Tez miałem taką nadzieje i sprawdzałem do 1kk i do wtedy bagnet nie drgał ale zaczął i jak zobaczyłem "check oil level" to chciałem nią wjechać do wisły...szkoda, że octavii już tak nie kradną. Z AC by zwrócili i przynajmniej bym sie nie bujał z problemem;D
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
To jest droga przez męke nie wiem czy warta tego. Rzeczoznawca swoje weźmie żeby założyć sprawę cywilną też musisz zapłacić 5% wartości sporu. A pewnie umowy nikt z nas nie spisuje kiedy oddaje auto do naprawy? Ja osobiście mam dość tego auta serwisów niezrzeszonych skody czy ASO gdzie usłyszałem przed remontem, że nie da się z tym nic zrobić. To jest traktowanie niepoważne klienta - całe szczęście że w Stanach dostaną po dupie to może się trochę nauczą. Ja teraz mam tylko jeden kierunek - powrót do mojej poprzedniej marki HONDA.
Komentarz
-
-
bogus65, prawdopodobnie podczas montażu jeden pierścień nie został równomiernie ściśnięty i podczas przesuwania został uszkodzony. Jak wkładaliśmy tłok to potrzebne były co najmniej dwie osoby ( mechanik ściskał cieniuteńką żyłką pierścień i lekko przesuwał tłok a ja kontrolowałem czy równomiernie tłok wchodzi w cylinder. Oczywiście można pierścienie zamontować specjalnym urządzeniem, ale nie jest to już tak dokładna metoda. Podczas montażu należy też zwrócić uwagę, aby miejsce łączenia sprężyny znalazło się w miejscu zamka pierścienia. Po zamontowaniu należy pierścienie obrócić w rowkach tłoka tak aby zamki sąsiednich pierścieni były względem siebie przestawione.
Podjedź do warsztatu i niech rozbierają silnik, bo inny olej nic nie zmieni.
[ Dodano: Pon 16 Lis, 15 22:34 ]
Kilka dodatkowych informacji z forum RU. Może się komuś przyda.
Komentarz
-
-
Narazie spróbuje załatwić sprawę polubownie i zgłoszę problem obydwu firmom ażeby wypowiedziały się jak sprawę załatwić...bo naprawa udała się w 2/3 i nie wiadomo jaka będzie dalsza trwałość tego zabiegu. Wydałem dość duże pieniądze i nie zostawię tego bez echa. Jeżeli woli współpracy nie będzie wtedy zacznę od RPK i zobaczymy co on mi doradzi...
Komentarz
-
-
tak czytam te wszystkie posty oczywiście jestem jednym z was szczęśliwcem tego silnika i zastanawiam się albo bardzie oczekuje waszej porady co w takie sytuacji zrobić?W moim modelu konsumpcja oleju na poziomie 700ml na 1000km i pewnie będzie co raj gorzej nalatane ma już 157 tyś.Pytanie co robić dalej mechanik o którego serwisuje furę wstępnie wycenił wymianę pierścieni na poziomie 4 tyś.Tylko waham się co zrobić czy podjąć ryzyko i wymienić pierścienie które nie gwarantują spadku apetytu na olej w pewnym stopniu ograniczy czy po prostu pozbyć się czeszki co łatwym zadaniem nie będzie ponieważ opinia na temat tego motoru poszła w świat co radzicie zrobić ???
Komentarz
-
-
Ja jestem w trakcie naprawy silnika.
Szkodnik w warsztacie ma właśnie rozbierany silnik. Czekam na telefon, żeby zapakować graty i wysłać do Warszawy.
misiek180601, przy 157 tys. miałem podobne zużycie. Teraz mam 174 tys. i zużycie na poziomie 1,8 l na 1000 km. Nie ma co czekać.
[ Dodano: Pią 20 Lis, 15 12:55 ]
Był telefon, odebrałem i spakowałem już części. Czekam na kuriera.
