1.4TSI Jakie macie przebiegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3777
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez matompra
    Ja traktujęauto jak baterię w latarce.
    A baterię kupujesz taką no name (czytaj słaby produkt) czy raczej troszkę lepszą, z dobrymi opiniami :szeroki_usmiech
    Zamieszczone przez matompra
    to o czym piszesz jest właśnie analizowane przez komputer dlatego jeden wcześniej ma info o wymianie drugi później
    Komputer jest wymyślony przez księgowych nie inżynierów :idea:
    Przeglądając wątki olejowe do silnika czy też skrzyni zwróć uwagę na komentarze osób, które chwalą częstszą zmianę oleju ze względów, o których wcześniej napisałem. Spójrz obiektywnie. Producenci aut większe dutki liczą nie za sprzedaż aut, ale za ich serwisowanie i części zamienne :szeroki_usmiech
    Zamieszczone przez matompra
    to o czym piszesz jest właśnie analizowane przez komputer dlatego jeden wcześniej ma info o wymianie drugi później
    Starsze auta nie miały tego bajeru ale odwdzięczały się długą bezawaryjną pracą jak wcześniej dostawały czyściutką, pełnowartościową oliwę.
    Słabą oliwę (po długiej eksploatacji) możemy przyrównać do słabych rozrządów, pomp chłodziwa, zaworów upustowych turbiny, itd. Dobra oliwa i dobre podzespoły ucieszą właściciela-użytkownika caxy :!:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • matompra
      Ambiente
      • 2010
      • 220

      stare auta jeździły na mineralnym a nie na syntetyku, to inne oleje były a i silni też
      Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
      Była:
      Jest:
      1) Octavia 1,4 TSI

      jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        matompra, a Ty niby tego Castrola z Aso traktujesz w kategorii olej syntetyczny?
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • liveact
          Ambiente
          • 2012
          • 147
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          Hmmm.... Ja dochodzę do 80-tki . Pytanko, przegląd mi wypada przy 88k i rozrzad trzeba kurcze wówczas wymienić?
          Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
          Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            przy 90k km według książki to filtr powietrza
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • stasio85
              Classic
              • 2014
              • 10

              Witam. U mnie dzis 45000 i lacznik stabilizatora do wymiany :cry: . W aso carsed Biala Podlaska 180 pln.
              Stasio85

              Komentarz

              • driven22
                Drive
                • 2010
                • 61

                80 tys,zakup listopad 2010r, CAXA, 2 dni temu padł rozrząd. Za kilka dni zobaczymy po rozebraniu co faktycznie się stało. Niestety bez objawowo, były minimalne tyrknięcia przy odpalaniu ale to od samej chyba nowości, dwa razy w serwisie zgłaszane, powiedzieli że wszystko OK.Jednak okazało się, że w ASO są same "kłamczuszki" a potem ładny koszt naprawy.

                Komentarz

                • uli07
                  Rider
                  • 2012
                  • 391
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Bezobjawowo? Bardzo ciekawa historia. Czy jest ktos jeszcze komu padl rozrzad w taki sposob w CAXA? Daj znac jak bedziesz wiedzial wiecej. Dziekawe jak bardzo przeskoczyl bo chyba sie nie urwal ?
                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez driven22
                    Niestety bez objawowo, były minimalne tyrknięcia przy odpalaniu ale to od samej chyba nowości, dwa razy w serwisie zgłaszane, powiedzieli że wszystko OK.
                    Szkoda, że info nie w temacie rozrządu. Te tyrknięcia ile czasu trwały po odpaleniu silnika, zimą czy latem, rano czy też na rozgrzanym silniku po krótkim postoju :?:

                    Komentarz

                    • Tichy
                      Rider
                      • 2010
                      • 544

                      Może warto by zrobić wątek dotyczący tylko awarii rozrządu? Jest co prawda ogólny, dotyczący rozrządu ale tam trudno coś znaleźć. Przydałby się wątek, w którym wpisywali by się tylko ci, u których historia z rozrządem skończyła się awarią - dałoby to faktyczny obraz skali problemu. Ludzie się denerwują, wymieniają pół samochodu, terkota im dalej a o awaryjności mało wiadomo... Tymczasem motor 1.4TSI cieszy się już taką opinią w internecie (między innymi, dzięki naszej pracy), że nie wiem, czy da radę kiedykolwiek sprzedać ten samochód Chyba, że TSI w OIII okaże się taką porażką, że ludzie z łezką w oku będą wspominali CAXA i jego problemy z rozrządem

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez Tichy
                        Może warto by zrobić wątek dotyczący tylko awarii rozrządu?
                        Popieram , może warto dodatkowo na jakim oleju auto jeździło i w jakich warunkach miasto/trasa.

                        Zamieszczone przez Tichy
                        Ludzie się denerwują, wymieniają pół samochodu, terkota im dalej a o awaryjności mało wiadomo...
                        U Ciebie też terkocze ?, w jakich warunkach i na jakim oleju, miałeś wymieniany rozrząd ? - na ile to terkotanie jest bezpieczne dla silnika :roll:

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          Sony, terkocze, tylko nie wiem jakie terkotanie jest groźne, a jakie jest normalne dla silnika z łańcuchowym napędem rozrządu...

