Octavia 2 BXE. 2006. 280 tyś km. Drobne podsumowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • keneida
    Rider
    • 2010
    • 316

    Octavia 2 BXE. 2006. 280 tyś km. Drobne podsumowanie

    Trochę chciałem sie wyspowiadać.
    Zakupiłem w 2010 auto miało 4 lata i 180 tyś km.
    Na dzień dobry była naprawa wiązki parkowania z tyłu. Potem poprawa albo naprawa rurki do tylniego spryskiwacza. Prawdopodobnie z rurki ciekło na wiązke i się popsuło.

    Jakoś 230 tyś trzeba było uszczelnić rurkę od klimy bo gubiło czynnik.
    250 tyś - sprzęgło i dwumasa. Z dokumentacji wynika, że pierwszy raz.
    W miedzyczasie zepsuła się wycieraczka z tyłu - padł silniczek
    270 tyś - zatarł się mechanizm wycieraczek przednich - nie udało się rozebrać wymiana.
    Przy prawie 280 tyś padł też mikrostyk w zamku klapy.

    Ostatnio silniczek od klap nadmuchu v158 czy v159 w climatronicu. Trzeba było przeczyścić rezystor i działa.
    Facet od akumulatorów twierdzi też, że alternator za niskie napięcie daje.

    Gdzieś jeszcze była niesczelnośc w silniku - olej ciekł. Dawno więc nie pamietam dokładnie ale coś przy układzie podciśnienia chyba.

    No i teraz pytanie - czy to dużo rzeczy na taki przebieg i 11 letnie?
    Wrocławskie spoty
  • orzel720
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2267
    • Superb III (3V3)

    #2
    Wg mnie normalne przy takim przebiegu.. dobrze że nic grubego (nie mówię o sprzęgle i 2masie które kiedyś musiało paść jeśli od nowości... BTW niezły wynik byłby...).

    Komentarz

    • Ozdar
      Ambiente
      • 2014
      • 144
      • Superb III (3V3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Nie powinieneś narzekać na samochód.
      Jaki olej silnikowy zalewasz?

      Komentarz

      • spc
        Elegance
        • 2012
        • 825
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Moja ma podobny przebieg i podobne niektóre awarie
        Rocznik 2006 kupiona w 2012 z przebiegiem 190kkm.
        210kkm - wymiana kompresora i uszczelniaczy klimy.
        220kkm - wymiana silnika tylnej wycieraczki.
        230kkm - wymiana turbo na większe i czips
        Obecnie - 270kkm - tylne zawieszenie daje o sobie znać, coś się poci olejem w okolicy kolektora wydechowego, sprzęgło i dwumas również chyba za niedługo do wymiany - poprzedni właściciel wymieniał przy 140kkm.

        Jak na takie przebiegi, i roczniki to nasze auta trzymają się nawet nieźle.
        Piter
        tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
        KM i Nm dołożył gregor10

        Komentarz

        • keneida
          Rider
          • 2010
          • 316

          #5
          Zamieszczone przez spc Zobacz wpis
          230kkm - wymiana turbo na większe i czips
          ile sobię zwiększyłeś moc?
          leje motul teraz wcześniej szwajcarkie coś

          Wrocławskie spoty

          Komentarz

          • spc
            Elegance
            • 2012
            • 825
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            166KM, 355Nm, zrobione tak, że moment poprowadzony od wyższych niż w serii obrotów żeby nie obciążać w dolnym zakresie.
            Piter
            tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
            KM i Nm dołożył gregor10

            Komentarz

            • alan78
              Classic
              • 2015
              • 27

              #7
              Wygląda na to, że jednak nie każdy BXE rozlatuje sie z powodu panewek... ( każdy pewnie wie o co chodzi )

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez alan78 Zobacz wpis
                Wygląda na to, że jednak nie każdy BXE rozlatuje sie z powodu panewek... ( każdy pewnie wie o co chodzi )
                albo wymieniasz panewki za w czasu i na powrót stajesz się posiadaczem długowiecznego tdi
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #10
                  Zamieszczone przez spc Zobacz wpis
                  166KM, 355Nm, zrobione tak, że moment poprowadzony od wyższych niż w serii obrotów żeby nie obciążać w dolnym zakresie.
                  Zdrowo to musi chodzić... A hamulce standardowe 280 mm? Mi ich nie wystarcza przy seryjnej mocy
                  666 4U

                  Komentarz

                  • spc
                    Elegance
                    • 2012
                    • 825
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #11
                    Zamieszczone przez beaviso Zobacz wpis

                    Zdrowo to musi chodzić... A hamulce standardowe 280 mm? Mi ich nie wystarcza przy seryjnej mocy
                    Chodzi tak, jak 4x4 przy swojej masie powinno chodzić w serii Hamulce jeszcze standardowe, ale jak przyjdzie do wymiany tarcz to zakładam większe. Już pomału rozglądam się za częściami.
                    Piter
                    tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                    KM i Nm dołożył gregor10

                    Komentarz

                    • ajoter
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 152
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #12
                      Skoro wspominacie BXE . Moja czeszka jest z 2007 kupiłem ją w 2011 z przebiegiem 135 tys.
                      196 kkm rozrzad
                      205 kkm peknieta sruba na korbowodzie,korba wyszła bokiem wymiana słupka na BLS osprzet został z BXE aby ciąć koszty a padła jeszcze dwumasa to założyłem stałe koło.
                      212kkm wymiana uszczelnienia pod vacum pompą.
                      219kkm wymiana sprezyny przod
                      225kkm mikrostyk w tylnej klapie
                      230kkm wymiana chłodnicy klimy i tylniej tuleji wachacza przod prawy
                      265kkm łożyska w skrzyni powiedziały papa- naprawa skrzynie i powrót do dwumasy ( jakby ktos potrzebował to tanio odsprzedam komplet koła stałego + sprzegło )

                      Komentarz

                      Pracuję...