Wymiana rozrządu po 7 latach - przemyślenia Octavia 2FL 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jaroslav92525
    Rider
    • 2009
    • 365
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Wymiana rozrządu po 7 latach - przemyślenia Octavia 2FL 1.6 BSE

    2 tygodnie temu przeprowadziłem (osobiście wymianę rozrządu w mojej Octavii 2 1.6 BSE. Ponieważ poprzednio - 7 lat temu - też to samemu zrobiłem (nie jestem mechanikiem) to podzielę się spostrzeżeniami i wnioskami: wymiana rozrządu jest dosyć łatwa ( chociaż trzeba użyć 2 lewarków) ale męcząca, mnie to zajęło sumarycznie 7 godzin (łącznie z wymianą pompy wody). Mam kanał. Nie używałem do tego żadnych elektrycznych śrubokrętów itp. Po zdjęciu paska rozrządu firmy Continental (made in Romania) nie zauważyłem ŻADNYCH zmian w stosunku do nowego paska (też made in Romania). Co mnie troszkę zaskoczyło, pamiętając że podczas pierwszej wymiany paska (fabrycznego, z opisem Vag, Seat, Audi, VW, Skoda), widoczne jednak były mikropęknięcia. Faktem jest jednak że oryginalny pasek przejechał w tym samym czasie ponad 76 tys. kilometrów a ten "rumuński" ledwie 52 tys. kilometrów. Czujnik napięcia paska był przesunięty w stronę "zbyt luźny", po pierwszej wymianie nie zwróciłem jednak na to uwagi. Otrzymując niedawno nowy "rumuński" pasek rozrządu byłem nieco zakłopotany... ale teraz widzę że w "Rumunię można wchodzić" bez obaw. Pasek osprzętu (klima, alternator) dostałem "made in "UK". Tylko teraz nie jestem pewien czy to jest prawdziwa zaleta... Reasumując, sądzę że to 70 - 90 tys. km. zrobionych w czasie 9 lat to jest spokojny zakres dla silnika BSE.
    Pozdrawiam czytających,
    Jaroslav92525
    Pozdrawiam,
    Jaroslav92525

    -----------------------
    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
  • despersky
    Classic
    • 2024
    • 25
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Pomału sam przymierzam się do wymiany rozrządu (to samo autko jak wyżej). Szukać pompy z metalowym wirnikiem najlepiej odlew czy to nie ma znaczenia i plastikowy też da redę? Czy górne koło od rozrządu dodatkowo trzeba blokować czy ustawić tylko na znaki?

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Witam,
      szczerze pisząc nie wiem czy ma jakieś znaczenie z jakiego materiału jest zrobiony wirnik. Sam byłem zwolennikiem teorii że lepszy jest ten metalowy ale okazało się że zamontowana u mnie od nowości była pompa wody z wirnikiem plastikowym. Ja już drugi raz użyłem pompy wody HEPU P 572 (podobno wzmocniona) i jak dotąd żadnych problemów z nimi nie było. Kupiłem tutaj:


      Żadnych blokad stosować nie trzeba, wystarczy orientacja na znaki.:

      filmik po niemiecku ale wszystko widać.

      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • despersky
        Classic
        • 2024
        • 25
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.

        Komentarz

        • marc.zalu
          Ambiente
          • 2019
          • 104
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
          Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
          Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
          Kanał Warsztatowe historię o tym nagrywali, o notorycznych reklamacjach napinaczy chyba
          U Mnie trzeci rozrząd wcześniej zestawy INA, teraz Continental wszystkie ćwierkaja na zimnym przez kilka minut

          Komentarz

          • Jaroslav92525
            Rider
            • 2009
            • 365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
            Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
            Nie, u mnie piszczenia z okolic rozrządu nie słychać. Za to słychać lekkie piszczenie pompy powietrza jak silnik jest zimny ale to z drugiej strony (od akumulatora). Ja przy okazji wymieniam także (choć pewnie nie trzeba) również pasek wielorowkowy i jego napinacz (może to on Ci piszczy?). Napinacz paska rozrządu kupiłem już 2 raz taki:

