zwiększanie obrotów na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dolce
    Drive
    • 2017
    • 83
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #76
    Dzięki.
    A ile km przejechałeś od momentu jak Ci się korekty długoterminowe wyzerowały?
    Nieco mnie dziwi tak wspaniała korekta, aż trudno uwierzyć haha
    A może zamiast stroić instalację, lepiej po prostu podnieść naszym sposobem obroty biegu jałowego i będzie idealnie, korekty 0,000
    I przy okazji spalanie ustawi się w okolicach tej cyfry

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #77
      To ja tez chcę spalanie prawie 0

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Dolce
        Drive
        • 2017
        • 83
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #78
        Masz BSE, masz spalanie 0
        Tylko musisz obroty jałowego ustawić na 800 a jeszcze lepiej na 4000

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Jak jadę do rodziców autostradą to mam cały czas 4000

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • *specu*
            Drive
            • 2013
            • 55
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #80
            Zamieszczone przez Dolce Zobacz wpis
            Dzięki.
            A ile km przejechałeś od momentu jak Ci się korekty długoterminowe wyzerowały?
            Nieco mnie dziwi tak wspaniała korekta, aż trudno uwierzyć haha
            A może zamiast stroić instalację, lepiej po prostu podnieść naszym sposobem obroty biegu jałowego i będzie idealnie, korekty 0,000
            I przy okazji spalanie ustawi się w okolicach tej cyfry
            W niedzielę Zerowałem kompa i na razie śmigam na PB, póki co mam od resetu nalatane 300km i korekty długie jak stały tak stoją na 0 a krótkie oscylują blisko zera ,wcześniej jeździłem na Lpg i długie miałem na 13 i 16 % ale to wina złej mapy gazu. Dobije do 500 i biorę się za gaz to będzie okazja sprawdzić czy korekty się zmieniły .

            Komentarz

            • Dolce
              Drive
              • 2017
              • 83
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Właśnie czytam interesujące lektury:
              http://lpg-forum.pl/topic46559.html?...f701cca73a72c2

              Autor wysnuł ciekawą hipotezę, że korekty długoterminowe (LONG FT X) zmieniają się w sytuacji, gdy korekty krótkoterminowe przekraczają dopuszczalny zakres. Zgodnie z tą hipotezą, póki korekty krótkoterminowe mieszczą się w normie to długoterminowa powinna stać na 0 (i Ty tak obecnie po zerowaniu masz).
              Ma 2 pytania:
              1) W jaki sposób wyzerowałeś korekty? Robiłeś to vagiem? Czy mógłbyś mi opisać jak to zrobiłeś?
              2) Czy korekty krótkoterminowe (SHRT FT X) w naszych autkach, jakie pokazuje vag to są informacje o aktualnym składzie mieszanki (wydaje mi się, że tak) czy o czasach wtrysku (raczej nie)? Zauważyłem, że podczas mocnego przyspieszania krótkie korekty idą mi do +9, to by wskazywało, że program pokazuje skład mieszanki (czyli, że jest bogato) a nie korektę czasu wtrysku (bo to by oznaczało, że mieszanka jest uboga i jeszcze bardziej wzbogaca poprzez wydłużenie czasów wtrysku). Jednak nie jestem pewien, stąd moje pytanie.
              Natomiast z powyższej lektury dowiedziałem się, że korekty długoterminowe są zawsze podawane jako zmiany czasów wtrysku (czyli jeśli są na „+” to oznacza, że mieszanka była zbyt uboga).
              Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

              Komentarz

              • *specu*
                Drive
                • 2013
                • 55
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #82
                Tutaj trochę jest o tym
                Mam założona od początku instalację lpg LR przebieg 84000 auto wyjechało z salonu już na gazie , kupiłem kabelek vcds i chciałbym ja od początku

