ja mam dokładnie tak jak olus. Raz na 10-12 tysi musze zajrzeć pod maskę i dolać około 0,5 - 0,7l. Co ciekawe, że jak brakuje 0,7 litra to miarka pokazuje już stan bliski minimum, po dolaniu jest już maks...
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez KiLeRrosSZgadza się, QG1, long life - dokładnie Mobil ESP Formula 5W-30 Fully Synthetic, zgodny z VW 504 00. Do tej pory (u mnie na wsi - miasto 100tys.) dostępny tylko w ASO po 78zł/1L, teraz udało mi się znaleźć w jeszcze jednym punkcie po 51zł/1L (mieli nowe dostawy).
jeżdżę na tym oleju, kupuję w tej hurtowni, ostatnia cena to chyba 140zł za 4 litry 8)
a zużycie oleju masz na 100% za duże chyba że pałujesz ten biedny silnik od właczenia zapłonu do wyłączenia :?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Edit:
Jeśli masz Maxi-dota to się nie powinna włączać. W razie jego braku - włącza się. Strona 36 w instrukcji [/quote]
Nie mam Maxi-dota, uwaga w instrukcji strona 36, dotyczy czerwonej lampki oleju, mi natomiast chodzi o tą żółtą ostrzegawczą.
Przejechałem ok. 12 kkm i widzę lekki ubytek oleju tak na miarce jakieś 1/2 od stanu początkowego, myślę że to jakieś 0,5 l ale nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku czyli zapaloną czerwona lampką bo zazwyczaj wtedy jest już po ptokach.
Koledzy z 1.8 Tsi Ambiente może ktoś to sprawdzić jak jest u Was z tą żółta lampka od oleju.west OII FL Combi 1.8 Tsi
Komentarz
-
-
lampka alarmowa poziomu oleju zapala się jak poziom oleju na bagnecie jest poniżej zakresu pomiarowego albo i jeszcze niżej - u mnie się nigdy nie zapaliła, ale u znajomego w ASZcie jak się zapaliła to mówił, że miał prawie suchy bagnet :roll: więc nie oczekiwałbym jej zapalenia w momencie kiedy olej jest jeszcze pomiędzy min a max :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWZnajomy jeździ służbowym 2.0 tdi (od nowości)- i jeździ z pojemnikiem castrola - chleje olej na potęgę.
ten chleje, ale 1,8 nie powinien, to nie ma nic do rzeczy.
u mnie w BKD przy OG1 zuzywam od 05 do 3/4 litra oleju na dolewki
Zamieszczone przez leszekmwnie chcę nikogo pouczać , ale miałem już kilka nowych aut w swoim życiu w ciągu kilku ostatnich lat i żadne nie bierze oleju..
sądzę że jednak potrzebne jest spokojne dotarcie samochodu przez jakieś 3 - 5 tyś km , jak się wytrzyma taki okres to potem naprawdę niema problemówprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaczyli chleje
ten silniczek zaledwie delektuje się 8)
jakbym ja na 30Tkm miał wypijać tylko krowę tobym dawno zmienił wyznanie na islam :diabelski_usmiechprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez MisiekWAWZnajomy jeździ służbowym 2.0 tdi (od nowości)- i jeździ z pojemnikiem castrola - chleje olej na potęgę.
ten chleje, ale 1,8 nie powinien, to nie ma nic do rzeczy.
u mnie w BKD przy OG1 zuzywam od 05 do 3/4 litra oleju na dolewkiTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez MaicroftZafira 1.8 moze lykac 3,5l na 15kkm[center:a5df0a9dad]
[/center:a5df0a9dad]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cartel1Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez MaicroftZafira 1.8 moze lykac 3,5l na 15kkm
moje dwie astry chlały na potęgę, w tym jedna tak, że nie trzeba było oleum wymieniać, meriva również.
3:1?
chyba bez sensu te przekomarzanki, no nie?
jak ojciec ma O1 to też norma, te silniki z tego słyną
w FSI to nie wiem.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No i stało się. Skodzina zdechła Ale po kolei.
Myślałem, że może już jej przeszło - zrobiłem kolejne 3kkm i nie krzyczał o olej - do czasu. Znowu 0,5L poszło, czyli w sumie już zeżarła 3L/17kkm !!
Umówiłem się na próbę olejową na 03.11.2009, niestety nie dożyła. Wczoraj 31.10.2009 zdechła kilkaset metrów od domu. Zaczęła mrugać żółta ikonka silnika i pojawił się, również żółty napis "EPC". Jednocześnie silnik pracował jak na dwóch tłokach - trząsł niemiłosiernie i mocy brak. Skorzystałem ze Skoda Assistance i na razie mam czym jeździć (dali zastępcze).
Pozostaje pytanie, czy może mieć to związek z tym niebotycznym zużyciem oleju?
Obecnie muszę czekać do Pn żeby ktoś tam do niej zajrzał (ASO Kalisz Ignaszak).
