Wymiana rozrządu po 7 latach - przemyślenia Octavia 2FL 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jaroslav92525
    Rider
    • 2009
    • 363
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Wymiana rozrządu po 7 latach - przemyślenia Octavia 2FL 1.6 BSE

    2 tygodnie temu przeprowadziłem (osobiście wymianę rozrządu w mojej Octavii 2 1.6 BSE. Ponieważ poprzednio - 7 lat temu - też to samemu zrobiłem (nie jestem mechanikiem) to podzielę się spostrzeżeniami i wnioskami: wymiana rozrządu jest dosyć łatwa ( chociaż trzeba użyć 2 lewarków) ale męcząca, mnie to zajęło sumarycznie 7 godzin (łącznie z wymianą pompy wody). Mam kanał. Nie używałem do tego żadnych elektrycznych śrubokrętów itp. Po zdjęciu paska rozrządu firmy Continental (made in Romania) nie zauważyłem ŻADNYCH zmian w stosunku do nowego paska (też made in Romania). Co mnie troszkę zaskoczyło, pamiętając że podczas pierwszej wymiany paska (fabrycznego, z opisem Vag, Seat, Audi, VW, Skoda), widoczne jednak były mikropęknięcia. Faktem jest jednak że oryginalny pasek przejechał w tym samym czasie ponad 76 tys. kilometrów a ten "rumuński" ledwie 52 tys. kilometrów. Czujnik napięcia paska był przesunięty w stronę "zbyt luźny", po pierwszej wymianie nie zwróciłem jednak na to uwagi. Otrzymując niedawno nowy "rumuński" pasek rozrządu byłem nieco zakłopotany... ale teraz widzę że w "Rumunię można wchodzić" bez obaw. Pasek osprzętu (klima, alternator) dostałem "made in "UK". Tylko teraz nie jestem pewien czy to jest prawdziwa zaleta... Reasumując, sądzę że to 70 - 90 tys. km. zrobionych w czasie 9 lat to jest spokojny zakres dla silnika BSE.
    Pozdrawiam czytających,
    Jaroslav92525
    Pozdrawiam,
    Jaroslav92525

    -----------------------
    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
  • despersky
    Classic
    • 2024
    • 18
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Pomału sam przymierzam się do wymiany rozrządu (to samo autko jak wyżej). Szukać pompy z metalowym wirnikiem najlepiej odlew czy to nie ma znaczenia i plastikowy też da redę? Czy górne koło od rozrządu dodatkowo trzeba blokować czy ustawić tylko na znaki?

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 363
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Witam,
      szczerze pisząc nie wiem czy ma jakieś znaczenie z jakiego materiału jest zrobiony wirnik. Sam byłem zwolennikiem teorii że lepszy jest ten metalowy ale okazało się że zamontowana u mnie od nowości była pompa wody z wirnikiem plastikowym. Ja już drugi raz użyłem pompy wody HEPU P 572 (podobno wzmocniona) i jak dotąd żadnych problemów z nimi nie było. Kupiłem tutaj:


      Żadnych blokad stosować nie trzeba, wystarczy orientacja na znaki.:
      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

      filmik po niemiecku ale wszystko widać.

      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • despersky
        Classic
        • 2024
        • 18
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.

        Komentarz

        • marc.zalu
          Drive
          • 2019
          • 99
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
          Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
          Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
          Kanał Warsztatowe historię o tym nagrywali, o notorycznych reklamacjach napinaczy chyba
          U Mnie trzeci rozrząd wcześniej zestawy INA, teraz Continental wszystkie ćwierkaja na zimnym przez kilka minut

          Komentarz

          • Jaroslav92525
            Rider
            • 2009
            • 363
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
            Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
            Nie, u mnie piszczenia z okolic rozrządu nie słychać. Za to słychać lekkie piszczenie pompy powietrza jak silnik jest zimny ale to z drugiej strony (od akumulatora). Ja przy okazji wymieniam także (choć pewnie nie trzeba) również pasek wielorowkowy i jego napinacz (może to on Ci piszczy?). Napinacz paska rozrządu kupiłem już 2 raz taki:

            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz

            • despersky
              Classic
              • 2024
              • 18
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zdecydowałem, że wymienie rozrząd, zakupiłem już części i klucz do napinacza. Wybór padł na:
              INA ROLKA NAPINACZA 531 0203 20
              CONTINENTAL CTAM PASEK ROZRZĄDU CT908
              HEPU POMPA WODY P572
              Zobaczymy jak to pójdzie, może w 5-6h sie wyrobie.​

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 363
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                Zdecydowałem, że wymienie rozrząd, zakupiłem już części i klucz do napinacza. Wybór padł na:
                INA ROLKA NAPINACZA 531 0203 20
                CONTINENTAL CTAM PASEK ROZRZĄDU CT908
                HEPU POMPA WODY P572
                Zobaczymy jak to pójdzie, może w 5-6h sie wyrobie.
                Dasz radę w tym czasie - ja się zbytnio nie spieszyłem (np. przerwa na obiad).
                Powodzenia!
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • despersky
                  Classic
                  • 2024
                  • 18
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Dzieki Jaro, napisze jak mi poszlo.

