Pierwszy raz z TSI, jak przyspieszać efektywnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devilne
    Classic
    • 2020
    • 18
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Pierwszy raz z TSI, jak przyspieszać efektywnie

    Witam klubowiczów, przesiadłem się z seata toledo II 1.6 105km, do o2fl 1.4 caxa, czip odrazu poszedl na 150km i teraz pytanie, jak przyspieszać, aby było to efektywne a spalanie było małe? w wolnossaku praktycznie cały czas gaz prawie w podłoge, aby się rozpędzić a i tak zawsze 9L gazu spalił. Tutaj w Tsi jest duzo mocy, brak trakcji na 2 biegu gdy depnę no i spalanie tu jest baaardzo zróżnicowane. Lepiej na 2/3 biegu przeciągnąć do tych powiedzmy 80km/h i jechac ze stala predkoscią, czy pokolei jak dziadek przyspieszać delikatnie muskając pedał gazu? Pierwszy raz mam styczność z autem z turbo.
  • kali_sw
    L&K
    • 2019
    • 1158
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Turbo dmucha, turbo pije

    im dłuzej bedziesz jechał ze stała prędkoscią tym mniejsze spalanie - idealny jest do tego tempomat

    Jak jezdze po miescie i chce mało palić, to kręce go do ok 2,5k rpm, ale i tak po miescie pali mi do 1l-2l wiecej niz na trasie

    Z innej beczki - gdzie robiłeś chipa, ile Cię kosztował i jak wrażenia po zmianie?
    Mateusz

    Komentarz

    • devilne
      Classic
      • 2020
      • 18
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      czip był robiony na śląsku w Żorach, u znajomego co się tym zajmuje od lat, za 500zł bez hamowni. Wrażenia? Na trójce jest takie przyspieszenie jak na 2 biegu bez czipa, aż się gęba cieszy, na 4 też idzie mocno. Natomiast dwójka gdy przekroczę 3500tys/obr uruchamia się trakcja i dławi silnik moc. Także jestem meega zadowolony i polecam każdemu

      Komentarz

      • boonsaw
        Rider
        • 2015
        • 260
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zainteresuj się jak wygląda historia z rozrządem w twoim samochodzie czy był ruszany bo ta radość może nie potrwać długo

        Komentarz

        • devilne
          Classic
          • 2020
          • 18
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          nie wymieniany od nowości, od 3 dni słucham czy słychać jakieś metaliczne dźwięki z rana, ale spokój, przynajmniej narazie

          Komentarz

          • kali_sw
            L&K
            • 2019
            • 1158
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            a jaki masz w nim przebieg?
            Mateusz

            Komentarz

            • devilne
              Classic
              • 2020
              • 18
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              65000 pewny, od ojca co kupił w salonie, nie cofał

              Komentarz

              • kali_sw
                L&K
                • 2019
                • 1158
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                nie wiem jak chodzi, ale ja bym sie przy takim przebiegu z rozrzadem nie spiszyl, tylko pilnowal oleju

                chyba, ze faktycznie sie już tłucze - który masz rok tej skody?
                Mateusz

                Komentarz

                • devilne
                  Classic
                  • 2020
                  • 18
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  2012, niby tam był juz poprawiony rozrząd fabrycznie

                  Komentarz

                  • boonsaw
                    Rider
                    • 2015
                    • 260
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Jak wierzyć internetowi to faktycznie był tam wariator bez wady i poprawiony napinacz wiec zostaje tylko wymieniać łańcuch w odpowiednim momencie lać dobry lej. Myślę ,że 100-120 kkm bez problemu da rade. Ja miałem u siebie pełen zestaw wad fabrycznych włączając też przycinający się zawór wastagate i dopiero jak to wszystko ogarnąłem zacząłem czerpać przyjemność z jazdy

                    Komentarz

                    • kali_sw
                      L&K
                      • 2019
                      • 1158
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      moja tez jest 2012 i rozrzad robilem po 175kkm
                      niby jest poprawiony, ale tłukł się już pod koniec po odpaleniu az w koncu ktoregos ranka po przekreceniu kluczyka zanim napinacz napial lancuch to przeskoczyl
                      Mateusz

                      Komentarz

                      • devilne
                        Classic
                        • 2020
                        • 18
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        po przeskoczeniu silnik wytrzymał?