            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz

            • despersky
              Classic
              • 2024
              • 25
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zdecydowałem, że wymienie rozrząd, zakupiłem już części i klucz do napinacza. Wybór padł na:
              INA ROLKA NAPINACZA 531 0203 20
              CONTINENTAL CTAM PASEK ROZRZĄDU CT908
              HEPU POMPA WODY P572
              Zobaczymy jak to pójdzie, może w 5-6h sie wyrobie.​

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                Zdecydowałem, że wymienie rozrząd, zakupiłem już części i klucz do napinacza. Wybór padł na:
                INA ROLKA NAPINACZA 531 0203 20
                CONTINENTAL CTAM PASEK ROZRZĄDU CT908
                HEPU POMPA WODY P572
                Zobaczymy jak to pójdzie, może w 5-6h sie wyrobie.
                Dasz radę w tym czasie - ja się zbytnio nie spieszyłem (np. przerwa na obiad).
                Powodzenia!
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • despersky
                  Classic
                  • 2024
                  • 25
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Dzieki Jaro, napisze jak mi poszlo.

                  UWAGA !!!
                  Uważajcie na napinacze paska rozrzadu firmy Litens made in Romania podobno nowe sztuki rozpadają sie w rękach, te badziewie daja do zestawów INA i CONTI, od razu towar do zwrotu !!!
                  Na sieci jest dużo informacji o tym. Producent i dystrybutor w odpowiedzi na reklamacje i pokrycie kosztów obwiniają zły montaż. PATOLA NA MAXA !!!

                  Komentarz

                  • despersky
                    Classic
                    • 2024
                    • 25
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jaro jeszcze jedno pytanko? Wkładałeś pasek na wstępnie przykręcony napinacz czy razem z napinaczem? Opcja pierwsza to pasek wchodzi ciasno i można przestawić koła, do opcji drugiej przydałaby się trzecia ręka :P

                    Komentarz

                    • Jaroslav92525
                      Rider
                      • 2009
                      • 365
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                      Jaro jeszcze jedno pytanko? Wkładałeś pasek na wstępnie przykręcony napinacz czy razem z napinaczem? Opcja pierwsza to pasek wchodzi ciasno i można przestawić koła, do opcji drugiej przydałaby się trzecia ręka :P
                      Witam,
                      ja zakładałem pasek na poluzowanym napinaczu - dokładnie tak jak na filmiku:

                      Rzeczywiście było z tym trochę zabawy bo pasek był nowy, sztywny... Ale się udało. Dasz radę tylko pamiętaj o znakach !
                      Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
                      Pozdrawiam,
                      Jaroslav92525

                      -----------------------
                      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                      Komentarz

                      • despersky
                        Classic
                        • 2024
                        • 25
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Wymienione, 5 godzin roboty.
                        Oczywiscie nasi tu byli, pompa na silikonie i przestawiony znak na dole - kolo pasowe / osłona.
                        Stary napinacz Febi przestawiony na za bardzo napiety, może dlatego tak piszczał na zimnym.
                        Problem mialem z zalożeniem nowego paska 20 minut kombinacji, im bardziej kombinowałem tym bardziej przestawialo mi sie gorne koło zębate. Pasek włożylem równo z wkladaniem napinacza. Drugi problem z dokrecaniem 4 śrub na kole pasowym, jedną reką blokowałem śrube centralną druga przykrecałem te 4 śruby. Dwie porady, może sie komuś przydadzą, wspornik poduszki silnika wyjmujcie dołem i zabezpieczcie sobie workiem foliowym, szmatami dolne koło zębate, mnie roboty z wycieraniem jak wyleci chłodziwo po wyjeciu pompy. Przyda sie też lusterko albo telefon z kamerka do ustawiania wskazówki napinacza.

