xtremesystems - chętnie bym "pomógł" ale jak dla mnie to "inna bajka" nic prawie nie kumam z tego Twojego badania silnika (jak robiłeś badanie to mechanik nie powiedział Tobie co i jak?)... natomiast napiszę co było u mnie 
W związku ze zbliżającym się powoli sezonem urlopowym i wyjazdem do Włoch chciałem mieć święty spokój i pojechałem sprawdzić silnik i stan wtrysków do znajomego "specjalisty od silników VW z serwisu Boscha".
Całość została sprawdzona dwoma programami Bosch "coś" tam i VAG... Błędów nie było żadnych. Wszystkie wtryski okazały się być w bardzo dobrym stanie (mam przebieg 110 tys km) , jak stwierdził "fachowiec" wręcz idealnym. Każdy z trzech wtrysków pokazał parametr -0,3 a jeden -0,4 ...problem z wtryskami mógłby wystąpić gdyby parametr wynosił -1 (czy też +1) soryyy ale jestem laikiem w tych sprawach stąd mało fachowy opis. Sprawdziliśmy dawki paliwa oraz jakość paliwa - paliwo złe parametr 4 ... najlepsza jakość paliwa parametr 1 - mój parametr wynosił 1
Wyprogramowany został EGR oraz "oszukany" przepływomierz (zmienione napięcie podane do kompa inne napięcie z "czegoś tam" , jak twierdzi "fachowiec" taki przepływomierz wytrzyma 500 tys km...) - soryyy za mało fachowy opsi ale ja mniej więcej rozumiałem z tego co do mnie mówił "fachowiec" tyle ile on jak zacząłem rozmawiać z nim o olejach
DPF - zapełnienie 15 gram - jak stwierdził mechanik ... "możesz robić co chcesz ale i tak przy 160-180 tys km przyjedziesz do mnie by DPF wywalić"
No i sprawa najważniejsza zmiana softu ... po pozytywnej weryfikacji wtrysków i stanu silnika został wgrany nowy soft z optymalizacją spalania, podniesieniem mocy i momentu obrotowego. Na hamowni miałem 138 KM. Jak narazie wychodzą tylko same +
... najlepsze, że dziś odezwał się do mnie VW w sprawie akcji serwisowej 23R7 dotyczącej optymalizacji spalin - podziękowałem za "nowego softa" i zaznaczyłem, że czekam na inne propozycje i rozwiązanie tej sprawy przez VW.
Podsumowując 110 tys km i mam wtryski nadal w bardzo dobrym stanie.

W związku ze zbliżającym się powoli sezonem urlopowym i wyjazdem do Włoch chciałem mieć święty spokój i pojechałem sprawdzić silnik i stan wtrysków do znajomego "specjalisty od silników VW z serwisu Boscha".
Całość została sprawdzona dwoma programami Bosch "coś" tam i VAG... Błędów nie było żadnych. Wszystkie wtryski okazały się być w bardzo dobrym stanie (mam przebieg 110 tys km) , jak stwierdził "fachowiec" wręcz idealnym. Każdy z trzech wtrysków pokazał parametr -0,3 a jeden -0,4 ...problem z wtryskami mógłby wystąpić gdyby parametr wynosił -1 (czy też +1) soryyy ale jestem laikiem w tych sprawach stąd mało fachowy opis. Sprawdziliśmy dawki paliwa oraz jakość paliwa - paliwo złe parametr 4 ... najlepsza jakość paliwa parametr 1 - mój parametr wynosił 1

Wyprogramowany został EGR oraz "oszukany" przepływomierz (zmienione napięcie podane do kompa inne napięcie z "czegoś tam" , jak twierdzi "fachowiec" taki przepływomierz wytrzyma 500 tys km...) - soryyy za mało fachowy opsi ale ja mniej więcej rozumiałem z tego co do mnie mówił "fachowiec" tyle ile on jak zacząłem rozmawiać z nim o olejach

DPF - zapełnienie 15 gram - jak stwierdził mechanik ... "możesz robić co chcesz ale i tak przy 160-180 tys km przyjedziesz do mnie by DPF wywalić"
No i sprawa najważniejsza zmiana softu ... po pozytywnej weryfikacji wtrysków i stanu silnika został wgrany nowy soft z optymalizacją spalania, podniesieniem mocy i momentu obrotowego. Na hamowni miałem 138 KM. Jak narazie wychodzą tylko same +
... najlepsze, że dziś odezwał się do mnie VW w sprawie akcji serwisowej 23R7 dotyczącej optymalizacji spalin - podziękowałem za "nowego softa" i zaznaczyłem, że czekam na inne propozycje i rozwiązanie tej sprawy przez VW.
Podsumowując 110 tys km i mam wtryski nadal w bardzo dobrym stanie.
Komentarz