                        Komentarz

                        • kali_sw
                          L&K
                          • 2019
                          • 1158
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          tak, chwile sie huśtał na wolnych obrotach,ale jechał w miarę normalnie,oczywiscie duzo nim nie jechalem, ale łącznie ze 30km zrobił zanim dojechałem na serwis
                          Mateusz

                          Komentarz

                          • devilne
                            Classic
                            • 2020
                            • 18
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            masakra, szczęscie w nieszczęsciu, a jakieś błędy pojawiały się zanim przeskoczył? ile czekałeś od przekręcenia kluczyka w 1 pozycje do zapłonu? Bo ja zapobiegawczo rano z 6-7s czekam dla pewnosci hah, bo z tego co słyszałem to napinacz się napina zanim uruchomimy silnik, chciałbym, żeby ktoś to potwierdził. Apropo lania dobrego oleju, jaki jest ten dobry? leje castrola jak wszyscy
                            Ostatnio edytowany przez devilne; 51794.

                            Komentarz

                            • kali_sw
                              L&K
                              • 2019
                              • 1158
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              błedów nie było, podobno sprawdzenie kąta korekcji wtrysku coś mówi o stanie rozrządu, był na forum jakiś ruski filmik o tym, im blizej zera st to ponoć lepiej, u mnie było pod 5st ale to już po przeskoczeniu. Moim zdaniem odczekanie kompletnie nic nie daje, dopóki olej nie wytworzy ciśnienia to napinacz trzyma tyle ile jego sprężyna.
                              Możesz zrobić taką próbę - po nocy odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach i go posłuchaj jak chodzi. Na następny dzień odpal i od razu zgaś po czym zapal ponownie - u mnie była po drugim odpaleniu od razu cisza, jeśli odpalałem "na raz" to mijało kilka(czasem naście) sekund zanim silnik chodził normalnie

                              Z castrola przesiadłem się na RAV SSL 0w40, polecany tu na forum do tego silnika. Trudno mi coś powiedzieć czy chodzi ciszej, bo chciałem dociągnąć do wymiany i wymieniać rozrząd, a musiałem wcześniej. Teraz chodzi fajnie cicho, ale to zasługa nowego rozrządu
                              Mateusz

                              Komentarz

                              • devilne
                                Classic
                                • 2020
                                • 18
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                WIdziałem właśnie ten ruski filmik, tylko mi mój vag nie działa w tym aucie, bo kabel jest od viakena, działa do roczników 2004 .... Ogólnie gdy odpalam rano to przez jakies 2 sekundy słychać rozrząd, potem cisza

                                Komentarz

                                • kali_sw
                                  L&K
                                  • 2019
                                  • 1158
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  u mnie sie głośniej zrobiło gdzieś po 150kkm
                                  Mateusz

                                  Komentarz

                                  • Sony
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 342
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kali_sw Zobacz wpis
                                    u mnie sie głośniej zrobiło gdzieś po 150kkm
                                    jaki zestaw rozrządu masz po wymianie? - czy to ten od nowszej wersji z lit. C ?

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Podobno chodzi tu o kąt wyprzedzenia zapłonu - powinien być blisko 0 st. . Tylko czy kąt wyprzedzenia zapłonu i kąt korelacji wtrysku to jest to samo dla 1,4 TSI ?

                                      Komentarz

                                      • kali_sw
                                        L&K
                                        • 2019
                                        • 1158
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                        jaki zestaw rozrządu masz po wymianie? - czy to ten od nowszej wersji z lit. C ?
                                        niestety nie wiem, wymieniony mam caly komplet wraz z nastawnikiem, bo nie wiedzialem czy skoda u mnie zostanie na dłuzej czy nie
                                        Mateusz

                                        Komentarz

                                        • devilne
                                          Classic
                                          • 2020
                                          • 18
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Nie mój wykres, ale patrząc na niego, tak samo mój się zachowywał przed i po chipie przy tych samych obrotach
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • devilne
                                            Classic
                                            • 2020
                                            • 18
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez devilne Zobacz wpis
                                            czip był robiony na śląsku w Żorach, u znajomego co się tym zajmuje od lat, za 500zł bez hamowni. Wrażenia? Na trójce jest takie przyspieszenie jak na 2 biegu bez czipa, aż się gęba cieszy, na 4 też idzie mocno. Natomiast dwójka gdy przekroczę 3500tys/obr uruchamia się trakcja i dławi silnik moc. Także jestem meega zadowolony i polecam każdemu
                                            poprawka, gdy teraz zatankowalem na shellu 95 nitro+ trakcja się uruchamia przy 2500 obrotów, wcześniej lotos 95, ogólnie autko dużo żwawsze. Na bp 98 powyżej 4000k obrotów mam wrażenie, że lepiej ciągnie niż na 95, natomiast od 2000-4000 95 lepsze

                                            Komentarz

                                            Pracuję...