                Komentarz

                • Dolce
                  Drive
                  • 2017
                  • 83
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #83
                  Dzięki.
                  To w razie mamy sprzeczne informacje. Z tego co Ci odpisał kolega odnośnie korekt powyżej wynika, że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów korekty Long FT X powinny mieć już jakąś wartość różną od zera. Dodatkowo, na stronie Ross-Tech też jest taka informacja. Autor napisał tam nawet, że jeśli korekty nie są różne od zera to znaczy, że albo właśnie je wyzerowałeś albo coś jest nie tak.
                  Natomiast na stronie forum lpg z linku, który podałem wcześniej, jeden z użytkowników podaje hipotezę, że korekty długoterminowe zaczynają "zapis" w momencie, gdy wartości korekt krótkoterminowych zaczną "wychodzić" poza dopuszczalny zakres.
                  Mi osobiście to wydaje się bardziej logiczne bo po co coś ma się zapisywać w Long FT X jeśli jest ok?
                  Zresztą akurat te wioski nie muszą sie wykluczać. Po prostu jeżdżąc autem w różnych warunkach, prędzejczy później nastąpi przekroczenie dopuszzalnych wartości Shrt FT X i zapis do Long FT X.
                  Wniosek jest taki, że im lepsza kondycja silnika i jego podzespołów oraz lepiej wystrojona instalacja lpg, tym dłużej trzeba poczekać na pojawienie się korekt Long FT X.
                  Jak jest w praktyce, to jednak nie wiem.
                  Mam nadzieję, że w moim przypadku po prostu jeszcze nie przejechałem odpowiedniego odcinka tak, by korekty długoterminowe "zliczyły" dane a nie że coś się spierdzieliło.
                  W opisie, do którego link jest zaznaczone, że Volkswagen podaje warunki, przy których następuje zbieranie i zapisywanie danych do pamięci korket długoterminowych:
                  1) Temperatura płynu chłodzącego auta musi mieć minimum 80st,
                  2) Praca musi odbywać się w pętli zamkniętej (sonda lambda pracuje),
                  3) Temperatura powietrza w układzie dolotowym silnika musi być niższa niż 90st.
                  Pojeżdżę, zobaczę.
                  Tak przy okazji dowiedziałem się z Twojego linku ciekawej rzeczy, a mianowicie, że kasowanie błędów jednocześnie kasuje z pamięci dane korekty długoterminowej.
                  Warto to zapamiętać, żeby nie kasować adaptacji "twardym resetem".
                  Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                  Komentarz

                  • *specu*
                    Drive
                    • 2013
                    • 55
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #84
                    dlatego nazywają się potocznie długoterminowym po co komputer ma sobie zubazac lub wzbogacać dawkę skoro jest odpowiednia na danym obciążeniu . Skoro dawka jest ok nie zapisuję sobie korekt Long ,natomiast zeby doszło do zmiany tej korekty musi dojść kilkakrotnie na dłuższy czas do przekroczenia regulacji dawki poza zakres i wtedy powinna się zmienić. Tak ja to widzę .

                    Komentarz

                    • Przemek_i
                      RS
                      • 2012
                      • 3237
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #85
                      To w takim razie skoro ja mam w bloku 32 korekty iddle na poziomie +2,3% a partial na poziomie -1,6% to mam się martwić?

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz

                      • Dolce
                        Drive
                        • 2017
                        • 83
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #86
                        Z tego co wyczytałem i mam nadzieję, dobrze pojąłem, masz się cieszyć
                        Martwił byś się, gdybyś miał 0.
                        Te korekty długoterminowe zmieniają się w związku ze zużyciem silnika i osprzętu i są normalne. Nie pamiętam do jakiej wartości jest przewidywany zakres tolerancji dla korekt długoterminowych ale zdaje się do +/-25%.
                        Czyli Przemku, według mnie, masz naprawdę dobre wieści z Long FT X.
                        Ja przed skasowaniem miałem -3,5 ale auto było po kupnie i instalacja lpg była niezestrojona jak należy.
                        Pojeżdżę i zobaczymy za jakiś czas na ile mi się korekty długie ustawią.
                        Póki co dziękuje bardzo za wszelkie wiadomość, pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • Przemek_i
                          RS
                          • 2012
                          • 3237
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #87
                          Spoko Tomcio. Działamy

