zwiększanie obrotów na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Tomek zerknę do siebie na te objawy "pykania i puszki". Ja mam 166 000km.
    Dziś będę wprowadzał korekty temperaturowe do startu LPG na 25 stopni, które Paweł mi wysłał więc popatrzę. Póki co nic nie słyszałem z takich objawów.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • *specu*
      Drive
      • 2013
      • 55
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Zamieszczone przez Dolce Zobacz wpis
      Mimo wszystko również uważam, że wymiana uszczelek pomoże tyle co zmarłemu kadzidło. Może jednak się mylę.
      Ten silnik to stara konstrukcja a skoda ma prymitywne i twarde zawieszenie więc wszystko się przenosi na budę.
      Po podwyższeniu obrotów spalanie będzie znikomo wyższe ale to będzie wynikało właśnie z podniesienia obrotów a nie z faktu, że porobiły się jakieś "czary mary". Tu tragedii raczej nie planuję.
      Tak naprawdę to chodzi o to, by ustawienie było jak najbardziej harmonijnie. Dla mnie oznacza to tyle, że podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu silnik będzie od razu wskakiwał na obroty, że akumulator będzie miał dobre ładowanie na biegu jałowym (akurat mam wsadzony dość duży więc to dla mnie istotne).
      Na razie ustawiłem obroty na 800 (wartość 145) i pojeżdżę jakiś czas. Potem zejdę na 750 i zobaczę różnicę. Mniejszych obrotów niż 750 nie przewiduję. Chyba, że coś się będzie pierdzieliło, to wrócę do ustawień fabrycznych.
      Tak przy okazji spytam odnośnie innej kwestii. Czy też macie w swoich skodach taką przypadłość, że podczas włączani 2 biegu, gdy puszcza się pedał sprzęgła - szczególnie podczas skrętu słychać i czuć puknięcie? Jakby jakieś luzy w przeniesieniu napędu choć myślę, że to może być od sprzęgła. To dość wnerwiające i ciężko mi się do tego przyzwyczaić. Do tego mam też taki odgłos zgniatanej puszki po piwie (ale nie wiem czy to ta sama dolegliwość co puknięcie).
      Już wolę te niskie obroty z trzęsącą się budą. Auto ma przebieg 136 tys.
      Obstawiam poduszkę silnika od strony lewej przy skrzyni wbij luz ,zaciagnij ręczny otwórz maskę i pomachaj silnikiem zobacz czy niema za dużego luzu . Ja wymieniłem poduszkę już przy 60 tyś. I teraz mam ciszę a tak stukalo i pierdzialo przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy na małych biegach podczas zmiany i przy hamowaniu silnikiem wtedy ona ma dość duże obciążenia.

      Komentarz

      • Dolce
        Drive
        • 2017
        • 83
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Dzięki, z tą poduszką to jest jakiś trop. Poprzedni właściciel chyba lubił dość szybko startować więc jest prawdopodobne, że poduszka dostała popalić.
        Z mechaniką mam nieco na bakier (wolę elektronikę). Czy tą poduszkę widać po otwarciu maski, w którym miejscu jej szukać? Czy to ten element:
        http://allegro.pl/oe-vag-poduszka-si...842377985.html
        Przemek, o co chodzi z tymi korektami temperaturowymi? One są już przecież obliczone ze wzoru i w programie Pawła widoczne w zakładce "Korekty". Tam są korekty temperaturowe dla reduktora (można je ustawić na domyśle lub optymalne - czyli takie jak sugeruje Paweł) oraz gazu.
        Być może Paweł zoptymalizował jeszcze korekty dla temperatury gazu. Czy o to chodzi?
        Czyli chcesz ustawić temperaturę przełączania na gaz przy 25 stopniach wody?
        Ja mam ustawione na 32 stopnie i niżej raczej nie zejdę. Już po ok. 1,5km przy obecnych temperaturach na zewnątrz przełącza mi auto na gaz więc nie ma co już lepiej szukać. Czytałem, że obniżanie temperatury załączania poniżej 40 stopni powoduje szybsze zabrudzenie reduktora, nie wiem na ile to jest prawda ale w poprzednim aucie miałem ustawione na 40 stopni i reduktor wytrzymywał naprawdę duże przebiegi. Tu masz w opisie o tej zbyt niskiej temperaturze przłączania:
        Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez Dolce Zobacz wpis
          Paweł zoptymalizował jeszcze korekty dla temperatury gazu
          Zrobiliśmy test jego programem startu na zimnym i wysłał mi korekty do temperatury startu 25 stopni. Startuje bez mrugnięcia okiem.

          Obrotów u mnie nie da sie zmienić na chodzącym aucie.

