zwiększanie obrotów na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Wiem że BSE jest z Meksyku.
    Prawie kupiłem rok temu Octavię z głowicą CHGA i fabryczną instalacją LPG z niemieckiej montowni.(Ale cała octavia była powtórnie lakierowana). Mam to "nieszczęsne" BSE i będę nim jeździł ( a raczej moja Żona) Trzeba tylko jakoś zestroić tą instalację LPG.
    Mam nadzieję że za pomocą Pawła programu nie namieszamy więcej niż to koniecznie

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • Dolce
      Drive
      • 2017
      • 83
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Nie jest tak źle, głowice też można reperować
      Ja teraz wałkuję interesujący nas temat:

      Ważne dopytać się jak to jest właściwie z tą mieszanką, wzbogacać czy nie, dodawać benzyny i ile?
      Niestety, podejrzewam że na to nie ma żadnych badań i wszystkie interpretacje tym temacie są radosną twórczością ludu

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Ja jak kupiłem rok temu Moje Cappuccino MPi to miałem fabrycznie wszystko włączone.
        Do 3500 obr jeździło na LPG potem 3500-4000 LPG+30% PB i powyżej 4000 samo PB. Producent się broni przed awariami głowicy.
        Mój znajomy który zakłada Lovato/Landi Renzo wszystko mi wyłączył. W zakresach w jakich jeździ moja Żona i czasami ja jest to kompletnie nie potrzebne.
        Medy sprzedałem bo nie mogłem słuchać ich klepania i założyłem AC W02 a Paweł wystroił instalację.
        Teraz jak już wiem mniej więcej o co biega to tylko będę kontrolował obecny stan. Jeszcze tylko muszę się do Pawła przejechać odwdzięczyć się za wielką pomoc i popytać na normalnym laptopie jak samemu stroić bo ja mam taki 10" laptopik i nie wszystko widzę a chciałbym w razie czego umieć to ogarnąć sam.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
          W zakresach w jakich jeździ moja Żona i czasami ja jest to kompletnie nie potrzebne.
          To nigdy nie jeździcie z prędkością autostradową?

          Komentarz

          • Dolce
            Drive
            • 2017
            • 83
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Ja nauczyłem się stroić programem Pawła, nie jest to skomplikowane (i takie miało być).
            Jest dobrze. Ewentualnie zakres wysokiej prędkości obrotowej OL można porównywać sobie dodatkowo korektami na pb i lpg czyli vagiem.
            Póki co nie wiem czy w ogóle ma sens wzbogacanie mieszanki, jeśli jest zaznaczona funkcja automatycznego dodatku benzyny.
            Dzisiaj pojeździłem z vagiem i nie stwierdziłem znaczących różnic w składzie mieszanki, niezależnie od tego czy powyższa funkcja jest zaznaczona, czy też nie.
            Tak więc (najprawdopodobniej) sterownik odejmuje czas wtrysku gazu o tyle o ile dodał benzyny. I to jest dobra wiadomość, tak być powinno ale chciałem się upewnić.
            Ostatecznie pozostawiłem zaznaczoną funkcję: "Automatyczny udział benzyny..." i ustawiłem ok. 2% bogatszą mieszankę na lpg w stosunku do jazdy na benzynie w OL.
            Czy więcej wzbogacić - tego nie wiem, może Jardi coś sensownego odpisze w tym temacie na forum.
            A odnośnie przegrzania głowicy to ten problem dotyczy w przypadku naszych samochodów m.in. takich sytuacji jak jazda np. autostradą bo wówczas skody z takimi motorami jak u nas na 5 biegu przy prędkości ok. 140km przekraczają te 4000rpm. No i taka dłuższa jazda to może być problem. Z drugiej strony - to właśnie przy autostradowej jeździe oszczędza się kasę bo się bije km.
            Trzeba ustalić jakiś złoty środek, żeby z jednej strony nie wytaniać na dodatku benzyny, jeśli to ma zapobiec szybszemu zużyciu lub uszkodzeniu głowicy/gniazd zaworowych a z drugiej strony, żeby i coś zaoszczędzić (bo taki jest sens montowania instalacji gazowej).
            Jaki ma być, tego póki co jeszcze nie ustaliłem. Na chwilę obecną uważam, że najlepiej nie wzbogacać mieszanki za dużo na samym lpg ale raczej utrzymać w normie ale za to dodać ok.15% PB. Tak myślę ale to są tylko przemyślenia a dobrze byłoby, gdyby ktoś dysponował wiedzą na podstawie jakiś sensownie przeprowadzonych badań w temacie czyli wpływu przy jeździe na lpg z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika na podwyższenie temperatury głowicy.
            Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

            Komentarz

            Pracuję...