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz

                          • *specu*
                            Drive
                            • 2013
                            • 55
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                            To w takim razie skoro ja mam w bloku 32 korekty iddle na poziomie +2,3% a partial na poziomie -1,6% to mam się martwić?
                            po jakim dystansie od resetu sprawdzales te korekty bo nie dawno też chyba miałeś reset bo ja mam 300 i na chwilę obecną długie mam na zero

                            Komentarz

                            • Przemek_i
                              RS
                              • 2012
                              • 3237
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #89
                              Ja zrobiłem bez resetu 50 km mniej więcej i miałem 0%. Potem 50 na LPG i mam jak wyżej.

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz

                              • *specu*
                                Drive
                                • 2013
                                • 55
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #90
                                A ciekawe jak by było gdybyś jeździł na samej benzynie,pewnie stały by na 0 . Tutaj zmieniły ci się bo gdzieś troszkę mijają się mapki na lpg i pb ale taka odchylka to żadna sprawa no ale narazie masz mało najechane od resetu. ciekawe jak będzie po 500km na lpg jak by stan się utrzymał to gites. Ja niedługo też zacznę jazdę na gazie to dam znać co i jak.

                                Komentarz

                                • Przemek_i
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 3237
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #91
                                  No właśnie kroi mi się wyjazd na 700 km więc jak wyjdzie to zobaczymy po nim.

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz

                                  • Dolce
                                    Drive
                                    • 2017
                                    • 83
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #92
                                    Czasem myślę, że lepiej nie mieć vaga

                                    Komentarz

                                    • Artq
                                      Ambiente
                                      • 2017
                                      • 102
                                      • Volkswagen

                                      #93
                                      Ja podniosłem w BFQ i korekty bez zmian. Zamiast 128 wprowadziłem 138 i jest jakieś 730 -780 obr . Man nadzieje że nie będzie innych problemów po tym zabiegu.
                                      Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                      Komentarz

                                      • Przemek_i
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 3237
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Artq Zobacz wpis
                                        Man nadzieje że nie będzie innych problemów po tym zabiegu.
                                        W BFQ jest Euro 4 a u nas Euro 5 więc pewnie dlatego u Ciebie wszystko działa.

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz

                                        • Dolce
                                          Drive
                                          • 2017
                                          • 83
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Artq Zobacz wpis
                                          Ja podniosłem w BFQ i korekty bez zmian. Zamiast 128 wprowadziłem 138 i jest jakieś 730 -780 obr . Man nadzieje że nie będzie innych problemów po tym zabiegu.
                                          A w jaki sposób to zrobiłeś? Poprzez dostęp upoważniony (z podaniem kodu) czy w ten sposób, w jaki myśmy robili (czyli w adaptacjach)?
                                          Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                                          Komentarz

                                          • Przemek_i
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 3237
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #96
                                            Tomek w BFQ chyba nie potrzeba kodu, już był na forum chyba silnik BFQ w jakimś wątku obrotowym.

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz

                                            • Artq
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 102
                                              • Volkswagen

                                              #97
                                              W adaptacjach zmieniałem
                                              Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                              Komentarz