Już wiadomo, że do wymiany będzie też rozrząd - łańcuch zaczął już trzeć o obudowę. Napinacz zostaje - wymieniony w ASO Skoda przy 158 tys.
W sumie mogłem przed spakowaniem porobić zdjęcia i pokazać tutaj - denka tłoków czarne, zawory w głowicy czarne - generalnie wszystko zasyfione spalanym olejem.
Zakładam, że przesyłka dotrze w poniedziałek. 3 dni na robotę i powrót (wg Krasnobrodzka Racing). W czwartek lub piątek początek składania silnika. Uruchomienie w pierwszym tygodniu grudnia - mam nadzieję :wink:
Pytanko do tych, co są już po leczeniu:
Jak z olejem po remoncie? Czy i jak docieraliście?
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kiloscaru mnie po remoncie 8tyś żadnych problemów oraz dolewek,co do docierania akurat tak sie trafiło że miałem wyjazd do Francji wiec autostrada i 1600 km
Chodziło mi o rodzaj zastosowanego oleju (producent, lepkość), po jakim dystansie wymiana i czy na inny olej?
Z docieraniem: jaki dystans? jakie maksymalne obroty w tym czasie?
Komentarz
-
-
nawiązując do mojego wątku co obejmował wasz remont ?? ja w kwocie 4tyś mam wymianę rozrządu oraz zrobienie dodatkowego lub pogłębienie obecnego rowka na pierścienie wymiana pierścieni i chyba szlif nie dopytywałem o szczegóły bo twierdziłem że jeszcze daleka droga a ostatnia konsumpcja oleju mówi że będzie chyba szybciej ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek180601nawiązując do mojego wątku co obejmował wasz remont
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300-600 zł
Robocizna ok. 2000-3000 zł
Wykaz części ASO :
Pierścień tłokowy 06H198151C x4 - 322,74x4 = 1290,96 zł
Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
Oring N 91000101 7,11 zł
Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
Napinacz 06K109467K 213,76 zł
Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
Filtr oleju 45 zł
Komentarz
-
-
misiek180601, napisz do kolegi dorian
on robił w
Jesteśmy solidną firmą z doświadczeniem i tradycjami. Specjalizujemy się w mechanice samochodowej. Serdecznie zapraszamy na nasza stronę!
i z tego co mi pisał pól roku temu był z efektu zadowolony...
czy nadal jest wszystko w porządku, to trzeba go zapytać...
jak napisałem do niego na PW odpisał natychmiast
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusmisiek180601, napisz do kolegi dorian
on robił w
Jesteśmy solidną firmą z doświadczeniem i tradycjami. Specjalizujemy się w mechanice samochodowej. Serdecznie zapraszamy na nasza stronę!
i z tego co mi pisał pól roku temu był z efektu zadowolony...
czy nadal jest wszystko w porządku, to trzeba go zapytać...
jak napisałem do niego na PW odpisał natychmiast
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klarusNiech się chwalą ci, którzy mają silniki z lat 2009 - 2011 i choroba olejowa ich ominęła :!: , ale przy okazji niech podają przebieg...
od ostatniej dolewki objeździłem Bieszczady, pośmigałem na autostradach ( dało to 3/4 przebiegu) oraz mocno zakorkowane miasto Łódź (1/4 przebiegu) - łącznie jakieś 2500km.. wczoraj spojrzałem na bagnet i dolałem 100ml oleju, nie dla tego że trzeba było tylko by na bagnecie ciągle był poziom max.
Odpukać na tą chwile nie jest najgorzej, choć i tak nie mogę się do tego sprawdzania stanu cieczy na bagnecie przyzwyczaić - w poprzedniej maździe 6 nawet nie pamiętam gdzie znajdował się bagnet, w pasku znajdę go juz po omacku ;]B6 1.8 TSI powered by GOODHOPE TEAM
180KM --> 221KM
285NM --> 328NM
Komentarz
-
Komentarz