          Jest już kilka aut ustawionych przez Pawła z temperaturą 25 stopni i wszystko gra. Nasze skody sie szybko nagrzewają więc nie powinno być problemów. Swojej siostrze ustawił 1,5 roku temu start na 20 stopni i działa bezbłędnie.
          Przetestuję to u siebie, Wojtenio z Forum OCP tez tak ustawił i jest mega zadowolony.
          Teraz jechałem do Przemyśla i nagrałem Mu całą drogę na LPG i na PB żeby rzucił okiem.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • Dolce
            Drive
            • 2017
            • 83
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Czy to jest jakaś nowa wersja programu, uwzględniająca inne korekty temperatury? Czy chodzi o zmian korekt temperatury gazu czy reduktora (czyli w zasadzie cieczy)?
            Jeśli autko śmiga od 25 stopni i Ci to pasuje to super, lpg jest po to, żeby oszczędzać.
            Zastanawiam się jedynie czy tym opisie z linku powyżej nie ma nieco prawdy i suma sumarum na jedno nie wyjdzie z oszczędnościami...
            Chuk wie

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Napisał mi jakie korekty wprowadzić zamiast tych "optymalnych".
              Ja mam reduktor po zestawie naprawczym przy 100 000 km. Teraz ma 167 000 więc zobaczymy.
              Nasz silnik nagrzewa się bardzo szybko więc może nie będzie tak źle. Skoro tak jest z tymi 40 stopniami to po co producenci instalacji LPG od jakiegoś czasu ( nawet Landi) umożliwiają ustawienie temperatury startu 25 stopni? Może nie będzie tak źle. Jak się rozleci reduktor to będę ustawiał wyżej.
              W starej skodzie mam Lovato smart i tam od 7 lar mam 35 stopni i nic przy tym nie dłubałem.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • Dolce
                Drive
                • 2017
                • 83
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Jeśli to nie problem to napisz mi jakie są te korekty. To są korekty temperatury gazu?
                W sumie, czemu nie spróbować zejść niżej z temperaturą? Sam nie wiem.

                Komentarz

                • Przemek_i
                  RS
                  • 2012
                  • 3237
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #58
                  Korekty wyglądają tak:

                  °C 20 25 30 35 40 50 60 70 130
                  % -9 -8 -7 -5 -4 -2 0 0 0

                  Zobacz u siebie.

                  Tu poczytaj:

                  Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz

                  • Dolce
                    Drive
                    • 2017
                    • 83
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Faktycznie masz nieco inne wartości korekt dla temperatur reduktora niż ustalone przez Pawła w programie jako Optymalne. Jednak są to niewielkie różnice. Przemek, spytam tak z ciekawości, czy miałeś wcześniej wybrane korekty temperaturowe dla reduktora jako "Optymalne" - czyli te, które zmienił Paweł w porównaniu do "fabrycznych" (czyli "Domyślne")?
                    Jeśli w programie Pawła miałeś wybrane "Optymalne" to czy odczułeś różnicę na tych najnowszych korektach w porównaniu do "Optymalnych"?
                    Jestem ciekawy czy różnice o 3-5% w korektach przekładają się na jakieś pozytywne odczucia przy przełączeniu
                    Natomiast korekty Pawła są sporo odmienne od Domyślnych Landiego. Ja póki co nie przełączałem auta poniżej 30 stopni więc nie wiem jak auto reaguje na tych zmienionych korektach ale myślę, że Paweł to dobrze dopracował bo mu się po prostu chciało to dobrze zrobić i jest dokładny a nie tak jak Włosi - byle odwalić sprawę tam gdzie się da i iść pić wino
                    Pisałem do Pawła, zrobię "Test na zimnym" i okaże się na ile w przypadku mojego auta należy zmienić korekty.
                    Tak ogólnie to trzeba przyznać, że w program Pawła jest naprawdę przemyślany. Są w nim zawarte przydatne funkcje. Aż dziw bierze, że był taki zachwyt nad Landi a ich program jest po prostu momentami tak dupiasty, że żal ściska...
                    Strojenie instalacji to jakiś horror a powinno być prosto i przyjemnie.
                    Z drugiej strony nieco rozumiem Włochów, życie jest krótkie, po co się przemęczać...
                    Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                    Komentarz

                    • Przemek_i
                      RS
                      • 2012
                      • 3237
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #60
                      Teraz auto mi się przełącza po 400 metrach. Gaz ma 9-11 stopni a woda w 26 stopni.
                      400 metrów po wyjechaniu z garażu wielostanowiskowego w bloku gdzie jest ok 7-9 stopni na plusie.
                      Jest to ponad kilometr szybciej niż na 35 stopni. Zobaczymy jak będzie w tygodniu jak żona pojedzie do pracy i postoi 8 h na mrozie.
                      Wczoraj specjalnie podłączyłem VCDS i Pawła program i sprawdzałem wzrost temperatury. Jak miał 25 stopni na reduktorze to się zatrzymałem żeby sprawdzić jak się przełączy na wolnych obrotach. I przełączył się praktycznie tak samo jak na 35 stopni. Dziś sprawdzę to podczas normalnej jazdy z wciśniętym pedałem gazu.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz

                      • *specu*
                        Drive
                        • 2013
                        • 55
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Dolce Zobacz wpis
                        Dzięki, z tą poduszką to jest jakiś trop. Poprzedni właściciel chyba lubił dość szybko startować więc jest prawdopodobne, że poduszka dostała popalić.
                        Z mechaniką mam nieco na bakier (wolę elektronikę). Czy tą poduszkę widać po otwarciu maski, w którym miejscu jej szukać? Czy to ten element:
                        http://allegro.pl/oe-vag-poduszka-si...842377985.html
                        Przemek, o co chodzi z tymi korektami temperaturowymi? One są już przecież obliczone ze wzoru i w programie Pawła widoczne w zakładce "Korekty". Tam są korekty temperaturowe dla reduktora (można je ustawić na domyśle lub optymalne - czyli takie jak sugeruje Paweł) oraz gazu.
                        Być może Paweł zoptymalizował jeszcze korekty dla temperatury gazu. Czy o to chodzi?
                        Czyli chcesz ustawić temperaturę przełączania na gaz przy 25 stopniach wody?
                        Ja mam ustawione na 32 stopnie i niżej raczej nie zejdę. Już po ok. 1,5km przy obecnych temperaturach na zewnątrz przełącza mi auto na gaz więc nie ma co już lepiej szukać. Czytałem, że obniżanie temperatury załączania poniżej 40 stopni powoduje szybsze zabrudzenie reduktora, nie wiem na ile to jest prawda ale w poprzednim aucie miałem ustawione na 40 stopni i reduktor wytrzymywał naprawdę duże przebiegi. Tu masz w opisie o tej zbyt niskiej temperaturze przłączania:
                        http://www.drypa.pl/produkt820.html
                        niestety zeby zobaczyć i wyjąć poduszkę trzeba zdemontować akumulator i jego podstawę

                        Komentarz

                        • *specu*
                          Drive
                          • 2013
                          • 55
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          słuchajcie otóż po zmianie parametrów obrotów zauważyłem jedną rzecz ze vcds nie widzi teraz korekt w grupie 33 i 32 coś się popieprzylo wartości stoją w miejscu cały czas może tu też trzeba coś adoptować
                          Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.

                          Komentarz

                          • Przemek_i
                            RS
                            • 2012
                            • 3237
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            Spróbuj wyzerować błędy w silniku nawet jak ich nie ma. Obroty powinny wrócić do normy i odczyty korekt powinny wrócić.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz

                            • Dolce
                              Drive
                              • 2017
                              • 83
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Z tą adaptacją obrotów biegu jałowego to nie do końca jest wszystko ok. Normalnie w naszych silnikach powinno to się robić z użyciem kodu, w opcjach gdzie jest upoważniony dostęp. Niestety, serwis nie mógł lub nie chciał mi tego kodu udostępnić (dzwoniłem). Dowiedziałem się, że ustawianie obrotów jest w tej części pamięci, w której są też zapisane mapy benzynowe a tam dostęp jest możliwy jedynie po podaniu kodu.
                              Ja póki co jeżdżę na tych podwyższonych obrotach a jak zauważę, że coś jest nie tak to wrócę do fabryki.

                              Komentarz

                              • *specu*
                                Drive
                                • 2013
                                • 55
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #65
                                A do czego służy ten przycisk turbo bo powiem szczerze ze go wcisnalem i z turbo zamienil się na cyfry

                                Komentarz

                                • Przemek_i
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 3237
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #66
                                  Teraz masz 135 KM

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz

                                  • *specu*
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 55
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    na 135 koni to on ma ala spalanie kasowanie błędow nie pomogło dalej wartości korekty krótkie które się zmieniały cały czas teraz stoją na 0 .a uwas jak jest?
                                    Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.

                                    Komentarz

                                    • Przemek_i
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3237
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      u mnie tez stały krótkie na 0% a zaczęły działać dopiero po 45km na samym pb. Zwróciłem na to uwagę jak puściłem auto z góry na luz w sobotę.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz

                                      • Dolce
                                        Drive
                                        • 2017
                                        • 83
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        No i co sądzicie o tej metodzie ustawienia nieco wyższych obrotów biegu jałowego?
                                        Coś się komputer samochodu krzaczy.
                                        I jeszcze jedno - te podwyższone obroty w wskakują u mnie dopiero po rozgrzaniu silnika, być może w momencie, gdy zaczyna pracować sonda lambda.
                                        Na zimnym silniku, podczas ssania, obroty jak wiadomo są wyższe. Potem, w trakcie rozgrzewania spadają mi do 650rpm a dopiero po rozgrzaniu wskakują na ustawione 830rpm.
                                        Też tak macie?
                                        W związku z Waszymi spostrzeżeniami oraz swoimi własnymi zastanawiam się, czy zostawić to ustawienie czy grzecznie wrócić do fabryki. W sumie nie przeszkadza mi to wskakiwanie po rozgrzaniu ale bardziej intryguje to, że nie ma tych korekt krótkoterminowych (zakładam, że u mnie jest tak samo). Czy to nie będzie miało wpływu w przyszłości na przykład na rozjeżdżanie się map?
                                        Tak z innej beczki choć w temacie.
                                        W firmie:
                                        kodowanie, programowanie, diagnostyka, bmw, vag, chiptuning, rzeszów, podkarpacie, dębica, sanok, tarnów, jasło, stalowa, wola, nisko, gorlice, łańcut, przemyśl, jarosław, przeworsk, lubaczów

                                        można najprawdopodobniej podwyższyć obroty w naszych silnikach ale koszt usługi to 300zł
                                        Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                                        Komentarz

                                        • *specu*
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 55
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          Ja wróciłem do stanu fabrycznego także nie wypowiem się co do jazdy na podwyższonych obrotach bo ustawiłem tylko na próbę i działały

                                          Komentarz

                                          • Dolce
                                            Drive
                                            • 2017
                                            • 83
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #71
                                            Też wróciłem do fabryki. Napisałem też temat na elektrodzie, zobaczę czy ktoś odpowie w związku z podwyższaniem obrotów w Octavii.
                                            Mam do Was pytanie. Czy w naszych Skodach można przeprowadzić ustawienie siły wspomagania kierownicy? W Internecie widziałem instrukcję, gdzie
                                            koleś pokazuje, jak to zrobić. Wchodzi się w ustawienie wspomagania kierownicy, następnie adaptacje i wybiera kanał zdaje się 01. Nie mam w tej chwili tego pliku pod ręką. W każdym bądź razi próbowałem to wykonać ale kanał 01 jest niedostępny. Podejrzewam, że w moim "golasie" to nic się nie da wyregulować oprócz przepustnicy
                                            Jednak pytam, bo może macie tu jakieś doświadczenia. Chętnie zwiększyłbym siłę wspomagania, i choć nie ma tragedii to byłoby miło lżej kręcić kierownicą.

                                            Komentarz

                                            • *specu*
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 55
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              był poruszany ten problem i chyba niema takiej opcji w skodziankach po lifcie tylko zmiana softu pozostaje

                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...a-boczny-wiatr
                                              Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.

                                              Komentarz

                                              • Dolce
                                                Drive
                                                • 2017
                                                • 83
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                Faktycznie, poczytałem, nie da się nic zrobić. Ruscy zrobili jakimś innym softem ale ja się w to bawić nie zamierzam. W sumie nie ma co szukać miodu ponieważ auto jeździ mi dość dobrze a z tego co widzę sporo osób ma problemy z kołysaniem i podmuchami wiatru. Ja tego póki co nie stwierdziłem więc pozostaję przy obecnym ustawieniu, Przynajmniej się nie rozreguluje

                                                Komentarz

                                                • Dolce
                                                  Drive
                                                  • 2017
                                                  • 83
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Specu, sprawdziłem z tymi korektami. mam pytanie. U mnie podobnie - tzn. po "zabiegu" z podwyższeniem obrotów biegu jałowego korekty stały na 0. Powróciłem do ustawień fabrycznych (czyli 650rpm). Korekty krótkoterminowe zaczęły chodzić ale długoterminowe nadal stoją na 0 pomimo, że przejechałem już pewnie ze 200km.
                                                  Jak jest u Ciebie w tej chwili?
                                                  I drugie pytanie - czy też tak macie, że korekty krótkoterminowe (których paca jest pewnie zależna od pracy sondy lambda), nawet po krótkim postoju, zanim zaczną pracować trzeba przejechać z 1-2 kilometrów. Myślę, że to jest spowodowane koniecznością nagrzania się sondy lambda, jednak nie wiem czy ona powinna praktycznie od razu pracować po postoju czy faktycznie trzeba chwilkę poczekać aż osiągnie temperaturę roboczą wydechu. Teraz zimno więc wydech szybciej stygnie więc może to całkiem normalne zachowanie.

                                                  Komentarz

                                                  • *specu*
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 55
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #75
                                                    1. u mnie długie tez mam na zero ale to raczej dobrze bo znaczy ze komp widzi odpowiednią dawkę przy różnym zakresie pracy silnika .
                                                    2 . komp do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury bierze dane z czujnika płynu i nie czyta korekt krótkich dlatego stoją na zero dopiero po sądzie kiedy temperatura zostanie uzyskana korekty zaczynają oscylowac .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...