                  UWAGA !!!
                  Uważajcie na napinacze paska rozrzadu firmy Litens made in Romania podobno nowe sztuki rozpadają sie w rękach, te badziewie daja do zestawów INA i CONTI, od razu towar do zwrotu !!!
                  Na sieci jest dużo informacji o tym. Producent i dystrybutor w odpowiedzi na reklamacje i pokrycie kosztów obwiniają zły montaż. PATOLA NA MAXA !!!

                  Komentarz

                  • despersky
                    Classic
                    • 2024
                    • 18
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jaro jeszcze jedno pytanko? Wkładałeś pasek na wstępnie przykręcony napinacz czy razem z napinaczem? Opcja pierwsza to pasek wchodzi ciasno i można przestawić koła, do opcji drugiej przydałaby się trzecia ręka :P

                    Komentarz

                    • Jaroslav92525
                      Rider
                      • 2009
                      • 363
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                      Jaro jeszcze jedno pytanko? Wkładałeś pasek na wstępnie przykręcony napinacz czy razem z napinaczem? Opcja pierwsza to pasek wchodzi ciasno i można przestawić koła, do opcji drugiej przydałaby się trzecia ręka :P
                      Witam,
                      ja zakładałem pasek na poluzowanym napinaczu - dokładnie tak jak na filmiku:

                      Rzeczywiście było z tym trochę zabawy bo pasek był nowy, sztywny... Ale się udało. Dasz radę tylko pamiętaj o znakach !
                      Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
                      Pozdrawiam,
                      Jaroslav92525

                      -----------------------
                      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                      Komentarz

                      • despersky
                        Classic
                        • 2024
                        • 18
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Wymienione, 5 godzin roboty.
                        Oczywiscie nasi tu byli, pompa na silikonie i przestawiony znak na dole - kolo pasowe / osłona.
                        Stary napinacz Febi przestawiony na za bardzo napiety, może dlatego tak piszczał na zimnym.
                        Problem mialem z zalożeniem nowego paska 20 minut kombinacji, im bardziej kombinowałem tym bardziej przestawialo mi sie gorne koło zębate. Pasek włożylem równo z wkladaniem napinacza. Drugi problem z dokrecaniem 4 śrub na kole pasowym, jedną reką blokowałem śrube centralną druga przykrecałem te 4 śruby. Dwie porady, może sie komuś przydadzą, wspornik poduszki silnika wyjmujcie dołem i zabezpieczcie sobie workiem foliowym, szmatami dolne koło zębate, mnie roboty z wycieraniem jak wyleci chłodziwo po wyjeciu pompy. Przyda sie też lusterko albo telefon z kamerka do ustawiania wskazówki napinacza.

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 363
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                          Wymienione, 5 godzin roboty.
                          Oczywiscie nasi tu byli, pompa na silikonie i przestawiony znak na dole - kolo pasowe / osłona.
                          Stary napinacz Febi przestawiony na za bardzo napiety, może dlatego tak piszczał na zimnym.
                          Problem mialem z zalożeniem nowego paska 20 minut kombinacji, im bardziej kombinowałem tym bardziej przestawialo mi sie gorne koło zębate. Pasek włożylem równo z wkladaniem napinacza. Drugi problem z dokrecaniem 4 śrub na kole pasowym, jedną reką blokowałem śrube centralną druga przykrecałem te 4 śruby. Dwie porady, może sie komuś przydadzą, wspornik poduszki silnika wyjmujcie dołem i zabezpieczcie sobie workiem foliowym, szmatami dolne koło zębate, mnie roboty z wycieraniem jak wyleci chłodziwo po wyjeciu pompy. Przyda sie też lusterko albo telefon z kamerka do ustawiania wskazówki napinacza.
                          Gratulacje i zadowolenia z efektów własnego działania!
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • despersky
                            Classic
                            • 2024
                            • 18
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Dzieki Jaro za dobre słowo i za odpowiedzi w temacie.

                            Komentarz

                            • luckd
                              Rider
                              • 2012
                              • 311
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                              Dzieki Jaro, napisze jak mi poszlo.

                              UWAGA !!!
                              Uważajcie na napinacze paska rozrzadu firmy Litens made in Romania podobno nowe sztuki rozpadają sie w rękach, te badziewie daja do zestawów INA i CONTI, od razu towar do zwrotu !!!
                              Na sieci jest dużo informacji o tym. Producent i dystrybutor w odpowiedzi na reklamacje i pokrycie kosztów obwiniają zły montaż. PATOLA NA MAXA !!!
                              Twoja INA gdzie została wyprodukowana, SKF będzie ok?

                              Komentarz

                              Pracuję...