замена цепи ГРМ 1.8 / 2.0 TFSI

          Масложор: почему турбомоторы Volkswagen подъедают масло

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz


          • Narazie spróbuje załatwić sprawę polubownie i zgłoszę problem obydwu firmom ażeby wypowiedziały się jak sprawę załatwić...bo naprawa udała się w 2/3 i nie wiadomo jaka będzie dalsza trwałość tego zabiegu. Wydałem dość duże pieniądze i nie zostawię tego bez echa. Jeżeli woli współpracy nie będzie wtedy zacznę od RPK i zobaczymy co on mi doradzi...

            Komentarz


            • tak czytam te wszystkie posty oczywiście jestem jednym z was szczęśliwcem tego silnika i zastanawiam się albo bardzie oczekuje waszej porady co w takie sytuacji zrobić?W moim modelu konsumpcja oleju na poziomie 700ml na 1000km i pewnie będzie co raj gorzej nalatane ma już 157 tyś.Pytanie co robić dalej mechanik o którego serwisuje furę wstępnie wycenił wymianę pierścieni na poziomie 4 tyś.Tylko waham się co zrobić czy podjąć ryzyko i wymienić pierścienie które nie gwarantują spadku apetytu na olej w pewnym stopniu ograniczy czy po prostu pozbyć się czeszki co łatwym zadaniem nie będzie ponieważ opinia na temat tego motoru poszła w świat co radzicie zrobić ???

              Komentarz


              • Na Twojm miejscu bym to naprawiał, albo kupił nowy słupek z 2012 roku.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • misiek180601, zdecydowanej większości z nas naprawa pomogła...
                  Maciek
                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                  Zapraszamy....

                  Komentarz


                  • misiek180601, jak masz dobrego mechanika to zrób remont silnika. Oczywiście możesz sprzedać auto, ale jeżeli podczas sprzedaży nie poinformujesz kupującego o nadmiernym zużyciu oleju to możesz mieć później kłopoty i ponieść znacznie większe koszty ( koszty sądowe i naprawy np. w ASO )

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz


                    • Ja jestem w trakcie naprawy silnika.
                      Szkodnik w warsztacie ma właśnie rozbierany silnik. Czekam na telefon, żeby zapakować graty i wysłać do Warszawy.
                      misiek180601, przy 157 tys. miałem podobne zużycie. Teraz mam 174 tys. i zużycie na poziomie 1,8 l na 1000 km. Nie ma co czekać.

                      [ Dodano: Pią 20 Lis, 15 12:55 ]
                      Był telefon, odebrałem i spakowałem już części. Czekam na kuriera.
                      Już wiadomo, że do wymiany będzie też rozrząd - łańcuch zaczął już trzeć o obudowę. Napinacz zostaje - wymieniony w ASO Skoda przy 158 tys.
                      W sumie mogłem przed spakowaniem porobić zdjęcia i pokazać tutaj - denka tłoków czarne, zawory w głowicy czarne - generalnie wszystko zasyfione spalanym olejem.

                      Zakładam, że przesyłka dotrze w poniedziałek. 3 dni na robotę i powrót (wg Krasnobrodzka Racing). W czwartek lub piątek początek składania silnika. Uruchomienie w pierwszym tygodniu grudnia - mam nadzieję :wink:

                      Pytanko do tych, co są już po leczeniu:
                      Jak z olejem po remoncie? Czy i jak docieraliście?

                      Pozdrawiam.

                      Komentarz


                      • u mnie po remoncie 8tyś żadnych problemów oraz dolewek,co do docierania akurat tak sie trafiło że miałem wyjazd do Francji wiec autostrada i 1600 km
                        Kiloscar

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez kiloscar
                          u mnie po remoncie 8tyś żadnych problemów oraz dolewek,co do docierania akurat tak sie trafiło że miałem wyjazd do Francji wiec autostrada i 1600 km
                          Źle się wyraziłem, przepraszam.
                          Chodziło mi o rodzaj zastosowanego oleju (producent, lepkość), po jakim dystansie wymiana i czy na inny olej?
                          Z docieraniem: jaki dystans? jakie maksymalne obroty w tym czasie?

                          Komentarz


                          • Reptal, przez 1000 km nie przekraczałem 3000 obr. Kolejne 1000 km zwiększyłem obroty max do 4000 obr. Od 2000 km od remontu ogień na tłoki :diabelski_usmiech

                            po remoncie zalany olej 5W40 Mobil 1 a po okresie docierania 5W30 Motul X-Clean+, obecnie 0W40 Ravenol

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz


                            • nawiązując do mojego wątku co obejmował wasz remont ?? ja w kwocie 4tyś mam wymianę rozrządu oraz zrobienie dodatkowego lub pogłębienie obecnego rowka na pierścienie wymiana pierścieni i chyba szlif nie dopytywałem o szczegóły bo twierdziłem że jeszcze daleka droga a ostatnia konsumpcja oleju mówi że będzie chyba szybciej ??