                          Komentarz

                          • przemo9
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 228
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            A moja przyjechała już 150 000 km
                            Na ostatnim przeglądzie rozmawialiśmy nt wymiany rozrządu, ale chyba zaczekam do kolejnego przeglądu.
                            Na ostatnim oprócz serwisu trzeba było wymienić uszczelnienie półosi , uzupełnić olej skrzyni- od 3 miesięcy pojawiły site plamy i wymienić wysprzęglik przy skrzyni.
                            O II fl kombi elegance

                            Komentarz

                            • uli07
                              Rider
                              • 2012
                              • 391
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              104 000 km pokonane.
                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                              Komentarz

                              • strazakp
                                Elegance
                                • 2008
                                • 819
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                102kkm i bez problemów
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz

                                • pmuchars
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 10

                                  obecnie 240 tyś
                                  rocznik 2010

                                  Komentarz

                                  • strazakp
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 819
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    pmuchars, Nie pomyślałeś sie z tym przebiegiem? Na pewno caxa? Byly problemy z rozrzadem? Jaki olej?
                                    strazakp

                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                    Komentarz

                                    • pmuchars
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 10

                                      Nie pomyliłem się: 240 tyś km, silnik 1.4TSI 122KM

                                      Rozrząd wymieniany przy 120 tyś, Olej Castrol 5W30

                                      Obecnie rozrząd ponownie raczej do wymiany.

                                      Ale poza tym to prawie nic się nie psuje - wymieniałem jedynie pompę wody przy przebiegu ok 210 tyś. zawieszenie oryginalne za wyjątkiem sprężyn z tyłu.

                                      Komentarz

                                      • strazakp
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 819
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        pmuchars, Mega!
                                        Ja pompę tez wymiebialem ale przy przebiegu ok 95kkm. Ponadto tylko hamulce. Rozrząd ci halasowal jak wymieniles czy prewencyjnie?
                                        Caly czas jeździsz na Castrolu 5w30??? Wow!!!! :lol:
                                        Ale przebieg to masz mega! Chyba na tym forum to jeden z większych. Niektórzy by powiedzieli ze takie auto i taki silnik to juz nie powinien dawno działać. Dla mnie 1.4 to jeszcze ujdzie ale juz te 1.0tsi to jakieś przesada
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz

                                        • pmuchars
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 10

                                          Rozrząd był wymieniany bo hałasował.
                                          Teraz ponownie wydaje jakieś dziwne dźwięki - czeka na weryfikacje co jest do wymiany.

                                          Olej cały czas ten sam (wymiany co 30 tyś).

                                          Wg "niektórych" to ten samochód powinien już dawno wylądować na złomie a w rzeczywistości jeździ bezawaryjnie.
                                          Następny też pewnie będzie z TSI

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            Zamieszczone przez pmuchars
                                            240 tyś km, silnik 1.4TSI 122KM
                                            Zamieszczone przez pmuchars
                                            Olej Castrol 5W30
                                            Zamieszczone przez pmuchars
                                            wymiany co 30 tyś
                                            pmuchars, gratki przebiegu . Nie wiem, czy masz tego świadomość, ale jeździsz samochodem z silnikiem, który nie miał prawa tyle jeździć, miał się rozlecieć gdzieś w mniej więcej połowie Twojego przebiegu , a Ty piszesz w zasadzie tylko o rozrządzie i rzeczach eksploatacyjnych. Złamałeś wszystkie zasady dotczącę TSI: używasz najgorszego oleju w trybie LongLife i w dodatku osiągnąłeś przebieg, w który i tak wielu Ci nie uwierzy .
                                            Nie masz podpisanych żadnych tajnych paktów z "innymi bytami"? :lol:
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • pmuchars
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 10

                                              Może i nie miał prawa tyle przejechać ale przejechał.
                                              Wszystkie naprawy ograniczyły się tylko do pompy wody po ok 200 tyś, sprężyn z tyłu po ok 80 tyś, klocki z przodu co ok 60 tyś, tarcze z przodu na razie raz po 120 tyś a z tyłu klocki i tarcze dopiero raz po 180 tyś. Rozrząd po 120 tyś.

                                              Taki olej był wlewany na przeglądach w ASO i tak już zostało (tzn kupowałem taki jak w ASO bo u nich to są takie promocję ze nie ma co brać ) Nie wiem czy jest najgorszy czy nie - nie znam się na tym. Miałem przejść na zmiany oleju na co 15 tyś ale jakoś tak wyszło ze zwykle jak już się przymierzałem żeby go zmieniać wcześniej to znowu było już przejechane 30 tyś

                                              A co do trwałości to po prostu go nie katuję, a poza tym większość tych km jeździ w trasie a nie stoi w warszawie w korkach. Przecież większość tych problemów z rozrządem to wychodziła nie od ilości przejechanych kilometrów a raczej od ilości cykli uruchamiania silnika (stąd wiele sytuacji ze już po 40 tyś km niektórzy mieli problemy - zaczęło się to sypać po 2-3 latach jeżdżenia)


                                              Pozdrawiam,
                                              Piotrek

                                              Komentarz

                                              • crom.de
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1545
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                pmuchars, a ile dolewasz między wymianami? I na Boga 40tkm rocznie benzyną?!
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz

                                                • pmuchars
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 10

                                                  Dolewki oleju max 1,5 litra na 30 tyś km - nie zmienia się miałem tyle samo na początku użytkowania samochodu jak i teraz

                                                  A dlaczego nie 40k / rocznie benzyną? Średnie spalanie mam niecałe 7l/100. Na dieslu oszczędzałbym może ok 1,5 l / 100 - a więcej bym pewnie wydał na naprawy.

                                                  Pzdr,
                                                  Piotrek

                                                  Komentarz

                                                  • matompra
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 220

                                                    80 tyś i smiga pięknie, serwisowany tylko w ASO wg. komputera
                                                    Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                                                    Była:
                                                    Jest:
                                                    1) Octavia 1,4 TSI

                                                    jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...