P.S. Tak, noga ciężka, czasem bardzo. Ale to wszystko przez DSG, ręcznie w życiu nie chciało by mi się tyle "wajchować" biegami.kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KiLeRrosSUmówiłem się na próbę olejową na 03.11.2009, niestety nie dożyła. Wczoraj 31.10.2009 zdechła kilkaset metrów od domu. Zaczęła mrugać żółta ikonka silnika i pojawił się, również żółty napis "EPC". Jednocześnie silnik pracował jak na dwóch tłokach - trząsł niemiłosiernie i mocy brak.Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
KiLeRrosS, huhu, nieciekawie się skończyło :?
Ojca Skoda (podpis) również była chętna na olej. Nie pamiętam już dokładnie, ale pierwsze 50 tys to były ciągle dolewki. W sumie to chyba z litr miedzy wymianami. Po tym czasie się uspokoiło. Skoda przeszła z oleju 5W30 na chwilowy 5W50 (jedna wymiana) i obecnie jeździ na 5W40. Brak zuzycia oleju, a noga jest wciąż bez zmian.
Moim zdaniem, trzeba przede wszystkim uważać przy dotarciu silnika, a potem oczekiwać aż sytuacja się poprawi. Niestety. Druga sprawa to to, że VAG zaleca dość rzadkie oleje - nie wiem dlaczego. 5W30, zamiast normalnego 5W40.
A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KiLeRrosSNo i stało się. Skodzina zdechła Ale po kolei.
Myślałem, że może już jej przeszło - zrobiłem kolejne 3kkm i nie krzyczał o olej - do czasu. Znowu 0,5L poszło, czyli w sumie już zeżarła 3L/17kkm !!
Umówiłem się na próbę olejową na 03.11.2009, niestety nie dożyła. Wczoraj 31.10.2009 zdechła kilkaset metrów od domu. Zaczęła mrugać żółta ikonka silnika i pojawił się, również żółty napis "EPC". Jednocześnie silnik pracował jak na dwóch tłokach - trząsł niemiłosiernie i mocy brak. Skorzystałem ze Skoda Assistance i na razie mam czym jeździć (dali zastępcze).
Pozostaje pytanie, czy może mieć to związek z tym niebotycznym zużyciem oleju?
Obecnie muszę czekać do Pn żeby ktoś tam do niej zajrzał (ASO Kalisz Ignaszak).
P.S. Tak, noga ciężka, czasem bardzo. Ale to wszystko przez DSG, ręcznie w życiu nie chciało by mi się tyle "wajchować" biegami.
Komentarz
-
-
Najgorsze jest to, że olej uzupełniałem na 16,5kkm, bo krzyczał mi komputer, a teraz jak stoi w serwisie ma 16.839km i prawie suchy bagnet!
Świetny był jakiś serwisant, który zwrócił mi uwagę:
"wie Pan, ale oleju to się dolewa"
Nosz kurw@#%%# myślałem, że szlag mnie trafi! :klnie:
Wielokrotnie zgłaszałem problem, byłem umówiony nawet na jutro na pomiar, "w maskę Jeża".
Na szczęście Pan przyjmujący zgłoszenie gadał już w miarę do rzeczy.
Poniżej zgłoszonko awarii (nie zwracajcie uwagi na dane modelu, 1.6 FSI to błąd):
Ciekawe jaki będzie wynik działania owego serwisu.
Zamieszczone przez karpecikNo, do licha! Nowe auto....kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @
Komentarz
-
-
Psycho Dad
Opinię? Matko boska, jak rozmawiam z poznańskim Skoda Assistance to oni są w szoku, dlaczego ten warsztat w ogóle się ze mną nie kontaktuje. Jeżdżę, dzwonię, proszę się ... na razie dostałem informację, że zamówili cewkę i będą patrzeć co dalej. Jestem traktowany jak jakiś truteń! Jak się wku#$ to samochód wezmę od tych :klnie: na lawetę i do normalnego warsztatu.
Nadal utrzymują, że zawaliłem sprawę, bo nie sprawdziłem poziomu oleju i auto do nich dojechało z prawie suchą miską. Jasna cholerka - przecież na Maxi-Dotcie zwykle pojawiała się informacja o niskim stanie (tym razem nic się nie pojawiło), a w życiu bym nie pomyślał że po 300km zechla prawie cały olej :evil:
Jestem załamany poziomem obsługi i fachowością serwisu
Jeśli bym wiedział na 100% że w Łodzi, Poznaniu czy Wrocławiu są normalne ASO, to natychmiast zabieram od nich auto. Niestety nie mam pewności czy po wykosztowaniu się na lawetę nie będzie takiej samej historii...
No i oczywiście mam stracha, czy z tym poziomem oleju nie chcą czasem zwalić tego na mnie, że niby użytkownik nie dopilnował :roll: i wystąpiła awaria.kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @
Komentarz
-
Komentarz