                              Komentarz


                              • misiek180601, gdzie będziesz robił remont? i gdzie ci tak skalkulowali? u Kolasiński w Gliwicach?
                                Maciek
                                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                Zapraszamy....

                                Komentarz


                                • klarus widzę że jesteś dobrze zorientowany) tak wycena wstępna była u kolasinskiegp

                                  Komentarz


                                  • misiek180601, to cofnij się o 2 strony w tym wątku na stronę 46... koledze jarekkas po remoncie u Kolasiński zużywa oleju 1-1,5 l/1000 km... pieniądze w błoto
                                    Maciek
                                    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                    Zapraszamy....

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez misiek180601
                                      nawiązując do mojego wątku co obejmował wasz remont
                                      Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł
                                      Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł
                                      Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300-600 zł
                                      Robocizna ok. 2000-3000 zł


                                      Wykaz części ASO :

                                      Pierścień tłokowy 06H198151C x4 - 322,74x4 = 1290,96 zł
                                      Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
                                      Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
                                      Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
                                      Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
                                      Oring N 91000101 7,11 zł
                                      Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
                                      Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
                                      Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
                                      Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
                                      Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
                                      Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
                                      Napinacz 06K109467K 213,76 zł
                                      Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
                                      Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
                                      Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
                                      Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
                                      Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
                                      Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
                                      Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
                                      Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
                                      Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
                                      Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
                                      Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
                                      Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
                                      Filtr oleju 45 zł

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • mirek_p11, pierścienie z części ASO możesz wykreślić
                                        Maciek
                                        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                        Zapraszamy....

                                        Komentarz


                                        • klarus no to jestem w kaczej dupie nie mam pojęcia gdzie teraz na wchodzi w grę jakiś inny warsztat ?? generalnie z jego usług jestem zadowolony

                                          Komentarz


                                          • misiek180601, napisz do kolegi dorian
                                            Forum - Octavia Club Polska
                                            on robił w
                                            Mechanik samochodowy Katowice, Śląsk | Warsztat samochodowy 4GT
                                            i z tego co mi pisał pól roku temu był z efektu zadowolony...
                                            czy nadal jest wszystko w porządku, to trzeba go zapytać...
                                            jak napisałem do niego na PW odpisał natychmiast
                                            Maciek
                                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                            Zapraszamy....

                                            Komentarz


                                            • klarus, podałem ogólnie co jest potrzebne do przeprowadzenia remontu silnika CDAA. Oczywiście jak ktoś wysyła tłoki do Krasnobradzka Racing to może pierścienie pominąć.

                                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                              Fotki
                                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                              Fotki

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez klarus
                                                misiek180601, napisz do kolegi dorian
                                                Forum - Octavia Club Polska
                                                on robił w
                                                Mechanik samochodowy Katowice, Śląsk | Warsztat samochodowy 4GT
                                                i z tego co mi pisał pól roku temu był z efektu zadowolony...
                                                czy nadal jest wszystko w porządku, to trzeba go zapytać...
                                                jak napisałem do niego na PW odpisał natychmiast
                                                Dalej wszystko ok, rok minal, 40tys km i zapomnialem kompletnie o temacie oleju

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez klarus
                                                  Niech się chwalą ci, którzy mają silniki z lat 2009 - 2011 i choroba olejowa ich ominęła :!: , ale przy okazji niech podają przebieg...
                                                  ja mam produkcje silnika sierpień 2010, nalatane 50kkm, śmigam na Amsoil 5w40 i przy każdej zmianie robię płukankę.. auto po programie

                                                  od ostatniej dolewki objeździłem Bieszczady, pośmigałem na autostradach ( dało to 3/4 przebiegu) oraz mocno zakorkowane miasto Łódź (1/4 przebiegu) - łącznie jakieś 2500km.. wczoraj spojrzałem na bagnet i dolałem 100ml oleju, nie dla tego że trzeba było tylko by na bagnecie ciągle był poziom max.

                                                  Odpukać na tą chwile nie jest najgorzej, choć i tak nie mogę się do tego sprawdzania stanu cieczy na bagnecie przyzwyczaić - w poprzedniej maździe 6 nawet nie pamiętam gdzie znajdował się bagnet, w pasku znajdę go juz po omacku ;]
                                                  B6 1.8 TSI powered by GOODHOPE TEAM
                                                  180KM --> 221KM
                                                  285NM --> 328NM

                                                  Komentarz


                                                  • zrób 1 tys tylko po mieście i wtedy sprawdź. :wink:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X