                                              • Dolce
                                                Drive
                                                • 2017
                                                • 83
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #98
                                                Myśmy w naszych BSE też zmieniali w adaptacjach ale mi się coś to nie podobało. Chodzi o to, że w moim przypadku obroty "wskakiwały" najprawdopodobniej dopiero po rozpoczęciu pracy przez sondę lambda. Nie jestem pewien na 100% czy to ma akurat związek z rozpoczęciem pracy sondy ale tak by wychodziło. Zrezygnowałem więc z tego dobrodziejstwa aczkolwiek żałuję, że nie mam choćby 750rpm.
                                                Jeśli to nie problem, to zobacz czy też masz takie "zjawisko", że po zejściu z ssania nadal masz 650rpm a dopiero po jakimś czasie obroty Ci wskakują na te ustawione.
                                                Być może w Twoim silniku będzie wszystko ok. Życzę Ci by tak było.
                                                Przemek też mi się wydaje, że gdzieś czytałem, iż w BFQ można ustawić sobie obroty zdaje się poprzez wejście w dostęp upoważniony poprzez wpisanie kodu 12233 lub w ogóle bez kodu.
                                                A dzisiaj sobie pojeździłem z podpiętym programem Pawła i vagiem, było czadowo. Generalnie jest dobrze, po wystrojeniu instalacji wskazania korekt krótkoterminowych na benzynie i gazie są podobne. Porównywanie wskazań na STFT wymaga jazdy w takich samych warunkach ale da się to zrobić. Przy okazji zubożyłem nieco mapę, gdy silnik pracuje w OL ale nadal jest nieco na bogato.
                                                Nie wiem póki co jak działa "Automatyczny udział benzyny przy wysokiej prędkości obrotowej". To znaczy w jakiej sytuacji zostaje dodawana benzyna do mieszanki. Jardi80 z forum lpg wysnuł taką tezę, że udział benzyny może być realizowany w momencie, gdy dojdzie do zapętlenia się wtrysków gazowych.
                                                Zastanawiam się, czy nie lepiej ustawić sobie ten parametr ręcznie, poprzez wybranie odpowiedniego zakresu prędkości obrotowej silnika oraz ilości dodawanej benzyny. Przynajmniej będzie wiadomo kiedy ta funkcja zaczyna działać.
                                                Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                                                Komentarz

                                                • Przemek_i
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 3237
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez Dolce Zobacz wpis
                                                  gdy silnik pracuje w OL ale nadal jest nieco na bogato.
                                                  Tomek co to jest to OL??
                                                  Tylko sie nie śmiej. Tyle czytam i zaczynam głupieć. :-)

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  • Dolce
                                                    Drive
                                                    • 2017
                                                    • 83
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Akurat Ty możesz się ze mnie śmiać a nie na odwrót.
                                                    OL to Open Loop czyli pętla otwarta (sonda lambda nie pracuje, np. podczas rozgrzewania silnika lub właśnie przy wysokiej prędkości obrotowej silnika) a CL to Close Loop czyli pętla zamknięta (sonda lambda pracuje).
                                                    Spotkałem się z takim skrótem chyba nawet na "naszym" forum lpg.
                                                    Tak samo jak STFT - korekty krótkoterminowe oraz LTFT - długoterminowe.
                                                    Jakbym coś głupiego pisał to mnie koryguj. Warto robić prawidłowe korekty krótkoterminowe bo potem źle się dzieje z LTFT
                                                    Właśnie spłodziłem kolejny temat:

                                                    Zastanawiam się czy w ogóle jest sens wzbogacania mieszanki lpg w celu ochrony głowicy przed przegrzaniem.
                                                    Nie wiem czy si,ę doczytałeś ale niestety nasze głowice (BSE) są wyprodukowane w Meksyku i Prince uznał je za mogące potencjalnie sprawiać problem polegający na uszkodzeniu wynikającym z przegrzania.
                                                    Dlatego drąż temat "schładzania" głowicy. Na chwilę obecną uważam, że wzbogacenie "czystej" mieszanki lpg nie jest najlepszym rozwiązaniem (choć być może lepszym niż nic) a lepiej dodać do lpg benzyny, nawet bez konieczności wzbogacenia. Tego jednak nie wiem. Mam nadzieję, że Jardi coś napisze, ten gość ma dużo wiedzy w temacie lpg.
                                                    Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...