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 365
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                          Wymienione, 5 godzin roboty.
                          Oczywiscie nasi tu byli, pompa na silikonie i przestawiony znak na dole - kolo pasowe / osłona.
                          Stary napinacz Febi przestawiony na za bardzo napiety, może dlatego tak piszczał na zimnym.
                          Problem mialem z zalożeniem nowego paska 20 minut kombinacji, im bardziej kombinowałem tym bardziej przestawialo mi sie gorne koło zębate. Pasek włożylem równo z wkladaniem napinacza. Drugi problem z dokrecaniem 4 śrub na kole pasowym, jedną reką blokowałem śrube centralną druga przykrecałem te 4 śruby. Dwie porady, może sie komuś przydadzą, wspornik poduszki silnika wyjmujcie dołem i zabezpieczcie sobie workiem foliowym, szmatami dolne koło zębate, mnie roboty z wycieraniem jak wyleci chłodziwo po wyjeciu pompy. Przyda sie też lusterko albo telefon z kamerka do ustawiania wskazówki napinacza.
                          Gratulacje i zadowolenia z efektów własnego działania!
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • despersky
                            Classic
                            • 2024
                            • 25
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Dzieki Jaro za dobre słowo i za odpowiedzi w temacie.

                            Komentarz

                            • luckd
                              Rider
                              • 2012
                              • 315
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                              Dzieki Jaro, napisze jak mi poszlo.

                              UWAGA !!!
                              Uważajcie na napinacze paska rozrzadu firmy Litens made in Romania podobno nowe sztuki rozpadają sie w rękach, te badziewie daja do zestawów INA i CONTI, od razu towar do zwrotu !!!
                              Na sieci jest dużo informacji o tym. Producent i dystrybutor w odpowiedzi na reklamacje i pokrycie kosztów obwiniają zły montaż. PATOLA NA MAXA !!!
                              Twoja INA gdzie została wyprodukowana, SKF będzie ok?

                              Komentarz

                              • despersky
                                Classic
                                • 2024
                                • 25
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Nie sporzałem, jak zobaczyłem ze ma napis INA a nie Litens to dla mnie ok. Identyczna jak na tym filmie:



                                Nigdy nie zakładałem napinaczy z SKF i nigdy nie zdejmowałem starych przed wymiana.

                                Pasek Romania.
                                Pompa Germany.

                                Komentarz

                                • Jaroslav92525
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 365
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis

                                  ...SKF będzie ok?
                                  U mnie napinacze tej firmy sprawdzają się. Pierwszy zastosowałem taki napinacz 7 lat temu, drugi raz w lipcu poprzedniego roku i jak do tej pory również działa bez zarzutu. Kiedyś produkty tej firmy uchodziły za bardzo dobre (właśnie ok. 7 lat temu), później w sieci znalazłem opinie nie całkiem zadowolonych z nich klientów. Ale u mnie działają więc je stosuję.
                                  Pozdrawiam,
                                  Jaroslav92525

                                  -----------------------
                                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                  Komentarz

                                  • karol0910
                                    Classic
                                    • 2025
                                    • 1

                                    #18
                                    Zamieszczone przez despersky Zobacz wpis
                                    Jaro a powiedz mi czy przed wymianą rozrzadu piszczało Ci wlasnie z okolic rozrzadu ale tylko na zimnym silniku? U mnie tak właśnie jest, jeszcze do wczoraj myślałem ze to pasek klinowy ale dzisiaj go wymienilem razem z rolka napinacza i dalej to samo. Teraz się mocniej wsłuchałem i na 99% jest to z okolicy rozrządu.
                                    To nie jest kwestia napinacza z tym piszczeniem. Walczyłem z tym przez kilka miesięcy myśląc, że to napinacz. Była ina, potem dayco i conti. Ciągle piszczało. Winowajcą okazał się pasek. Zawsze przy nowym napinaczu zakładałem pasek Conti. Po założeniu paska Dayco piszczenie ustalo. Potem jak spojrzałem na napinacze, to na rolkach byly czarne ślady od paska. Widocznie użyli jakiegoś innego materiału, który zostawiał ślady na rolce. Być może też jakaś wadliwa partia. W każdym razie kosztowało mnie to sporo pracy i pieniędzy. Kilka zestawów rozrządu. Obecnie mam napinacz ina i pasek dayco. Cisza i spokój i taki zestaw polecam. Pompa hepu, bądź metelli/graf (metalowe wirniki), ale ina z plastikowym też będzie ok. Nie ma za co

                                    Komentarz

                                    Pracuję...